presentations

Alfa Romeo 33 Stradale: the rebirth of a legend (Video)

Η Alfa Romeo in a spectacular event at its museum in Arese, presented the long-awaited rebirth of the limited production 33 Stradale, ενός πραγματικού “μανιφέστου” του τι μπορεί – και τι θέλει – να κάνει η ιταλική μάρκα όσον αφορά το στυλ και την οδηγική εμπειρία. Κατασκευασμένο σε μόλις 33 μονάδες, με μια εξαιρετική χειροποίητη διαδικασία, το νέο αποκλειστικά διθέσιο κουπέ συνδυάζει την κληρονομιά και το μέλλον της μάρκας που συμβολίζει την ευγενή ιταλική σπορ φύση.

Για να γίνει ένα όνειρο πραγματικότητα απαιτείται, πρώτα απ’ όλα, μια καλή δόση θάρρους και μια δόση υγιούς τρέλας. Τα ίδια συστατικά με τα οποία γεννήθηκε το 1967 το αυτοκίνητο που θεωρείται από πολλούς ως ένα από τα ομορφότερα όλων των εποχών, η 33 Stradale. Σήμερα, με την ίδια τόλμη και το ίδιο όραμα, η ομάδα της Alfa Romeo σχεδίασε και ανέπτυξε τη νέα 33 Stradale, ένα αυθεντικό έργο τέχνης εν κινήσει, που δημιουργήθηκε από τον τέλειο συνδυασμό ομορφιάς και τεχνολογίας. Στόχος της είναι να προσφέρει την πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία και την αθάνατη γοητεία ενός ειδώλου σε έναν πολύ μικρό κύκλο φανατικών φίλων, οι οποίοι πίστεψαν στο έργο από την αρχή. Η νέα 33 Stradale, στην πραγματικότητα, γεννήθηκε στη νεοσύστατη “Bottega” της Alfa Romeo, όπου οι σχεδιαστές, οι μηχανικοί και οι ιστορικοί της μάρκας άκουσαν πρώτα τους πιθανούς αγοραστές και στη συνέχεια την κατασκεύασαν μαζί, ακριβώς όπως γινόταν στα εργαστήρια της Αναγέννησης ή στα εργαστήρια διάσημων Ιταλών αμαξοποιών τη δεκαετία του 1960.

Jean-Philippe Imparato, CEO of the Alfa Romeo brand said:
“Με τη νέα 33 Stradale, θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι που να ανταποκρίνεται στο παρελθόν μας, στην παρακαταθήκη της μάρκας, για το οποίο οι Alfisti θα μπορούσαν να είναι περήφανοι. Αυτό το αποτέλεσμα θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο χάρη στην ικανότητα, την αυστηρότητα και το πάθος της ομάδας μας, με την υποστήριξη μιας ομάδας διοίκησης που έχει τη σαφή φιλοδοξία να συμβάλει στη διαμόρφωση του μέλλοντος της μάρκας, με απόλυτο σεβασμό στη μοναδική της ιστορία. Είναι η πρώτη “fuoriserie” της μάρκας από το 1969 και υπόσχομαι ότι δεν θα είναι η τελευταία.

Maximum expression of "necessary beauty"

Προϊόν του Centro Style της Alfa Romeo, η νέα 33 Stradale είναι εμπνευσμένη από το ιστορικό μοντέλο του 1967, εμπλουτίζοντας τη γλυπτική ομορφιά της με ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία από τη νέα στυλιστική γλώσσα της Alfa Romeo. Το εξωτερικό χαρακτηρίζεται από μια τέλεια ισορροπία μεταξύ των αναλογιών, των όγκων και της επιφανειακής επεξεργασίας, αντιπροσωπεύοντας την επιτομή της “απαραίτητης ομορφιάς” της Alfa Romeo. Το μπροστινό μέρος διαθέτει έναν ισχυρό και μυώδη όγκο, πάνω στον οποίο ξεχωρίζει η εμβληματική ασπίδα, και φωτιστικά σώματα με σύνθετο σχήμα πάνω σε ελλειπτική βάση. Η πλευρική γραμμή είναι δυναμική και κομψή, με “επιμήκεις” ανοιγόμενες πόρτες και δύο μεγάλες πλευρικές εισαγωγές αέρα. Το αμάξωμα προβάλλει προς τα εμπρός, με επιφάνειες διαμορφωμένες σύμφωνα με τα κριτήρια που χαρακτηρίζουν την τυπική έκφραση της Alfa Romeo. Επιπλέον, χάρη στο γωνιακό άνοιγμα των θυρών και το μεγάλο περιμετρικό τζάμι της οροφής, ο οδηγός απολαμβάνει μια μοναδική θέα, πολύ παρόμοια με αυτή που θα είχε στην καμπίνα ενός τζετ. Η συνολική εικόνα που προσφέρει το άνοιγμα των καπό και των θυρών ενισχύει τη δραματική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Το “βίαιο” πίσω μέρος εξισορροπείται από το ελικοειδές μπροστινό μέρος και το μέγιστο ύψος δεν βρίσκεται στο ύψος του παρμπρίζ, όπως σε οποιοδήποτε άλλο σπορ αυτοκίνητο, αλλά στο κέντρο της οροφής. Ειδικότερα, το πίσω μέρος εκφράζει τη δύναμη του αυτοκινήτου χάρη στην κομμένη ουρά, το γραφικό “V” και τα στρογγυλά πίσω φώτα. Η αεροδυναμική αποτελεσματικότητα επιβεβαιώνεται από ένα συντελεστή Cx 0,375 σε μηδενικό Cz (downlift) – με ακριβή επιλογή χωρίς τη βοήθεια ενεργών συστημάτων.

Η σημασία του σχεδιασμού και των υλικών χαρακτηρίζει επίσης το εσωτερικό, καθώς όλα είναι σχεδιασμένα και στοχεύουν στη μεγιστοποίηση της οδηγικής εμπειρίας. Ειδικότερα, το κόκπιτ έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ελαχιστοποιούνται τα εξαρτήματα που μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού. Αυτό αποδεικνύεται από τα λίγα χρήσιμα χειριστήρια οδήγησης που βρίσκουν χώρο στην κεντρική κονσόλα. Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται μια οθόνη που, χάρη σε ένα τρισδιάστατο “τηλεσκόπιο” που εφαρμόζεται σε αυτήν, εμπλέκει τον οδηγό σε μια μοναδική αλληλεπίδραση. Το τιμόνι, απαλλαγμένο από όλα τα κουμπιά που συνήθως βρίσκονται σε αυτό, σας επιτρέπει να απολαύσετε την καθαρή οδηγική απόλαυση. Όπως σε ένα πιλοτήριο αεροσκάφους, τα χειριστήρια βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα, στη χαμηλή κεντρική κονσόλα και σε μια υψηλή κονσόλα στην κεντρική επένδυση της οροφής. Το εσωτερικό προσφέρεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού: “Tributo” και “Alfa Corse”. Το ταμπλό και το κεντρικό τούνελ, εμπνευσμένα από την αεροπλοΐα, χρησιμοποιούν υλικά όπως αλουμίνιο, ανθρακονήματα, δέρμα και Alcantara. Τα περιτυλιγμένα καθίσματα, επενδεδυμένα με δέρμα Poltrona Frau, επαναπροσδιορίζουν εκείνα του προγόνου, εξασφαλίζοντας άνεση και εργονομία. Κάθε λεπτομέρεια έχει σχεδιαστεί για να δημιουργήσει μια αποκλειστική και ελκυστική ατμόσφαιρα, διατηρώντας την αισθητική και τεχνική κληρονομιά της 33 Stradale του 1967.

Unique driving experience

The Alfa Romeo team set the ambitious goal of offering a driving experience like a track car, but suitable for everyday road use, without compromising comfort and ease of use even in everyday life. To this end, the new 33 Stradale features the very best of Alfa Romeo engineering, as evidenced by the double-arm suspension with active dampers and the evolution of the V6 engine.

Η νέα Alfa Romeo “fuoriserie” διατίθεται με κινητήρα V6 twin-turbo με πάνω από 620hp ή σε διάταξη BEV με πάνω από 750hp. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές και στις δύο εκδόσεις. Η τελική ταχύτητα είναι 333 km/h, ενώ η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 km/h διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Η ανάρτηση διπλών βραχιόνων με ενεργά αμορτισέρ και η ανύψωση του μπροστινού άξονα εξασφαλίζουν οδική συμπεριφορά και άνεση. Το σύστημα πέδησης Brake-By-Wire της Alfa Romeo και τα ανθρακοκεραμικά φρένα της Brembo παρέχουν κορυφαίες επιδόσεις.

The aluminium H frame and carbon fibre monocoque guarantee rigidity and lightness. A carbon fibre and aluminium roof structure with hinges for securing the butterfly doors has also been designed for high rigidity and safety. The window frames are also made of carbon fibre, while the rear window is made of polycarbonate.

The car will be set up with the support of F1 driver Valtteri Bottas at the legendary Balocco circuit, bringing the F1 experience to everyday driving and ensuring Alfa Romeo's unmistakable handling.

Η ‘Bottega’

Με το εγχείρημα της 33 προέκυψε το ‘Bottega’ της Alfa Romeo, μια ομάδα επαγγελματιών που συνεργάστηκε στενά με τους πελάτες για να σχεδιάσει 33 μοναδικά και αποκλειστικά κομμάτια. Η “Bottega” εμπνεύστηκε από τα αναγεννησιακά εργαστήρια και τους κατασκευαστές αμαξωμάτων της δεκαετίας του 1960, δημιουργώντας έργα τέχνης καθαρής ομορφιάς και ακολουθώντας τις προδιαγραφές των πελατών. Οι πελάτες συμμετείχαν στη δημιουργική διαδικασία από την αρχή του έργου. Οι πρώτες συναντήσεις με ορισμένους από αυτούς πραγματοποιήθηκαν με την ευκαιρία του Grand Prix της Monza του 2022 και είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις επιθυμίες τους για το αυτοκίνητό τους. Μέσα σε λίγες εβδομάδες πωλήθηκαν και τα 33 αυτοκίνητα. Η Bottega εδρεύει στην αίθουσα του Συμβουλίου του Μουσείου Arese, όπου εγκρίθηκε το σχέδιο της 33 Stradale το 1967. Τέλος, εναπόκειται στην επιτροπή του 33 να εγκρίνει τα αιτήματα των πελατών, διασφαλίζοντας το σεβασμό στην ιστορία και την εικονικότητα του αυτοκινήτου. Πρόκειται για μια ειδική επιτροπή, στην οποία προεδρεύει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alfa Romeo και η οποία αποτελείται από τους επικεφαλής διαφόρων τμημάτων της μάρκας.

Craftsmanship and innovation for an unprecedented level of customisation

Η νέα “fuoriserie” θα παραχθεί σε μόλις 33 μονάδες μέσω ενός ειδικού προγράμματος που επέτρεψε στους πελάτες να αναπτύξουν λειτουργικά στιλιστικά στοιχεία μαζί με την ομάδα εξέλιξης της Alfa Romeo, όπως οι εισαγωγές αέρα, οι τροχοί, ακόμη και ο χαρακτηριστικός μπροστινός θυρεός. Αυτό σημαίνει ότι κανένα αυτοκίνητο στον κόσμο δεν θα είναι ποτέ πανομοιότυπο, καθιστώντας τα εκ των πραγμάτων “τετράτροχα” αριστουργήματα που θα έχουν τη φιλοδοξία να μείνουν στην ιστορία της Alfa Romeo με το δίκιο τους. Μοναδικότητα που αποδεικνύεται επίσης από μια αποκλειστική διαδικασία ταξινόμησης που επιτρέπει στον πελάτη να “υπογράψει” τον αριθμό πλαισίου. Στην πραγματικότητα, ο συγκεκριμένος VIN περιλαμβάνει 8 ψηφία της επιλογής του πελάτη και εμφανίζεται επίσης στο κεντρικό τούνελ. Με βάση την εδραιωμένη εμπειρία της στον τομέα των πιο αποκλειστικών αυτοκινήτων κατά παραγγελία, η Alfa Romeo χρησιμοποιεί τη δεξιοτεχνία της Carrozzeria Touring Superleggera για την κατασκευή των αυτοκινήτων, εξασφαλίζοντας έτσι πρότυπα ποιότητας κατά παραγγελία που εξασφαλίζουν μανιώδη προσοχή στη λεπτομέρεια.

At the roots of the myth

Η 33 Stradale του 1967 προήλθε άμεσα από την Tipo 33, βασίλισσα του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού εκείνα τα χρόνια. Το σχέδιο 33 σηματοδότησε την επιστροφή της Alfa Romeo στον ανταγωνισμό, με επικεφαλής τον τότε πρόεδρο της μάρκας Giuseppe Eugenio Luraghi και τον Carlo Chiti της Autodelta, του νεοσύστατου αγωνιστικού τμήματος. Για το ντεμπούτο επιλέχθηκε η ανάβαση Fléron κοντά στη Λιέγη- το αυτοκίνητο οδηγούσε ο επικεφαλής οδηγός δοκιμών της Autodelta, Teodoro Zeccoli. Είναι 12 Μαρτίου 1967 και το 33 εισέρχεται στον κόσμο των αγώνων. Και κερδίζει αμέσως. Ήταν η πρώτη από μια μακρά σειρά επιτυχιών στις πιο διάσημες πίστες που θα έφερναν το αυτοκίνητο στην κορυφή του κόσμου, με νίκες στα πρωταθλήματα Marche του 1975 και του ’77. Στο κύμα του ενθουσιασμού για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η Alfa Romeo αποφάσισε να κατασκευάσει την 33 σε μια πολύ μικρή σειρά για ιδιώτες πελάτες, μια ” fuoriserie ” που θα συνδύαζε τις επιδόσεις του αγωνιστικού αυτοκινήτου Tipo 33 με την άνεση και την οδηγική συμπεριφορά που είναι κατάλληλες για καθημερινή χρήση. Ο σχεδιασμός ανατέθηκε στον Franco Scaglione, ο οποίος έβαλε όλη την τεχνική του εμπειρία και τη δημιουργική του τόλμη στη σχεδίαση της 33 Stradale, δημιουργώντας ένα αριστούργημα στο οποίο η καινοτομία του στυλ συγχωνεύτηκε με την έρευνα στην αεροδυναμική και τη λειτουργικότητα.

The design of the 33 Stradale of 1967, the quintessence of beauty in a car, is almost impossible to describe, what expresses it is the balance of shapes, the purity of lines, the elegance of every detail. Only 18 models were produced between 1967 and 1969, one of which is now kept in the Arese Museum, making it extremely rare and sought after by collectors. Six of these chassis were used to build as many prototypes, anticipating two decades of car design: the Carabo (1968), the P33 Roadster GS (1968), the 33/2 Coupé Speciale (1969), the Cuneo (1971) and the Iguana (1969) the Navajo (1976). In short, the 33 Stradale is a legendary model that marked not only the history of Alfa Romeo, but also that of Italian design.

DESIGN – Η ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗΣ ΚΟΜΨΟΤΗΤΑΣ

Ο Alejandro Mesonero-Romanos, επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Alfa Romeo, δηλώνει: “Η Alfa Romeo είναι η πρώτη εταιρεία που έχει δημιουργήσει ένα νέο αυτοκίνητο για το οποίο θα πρέπει να υπάρχει ένα νέο σχέδιο: “Η πρωτοβουλία 33 Stradale προέκυψε από τη θέρμη και τη δέσμευση μιας αφοσιωμένης ομάδας στο Alfa Romeo Centro Stile. Αντλώντας έμπνευση από το κλασικό μοντέλο του Franco Scaglione του 1967, ο σχεδιασμός υπαινίσσεται με τόλμη την πορεία της μελλοντικής αισθητικής της Alfa Romeo. Αυτό το αποτέλεσμα αποτελεί απόδειξη της ιταλικής σχεδιαστικής παράδοσης και τεχνογνωσίας. Αντιπροσωπεύει πραγματικά τη “στοχευμένη κομψότητα”: ελάχιστες αλλά εντυπωσιακές γραμμές, που προκαλούν τόσο αισθησιασμό όσο και δύναμη, προκαλώντας βαθιά συναισθήματα”.

Η σαγηνευτική σχεδίαση, δημιούργημα του Alfa Romeo Centro Stile, προσδίδει σε αυτό το αποκλειστικό αυτοκίνητο “fuoriserie” μια συγχώνευση γοητείας και επιδόσεων. Με σεβασμό σε ένα πραγματικό κλασικό αυτοκίνητο, αλλά εμποτισμένο με ξεχωριστό χαρακτήρα και τόλμη, η Alfa Romeo Centro Stile ξεκίνησε ένα ταξίδι για να βελτιώσει τις αναλογίες της και να ενισχύσει την αισθητική της γοητεία, ενσωματώνοντας στοιχεία από τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της Alfa Romeo. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου απηχούν το πρωτότυπο, με τις σχεδιαστικές αποχρώσεις να έχουν επικαιροποιηθεί, ωστόσο η θεμελιώδης έμπνευση παραμένει ανέπαφη.

EXTERNAL

Με την πρώτη ματιά, η νέα 33 Stradale μαγνητίζει με την άψογη αρμονία των αναλογιών, των σχημάτων και των επιφανειακών επεξεργασιών της, ενσαρκώνοντας την αρχή της “σκόπιμης κομψότητας” – ένα βασικό δόγμα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της μάρκας, όπου η ομορφιά και η λειτουργία είναι βαθιά συνυφασμένες.

Εμπρός: Η 33 Stradale αποπνέει μια στιβαρή και χαριτωμένη παρουσία, απηχώντας τις εμβληματικές καμπύλες που είναι συνώνυμες με την Alfa Romeo, θυμίζοντας την 33 Stradale του 1967. Χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία, όπως το έντονο “V” στο cofango, παραπέμπουν στην έξοδο αέρα της 33/2. Το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου παρουσιάζει επίσης την χαρακτηριστική ασπίδα της Alfa Romeo από ανθρακονήματα, με επιλογές προσαρμογής του λογότυπου. Τα στοιχεία φωτισμού, με τον περίπλοκο ελλειπτικό σχεδιασμό τους, συνδυάζουν την κληρονομιά με τη σύγχρονη καινοτομία.

Πλαϊνά: Τα πλαϊνά αποπνέουν δυναμισμό, διοχετεύοντας την ακατέργαστη δύναμη του αυτοκινήτου προς τον πίσω άξονα. Δύο εξέχουσες πλευρικές εισαγωγές αέρα, απαραίτητες για το intercooler, τονίζουν την πίσω μυϊκή δομή του αυτοκινήτου. Η κλίση του αμαξώματος προς τα εμπρός, σε συνδυασμό με τις σχεδιαστικές αρχές της Alfa Romeo, αποπνέει έναν ξεχωριστό αισθησιασμό. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στον μηχανισμό ανοίγματος “elytra” της πόρτας, προσφέροντας τόσο μια δραματική αποκάλυψη όσο και εύκολη πρόσβαση με πραγματικό αγωνιστικό τρόπο.

Back: The rear encapsulates the assertive nature of the Stradale. The central V-shaped cut tail highlights the body colour, contrasting with the carbon fibre technical section underneath. The sophisticated rear lights pay homage to their circular predecessors, with the side turn signals adding a modern touch.

Aerodynamics: The exterior design of the 33 Stradale prioritised both aesthetics and technical performance. Every design choice was optimised for performance. For example, the headlights incorporate an air intake for optimal airflow and cooling. The aerodynamic design of the car ensures stability at high speeds, with a commendable Cx (coefficient of aerodynamic drag) of 0.375, which is achieved without relying on active aerodynamic systems.

INTERNAL

The interiors, available in both Tributo and Alfa Corse configurations, emphasise a minimalist design approach, focusing on maximising the driving experience. The interior of the 33 Stradale offers a purified driving environment, free of unnecessary distractions. The steering wheel, a primary interface with the car, offers an unadulterated driving experience.

Τιμόνι και πίνακας οργάνων: Η 33 Stradale τονίζει τον οδηγοκεντρικό σχεδιασμό, που είναι εμφανής στο συμπαγές και σπορ τιμόνι και στον “τηλεσκοπικό” πίνακα οργάνων. Η καθαρή σχεδίαση του τιμονιού, χωρίς πρόσθετα χειριστήρια, συμπληρώνεται από τα σαφή γραφικά του πίνακα οργάνων, εξασφαλίζοντας ότι ο οδηγός παραμένει συγκεντρωμένος.

Dashboard and central tunnel: Drawing inspiration from aviation, the central tunnel features mechanical switches for key functions, ensuring clarity and precision. The dashboard combines materials such as aluminium, carbon fibre, leather and/or Alcantara, with concealed air vents for an elegant look. A fold-down display helps manage the car's settings, while a seven-speaker Premium audio system ensures an immersive listening experience.

Seats and door panels: The seats, dressed in Poltrona Frau leather, are a modern take on the original design. They offer electric controls for optimum comfort. The same materials and colors are extended to the door panels, dashboard, cockpit and center tunnel, creating a luxurious atmosphere.

**ΤΕΧΝΙΚΗ – ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ**

The Alfa Romeo team behind the new 33 Stradale took on a high ambition, to create a vehicle that offers the thrill of a race track experience, but is suitable for everyday use on the road, allowing even the ordinary driver to feel the excitement. The 33 Stradale, although road-legal, demonstrates unrivalled performance, agility and comfort. To achieve this, each of the 33 models will undergo rigorous development, testing and certification by a dedicated team of engineers, in collaboration with F1 driver Valtteri Bottas. Bottas will offer his expertise to fine-tune the car at the Balocco Proving Ground in Vercelli, bringing F1 dynamics to everyday driving and ensuring Alfa Romeo's signature handling. The key components that take the performance of the Italian marque's special edition to new heights are highlighted below.

**MOVEMENT OPTIONS:**

Η 33 Stradale προσφέρει δύο επιλογές, έναν V6 twin-turbo κινητήρα 3,0 λίτρων που αποδίδει πάνω από 620 ίππους, σε συνδυασμό με ένα οκτατάχυτο κιβώτιο DCT, κίνηση στους πίσω τροχούς και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Εναλλακτικά, υπάρχει μια διαμόρφωση BEV που αποδίδει πάνω από 750 ίππους με εκτιμώμενη αυτονομία 450 km (WLTP). Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, μια εξέλιξη του V6 που συναντάται στα οχήματα υψηλών επιδόσεων της μάρκας, επιτρέπει στο αυτοκίνητο να επιτυγχάνει ταχύτητες έως 333 km/h και σπριντ από 0 έως 100 km/h σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα. Οι οδηγοί μπορούν να εναλλάσσονται μεταξύ των λειτουργιών “Road” και “Track”, προσαρμόζοντας τα χαρακτηριστικά απόδοσης του αυτοκινήτου στις οδηγικές τους προτιμήσεις.

**STRUCTURE AND CONTEXT: **

The dynamic development of the 33 Stradale benefits from its light and rigid structure. The H frame, made of aluminium, ensures maximum torsional rigidity and precise handling. The monocoque, made of carbon fibre, aims to minimise weight and optimise the car's centre of gravity. Additional structural elements such as the carbon fibre and aluminium roof and specially designed hinges for butterfly-shaped door opening further enhance the rigidity and safety of the car.

**RESPONSE: **
The 33 Stradale features a double-arm suspension system with active shock absorbers and semi-virtual steering on both axles. This exclusive Alfa Romeo technology ensures optimum control and precision steering, providing excellent handling in all conditions, while offering comfort by filtering out road imperfections.

**FORWARD AXLE LIFT:**
Αυτή η λειτουργία επιτρέπει την ανύψωση του μπροστινού μέρους του αυτοκινήτου όταν συναντά εμπόδια, αποτρέποντας πιθανές ζημιές. Ενεργοποιούμενο μέσω του χειριστηρίου “Assetto” στην κεντρική κονσόλα, το υδραυλικό σύστημα μπορεί να ανυψώσει τον μπροστινό άξονα κατά περίπου 50 mm όταν οδηγείτε κάτω από 40 km/h.

**PERFORMANCE CHECK:**
Η 33 Stradale προσφέρει διάφορα χειριστήρια επιδόσεων για να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία. Στη λειτουργία “Pista”, οι οδηγοί μπορούν να ενεργοποιήσουν τη διαδικασία “Fast Start” για βέλτιστη επιτάχυνση. Επιπλέον, ο επιλογέας “Suspension” επιτρέπει στους οδηγούς να προσαρμόζουν τις ρυθμίσεις της ανάρτησης ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης.

**BRAKING SYSTEM: **
The 33 Stradale is equipped with Alfa Romeo's integrated Brake-By-Wire system, ensuring consistent brake pressure and pedal feel. Built by Brembo for Alfa Romeo, the carbon ceramic brakes provide superior performance and braking response. The braking system also offers customisation options for the calipers, which are available in various colours on request.

 

**THE “WORKSHOP” – Η ΔΕΞΙΟΤΕΧΝΙΑ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΠΕΛΑΤΕΙΑ**

The art of creating a unique, unparalleled masterpiece, shaping materials and nuances into absolute elegance, has its roots in the Italian Renaissance. During this era, master craftsmen transformed objects into striking, high-quality pieces, tailored to their clients' wishes. This ethos was reflected in the 1960s by famous Italian car designers, who hand-built some of the most iconic vehicles in the automotive industry.

Αυτή η παράδοση αναβιώνει στο “Εργαστήριο”, όπου μια αφοσιωμένη ομάδα της Alfa Romeo συνεργάστηκε στενά με τους πελάτες επί ένα χρόνο για να σχεδιάσει και στη συνέχεια να κατασκευάσει 33 διαφορετικές εκδόσεις της νέας 33 Stradale.

Initial contacts with potential customers were made at the 2022 Monza Grand Prix, where brand enthusiasts were introduced to the preliminary designs of the car, a product of Alfa Romeo Centro Stile's passion. The allure of reviving such an iconic vehicle was so well received that all 33 units were quickly claimed.

Alfa Romeo then reopened the Museum's Council Chamber in Arese, the same place where the green light was given for the design of the 33 Stradale in 1967, to serve as the base for the Workshop. Here, customers could formulate their visions for their vehicles while honoring the brand's historical heritage.

The 33-strong steering committee, headed by Alfa Romeo's CEO and made up of leaders from eight brand divisions, was responsible for reviewing each customer's specifications. Once approved, the engineering team assessed the feasibility of these requests for production.

 

 

**ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ – ΑΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΗ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ**

The 33 Stradale, with only 33 units planned for production, offers an unparalleled degree of personalisation, from a myriad of body colours to interior materials. A special programme caters to customers with unique requests, ensuring that their vehicle becomes a special chapter in Alfa Romeo's heritage. Each car, designed to be one of a kind, undergoes a special registration process with a unique VIN.

Το πρώτο μέρος του VIN προσδιορίζει τη μάρκα, ενώ το επόμενο τμήμα, που αποφασίζεται από κοινού με τους 33 πελάτες, ορίζει το μοντέλο του οχήματος. Το τελευταίο τμήμα, που μπορεί να προσαρμοστεί από τον ιδιοκτήτη, χρησιμεύει ως η προσωπική του “υπογραφή” στο όχημα.
Alfa Romeo has partnered with the renowned Carrozzeria Touring Superleggera, a company with a heritage of building some of the brand's most iconic vehicles.

Αυτή η συνεργασία αντιπροσωπεύει μια συγχώνευση της παραδοσιακής δεξιοτεχνίας, της τεχνολογίας αιχμής και των φιλοδοξιών των πελατών, που θυμίζει τις συνεργασίες της Alfa Romeo στις αρχές του 20ου αιώνα με διάσημους Ιταλούς σχεδιαστές αυτοκινήτων. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας προσαρμογής, οι πελάτες καθοδηγούνται στη μεταφορά των οραμάτων τους στην πραγματικότητα.

Two fundamental interior designs (Tributo and Alfa Corse) serve as starting points for the 33 Stradale's configuration. However, due to the adaptability of the technical construction, special requests, such as a unique colour or finish, can be satisfied, subject to the approval of the 33 Commission.

photo gallery

Nikolaos Michalopoulos

Recent Posts

Turkey: Advanced talks with Chinese BYD and Chery for construction of EV factories

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

2 days ago

VW breaks off talks with Renault on low-cost EV

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

2 days ago

DS 3 : Available immediately, with the Premium Upgrade programme

DS Automobiles announces the new "Premium Upgrade" program that gives enthusiasts the opportunity to...

3 days ago

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

3 days ago

The European car industry turns its back on electrification

With European carmakers expressing widespread reaction from the slowdown in sales of pure...

3 days ago

Ford Performance announces its entry into the 2025 Dakar Rally

Ford Performance is delighted to announce today its participation in the 2025 Dakar Rally,...

3 days ago