Categories: UncategorizedNEWS

In 2018, with a price of 65,000 euros, comes the new Honda S2000

If there's a car that made them enemies of Honda to swallow their tongue, that's the S2000(καλά, και το NSX, αλλά δεν είναι το θέμα μας τώρα). Και το… σύμπαν ξέρει πως αφότου η ιαπωνική εταιρεία σταμάτησε την παραγωγή του of this divine roadster, μέχρι να το αντικαταστήσει, πάντα θα της λείπει “κάτι”. Ε, λοιπόν, αυτό το ξέρει και η Honda, που ετοιμάζει την next generation of the S2000. It will be hybrid with 300-400 horsepower and its price will be around 65.000 euros.

To TopSpeed.gr had revealed this some time ago (see links at the end of the text), when Honda patented the plans for the roadster. And now, the -self-motivated- κόσμος το χει τούμπανο και η… Honda κρυφό καμάρι. Γιατί, αρνείται να επιβεβαιώσει ή να διάψευσει ότι ετοιμάζει το νεο S2000, το οποίο αφήνει να αποκαλούν… Baby NSX. Για παράδειγμα, το βρετανικό AutoExpress γράφει ότι το επερχόμενο “baby NSX”, δηλαδή ο διάδοχος του S2000, αναμένεται να αποκαλυφθεί to the public in 2018. The same magazine writes that it will be a hybrid roadster which will combine a 1.5 litre turbo four-cylinder engine with an electric motor, with a combined power of 300 hp. The price will be around 65,000 euros.
Rendering of the interior of the new S2000 with references to the first generation

  

Where there is confusion in the information is the engine. The our own sources, For example, recently, it has been reported that it will indeed be a hybrid, with two 70-horsepower electric motors each, but that it will wear the 2L engine we met in the Honda Civic Type-R and that the total power of this Honda will be in the range of 400 horsepower.

The information coming out of Honda is scant, with the rumors making the rounds of the planet and the vice president of Honda USA, John Mendel να προσπαθεί να τις… επιβεβαιώσει, χωρίς να πει τίποτα: “Δεν μπορώ να σας πω τίποτα για το baby NSX… Θα μπορούσα, αλλά πιθανότατα θα με απέλυαν“, απάντησε ο Mendel σε σχετικό ερώτημα, ενώ όταν το AutoGuide τον ρώτησε εάν ανάμεσα στα μοντέλα της Honda υπάρχει χώρος για ένα ακόμα “σκληροπυρηνικό” sports car, απάντησε : “Σαφώς και υπάρχει”.

Άλλωστε, αν δούμε “με σάρκα και οστά” το σχέδιο που πατεντάρισε η Honda και που εδώ, ο David Kiss (στο rendering, πρώτη φωτογραφία) προσπαθεί να το φέρει σε μια “πραγματική” μορφή για το TopSpeed.com, we will be talking about a - at least in appearance- worthy successor to the S2000. And, then, on the inside, all you need to do is to borrow elements of the NSX...

Έτσι λοιπόν, αν η Honda προχωρήσει στη “γέννηση” του baby NSX aka S2000 και συνεχίσει την εξέλιξη των S1000 and S660 Type R for the Japanese market, with a new and improved CR-Z, along with the Civic Type-R and NSX, τότε θα μπορούμε να μιλάμε για μια “regeneration” στον τομέα των σπορ αυτοκινήτων, for which she became so famous and from which she has so vocally distanced herself in recent years. Σειρά σου, Honda…
We have written it before: The new S2000, according to the leaks, will have power running at around 365 horsepower. It will wear the now familiar two-litre turbo that the Civic TypeR and not only wears. From the partnership with McLaren in Formula 1, it seems that two electric motors will also be fitted to the model. This means that it will be four-wheel drive;

Don't be scared, my friend Honda. Το ξέρουν και οι… πέτρες ότι το επερχόμενο S2000 θα είναι αμιγώς πισωκίνητο. The drive will be transmitted to the rear wheels through a seven-speed gearbox. Now, as to whether there will be a manual version, we don't take an oath. What matters to the Japanese, though, is that their new roadster “κατεβάζει” τα 100 από στάση σε λιγότερα από 5 δευτερόλεπτα και να κρατήσει την κατανάλωσή του περίπου στα 7lt/100km.
 

This is the prototype design that, as TopSpeed had revealed, was patented by Honda 

 

The latest information from the Land of the Rising Sun says that there is a strong possibility that the new S2000 will also be centrifugal, ακολουθώντας την πεπατημένη για την εταιρεία. Γιατί; Η Honda φαίνεται ότι εφαρμόζει τη συνταγή… σμίκρυνσης του NSX στο S2000, για ευνόητους λόγους.

Μεγάλο βάρος, δίνεται, μαθαίνουμε στο… βάρος. Η Honda, προσανατολίζεται στην wide use of carbon fibre and aluminium, to reduce the weight on the 1300 kilos.

See here and here more details and photos of the upcoming S2000.

Did you like our story? Don't forget to like at our Facebook page για να ενημερώνεσαι από εμάς και για να στηρίξεις τη δουλειά μας! Άλλωστε, το να κάνεις ένα like, όπως και τα όνειρα, είναι δωρεάν…

George Karagiannis

Recent Posts

Τουρκία: Σε προχωρημένες συνομιλίες με τις Κινέζικες BYD και Chery για κατασκευή εργοστασίων EV

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

10 hours ago

Η VW διακόπτει τις συνομιλίες με τη Renault για EV χαμηλού κόστους

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

11 hours ago

DS 3 : Available immediately, with the Premium Upgrade programme

DS Automobiles announces the new "Premium Upgrade" program that gives enthusiasts the opportunity to...

1 day ago

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

2 days ago

The European car industry turns its back on electrification

With European carmakers expressing widespread reaction from the slowdown in sales of pure...

2 days ago

Ford Performance announces its entry into the 2025 Dakar Rally

Ford Performance is delighted to announce today its participation in the 2025 Dakar Rally,...

2 days ago