Three-rotor, biturbo, with 450 horses, the Mazda RX-9 is about to spit flames

Ποιος δεν έχει ποθήσει ένα Mazda RX-7 To ουρλιάζει σαν δαιμονισμένο μετά τους κόφτες και να επιταχύνει ταλαιπωρώντας τα πίσω του λάστιχα φτύνοντας φλόγες με μανία στον άτυχο που προσπάθησε να το κοντράρει; Ποιος δεν θαύμασε ένα RX-8 To παντιάζει για πλάκα και να ανεβάζει το στροφόμετρο εκεί που οι άλλοι και… με τη σκέψη ραγίζουν καπάκια; Αν κι εσύ το πόθησες (που, ξέρω καλά ότι το πόθησες), αλλά η εξωγήινη κατανάλωση βενζίνης, η επιπλέον κατανάλωση λαδιού and the ανάγκη rebuild σε απώθησε, η Mazda σε σκέφτεται. Ο ρότορας ετοιμάζεται να επιστρέψει, πιο δυνατός και πιο καλός από ποτέ. Κρυφτείτε στα λαγούμια σας, haters και άσχετοι που λέτε ότι “καίει λάδια”.

Η μικρή (;) εταιρεία από τη Hiroshima, ετοιμάζει την next generation της σειράς RX, στην οποία (μαζί με το ΜΧ-5) οφείλει την ύπαρξή της μέχρι σήμερα. Και, αυτή η γενιά, παρότι θα έχει και κάτι από Toyota (ναι, καλά διάβασες) είναι έτοιμη να ξεράσει φλογίδια, λάδια και βενζίνες, στη μούρη κάθε αμφισβητία. Αρκετά με τις πομπώδεις αναφορές.

Να μην ξεχνιόμαστε, ο παλιός είναι αλλιώς. Η φωτό από speedhunters

The RX-9, που θα παρουσιαστεί το 2017, in 50η επέτειο από την παρουσίαση του Mazda Cosmo Sport, του πρώτου Mazda παραγωγής που χρησιμοποίησε rotor, θα φοράει τριρότορο biturbo μοτέρ. Το RX-9, που δεν θα είναι ο απόγονος του RX-7 και θα βγει στην παραγωγή το 2020, τη χρονιά που θα παρουσιάσει τη δεύτερη γενιά κινητήρων SkyActiv και θα κλείνει έναν αιώνα ζωής, εικάζεται ότι θα αποδίδει περίπου 450 ίππους, συνδυαστικά με ένα υβριδικό σύνολο το οποίο θα “δανειστεί” από την Toyota. Μην αναρωτιέσαι καν. Ναι, θα είναι πισωκίνητο.

To Kabura, που πολλοί εικάζουν ότι είναι η “βάση” για το επόμενο RX

Πρόσφατα, υπήρξε μια απογοήτευση στις τάξεις των (αυθεντικών) petrolheads με την είδηση ότι η Mazda απέσυρε από τα τμήματα εξέλιξής της τους Wankel κινητήρες. Αυτό, σε συνδυασμό με τη “θανάτωση” του RX-8 που δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις νόρμες για τους ρύπους και ήταν εκτός εποχής λόγω καταναλώσεων, κρίθηκε ως το τέλος των περιστροφικών κινητήρων. Όμως η αλήθεια, είναι εντελώς διαφορετική.

Ναι. Ο 13Β και ο 20Β έχουν πεθάνει και γι’ αυτό αποσύρθηκαν. Η Mazda έχει  ολοκληρώσει την εξέλιξη του 16Χ, που είναι η επόμενη γενιά του ρότορα. Το Future των Wankel. Αυτός, με το laser ignition του, εν πολλοίς Aluminium, δεν είναι μόνο ελαφρύτερος. Αποδίδει μεγαλύτερη δύναμη και κυρίως μεγαλύτερη ροπή, with λιγότερο καύσιμο and λιγότερη κατανάλωση λαδιού. Με μια σειρά επιμέρους βελτιώσεων, όπως το direct injection, οι μηχανικοί της Mazda κατάφεραν να μικρύνουν σε μέγεθος και να ελαφρώσουν, μεγαλώνοντας το displacement του ρότορα (έτσι, δεν θα αγοράσει “1.300άρι με 240 άλογα ο κάθε άσχετος”). Ο προφανής στόχος ήταν η ροπή, η οποία αποτελούσε “αδύνατο σημείο” του ρότορα και, η reputation λέει ότι για το RX-9 η Mazda είχε ως στόχο τη ροπή της νέας Corvette...

H μούρη του Kabura, δεν είν’ κακή.

Πληροφορίες θέλουν τη Mazda να είχε εξελίξει τον 16Χ ατμοσφαιρικό at 300 ίππους και με την προσθήκη των turbo and υβριδικού συστήματος, να πλησιάζει τους 450. Το υβριδικό σύστημα, σε συνεργασία με την Toyota (ήδη συνεργάζονται), που έχει την τεχνολογία, μιας και από μόνος του, ο ρότορας, δεν περνά τους περιορισμούς ρύπων και θα ήταν καταδικασμένος. 

Και το chassis; Αρχικά, οι μηχανικοί της Mazda δοκίμασαν αυτό του MX-5, αλλά όπως καταλαβαίνεις, δεν αποδείχθηκε καλό. Μπροστά τους, έχουν δύο λύσεις που δοκιμάζουν: Η μία, είναι τροποποιημένο το σασί- ποίημα του RX-8 και η άλλη, ένα διαφοροποιημένο, με τούνελ μετάδοσης στο σωστό άξονα (πίσω) του Mazda6. Πηγές από τη Hiroshima λένε ότι το επερχόμενο μοντέλο τελικά “θα χρησιμοποιεί ένα heavily modified σασί του 6but πισωκίνητο“.

Όλα αυτά, βέβαια, ανεπίσημα, με τις φήμες για το RX-9, ή την επιστροφή του θρυλικού RX-7 να έχουν καταντήσει σήριαλ πιο μακρύ και από το “Τόλμη και Γοητεία”.

RX-7 και φλόγες απ’ την εξάτμιση. Better love story than Twilight

Η είδηση από την άλλη, ότι η Mazda κατοχύρωσε τα ονόματα RX-9 και RX-7 at Japanese Trademark Office, είναι ικανή να προκαλέσει creepy. Άραγε ψήνεται επιστροφή και του RX-7, ή το 9άρι θα είναι το μόνο; Θα έρθει το 9άρι; Μάλλον θα πρέπει να κάνουμε patience, για να το μάθουμε…

Και κλείνουμε με το φλεγόμενο οπίσθιον του RX-8

Tip: Η Mazda δεν έφυγε για… πάντα από την Greece. Θα τη δούμε να επιστρέφει σύντομα, πιθανότατα και στις αρχές-μέσα του 2016. Αλλά γι’ αυτό, θα σου πούμε σε άλλο ρεπορτάζ.

George Karagiannis

Recent Posts

Renault Rafale E-Tech 4×4 300hp: «Υπερηχητικό»

Εμπνευσμένο από τα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη, Rafale, το νέο Renault Rafale στην κορυφαία έκδοση E-Tech…

15 hours ago

Με θετικό πρόσημο οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Απρίλιο στην ΕΕ – Καλπάζει η ελληνική αγορά (Γραφήματα)

Θετικό πρόσημο κατέγραψαν οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον μήνα Απρίλιο στην ΕΕ, ενώ η ελληνική…

16 hours ago

Ετοιμάστε το Subaru σας για καλοκαιρινές αποδράσεις με δωρεάν τεχνικό έλεγχο και εκπτώσεις!

Έχετε Subaru; Ετοιμαστείτε για καλοκαιρινές αποδράσεις! Δωρεάν Τεχνικός Έλεγχος 15 Σημείων & -20% σε γνήσια…

17 hours ago

Το νέο MINI John Cooper Works θα κάνει το ντεμπούτο του στις 24 Ώρες του Nürburgring

Οι φίλοι της MINI και οι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού περιμένουν με ανυπομονησία το ντεμπούτο…

17 hours ago

Νέο Kia EV3: Θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία των compact ηλεκτρικών SUV

Η Kia αποκάλυψε σήμερα όλες τις λεπτομέρειες του Kia EV3, του ολοκαίνουργιου compact ηλεκτρικού SUV…

19 hours ago

Nissan Juke: Discreet upgrade

The Nissan Juke, from its launch in 2010 to the present day, has never been...

22 hours ago