Categories: UncategorizedNEWS

Fines are coming for 2.7 million drivers

Η αρχή, έγινε με 93.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που χρώσταγαν τέλη κυκλοφορίας. Σε αυτούς, έρχεται η “λυπητερή”, δηλαδή πρόστιμο μέσω του Taxis για τα τέλη που χρώσταγαν και τα οποία θα αναγκαστούν να πληρώσουν… διπλά. Όμως αυτό, είναι μόνο η αρχή.

Σύμφωνα με πληροφορίες του TopSpeed.gr, η διασύνδεση των βάσεων δεδομένων του ΥΜΕΤ, των ασφαλιστικών εταιρειών και του Taxisnet βρίσκεται στην τελική του φάση και, μέχρι το τέλος του χρόνου, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι από την πρώτη ώρα λειτουργίας του νέου συστήματος, το Taxis θα στέλνει “αυτόματα” πρόστιμα σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών που δεν τα έχουν ασφαλισμένα, δεν τα έχουν περάσει ΚΤΕΟ και δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας.
Στο στόχαστρο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, εκτιμάται ότι μπαίνουν περίπου 2,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ, καθώς ήδη το Taxis έχει “χτυπήσει” αυτό τον αριθμό, κάνοντας μια πρώτη “έρευνα”, η οποία φτάνει -σε ό,τι αφορά τα απλήρωτα τέλη- μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’90 (έχουν εντοπιστεί περίπου 50.000 οφειλές τελών από τότε προς ώρας και ετοιμάζονται τα ειδοποιητήρια). 

Με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι τα πρόστιμα θα ξεκινούν από τα 250 ευρώ, δεν λείπουν και τα προβλήματα, τα οποία καθυστερούν την εφαρμογή του συστήματος. Ένα από αυτά, είναι ότι το σύστημα “χτυπά” για απλήρωτα τέλη, ανασφάλιστα, ή και ΚΤΕΟ, για αυτοκίνητα τα οποία έχουν διαγραφεί τα επόμενα χρόνια.

Εκτός των άλλων, βέβαια, υπάρχουν και… διαδικαστικά (ήτοι γραφειοκρατικά) προβλήματα. Γιατί, απαραίτητη προϋποθέση για τον εντοπισμό των παραπάνω παραβατών είναι η διασύνδεση της βάσης δεδομένων του Υπουργείου Μεταφορών (με στοιχεία ελέγχων ΚΤΕΟ) με την αντίστοιχη του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία περιλαμβάνει τα ακριβή στοιχεία ιδιοκτησίας και καταβολής τελών κυκλοφορίας των οχημάτων. Και έπειτα, η διασύνδεση με τις ασφαλιστικές. Το πρόβημα είναι, ότι, παρά το γεγονός ότι έχει ψηφιστεί σχετικός νόμος από τον Αύγουστο του 2015, δεν έχει υπογραφεί η σχετική ΚΥΑ με ευθύνη του ΥΠΟΙΚ για “γραφειοκρατικούς λόγους”.
Όπως και να χει, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει ο ηλεκτρονικός έλεγχος να γίνεται δύο φορές το χρόνο, κάθε Σεπτέμβριο και κάθε Φεβρουάριο. Σε ό,τι αφορά τους αριθμούς τώρα, εκτιμάται ότι περίπου 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, καθώς και το 80% του κυκλοφορούντος στόλου μοτοσικλετών. Εδώ, τα συναρμόδια Υπουργεία έχουν αποφασίσει να βεβαιώνεται μέσω της Εφορίας ένα πρόστιμο ύψους 150-250 ευρώ, το οποίο δεν θα αναιρείται, ή μειώνεται, σε περίπτωση που το όχημα περάσει τεχνικό έλεγχο και θα μπορεί να επιβληθεί συνδυαστικά με το τρέχον πρόστιμο της Τροχαίας, ύψους 400 ευρώ.

George Karagiannis

Recent Posts

Volvo Saracakis Test Drive Event στην Καλαμάτα, 24-26 Μαΐου

Η Volvo Saracakis θα είναι Μεγάλος Χορηγός του Διεθνούς Meeting άλματος εις μήκος Tsatoumas Street…

1 hour ago

Ford Puma: Τεχνολογικά προηγμένο και οικονομικό, τώρα με μίσθωμα 199€

Το Ford Puma εξακολουθεί να αποτελεί στη χώρα μας την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία των…

3 hours ago

Turkey: Advanced talks with Chinese BYD and Chery for construction of EV factories

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

2 days ago

VW breaks off talks with Renault on low-cost EV

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

2 days ago

DS 3 : Available immediately, with the Premium Upgrade programme

DS Automobiles announces the new "Premium Upgrade" program that gives enthusiasts the opportunity to...

3 days ago

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

4 days ago