The unknown story behind the legendary Alfa Romeo cloverleaf

Το τετράφυλλο πράσινο τριφύλλι, μέσα στο τρίγωνο, που κοσμεί τις κορυφαίες σπορ εκδόσεις των μοντέλων της Alfa Romeo, αλλά και τα αγωνιστικά της αυτοκίνητα, το ξέρεις. Αυτό που ενδεχομένως δεν ξέρεις όμως, είναι την ιστορία πίσω από το Quadrifoglio Verde, τη σημασία του για την ιταλική μάρκα, τη σύνδεσή του με την αγωνιστική ιστορία της φίρμας, τον Enzo Ferrari, ακόμα και αν “επιστρατεύθηκε” ως σήμα για να φέρει τύχη στην Alfa Romeo. Από την ιστορία του πράσινου τετράφυλλου τριφυλλιού, μπορεί κανείς να καταλάβει γιατί το συγκεκριμένο λογότυπο είναι ένας πραγματικός θρύλος για την Alfa Romeo. Η ημερομηνία γέννηση αυτού του θρύλου τη φετινή χρονιά συνέπεσε με τον αγώνα της Formula 1  στη Monza.  

H ιστορία της  Alfa Romeo είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το χώρο των αγώνων. Από την ίδρυση της εταιρείας το 1910, οι αγώνες αποτέλεσαν αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας της, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην τεχνολογική πρωτοπορία και την εξέλιξη των αυτοκινήτων παραγωγής. Οι πολυάριθμες επιτυχίες που ήρθαν από τις πρώτες συμμετοχές και συνεχίζονται μέχρι σήμερα δημιούργησαν μία τεράστια παράδοση ενισχύοντας σημαντικά την εικόνα της εταιρείας.

Τα αυτοκίνητα με τα οποία συμμετέχει η Alfa Romeo στους αγώνες ξεχωρίζουν, εκτός των άλλων και χάρη στο Quadrifoglio Verde, το τετράφυλλο τριφύλλι που αποτελεί το σήμα κατατεθέν των αγωνιστικών Alfa Romeo, αλλά και των κορυφαίων εκδόσεων των μοντέλων παραγωγής. Το συγκεκριμένο λογότυπο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1923 σε μία από τις τέσσερις Alfa Romeo RL που πήραν μέρος στον αγώνα του Targa Florio στη Σικελία. Η ομάδα των οδηγών αποτελούνταν από τους Giulio Masetti, Antonio Ascari, Ugo Sivocci και τον  Enzo Ferrari!

Ugo Sivocci - who had proposed Ferrari as the team's driver - despite his vast experience, due to several mishaps, had created a reputation as the "perennial runner-up". In an attempt to exorcise his bad luck, Sivocci painted on the grille of his racing car a white square surrounding a four-leaf clover. Towards the end of the race, Sivocci's idea didn't seem to be able to break the bad tradition, as the Italian driver was - once again - second by a wide margin from the leading Ascari. But then, and just two hundred metres from the finish, Ascari's Alfa Romeo went out. His mechanics raced and got the car running again, but in the excitement and joy of the moment they finished celebrating by climbing on top of Ascari's RL. This move was enough to disqualify Ascari, who had to return to the spot where the car had been taken out and finish again, this time alone. But this procedure allowed Sivocci to finish first, winning the most important race of the era, spelling his misfortune and at the same time creating the legend of the Quadrifoglio Verde.

Η ιστορία πήρε μεταφυσικές διαστάσεις όταν η σημασία του νέου φυλαχτού της Alfa Romeo σφραγίστηκε από μία τραγωδία. Λίγους μήνες αργότερα από την τεράστια επιτυχία του στο Targa Florio, ο Sivocci στις 8 Σεπτεμβρίου του 1923 έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια αγώνα στην πίστα της Monza πίσω από το τιμόνι μίας Alfa Romeo P1. Λόγω κάποιων προβλημάτων οι μηχανικοί δεν είχαν προλάβει να βάψουν το τυχερό του τριφύλλι στο αγωνιστικό…

From the following year to the present day, all Alfa Romeo racing cars proudly carry Ugo Sivocci's amulet, the Quadrifoglio Verde. To honour the memory of the late driver, the shamrock was placed on a white triangle over the square that originally had the logo.

In 1963 the Quadrifoglio Verde made its first appearance in a production car, the Giulia Ti Super. Today, the Giulia Quadrifoglio and Stelvio Quadrifoglio are the most powerful Alfa Romeo production cars in the company's history. Equipped with a 2.9-litre twin-turbo V6 petrol engine with 510 bhp, they are the ultimate benchmark in their class in terms of performance and driving pleasure. Together with the Alfa Romeo Racing car, the C38, they are the worthy continuators of a tradition that has been around for more than 95 years.  

George Karagiannis

Recent Posts

Η Porsche έτοιμη να λανσάρει την πρώτη υβριδική 911 με υψηλότερες επιδόσεις

Η Porsche προσθέτει για πρώτη φορά μια μπαταρία στο σπορ αυτοκίνητο 911, με τον ηλεκτροκινητήρα…

11 hours ago

The European car industry turns its back on electrification

Με τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εκφράζουν γενικευμένες αντιδράσεις από την επιβράδυνση των πωλήσεων αμιγώς…

12 hours ago

Ford Performance announces its entry into the 2025 Dakar Rally

Με ιδιαίτερη χαρά η Ford Performance ανακοινώνει σήμερα τη συμμετοχή της στο Ράλι Ντακάρ 2025,…

16 hours ago

Driving Volkswagen ID.3 Pro Performance: the symbol of transition (Video)

Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Το μικρομεσαίο αμιγώς ηλεκτρικό hatchback της Volkswagen, Διαφέρει αισθητικά και…

17 hours ago

Behold, the all-electric Mercedes Benz G580 EQ

Η νέα Mercedes-Benz G 580, εξοπλισμένη με τεχνολογία EQ, συνεχίζει την κληρονομιά των προκατόχων της…

19 hours ago

Alfa Romeo Giulia and Stelvio Quadrifoglio Super Sport: with the Mille Miglia wind (Video)

Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio Super Sport πηγαίνουν ακόμα παραπέρα το σπορ ιδεώδες…

1 day ago