Categories: UncategorizedNEWS

MINI achieved the highest value growth in the list of the 100 best brands in Interbrand's ranking

The brand value increased by 18% and climbed ten places higher in Interbrand's ranking.

Μία συναισθηματική, αυθεντική μάρκα με ελκυστικά προϊόντα και πρωτοποριακές επικοινωνίες: Η συστηματική αναδιοργάνωση της μάρκας MINI στέφεται με επιτυχία. Στην τρέχουσα κατάταξη εμπορικών σημάτων με τη μεγαλύτερη αξία – Best Global Brands σύμφωνα με την εταιρεία Interbrand που καταρτίζει τη σχετική λίστα, η αξία του MINI brand αυξήθηκε κατά 18%– το υψηλότερο ποσοστό από τους premium κατασκευαστές αυτοκινήτων, με δύο μόλις από αυτούς να σημειώνουν παρόμοια αύξηση. Με αξία γύρω στα 4,9 δισεκ. δολάρια, η Βρετανική premium μάρκα ανέβηκε κατά δέκα θέσεις, στο Νο. 88.

MINI's brand value continues to grow rapidly. In 2014, the brand had not yet made it into the Top 100, but it first appeared at number 98 in 2015 and now, a year on, it has moved up ten places to 88. Sebastian Mackensen, Senior Vice President of MINI, explains what the brand's success ingredient is: "The brand's rise is down to making people happy - which means satisfying their needs and passions."

Αυτή η ισχυρή αύξηση του brand value πηγάζει από τη συστηματική εφαρμογή της φιλοσοφίας αναδιοργάνωσης της μάρκας όπως ανακοινώθηκε το 2015. Σχεδίαση, αυθεντικότητα και εγγενής αξία ορίζουν τη νέα ταυτότητα της μάρκας, κάτι που αντανακλάται στην οπτική εμφάνιση και στη νέα φιλοσοφία επικοινωνιών. Στο πλαίσιο της νέας φιλοσοφίας, το brand ξεφορτώνεται κάθε τι περιττό, αφήνοντας περισσότερο χώρο για τα σημαντικά και εστιάζοντας στον αυθεντικό τρόπο επικοινωνίας βασικών μηνυμάτων. «Η μάρκα εξελίσσεται. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη διαδικασία ενός σημαντικού επαναπροσδιορισμού», υπογραμμίζει ο Sebastian Mackensen, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της MINI. «Η MINI εκτός από μία άκρως συναισθηματική μάρκα αυτοκινήτων, είναι παράλληλα ένα μοντέρνο brand με στυλ και άποψη που  δραστηριοποιείται σε αρκετά νέα πεδία».

MINI seeks to provide solutions to real issues of people living together in the world's cities. With the launch of the revolutionary MINI VISION NEXT 100 Vision Vehicle in June 2016, the brand gave a glimpse of its intentions. MINI aims to continue to create new trends and connect with new target groups living in urban areas. To achieve this, it is also active in areas beyond the car. In 2016, MINI Fashion participated in the PITTI Uomo men's fashion show, while MINI Living made appearances at the Salone del Mobile and other related shows. In late 2016, the brand plans to open an ambitious design center in Brooklyn, New York, called A/D/O. Through its URBAN-X start-up idea accelerator, it also invests in entrepreneurs who want to make life in cities more attractive. Esther Bahne, Head of Brand Strategy and Business Innovation says: "This year we started to be more active in the areas of urban architecture, design, fashion and entrepreneurship - developing and investing in products that appeal to city dwellers. This will drive the growth of the MINI brand in the medium and long term, ensuring we continue to produce a range of attractive products and services and capture new target groups."

The steady rise of the MINI brand is accompanied by a corresponding increase in sales. In the first eight months of 2016, sales increased by 5.7% year-on-year, reaching a total of 223,913 vehicles. The biggest contributors to the rise are the MINI Clubman - including the MINI John Cooper Works Clubman sports version - the new MINI Convertible launched in the spring.

Best Global Brands 2016 is the 17th edition of the report published annually by the consultancy Interbrand, which explores how brands determine the success of a company. The evaluation is based on criteria such as the financial success of products and services, brand influence on customer decisions and the strength of the brand in the company's pricing policy. The value of the top 100 brands has increased by an average of 4.8% since 2015.

Panagiotis Karagiannis

Recent Posts

Mercedes-Benz: Διακόπτει την εξέλιξη της ηλεκτρικής πλατφόρμας για αυτοκίνητα πολυτελείας

Η Mercedes-Benz αποφάσισε να διακόψει την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας αφιερωμένης στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών…

34 mins ago

Το Νέο Opel Frontera αποκαλύπτεται πλήρως

Μόλις λίγες εβδομάδες πριν, η Opel έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες του νέου Frontera.…

16 hours ago

Η Renault στο Roland-Garros με την ειδική έκδοση του Renault 5 E-Tech

Για τρίτη συνεχή χρονιά, η Renault συνεχίζει να διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στο διάσημο Roland-Garros Grand…

16 hours ago

Η Stellantis και η Leapmotor ετοιμάζονται να λανσάρουν ηλεκτρικά οχήματα στην Ελλάδα στο πλαίσιο της παγκόσμιας στρατηγικής επέκτασης

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis ανακοίνωσε την Τρίτη ότι δημιούργησε κοινοπραξία με την κινεζική startup εταιρεία…

18 hours ago

Σημαντική πρόοδος για την οδική ασφάλεια της Ελλάδας η ηλεκτρονική διασταύρωση των κυκλοφορούντων οχημάτων

Η ηλεκτρονική διασταύρωση των κυκλοφορούντων οχημάτων αποτελεί σημαντικό ορόσημο για την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα,…

21 hours ago

TSF1 Podcast – Miami GP 2024 | Η 1η νίκη του Norris

Καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix τoy Μαϊάμι. Ο Lando…

24 hours ago