10 reasons why the Ferrari 360 Challenge Stradale belongs in our dream garage

The Ferrari 360 Challenge Stradale is one of the most beautiful cars in modern Ferrari history. Born in 2003 during a heyday for supercars, Ferrari decided to build the 360 Modena almost exclusively for track use.From the 360 Modena, Ferrari removed the radio, carpeting and soundproofing. In short, they stripped it down and then tweaked the engine, with a higher compression ratio for an extra 30 hp from the 3.6-liter V-8 to get 425 hp. The Ferrari 360 Challenge Stradale was only produced with the F1 transmission with paddle shifts for lever shifts behind the wheel and you didn't even have a fully automatic mode. So the car was not aimed at bored rich people but lucky passionate drivers.

The 360 Modena wasn't designed with aerodynamics in mind like the newer Ferraris but with sex appeal, sound, and driving satisfaction through speed. The Challenge Stradale belongs in our dream garage. Here are ten reasons why:

1. Η Ferrari υπολόγισε ότι το αυτοκίνητο θα ήταν τέλειο με γνώμονα τη χρήση και το σχεδίασε για 80% χρήση στο δρόμο και για χρήση στην πίστα 20%. Με απλά …μαθηματικά αυτό σημαίνει ότι είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να αντεπεξέλθει στο 100% των δυνατοτήτων του σε χρήση στον δρόμο για τον χρόνο που δεν βρίσκετε στην πίστα.

2. It's faster than Ferrari reckoned it would be: Their goal was to improve the 360's time by around 2.5 seconds per lap on the Fiorano circuit, but in the end the Ferrari 360 Challenge Stradale was 3.5 seconds faster.

3. Ferrari put the Ferrari 360 on a strict diet, saving about 115 kilograms, meaning very few luxuries were left.

4. Αυτό σημαίνει: Χωρίς δέρμα, χωρίς ραδιόφωνο, ελαφρύτερους προφυλακτήρες, και μια σειρά από άλλες αλλαγές. Λέξεις όπως «Alcantara και “κεραμικά φρένα», προστέθηκαν στο εγχειρίδιο του ιδιοκτήτη.

5. Θα μπορούσε να έχει οποιοδήποτε χρώμα, εφ ‘όσον ζητηθεί: Giallo Ginevra, Bianco Avus, Blu Bugatti, Rosso Scuderia, Pino Verde

6. The V8 engine revs at 8,700 rpm and produces 425 hp at 8,500 rpm, hits a top speed of 300 km/h, and goes from 0 to 60 in 3.9 seconds , so Ferrari added powerful Brembo ceramic brakes that never tire and never lose their performance.

7. The fact is that the Ferrari 360 Challenge Stradale is rarer than the legendary F40! (1,288 vs. 1,315).

8. Its price is only going to go up. Believe it or not, the prices for the Ferrari 360 Challenge remain stable making it a bargain. As a limited production model it is considered certain to go up in value.

9. It has 5 valves per cylinder and with its 3,586cc V8 it sounds exactly like a Ferrari should sound.

10. … Αχ αυτός ο ήχος…

Panagiotis Karagiannis

Recent Posts

DS Automobiles presents the DS 3 HYBRID

Το 2024 είναι η χρονιά που επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση για την DS Automobiles. Λίγο…

2 days ago

Källenius (CEO Mercedes): 'We will modernise all engines, then customers will choose'

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, επανέρχεται για να μιλήσει για τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης…

2 days ago

Ford rethinks 2030 target for exclusive BEV adoption in Europe

Η Ford Motor επανεξετάζει το σχέδιό της να πωλεί μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη…

2 days ago

BMW Motorrad presents the Automated Shift Assistant

Με το νέο Automated Shift Assistant (ASA), η BMW Motorrad παρουσιάζει μια καινοτόμο τεχνική λύση…

3 days ago

Behold, the new BMW M4 CS

Η νέα BMW M4 CS προσκαλεί τους οδηγούς να βιώσουν την απαράμιλλη αίσθηση M σε…

3 days ago

Driving Mercedes - Benz CLA 200 7G-DCT: A masterpiece with a view (Video)

Η εναλλακτική των τετράθυρων coupé ως πιο σπορτίφ και νεανική πρόταση, σε σχέση με τα…

3 days ago