Categories: UncategorizedNEWS

What makes the new AMG GT Black Series top of the range

The Black Series represents the top creations of Mercedes-AMG. The GT Black Series is the 6th and most powerful member of the family. The new GT Black Series, having taken a plethora of elements from the AMG GT3 and GT4, comes to put the icing on the cake of the Mercedes GT family.

H σειρά GT, δημιουργήθηκε απο τη Mercedes ως εναλλακτική επιλογή στην “προφανή” 911, αλλά και την “διαφορετική” Vantage. Έχοντας κρατήσει ως βασικό στοιχείο απο την SLS την εγκάρσια κεντρική τοποθέτηση του κινητήρα, με το εντυπωσιακό μακρύ καπό, η Mercedes δημιούργησε ένα κομψό, ταχύ, άνετο και ικανό για κάθε είδους χρήση GT αυτοκίνητο.

Η οικογένεια της AMG GT, ξεκίνησε απο τις GT και GT S, με τις GT Roadster και GTC (μια ισχυρότερη έκδοση, που αντικατέστησε στη πορεία την αρχική Roadster). Για τους πιο “ανήσυχους” οδηγούς, δημιούργησε τη “Beast of the Green Hell” GT R και στη συνέχεια την ακόμη πιο track focused, GT R Pro.

As with the SLS, a Black Series version of the GT is the curtain raiser as the final version of this model. And the GT Black Series is the perfect curtain-raiser for a stunning car like the AMG GT. In the GT Black Series, most of its ability comes from two key elements, its engine and its aerodynamics.

The different versions of the 4L V8

Ο σχεδιασμός του V8 κινητήρα, δίνει στους μηχανικούς ένα μεγάλο πλεονέκτημα, τη κλίση της περιεχόμενης γωνίας μεταξύ των δύο μερών του. Αυτό το σχεδιαστικό χαρακτηριστικό απο μόνο του, επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις επιδόσεις του κινητήρα. Οι δύο πιο συνηθισμένες εκδοχές είναι η “cross plane” με γωνία των κομβίων του κινητήρα να είναι 90 μοιρών και η “flat plane” με γωνία of the engine pistons shall be 180 degrees.

Η ονομασία “cross plane” προέρχεται απο το νοητό σταυρό που δημιουργείται αν προεκτείνουμε θεωρητικά τις γραμμές απο την ορθή γωνία που δημιουργείται. Η AMG, τοποθέτησε στο εσωτερικό του V8, τη μεριά της εξάτμισης, έχοντας δημιουργήσει τη διάταξη “Hot V” στην οποία τα δύο turbo βρίσκονται ανάμεσα στις δύο σειρές κυλίνδρων. Αυτό, αυξάνει την απόκριση του γκαζιού και την ροπή στις χαμηλές στροφές, ενώ δίνει στις AMG τον μοναδικό τους ήχο.

Evenly distributed exhaust pulse

Ένας διαφορετικός τρόπος αύξησης της δύναμης που είναι σε θέση να παράξει ένας κινητήρας, είναι η χρήση του “flat plane” σχεδιασμού, όπου η γωνία of the knobs of V is 180 degrees. In this arrangement, ignition is alternated between the two rows of cylinders, in the GT Black Series it is 1-8-2-7-4-5-3-6, which creates an even distribution in the exhaust pulse and also in the intake, which both increases the engine's horsepower and torque output and significantly reduces throttle response time.

The most powerful V8 ever created by AMG

The new GT Black Series engine may be based on the 4.0 V8 BiTurbo, with a dry-carter, but due to the extensive modifications that have been made, it has been given its own codename, M178 LS2. With new camshafts and exhaust system, it manages to deliver 730bhp in the 6700-6900rpm range and 800Nm of torque in the impressively wide 2000-6000rpm range. .

Both GT Black Series twin-scroll turbos are identical to those fitted to the AMG GT 4-door, with reduced-friction bearings, which further improves throttle response. However, in the GT Black Series, the turbos have larger impellers, which enable them to deliver up to 1100 kg/hour of air (900 in the GT R). With the larger intercoolers, Mercedes ensures that the temperature in the intake, will be the lowest possible. Finally, like all Black Series, the engine emblem showing which technician assembled the engine is in black instead of silver.

0 to 200 in under 9 seconds

So what does this new, different engine do for the GT Black Series? It gives it a unique character, not only in numbers and response, but also in sound, as it has its own distinct tone. On the numbers side, however, the 0-100 sprint is done in 3.2 seconds, 0-200 in under 9 seconds and the top speed, is 325 km/h.

Enhanced and faster AMG Speedshift 7G

As with all models in the GT family, the GT Black Series features a 7-speed dual-clutch automatic transmission mounted in front of the rear axle for optimal weight distribution. Here, however, it has been beefed up in order to comfortably handle the GT Black Series' 800Nm, with quicker response times and reduced shift times.

Πιο εντυπωσιακή πλέον, είναι και η λειτουργία “Race Start” (η ονομασία της Mercedes για το launch control), το οποίο επιτρέπει πιο υψηλές στροφές, έχει μεγαλύτερη ευαισθησία στην αναγνώριση της απώλειας ή μη της πρόσφυσης. Στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής πρόσφυσης, συμβάλουν και τα Pilot Cup 2 R της Michelin.

The torque tube, the chamber in which the transmission shaft from the engine to the gearbox (which is made of carbon fibre) is made of carbon fibre instead of aluminium, as in other GTs, which reduces the weight by 14kg.

Advanced aerodynamics for impressive driving performance

Η εξελιγμένη αεροδυναμική, ακολουθώντας πάντα τη φιλοσοφία “form follows function” (ο σχεδιασμός ακολουθεί τη λειτουργικότητα), παίζει σημαντικό ρόλο τόσο στη σταθερότητα του αυτοκινήτου σε μεγάλη ταχύτητα, όσο και στη δυνατότητα του να στρίβει με το καλύτερο δυνατό τρόπο.

Στο κομμάτι της αεροδυναμικής, η σχέση της GT Black Series είναι άμεσα διακριτά πιο έντονη, με τις AMG GT3 και GT4, εν συγκρίσει με τις πιο “ήπιες” GT R και GT R Pro. Η αρχή, γίνεται απο τη νέα μεγαλύτερη εμπρός γρύλια, πίσω απο την οποία βρίσκεται το ψυγείο, το οποίο είναι αυτούσια παρμένο απο την GT3. Το κεντρικό κομμάτι, διοχετεύει τον αέρα στο ψυγείο, ο οποίο μετά απομακρύνεται απο απο τους δύο μεγάλους αεραγωγούς του χώρου του κινητήρα, δεξιά και αριστερά. Στις άκρες τις, έχει τις λεγόμενες “air curtinew” που κατευθύνουν ένα μέρος του αέρα προς τα φρένα για τη ψύξη τους, ενώ ένα μικρό κομμάτι, διαφεύγει απο το πλάι, παράγοντας κάθετο αεροδυναμικό φορτίο.

The GT Black Series front splitter is mechanically adjustable in two positions : Street and Race. At the front, under the bumper, there are two release levers, which the driver opens, moves the splitter to the desired position and then pushes them back to the original position, locking it in the desired setting. When the splitter is open in the Race position, the higher the speed of the car, the more efficient it becomes, as it too produces an increasingly large vertical aerodynamic load, which helps considerably with front end stability, whether the car is travelling at high speed in a straight line or taking a corner. Finally, the cannards on the side of each side of the bumper contribute to stability and the management of the front airflow.

The vents of the bonnet and front wings

Άλλο ένα στοιχείο προερχόμενο απο τις αγωνιστικές “αδερφές” της GT Black Series, είναι το εμπρός καπό, το οποίο έχει δύο μεγάλους αεραγωγούς, οι οποίοι απομακρύνουν το θερμό αέρα απο το χώρο του κινητήρα, κατευθύνοντας τον προς το πλάι, πριν τις πρώτες κολώνες. Πριν τον αεραγωγό, υπάρχει και ένα μικρό lip, το οποίο φροντίζει ο “καθαρός” αέρας που έρχεται, να περνά απο πάνω, προς την οροφή, για καλύτερα αεροδυναμικά αποτελέσματα. Επίσης, τα φτερά έχουν στο πάνω μέρος τους 6 οπές απο τις οποίες φεύγει ο αέρας που συσσωρεύεται στους εμπρός θόλους, για να μειώνεται το φαινόμενο άντοσης που δημιουργείτε. Τέλος, τα νέα side sills, συμβάλλουν και αυτά σημαντικά, στη διαχείριση της ροής του αέρα που περνά απο το πλάι του αυτοκινήτου.

The aerofoil concept 2-stage rear aerofoil concept

Εξίσσου εντυπωσιακό με το εμπρός μέρος, είναι και το πίσω μέρος, όπου μεγάλη βάση έχει δοθεί στη διεξοδική μελέτη και ανάλυση κάθε επιμέρους στοιχείου του, για το μέγιστο δυνατό αεροδυναμικό αποτέλεσμα. Στο κάτω μέρος, ο διαχύτης της GT Black Series παραπέμπει έντονα σε διαχύτη αγωνιστικού και λιγότερο αυτοκινήτου δρόμου. Στις άκρες του, υπάρχει 2 οπές, για την απομάκρυνση του αέρα απο τους πίσω θόλους, ενώ στη GT Black Series, το σύστημα εξάτμισης, καταλήγει σε 4 στρογγυλές απολήξεις. Στο μεσαίο κομμάτι, παραμένει η οπή που ξέραμε απο τη GT R και τη GT R Pro. Το “party trick” της GT Black Series ωστόσο, είναι η πίσω αεροτομή, 2 επιπέδων.

Η πίσω αεροτομή, είναι το προαναφερθέν “2 Stage Rear Aerofoil Concept”. H βασική ιδέα της AMG, ήταν να τοποθετήσει μία στενή αεροτομή χαμηλά, η οποία διαχειρίζεται τη ροή του αέρα που προέρχεται απο την οροφή και κινείται προς τα πίσω, ακολουθώντας τη ροή του σχήματος του αυτοκινήτου, ενώ η πάνω, κατα πολύ μεγαλύτερα, αεροτομή, θα διαχειρίζεται τη ροή του αέρα που έρχεται ακριβώς πάνω απο το αυτοκίνητο. Η κάτω αεροτομή, είναι μηχανικά ρυθμιζόμενη στη κλίση της, σε 3 θέσεις. Η πάνω, είναι σταθερή ως προς το κλίση της, ωστόσο το blade που βρίσκεται πίσω στο κέντρο της, είναι υδραυλικά ρυθμιζόμενο σε κλίση, με μέγιστη κλίση 20 μοίρες.

The active part of the upper airfoil moves according to the selection made from the 4 settings (Basic, Advanced, Pro, Master) in the AMG Dynamics system. During acceleration, it fully retracts to reduce the aerodynamic load generated. During deceleration or when moving the steering wheel, as soon as it is sensed that the car is starting to turn, it starts to lift, depending on how much aerodynamic load it needs to produce. For example, in the Master option, it remains fully lifted up to 250 km/h. After 250, it fully retracts, and if the car starts turning, slowing down or just moving below 250, it is raised again, at a 20-degree angle. There is, of course, the option to raise or fold it manually, from a button on the centre console. It's worth mentioning that the aerodynamic load generated by the spoiler is so great, that underneath the rear part of its base, there are metal supports in the luggage compartment that are bolted directly to the chassis, which absorb the load generated by the spoiler, applying it directly to the chassis.

Almost fully covered underbody of the GT Black Series

The extensive work on the GT Black Series aerodynamics continues under the car. Almost the entire bottom of the car is covered with panels which are fitted with some flaps, in order to direct (and accelerate) the airflow towards the rear diffuser, increasing the aerodynamic load generated, which amounts to 400 kg at a speed of 250 km/h. The few uncovered points were left as they were, for cooling purposes.

Lightweight and durable, carbon everywhere

Η carbon οροφή, το carbon πορτμπαγκαζ, οι carbon αεροτομές, τα λεπτότερα και ελαφρύτερα παράθυρα, αποτελούν όλα μέρος του “intelligent material mix” της AMG, ακολουθώντας τη προσέγγιση του “lightweight construction”. Απο το εμπρός μέρος, όπου το laminated εμπρός παρμπριζ είναι ανθεκτικό, αλλά ελαφρύ, το carbon “υπο-πλαίσιο/βάση” του κιβωτίου ταχυτήτων, μαζί με μία πληθώρα ακόμα μερών, κατασκευασμένων και αυτών απο carbon, κάνουν το συνολικό αυτοκίνητο, ελαφρύ και άκαμπτο.

Even the braking system, with its black calipers and white lettering, are also part of a lighter but stronger ceramic brake system. On the GT Black Series, pads and discs with a different composition have been used, making them more heat-resistant, with no brake fade, while its cooling system ensures maximum braking power, even in the most demanding driving conditions.

Coil-over suspension, with electro-electric shock absorbers

Η ανάρτηση της GT Black Series, φέρει διπλά ψαλίδια, με όλα τα μέρη της να είναι κατασκευασμένα απο forged αλουμίνιο, γεγονός που τα κάνει ανθεκτικά, αλλά ελαφριά, με σκοπό τη μείωση της μη αναρτώμενης μάζας. Τα spherical ρουλεμάν, στα άνω και κάτω ψαλίδια της πίσω ανάρτησης, τεχνολογία απευθείας προερχόμενη απο το motorsport, σημαίνει μηδενικά περιθώρια “παιχνιδιού”, γεγονός που κρατά σταθερή τη γεωμετρία της ανάρτησης, ακόμα και όταν αυτή δέχεται έντονα φορτία.

Like the GT R, the GT Black Series suspension is fully adjustable, with the springs also being adjustable. AMG Ride Control, for its part, constantly adjusts the stiffness of each shock absorber, with electro-mechanical shock absorber fluid, which determines the rate of compression (and its margin) and rebound of the shock absorber, depending on the surface on which the GT Black Series is driving.

The suspension has three levels of adjustment : Comfort, Sport and Sport Plus. The first two are for road use, the setting for track use. The big advantage of the GT Black Series is that it has the ability to sense the condition of the track the car is driving on and adjusts the shock absorbers accordingly. This means that whether the GT Black Series is running on a Grand Prix specification track, such as Hockenheim, or one such as the Nurburgring, it can always adjust in the best possible way.

Use of carbon in the suspension and special tyres for the GT Black Series

Ο εμπρός άξονας, φέρει torsion bar κατασκευασμένο απο carbon, με 3 θέσεις ρύθμισης. Η “κεντρική” θέση είναι μία ισορροπία μεταξύ σκληρού και μαλακού. Αν ο οδηγός χρησιμοποιήσει τη “κοντή θέση”, γίνεται σκληρότερο, ενώ στη “μακριά θέση”, μαλακότερο. Στο πίσω μέρος της GT Black Series, υπάρχει και εκεί ένα carbon shear panel, το οποίο φροντίζει για τη στρεπτική ακαμψία και σωστή πληροφόρηση του πίσω μέρους. Τέλος, οι βάσεις κινητήρα και κιβωτίου, είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενης σκληρότητας, την οποία παρακολουθεί και προσαρμόζει αυτόματα, ένα σύστημα αισθητήρων.

In addition, Michelin has created a tyre compound specifically for the GT Black Series. From the factory, the GT Black Series is fitted with Pilot Sport Cup 2 R with the soft rubber (MO1A), while there is also a harder rubber option (MO2) for track and high temperature use. The GT Black Series tires, are 285/35 ZR 19 front and 335/30 ZR 20 rear.

9-stage traction system

Το σύστημα AMG Traction Control, έχει 3 βασικές ρυθμίσεις (On, Sport, Off). Στη ρύθμιση ESP Off ωστόσο, ο οδηγός επιλέγει πόσο “OFF” είναι το σύστημα. Χωρίς τη παραμικρή παρέμβαση του ESP, παραμόνο του Traction Control, ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει στις εκάστοτε ανάγκες το πόσο απώλεια πρόσφυσης θα επιτρέπει το σύστημα.

For example, position 1 allows almost zero loss of traction, while position 9 allows unlimited loss of traction. If we choose setting 7, for example, when exiting a turn, the system will allow the wheels to spin up to a certain limit calculated by the system algorithm and will maintain it up to that value.

The system switch is centrally located to be easily accessible to the driver and is large enough to be easily operated with gloves on. The selected setting is indicated by the lights around the rotary switch and by the corresponding indication on the instrument panel.

The orange of contrasts

Στο εσωτερικό της GT Black Series, κυριαρχεί το μάυρο, με τις ραφές και τις λοιπές αντιθέσεις, σε ποροτοκαλί χρώμα. Εκτενή χρήση του δικού της υλικού DYNAMICA (ένα τεχνητό υλικό, παρόμοιο με το Alcantara, αλλά πιο ανθεκτικό στη φθορά) κάνει η Mercedes σε όλο το εσωτερικό, με το δέρμα Nappa να βρίσκεται μόνο στο εξωτερικό κομμάτι των καθισμάτων. Βασικό μέρος του εσωτερικού διάκοσμου είναι το πακέτο “Night Pack” όπου όλες οι αλουμινένιες λεπτομέρειες είναι σε μαύρο χρώμα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα αντικατάστασης του πορτοκαλί χρώματος, με γκρι, για όποιον επιθυμεί κάτι πιο ουδέτερο.

Η V8 κεντρική κονσόλα

Τα 8 πλήκτρα με έγχρωμες mini-οθόνες στη κεντρική κονσόλα, σε σχήμα V, αναπαριστούν τη διάταξη του κινητήρα και τους 8 κυλίνδρους του κινητήρα. Κάθε οθόνη αλλάζει ανάλογα με το τι έχει επιλεγεί, ενώ λειτουργούν τόσο με την αφή, όσο και με το αντίστοιχο κουμπί τους (το ίδιο και για τα αντίστοιχα displays στο τιμόνι). Ετσι, μπορούν να λειτουργήσουν τόσο με, όσο και χωρίς γάντια, με την ίδια ευκολία για τον οδηγό.

Οθόνες με ειδικά AMG γραφήματα & πληροφορίες

Ο πίνακας οργάνων της GT Black Series, αποτελείται απο μία οθόνη 12.3 ιντσών, ενώ του συστήματος infotainment απο μία 10.25 ιντσών. Η οθόνη του πίνακα οργάνων, μπορεί να πάρει μία πληθώρα διατάξεων και να προβάλει δεξιά και αριστερά απο το στροφόμετρο, μία ποικιλία πληροφοριών, την οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέξει. Επιπλέον, η GT Black Series παρουσιάζει μερικές απο τις πληροφορίες και με τη μορφή live γραφημάτων.

Ακόμη πιο track-ready, με το πακέτο AMG Track Package

To πακέτο AMG Track Pack, είναι για όσους κατόχους επιθυμούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες της GT Black Series τους. Τι προσφέρει ; Για αρχή, το σημαντικότερο, επιπλέον παθητική ασφάλεια. Και ακόμη περισσότερη στρεπτική ακαμψία.

Το πακέτο αποτελείται απο τα carbon bucket καθίσματα, τις ζώνες 4 σημείων, το bolt-on rollcage τιτανίου και απο ένα πυροσβεστήρα 2kg. Το rollcage, φέρει και 2 ειδικά mounting points, για τις ζώνες .

Το συμπέρασμα

Πιστεύω, οτι η Mercedes ξεπέρασε τον εαυτό της με τη GT Black Series. Και μαζί τις προσδοκίες κάθε φίλου της. Η τεχνολογία και η τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η συγκεκριμένη εταιρεία με τα σερί πρωταθλημάτων στη Formula 1, αλλά και μέσα απο την άκρως επιτυχημένη πορεία των AMG GT3 και AMG GT4 στους αγώνες, της έχει δώσει όλα τα στοιχεία που χρειαζόταν για να κατασκευάσει το απόλυτο track weapon. Και σίγουρα, η GT Black Series είναι άξια του ονόματος της.

Τεχνολογία και εφαρμογές, τόσο σε ηλεκτρονικά, όσο σε υλικά και εξαρτήματα, απευθείας απο τα αγωνιστικά. Όχι “σαν του αγωνιστικού”. Το ίδιο ακριβώς με του αγωνιστικού. Στη δική μου αντίληψη, μοιάζει πως η Mercedes έκανε road legal τα αγωνιστικά της, παρά πήρε μία GT και την έκανε “αγωνιστικό με πινακίδες”. Θυμίζει λίγο τη συνταγή της McLaren πρόσφατα, με την 620R και τη συνταγή της Ferrari παλιότερα, με τη 360 Challenge Stradale. Τη φιλοσοφία του “Κάνε το αγωνιστικό, αυτοκίνητο. Οχι το αυτοκίνητο, αγωνιστικό”.

Όπως και να έχει, τη θεωρώ ένα εκπληκτικό δημιούργημα. Αναμένουμε φυσικά, συγκριτικά, δοκιμές, μετρήσεις και το πολυπόθητο Ring Lap, για τα απαραίτητα braging rights. Well done, Mercedes.

Alexandros Fertakis

Recent Posts

DS 3 : Άμεσα διαθέσιμο, με το πρόγραμμα Premium Upgrade

Η DS Automobiles ανακοινώνει το νέο πρόγραμμα «Premium Upgrade» που δίνει την ευκαιρία στους λάτρεις…

17 hours ago

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

1 day ago

The European car industry turns its back on electrification

With European carmakers expressing widespread reaction from the slowdown in sales of pure...

1 day ago

Ford Performance announces its entry into the 2025 Dakar Rally

Ford Performance is delighted to announce today its participation in the 2025 Dakar Rally,...

2 days ago

Driving Volkswagen ID.3 Pro Performance: the symbol of transition (Video)

But is this the case? Volkswagen's mid-size all-electric hatchback, differs aesthetically and...

2 days ago

Behold, the all-electric Mercedes Benz G580 EQ

The new Mercedes-Benz G 580, equipped with EQ technology, continues the legacy of its predecessors...

2 days ago