Categories: UncategorizedNEWS

Small changes this year in road tax

Πολλά σενάρια έπεσαν στο τραπέζι, πολλές “διαρροές” διακινήθηκαν, όμως, τελικά, ο “θησαυρός” (που μόνο… θησαυρός δεν είναι) για τα circulation fees, αποδεικνύεται “άνθρακες”. Κι αυτό γιατί, όπως φαίνεται, εάν δεν αλλάξει κάτι δραματικό, τα τέλη κυκλοφορίας για τα νεότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα, θα παραμείνουν αμετάβλητα, ενώ θα υπάρξουν μικρές μειώσεις for the παλιότερα, μεγάλου κυβισμού ΙΧ.

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), με ανακοίνωσή του, τονίζει ότι έλαβε τη διαβεβαίωση του Υπουργείου Οικονομικών ότι ενόψει της προετοιμασίας των ειδοποιητηρίων για τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων του 2018, που θα καταβληθούν ως τις αρχές του επομένου έτους, “τα τέλη κυκλοφορίας για τα νεότερα αυτοκίνητα θα παραμείνουν αμετάβλητα”.

Το Υπουργείο Οικονομικών ευελπιστεί that the μείωση των τελών σε παλιότερα, μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, θα οδηγήσει πολλούς ιδιοκτήτες στο να τα ξαναβγάλουν στην κυκλοφορία, άρα και να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας

Όπως εξηγεί ο Σύνδεσμος, η διατήρηση του εσόδου του τακτικού προϋπολογισμού των 1,1 δις ευρώ δεν επιτρέπει μεταβολές, πλην ορισμένων μειώσεων σε παλαιά, μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, για τα οποία η εμπορική αξία έχει μειωθεί δραματικά και αναγκάζει τους ιδιοκτήτες τους να τα διατηρούν σε ακινησία («κατάθεση πινακίδων»). Συνεπώς, η  μείωση στα τέλη για τις πιο πάνω κατηγορίες αναμένεται να ισορροπηθεί από την άρση ακινησιών και όχι από αυξήσεις σε άλλα οχήματα.

Πάντως, δοθείσης της ευκαιρίας, ο ΣΕΑΑ ρίχνει και τη “σπόντα” του, εκφράζοντας τη διαφωνία του για την -έστω και μικρή- μείωση των τελών για τα παλιά αυτοκίνητα, ζητώντας εμμέσως να δοθούν κίνητρα για την αντικατάσταση του κυκλοφορούντα στόλου με νεότερης τεχνολογίας. Ο Σύνδεσμος εξηγεί ότι “δεν είναι απολύτως ορθή η μείωση των τελών κυκλοφορίας που ισχύει για τα παλαιότερα αυτοκίνητα (πχ. για τα προ του 2000), καθώς τα υπέργηρα Vehicles ρυπαίνουν κατά πολύ περισσότερο και είναι συνήθως κακά συντηρημένα, άρα και ανασφαλή“.

Και συνεχίζει: “Παντού στην ΕΕ, τα παλαιότερα αυτοκίνητα υπόκεινται σε υψηλότερα τέλη, ώστε να οδηγούνται σταδιακά εκτός κυκλοφορίας. Στη χώρα μας συμβαίνει δυστυχώς το αντίθετο, καθώς η φορολογία χρήσης (τέλη κυκλοφορίας, τεκμήρια κλπ) μειώνεται ή και μηδενίζεται με την ηλικία.

Αποτέλεσμα είναι η χώρα να κατακλύζεται από εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά, κυρίως πετρελαιοκίνητα Euro 3 ή και παλαιότερα (ήτοι δεκαετίας και πλέον), που διώχνουν οι ευρωπαϊκές πόλεις και συνήθως πωλούνται ως νεώτερα, με «γυρισμένα χιλιόμετρα», ως «καλά και φθηνά», γεγονός που προφανώς δεν μπορεί να ισχύει”.

George Karagiannis

Recent Posts

Volvo Saracakis Test Drive Event στην Καλαμάτα, 24-26 Μαΐου

Η Volvo Saracakis θα είναι Μεγάλος Χορηγός του Διεθνούς Meeting άλματος εις μήκος Tsatoumas Street…

8 hours ago

Ford Puma: Τεχνολογικά προηγμένο και οικονομικό, τώρα με μίσθωμα 199€

Το Ford Puma εξακολουθεί να αποτελεί στη χώρα μας την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία των…

9 hours ago

Turkey: Advanced talks with Chinese BYD and Chery for construction of EV factories

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

2 days ago

VW breaks off talks with Renault on low-cost EV

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

2 days ago

DS 3 : Available immediately, with the Premium Upgrade programme

DS Automobiles announces the new "Premium Upgrade" program that gives enthusiasts the opportunity to...

3 days ago

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

4 days ago