Racing

Audi: Τα «κλειδιά» της επιτυχίας του RS Q e-tron στην έρημο του Ντακάρ

Εδώ και περισσότερο από ένα έτος, η Audi προετοιμάζεται για τον σκληρότερο αγώνα του πλανήτη. «Όπλο» της, το RS Q e-tron, ένα σκληροτράχηλο ηλεκτρικό όχημα παντός εδάφους με το οποίο η γερμανική μάρκα ευελπιστεί ότι θα γράψει ιστορία, ανεβαίνοντας στο πόντιουμ των νικητών, για πρώτη φορά με ένα ηλεκτρικό αγωνιστικό.

Μέχρι στιγμής, κάθε άλλο παρά εκτός στόχων είναι. Ήδη, γράφει ιστορία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, συμμετέχοντας με τρία RS Q e-tron στο Ράλλυ Ντακάρ, που ξεκίνησε με τον ερχομό της νέας χρονιάς. Η μάρκα με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια ωθεί το επίπεδο τεχνολογίας του διάσημου αγώνα πέρα από τα όρια, έχοντας επιλέξει να αντιμετωπίσει αγωνιστικά αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας, με πρωτότυπα που βασίζονται στην ηλεκτροκίνηση.

Audi RS Q e-tron #202 (Team Audi Sport), Carlos Sainz/Lucas Cruz

Τα πρωτότυπα της Audi ήδη από τα πρώτα χιλιόμετρα του αγώνα αποδεικνύονται άκρως ανταγωνιστικά. Μάλιστα την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, ο Carlos Sainz στο τιμόνι ενός RS Q e-tron προηγείται στην τρίτη ειδική διαδρομή του αγώνα, μήκους 636 χιλιομέτρων, που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Η τεχνολογία του… Ντακάρ

Ένα από τα κλειδιά της μέχρι τώρα επιτυχίας των RS Q e-tron, είναι το πολύπλοκο σύστημα ψύξης των πρωτότυπων, που πρέπει ανά πάσα στιγμή να εξασφαλίζει τη σωστή λειτουργία του ηλεκτρικού κινητήριου συστήματος αλλά και τις απαραίτητες συνθήκες διαβίωσης του πληρώματος. Όσο και αν ακούγεται παράξενο, η πρώτη κρίσιμη παράμετρος ήταν ο περιορισμένος χώρος. Οι μηχανικοί της Audi – που σημειωτέον δεν είχαν κληθεί ποτέ στο παρελθόν να αντιμετωπίσουν αντίστοιχο πρόβλημα – ξεκίνησαν με προσομοιώσεις ρευστοδυναμικής του συνολικού οχήματος, πριν ασχοληθούν με τα μεμονωμένα συστήματα ψύξης. Το βασικό ερώτημα που έπρεπε να απαντηθεί ήταν «πώς απάγεται η θερμότητα από ένα τέτοιο αυτοκίνητο;». Η εμπειρία με το R18 e-tron quattro με υβριδική κίνηση, τρεις φορές νικητή του Le Mans ή από τη συνολική παρουσία της Audi στη Formula E, βοήθησε σε αυτή τη διαδικασία.

Πώς λειτουργεί το σύστημα ψύξης στο Audi RS Q e-tron

Ωστόσο, στο Ράλλυ Ντακάρ οι στόχοι είναι σαφώς διαφορετικοί: Ενώ η μέγιστη αεροδυναμική απόδοση ήταν η προτεραιότητα στο σπορ αυτοκίνητο του Le Mans, στο πρωτότυπο της ερήμου προέχει η καλύτερη δυνατή διασπορά θερμότητας. Για να επιτευχθεί αυτό, συνεργάζονται μεταξύ τους πολλά κυκλώματα ψύξης. Ανάμεσά τους, το κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας για την μπαταρία υψηλής τάσης, το κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας για τις μονάδες γεννήτριας-κινητήρα (MGU), το κύκλωμα του υδραυλικού τιμονιού και των υδραυλικών γρύλων, το κύκλωμα ψύξης του κλιματιστικού και τέλος τα δύο κυκλώματα ελέγχου της θερμοκρασίας, με ψυκτικό υγρό και αέρα, του μετατροπέα ενέργειας.

Στην “καμπούρα” του RS Q e-tron είναι κρυμμένο ένα μέρος του συστήματος ψύξης

Χρησιμοποιούνται από προηγμένα ψυκτικά υλικά όπως το Novec, για την μπαταρία υψηλής τάσης και κυκλώματα ροής λαδιού με εναλλάκτες θερμότητας, έως ανεμιστήρες για μεγαλύτερη ροή αέρα και επιμέρους ψυγεία για κάθε σύστημα ξεχωριστά. Εδώ, μία από τις προκλήσεις ήταν η μικρή θερμοκρασιακή διαφορά του αέρα της ερήμου, στους 40 βαθμούς και του ψυκτικού υγρού, στους 60.

H πρόβα τζενεράλε των RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron #200 (Team Audi Sport), Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger

Η γενική πρόβα για το σύνολο των πολύπλοκων συστημάτων ψύξης πραγματοποιήθηκε στο Μαρόκο, λίγες εβδομάδες πριν την έναρξη του Ράλλυ Ντακάρ. Ο Carlos Sainz διέσχισε την μαλακή άμμο μιας ξεραμένης κοίτης ποταμού με σκόπιμα σφραγισμένες τις εισαγωγές αέρα, σε μια διαδρομή πολλών χιλιομέτρων. Όλα τα συστήματα λειτούργησαν άψογα, διατηρώντας τις θερμοκρασίες των επιμέρους συστημάτων σε αποδεκτά επίπεδα.

Τα τρία πληρώματα που τρέχουν με RS Q e-tron: Mattias Ekström, Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel, Edouard Boulanger, Carlos Sainz, Lucas Cruz

Ως αποτέλεσμα, τα τρία πληρώματα, οι Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger, Carlos Sainz/Lucas Cruz και Mattias Ekström/Emil Bergkvist στο τιμόνι ισάριθμων Audi RS Q e-tron, οδηγούν στο Ράλλυ Ντακάρ με ιδιαίτερες αξιώσεις για ένα καλό αποτέλεσμα στη ράμπα του τερματισμού, στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, στις 14 Ιανουαρίου.

202 Sainz Carlos (spa), Cruz Lucas (spa), Team Audi Sport, Audi RS Q e-tron, Auto FIA T1/T2, action during the Stage 2 of the Dakar Rally 2022 between Hail and Al Artawiya, on January 3rd 2022 in Al Artawiya, Saudi Arabia – Photo Florent Gooden / DPPI

Η συναρπαστική εξέλιξη του φετινού Ράλλυ Ντακάρ, σε πραγματικό χρόνο, στο https://live.worldrallyraidchampionship.com/2022/dakar/asod/en και στο επίσημο site του αγώνα στο https://www.dakar.com/en/ ή στο τέλος κάθε αγωνιστικής ημέρας, με video-ανασκόπηση της συμμετοχής των Audi RS Q e-tron, στο https://www.audi-mediacenter.com/en/sport-271 .

George Karagiannis

Recent Posts

Alfa Romeo Giulia and Stelvio Quadrifoglio Super Sport: with the Mille Miglia wind (Video)

Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio Super Sport πηγαίνουν ακόμα παραπέρα το σπορ ιδεώδες…

11 hours ago

Bugatti Baby II Type 35 Centenary Edition: celebrating a legendary racing heritage

Σε στενή συνεργασία με την Bugatti, η The Little Car Company παρουσίασε για πρώτη φορά…

13 hours ago

Subaru Crosstrek, Forester, Solterra & Outback, with up to €5,000 benefit

H ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS A.E., επίσημη αντιπροσωπεία της SUBARU στην Ελλάδα, ανακοίνωσε εκπτώσεις έως 5.000€ (ανάλογα…

18 hours ago

Nissan announces new additional discounts for Ariya

Η Nissan - Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ είναι στην ευχάριστη θέση  να ανακοινώσει νέες επιπλέον…

19 hours ago

Double podium for Hyundai at Rally Portugal

Το προβάδισμα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών κατέκτησε η Hyundai Motorsport διευρύνοντας παράλληλα το προβάδισμα της και…

20 hours ago

Mercedes-Benz: halts development of electric platform for luxury cars

Η Mercedes-Benz αποφάσισε να διακόψει την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας αφιερωμένης στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών…

21 hours ago