Categories: UncategorizedNEWS

Who is at fault in an autonomous car crash?

Το ερώτημα φαίνεται πρώιμο, αφού στην πραγματικότητα η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης δεν έχει μπει ακόμα στη ζωή μας, όμως έτσι νωρίς, λύνονται αυτά τα θέματα. Όταν προκαλείται ατύχημα με ένα αυτοκίνητο που είναι στον αυτόματο πιλότο, ποιος θα φταίει;

On ΗΠΑ, όπου την προηγούμενη εβδομάδα συνέβησαν δύο “περιστατικά” by Tesla στον αυτόματο πιλότο, το ερώτημα έχει απαντηθεί αρκετό καιρό νωρίτερα, από το 2016, μετά από θανατηφόρο δυστύχημα (με Tesla), όταν το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) είχε αποφασίσει ότι είναι αποκλειστικά ευθύνη του οδηγού, ακόμα και αν δεν… οδηγεί. “Τα συστήματα που διατίθενται στους καταναλωτές σήμερα, όπως ο “Αυτόματος Πιλότος” της Tesla, έχουν σχεδιαστεί να υποβοηθούν τους οδηγούς με συγκεκριμένες λειτουργίες σε ελεγχόμενα περιβάλλοντα. Αυτά τα συστήματα απαιτούν ο οδηγός να εξασκεί προσοχή όλο το χρόνο και να είναι έτοιμος να αναλάβει αμέσως μόλις κάτι πάει στραβά”.

Αυτό, βέβαια, δεν έγινε στις 22 Ιανουαρίου, στην California, όταν ένα Tesla Model S καρφώθηκε επάνω σε πυροσβεστικό όχημα που ήταν σταματημένο στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (φωτό στην κορυφή του κειμένου). Σύμφωνα με την πυροσβεστική υπηρεσία του Culver City (μια μικρή πόλη της περιοχής), υπήρχαν τρία πυροσβεστικά με αναμμένους τους φάρους και όλες οι ενδείξεις. Το Tesla δεν “είδε” τίποτε από αυτά και έπεσε στο πίσω μέρος του ενός από τα πυροσβεστικά, με ταχύτητα 105 χ.α.ω. Ο οδηγός, που δεν έπαθε τίποτα, κατέθεσε ότι το όχημα ήταν στη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης. Η Tesla, μετά από ατύχημα έχει τη δυνατότητα να διαπιστώσει εάν όντως το μοντέλο της ήταν σε τέτοια λειτουργία.

Σε ένα άλλο πιο… περίεργο περιστατικό, στις 13 Ιανουαρίου, η τροχαία εθνικών οδών του San Francisco, συνέλαβε τον οδηγό ενός Tesla, ο οποίος είχε… λιποθυμήσει από το ποτό, στο τιμόνι του αυτοκινήτου του. Όταν οι αστυνομικοί τον συνέφεραν, αυτός είπε ότι το αυτοκίνητο ήταν στον αυτόματο πιλότο. Το περιστατικό έγινε στη γέφυρα San Francisco–Oakland, όπου, είχε κίνηση, αλλά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε μείνει ακίνητο για ώρα (προφανώς επειδή ο οδηγός έπαιρνε τον ύπνο του). Δυστυχώς, δεν ήταν το πρώτο περιστατικό με μεθυσμένο οδηγό και Tesla.

Ο (σουρωμένος) οδηγός του Tesla, λίγο πριν συλληφθεί. Βρέθηκε με ποσότητα αλκοόλ στο αίμα του διπλάσια από το όριο. Η υπηρεσία (CHP San Francisco) σε tweet της, γράφει ότι συνελήφθη και ότι “το όχημα ρυμουλκήθηκε, αφού δεν ήρθε μόνο του στη μάντρα”.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπως και στις υπόλοιπες, οι αστυνομικοί αδιαφόρησαν για το αν το μοντέλο έχει λειτουργία αυτόνομης οδήγησης ή όχι και ολοκλήρωσαν τις τυπικές διαδικασίες. Βέβαια, με τον Elon Musk να υπόσχεται ότι από το 2019 η λειτουργία αυτή θα είναι τόσο ασφαλής που θα μπορείς να κοιμηθείς πίσω από το τιμόνι ενός Tesla, τα πράγματα θα αλλάξουν. Ίσως προς το καλύτερο, αν είναι να γλιτώσουμε από ηλίθιους που πίνουν και οδηγούν…

George Karagiannis

Recent Posts

Farley (CEO Ford): Θέλουμε να παράγουμε το Model T των ηλεκτρικών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Jim Farley, επαναλαμβάνει τη δέσμευση του μπλε οβάλ για τα…

22 mins ago

Η Škoda μας συστήνει το νέο Kodiaq

Η Škoda Auto παρουσιάζει τη δεύτερη γενιά του Kodiaq, ανάγοντας τη βιωσιμότητα, την ευρυχωρία και…

3 hours ago

ACEA: Europe's puzzle for electromobility

Σε γρίφο μετατρέπεται η ενεργειακή μετάβαση της Ευρώπης στην ηλεκτροκίνηση με την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία να…

12 hours ago

Peugeot unveils its revamped commercial range

Η ανανεωμένη γκάμα των επαγγελματικών οχημάτων της Peugeot αποκαλύπτεται, επισημαίνοντας τις καινοτομίες και τον εκσυγχρονίσμο…

23 hours ago

Electrification: Implementing the "Moving Electric 3" programme

Σε εφαρμογή τίθεται από την κυβέρνηση και το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών το πρόγραμμα «Κινούμαι…

1 day ago

The Volkswagen ID.7 received the highest ever ADAC test score

Πρόκειται για τη ναυαρχίδα της αμιγώς ηλεκτροκίνητης γκάμας ID. και πλέον είναι και το κορυφαίο…

1 day ago