NEWS

Carlos Tavares: major doubts about the mass adoption of electric cars

Στο χθεσινό Φόρουμ για την ελευθερία της κινητικότητας, ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, επανήλθε στο θέμα της εξάπλωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το αφεντικό του ομίλου αυτοκινητοβιομηχανίας εξέφρασε σημαντικές αμφιβολίες σχετικά με την ευρεία υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) κατά τη διάρκεια της χθεσινής του ομιλίας.

Ο Carlos Tavares εξέφρασε την ανησυχία ότι μια ενιαία προσέγγιση για τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να μην είναι κατάλληλη για κάθε μέρος του κόσμου, τονίζοντας την ανάγκη απομάκρυνσης από τη δογματική σκέψη.

«Σε έναν ποικιλόμορφο κόσμο, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να μην ανταποκρίνονται στις ανάγκες κάθε κοινωνίας», δήλωσε το νούμερο ένα της Stellantis. Υπογράμμισε τις προκλήσεις που σχετίζονται με τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, τονίζοντας την ανάγκη για μια επανάσταση στη χημεία των μπαταριών ώστε να μειωθεί σημαντικά το βάρος και η χρήση πρώτων υλών κατά την επόμενη δεκαετία.

Δεν είναι βιώσιμο

Ο Carlos Tavares υπογράμμισε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της μεγάλης ποσότητας πρώτων υλών που απαιτούνται για τις σημερινές μπαταρίες, τονίζοντας ότι αυτό δεν είναι ένα βιώσιμο αποτέλεσμα. Υπογράμμισε την επείγουσα ανάγκη για τη βιομηχανία να επιτύχει μια σημαντική ανακάλυψη στην πυκνότητα ισχύος, με στόχο τη μείωση του βάρους και της χρήσης πρώτων υλών των ηλεκτρικών οχημάτων κατά τουλάχιστον 50 %.

Ο Carlos Tavares αναφέρθηκε επίσης στις προκλήσεις για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες, αναφέροντας ζητήματα όπως η περιορισμένη πρόσβαση στην ηλεκτρική ενέργεια και τα ασταθή δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας. Τέλος, ο Tavares εξέφρασε σκεπτικισμό σχετικά με το υδρογόνο ως βιώσιμη εναλλακτική λύση για μαζική κινητικότητα λόγω του υψηλού κόστους του, ιδίως για τους απλούς πολίτες. Πρότεινε ότι, για το προβλέψιμο μέλλον, το υδρογόνο μπορεί να είναι εφικτό μόνο για στόλους μεγάλων εταιρειών και όχι για μεμονωμένους καταναλωτές. Εν ολίγοις, και σε αυτή την περίπτωση, ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis εξέφρασε όλες τις επιφυλάξεις του, υποδηλώνοντας ότι η ηλεκτρική στροφή των εμπορικών σημάτων του υπαγορεύεται περισσότερο από την ανάγκη παρά από πεποίθηση.

Nikolaos Michalopoulos

Recent Posts

Turkey: Advanced talks with Chinese BYD and Chery for construction of EV factories

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

1 day ago

VW breaks off talks with Renault on low-cost EV

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

1 day ago

DS 3 : Available immediately, with the Premium Upgrade programme

DS Automobiles announces the new "Premium Upgrade" program that gives enthusiasts the opportunity to...

3 days ago

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

3 days ago

The European car industry turns its back on electrification

With European carmakers expressing widespread reaction from the slowdown in sales of pure...

3 days ago

Ford Performance announces its entry into the 2025 Dakar Rally

Ford Performance is delighted to announce today its participation in the 2025 Dakar Rally,...

3 days ago