Categories: UncategorizedNEWS

On 27 October in Tokyo, the Mazda RX-9

Η υπόθεση “Mazda's sports flagship and Wankel“, έχει περάσει από πολλά κύματα. Η Japanese company has fed a mill rumors and leaks as to the upcoming model with a rotor, mainly because of its own indecisiveness. While the evolution of Skyactiv-R (this is the name of the new rotor) never stopped, while rumours and hopes were confirmed with the RX-Vision, its executives, from time to time, denied the intention to produce it. But perhaps, the time they are waiting for the fans of the automobile and especially its models Mazda with rotary engine To πλησιάζει επικίνδυνα…
Rendering: this is what the Mazda RX-9 will look like

On 27 October, opens the doors of the 45th Tokyo Motor Show. Εκεί, ο μισός… πλανήτης ψιθυρίζει ότι η εταιρεία από τη Hiroshima will present a pre-production version of Mazda RX-9, announcing that it will take it out on the market in 2020. Επιτείνοντας αυτές τις φήμες, η Mazda, μας καλεί να ετοιμαστούμε “για a big announcement” που θα κάνει στο Τόκυο και επιβεβαιώνει πως will present a concept- evolution of the RX-Vision. The timing would be ideal for something like this, as the March 2018, the legendary Mazda RX-7 celebrates the 40 years old.



Rendering of the upcoming (?) Mazda RX-9

Japanese media report that Mazda will unveil the Mazda RX-9 pre-production as tribute to 50 years από την ημέρα που έβαλε ρότορα σε μοντέλο παραγωγής της και ότι θα ανακοινώσει την πρόθεσή της για παραγωγή, παρουσιάζοντας το τελικό -υβριδικό, πισωκίνητο- μοντέλο και πάλι στο Τόκυο, το 2019, ώστε να το έχει προς πώληση όταν θα γιορτάζει τα 100ά της γενέθλια, το 2020.
Τα ίδια Μέσα, αναφέρουν ότι οι περίπου 100 μηχανικοί που έχουν αναλάβει το project, έχουν καταφέρει το πισωκίνητο RX-9 να έχει βάρος “κάτω από 1.300 κιλά” και να αποδίδει “περίπου 395-400 ίππους” (οι δικές μας πηγές κάνουν λόγο για αλουμινένιο biturbo ρότορα, with performance 450 ίππων). Κάτω από το καπό θα υπάρχει ένας υπερτροφοδοτούμενος SkyActiv-R, αποτελούμενος
From δύο ρότορες 800 cc. Όπως είχε αποκαλύψει το TopSpeed.gr, (δες το σχετικό ρεπορτάζ μας here) ο επανασχεδιασμένος ρότορας της Mazda είναι γυρισμένος κατά 180 μοίρες σε ό,τι αφορά τη θέση του, έχει την εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος του και την εξαγωγή επάνω. The turbo are also τοποθετημένο επάνω από το κύριο μέρος του ρότορα, με την αρχιτεκτονική αυτή να έχει επιλεγεί για να αυξηθεί η απόδοση.

At the same time, the Japanese company έχει επιδοθεί σε έναν… αγώνα δρόμου, πατεντάροντας στο United States Patent & Trademark Office μια σειρά από λύσεις που “φωνάζουν” ότι θα χρησιμοποιηθούν στο επερχόμενο, rotor powered, κουπέ μοντέλο της. Η Mazda has κατοχυρώσει τα σήματα RX-7 και RX-9, a νέα διάταξη for the SkyActiv-R, a range-extended rotary (θα είναι υβριδικό λοιπόν;), μια νέα διάταξη τοποθέτησης του υπερτροφοδότη and the εξάτμισης στον SkyActiv-R και μια νέα λειτουργική πόρτα, which ανεβαίνει κατά 15 μοίρες όταν ανοίγει, ώστε να μη χτυπά στο πεζοδρόμιο.

Σε αντίθεση με τις δηλώσεις ότι δεν θα έρθει μοντέλο με ρότορα εάν δεν βρεθεί λύση στα ζητήματα κατανάλωσης, εκπομπών ρύπων και απόδοσης, γενικότερα, καθώς και του πλάνου Sustainable Zoom-Zoom 2030, in which δεν υπάρχει προγραμματισμός για μοντέλο με wankel κινητήρα, έρχονται τα λόγια ενός σημαντικού στελέχους της Mazda.

Το εσωτερικό του RX-Vision είχε σαφείς παραπομπές στο RX-7

Ο managing executive officer του κέντρου τεχνικών ερευνών και ανάπτυξης ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου της Mazda, Mitsuo Hitomi, πολύ πρόσφατα, στην έκθεση της Φρανκφούρτης, άναψε φωτιές. “Συνεχίζουμε την ανάπτυξη του rotary κινητήρα επόμενης γενιάς”, είπε, παραδεχόμενος ότι η Mazda “δεν μπορεί να βελτιώσει την απόδοση του συγκεκριμένου κινητήρα σε σχέση με τα σημερινά στάνταρ εκπομπών ρύπων” και επιβεβαίωσε ότι η τεχνολογία range extender είναι η λύση στο πρόβλημα του μοντέλου που ο… μισός πλανήτης αποκαλεί RX-9.

Ο κ. Hitomi είπε επίσης ότι η Mazda “λειαίνει” τα γνωστά θέματα του rotary, όπως τα ευπαθή apex seals and the κατανάλωση λαδιού και ότι έχει επικεντρώσει στην ανάφλεξη and the σύστημα ελέγχου εκπομπών ρύπων. Ο ίδιος, παραδέχθηκε πως, παρότι η τεχνολογία του wankel δεν είναι κερδοφόρα, όπως αυτή του SkyActiv-X, “ο ρότορας είναι πολύ σημαντικός για τη Mazda“.

Άλλωστε, είπε με νόημα ο ίδιος “το 2020 η Mazda κλείνει έναν αιώνα ζωής“.
Λίγο αργότερα, ο αντιπρόεδρος έρευνας και ανάπτυξης της Mazda, Matsuhiro Tanaka, επιβεβαίωσε ότι “στο Tokyo Motor Show θα παρουσιάσουμε ένα νέο design concept. Μπορείτε να το δείτε ως την εξέλιξη του RX-Vision“. Και, στο ερώτημα αν θα είναι αυτό το RX-9, απάντησε ότι “όταν παρουσιάζουμε ένα concept, η πρόθεσή μας από τη σχεδιαστική και μηχανική κοινότητα, είναι να το κάνουμε πραγματικότητα. Αυτό που θα πω είναι ότι κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό ώστε να το δοκιμάσουμε και να το κάνουμε μια πιθανότητα”.

Ένα Mazda RX-7 fd ξερνάει φλόγες από την εξάτμισή του. Τα “7” αποτελούν -όχι τυχαία και άδικα- jdm legends

Νωρίτερα, ο επικεφαλής R&D της Mazda, Kiyoshi Fujiwara είπε πως αναγνωρίζει ότι η hybrid technology θα μπορούσε τελικά να συμβαδίσει με τα rotary sports cars. Αλλά ότι “θα ήθελα να παρουσιάσω το νέο ρότορα χωρίς ηλεκτροκίνηση, επειδή πιστεύω ότι έτσι τον θέλουν οι rotary fans”. Είτε υβριδικό, είτε όχι, θα τα καταφέρει η Mazda να ξαναβγάλει στην παραγωγή τον θρυλικό ρότορα; Τα νέα είναι ενθαρρυντικά…

To Mazda RX-8 ήταν το τελευταίο μοντέλο που παρήγαγε η ιαπωνική εταιρεία με περιστροφικό κινητήρα

Tip: Ιαπωνικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι η τιμή του RX-9 θα κινείται περίπου στα 80.000 ευρώ

Tip2: Το Topspeed.gr , που, παρά το γεγονός ότι είναι… νεογέννητο έχει ήδη γράψει την ιστορία του στην επιβεβαίωση των όσων γράφει (πάρε για παράδειγμα την ιστορία της Giulia, ή του πισωκίνητου Fiat 124, ή του RX-Vision, ή του Volvo XC40, της BMW M5 και πολλά ακόμα) έχει μια -ακόμα- πληροφορία που μάλλον δίνει κατεύθυνση στη συζήτηση: Στο περίπτερο της Mazda, στο Σαλόνι του Τόκυο, το νέο coupe (θα παρουσιαστεί ως concept) θα είναι τοποθετημένο σε ξεχωριστό section, μαζί με ένα ακόμα αυτοκίνητο: Ένα Mazda Cosmo Sport/Mazda S110 του 1967, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στο οποίο η Ιαπωνική εταιρία φόρεσε τον ρότορα. Τυχαίο;

George Karagiannis

Recent Posts

Turkey: Advanced talks with Chinese BYD and Chery for construction of EV factories

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

18 hours ago

VW breaks off talks with Renault on low-cost EV

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

19 hours ago

DS 3 : Available immediately, with the Premium Upgrade programme

DS Automobiles announces the new "Premium Upgrade" program that gives enthusiasts the opportunity to...

2 days ago

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

2 days ago

The European car industry turns its back on electrification

With European carmakers expressing widespread reaction from the slowdown in sales of pure...

3 days ago

Ford Performance announces its entry into the 2025 Dakar Rally

Ford Performance is delighted to announce today its participation in the 2025 Dakar Rally,...

3 days ago