Der Nissan Juke feiert sein 10-jähriges Jubiläum!

 Ήταν 2010, όταν η Nissan παρουσίαζε ένα παράξενο, πρωτοφανές σχεδιαστικά compact crossover. Ήταν ψηλό χωρίς να είναι πολύ ψηλό, ήταν χαμηλό χωρίς να είναι χαμηλό, ήταν στρογγυλεμένο αλλά είχε και γωνίες. Οι άνθρωποι της ιαπωνικής μάρκας, μας έλεγαν τότε ότι ο σχεδιασμός του, τόσο στο εξωτερικό, αντλούσε έμπνευση, εκτός από τα SUV, από τις μοτοσικλέτες και τα διαστημόπλοια. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό, τολμηρό, ξεχωριστό και, σίγουρα, δεν ήταν αδιάφορο, δεν ήταν “ένα ακόμα από τα πολλά αυτοκίνητα”. Ήταν το Juke.

Για την ακρίβεια ήταν hate or love, εμφανισιακά και αυτό, συζητήθηκε πολύ στους φαν της αυτοκίνησης. Το σίγουρο, ωστόσο, είναι ότι αν το οδηγούσες, θα το λάτρευες. Όσο τολμηρή και διακριτική συνάμα ήταν η εμφάνισή του, τόσο δυναμική, ανάλαφρη και σπορτίφ ήταν η αίσθησή του στο δρόμο. Ήταν αποκάλυψη. Ένα από τα λίγα και πρώτα crossover που σου έδινε την αίσθηση ότι θέλει να “παίξεις” μαζί του. Ήταν μια φρέσκια εναλλακτική επιλογή  για το αγοραστικό κοινό της εποχής.

Στα χρόνια που ακολούθησαν το λανσάρισμά του, οι πωλήσεις ξεπέρασαν κατά πολύ τις αρχικές προσδοκίες της Nissan. Παρά την είσοδο πολλών ανταγωνιστών μετά από το JUKE,  το δημοφιλές μοντέλο αποτέλεσε το σημείο αναφοράς σε αυτή την κατηγορία της αγοράς, πουλώντας από 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα,  τη στιγμή μάλιστα που η δεύτερη γενιά του JUKE έβγαινε στην αγορά, τον Οκτώβριο του 2019. Στην Ελλάδα, όπου όλοι ψάχνουν ένα ευέλικτο compact crossover που να κάνει τις καθημερινές μετακινήσεις οικονομικές και διασκεδαστικές, χωρίς υπερβολές, το Juke ήταν ιδανικό. Και φάνηκε αυτό, εμπορικά.

Και τώρα, ήρθε η ώρα για την επόμενη γενιά του JUKE. Σίγουρα, η υπάρχουσα γενιά του μοντέλου είναι πολύ πιο “ευκολοχώνευτη” εμφανισιακά, αρκετά φουτουριστικό, σύγχρονο και διακριτικό συνάμα. Το νέο μοντέλο, διατηρεί πολλά από τα χαρακτηριστικά του προκατόχου του, με μια αναβαθμισμένη “συνταγή”, που προσφέρει μια ποιοτική, συνδεδεμένη και απόλυτα οδηγοκεντρική εμπειρία. Η ξεχωριστή προσωπικότητά του ενισχύεται από μια εκλεπτυσμένη παλέτα χρωμάτων και περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης, με 15 συνδυασμούς  διχρωμίας.  Σε αυτούς περιλαμβάνεται και το χαρακτηριστικό κόκκινο Fuji Sunset, όπως και ο πιο δημοφιλής δίχρωμος συνδυασμός, αυτός του λευκού σε πέρλα με την μαύρη οροφή. Το μόνο που “λείπει”, είναι οι εκδόσεις Nismo- που δεν θα τις δούμε. Όμως πια, το Juke έρχεται σε υβριδική (ή και πλήρως ηλεκτρική;) έκδοση.

Τώρα που το Juke “σβήνει κεράκια” για τη 10η επέτειό του, οι πρωταγωνιστές της Nissan που έπαιξαν βασικό ρόλο στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη του ριζοσπαστικού, πρωτοποριακού μοντέλου, περιγράφουν τη διαδικασία, με τα δικά τους λόγια.

“Έπεσαν όλα τα σαγόνια στο πάτωμα… Μιλάμε για θεαματική εντύπωση.”

Alfonso Albaisa,VP της Nissan Design Europe εκείνη την εποχή, σήμερα Ανώτερος Αντιπρόεδρος  Global Design, Nissan Motor Co Ltd:

Das gab es noch nie. Als wir aus dem Fenster schauten, gab es keine Anreize, mit denen wir arbeiten konnten, doch die kreative Saat ging ziemlich schnell auf und traf uns hart. Wir wussten, dass wir etwas grundlegend anderes schaffen wollten und nicht nur eine kleinere Version des QASHQAI.

Um unser Design aufzurütteln, stellten wir 2009 den Prototyp des Qazana vor, und die Reaktionen bestätigten unseren Instinkt.

Με τον τολμηρό σχεδιασμό, δημιουργήσαμε μια νέα αυτοκινητική  κουλτούρα,  για κάτι που δεν έχει δοκιμαστεί. Η μαρτυρία της γέννησης και της εξέλιξης αυτής της κουλτούρας,  είναι αυτό που είχε το ενδιαφέρον. Υπήρχε ένα αρκετά υψηλό επίπεδο ενθουσιασμού και προσδοκίας σχετικά με την εξερεύνηση αυτού του άγνωστου και η εταιρεία ήταν συναισθηματικά φορτισμένη με αυτό.


Emanuele Berlenghi, Regional Product Manager, JUKE, bei Nissan Europe zu der Zeit, derzeit Product Marketing Director, Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Co:

Der Erfolg des QASHQAI in Europa gab Nissan das Selbstvertrauen, den JUKE mutig weiterzuentwickeln. Wir hatten mehr Spielraum, das Produkt zu entwickeln. Das war der Startpunkt. Wir sagten, wir sollten den Erfolg des QASHQAI wiederholen, aber im B-Segment. Aber wir waren uns alle einig, dass wir nicht einfach eine Kopie machen sollten. Die ganze Herausforderung für das europäische Team bestand darin, das Konzept neu zu erfinden und ein neues Angebot auf den Markt zu bringen.

Lesley Busby, damals Farbdesigner, Nissan Design Europe, heute Senior Color Manager, Nissan Design Europe:

Θυμάμαι να βλέπω το πρωτότυπο Qazana δίπλα στο Nissan QASHQAI, το αυτοκίνητο που δημιούργησε την κατηγορία  crossover. Το QASHQAI φαινόταν φρέσκο, αλλά το Qazana Concept ήταν τόσο εντυπωσιακό και διαφορετικό.

Matthew Weaver, damals Senior Exterior Designer, Nissan Design Europe, heute Vizepräsident, Nissan Design Europe:

Ich erinnere mich noch gut an den Empfang, den das Qazana Concept auf dem Genfer Automobilsalon 2009 fand. Wir sagten den Journalisten, dass wir mit der Botschaft "Erwarte das Unerwartete" in eine neue Richtung gehen würden. Sie haben uns nicht geglaubt.

2010 haben wir das erste Serienauto der Welt vorgestellt. Alle Kinnladen fielen zu Boden. Der Nissan JUKE war geboren und hatte einen spektakulären Eindruck hinterlassen.

“Δεν μπορούσαμε να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε τις δυνατότητες.”

Matthew Weaver:

Καθ ‘όλη τη διαδικασία σχεδιασμού του JUKE, η χρήση διαφορετικών πηγών έμπνευσης ήταν το κλειδί. Ήμουν στο τρένο μια μέρα και θυμήθηκα να βλέπω έναν νεαρό άνδρα με καπέλο flat cap και ένα διαμαντένιο κρανίο πάνω του, ένα φωτεινό μπλουζάκι, ένα ριγέ σακάκι και αθλητικά παπούτσια. Ήταν ένα εκλεκτικό μείγμα, αλλά σκέφτηκα: εάν οι άνθρωποι δεν χρειάζεται να ακολουθούν την πεπατημένη, γιατί πρέπει τα αυτοκίνητα; Το διαφορετικό είναι καλό, ξεχωρίζει. Αυτό ακριβώς θέλαμε να επιτύχουμε με το JUKE.

Jamie Maclean Marketability Engineer, Nissan Technical Center Europe zu der Zeit, derzeit Nismo Product Planning Senior Manager, Nissan Motor Limited:

Σε συνεργασία με τις ομάδες σχεδιασμού προϊόντων, ξεκινούσαμε από ένα εντελώς λευκό  φύλλο χαρτιού. Δεν μπορούσαμε να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε τις δυνατότητες! Το JUKE έπρεπε να είναι χρηστικό σαν hatchback, αλλά συναρπαστικό στην οδήγηση, σαν σπορ αυτοκίνητο.

“Η Nissan έχει όρεξη να εξερευνήσει τα όρια, οπότε θέλαμε να κάνουμε κάτι ριζοσπαστικό με το JUKE.”

Lesley Busby:

Η Nissan έχει την όρεξη να εξερευνήσει τα όρια, γι ‘αυτό θέλαμε να κάνουμε κάτι ριζοσπαστικό με το JUKE. Η κεντρική κονσόλα, για παράδειγμα, είχε σχεδιαστεί για να μιμείται το ντεπόζιτο μιας μοτοσικλέτας, συνεπώς το σχήμα και το χρώμα της αποπνέουν μια σπορ αίσθηση και ενθουσιασμό. Συνήθως δεν  υπάρχει αυτή η μίξη, αλλά έπρεπε να εξερευνήσουμε, βγαίνοντας έξω από την ζώνη ασφαλείας μας. 

Matthew Weaver:

Jemand hat einmal gesagt, dass der Zweck eines Autodesigns darin besteht, mit einem Minimum an Linien die physische Form zu schaffen. Die Herausforderung für uns bestand darin, ein Design zu entwerfen, das funktional, aber auch spannend ist.

Ως αποτέλεσμα, τα πάντα  στο JUKE είναι εντυπωσιακά και διαφορετικά, αλλά όλα είχαν ένα σκοπό. Για παράδειγμα, υπάρχει μια ενιαία γραμμή που ξεκινά ως  μπροστινή γωνία του αυτοκινήτου και μεγαλώνει για να γίνει ο θόλος του τροχού. Έπειτα ρέει στην πλευρά του αμαξώματος, τονίζοντας  τον θόλο του πίσω τροχού. Αυτές οι λεπτομέρειες  είναι που έδωσαν στο JUKE μια τολμηρή φόρμα και το έκαναν εγγενώς λειτουργικό.

“Το JUKE ήταν μια τόσο διαφορετική ιδέα για όλους μας, γνωρίζοντας ότι  το ταξίδι δεν θα ήταν ποτέ εύκολο.”

Jamie Maclean:

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις ήταν η προσπάθεια να ταιριάξει η δυναμική, ο χειρισμός και η κύλιση του JUKE  με το σπορ στυλ. Ξεκινήσαμε αυτήν τη διαδικασία τον Ιούνιο του 2006. Συγκεντρώσαμε μια ποικιλία διαφορετικών αυτοκινήτων,  από  hatchbacks έως  σπορ αυτοκίνητα και τα δοκιμάσαμε για να καταλάβουμε ποιο χαρακτήρα θέλαμε να επιτύχουμε.

JUKE war für uns alle eine ganz neue Idee, und wir wussten, dass der Weg dorthin nicht einfach sein würde. Jedes Team stand vor Herausforderungen, aber indem wir unsere Ideen und unsere Leidenschaft miteinander teilten, entwickelten wir eine klare Vorstellung davon, wie das Ergebnis aussehen sollte. Es war diese positive Energie, die das endgültige Konzept so erfolgreich werden ließ.

Alfonso Albaisa:

Το JUKE ήταν τόσο γεμάτο, αλλά όλοι ήθελαν να το ζήσουν. Υπήρξε πραγματικός ενθουσιασμός και αποφασιστικότητα από όλη την ομάδα να κάνει το JUKE κάτι επικό. Όλοι ήθελαν να πιστέψουν ότι θα μπορούσαμε να ενσωματώσουμε, μέχρι την παραγωγή,  όλα τα χαρακτηριστικά της σχεδίασης,  ακόμη και την ασυνήθιστη κεντρική κονσόλα  και να κρατήσουμε όλα τα μοναδικά πράγματα. Αυτή ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση για εμάς και οδήγησε σε πολλές σκληρές διαπραγματεύσεις.

Αρκετά χρόνια εντός του κύκλου ζωής του, η Nissan ώθησε τα παραδοσιακά  όρια της  φόρμουλας του compact crossover,  με το λανσάρισμα του JUKE Nismo, μιας υπερβολικά σπορ έκδοσης. Και τότε, το απόλυτο JUKE, εξοπλισμένο με το κινητήριο σύνολο των 550PS από το θρυλικό supercar GT-R της Nissan, ήρθε στο προσκήνιο.

“Με το JUKE, είχαμε ήδη αλλάξει τις προσδοκίες των ανθρώπων, αλλά ήταν το JUKE Nismo και το JUKE-R που πραγματικά ξεπέρασαν τα όρια.”

Jamie Maclean:

Ήμασταν εγγενώς τολμηροί με την προσέγγισή μας για το πρωτότυπο του JUKE. Είχε μια ξεχωριστή προσωπικότητα και αίσθηση ενέργειας. Θέλαμε να προχωρήσουμε περισσότερο και να δημιουργήσουμε κάτι ξεχωριστό με μια δόση ενθουσιασμού. Η έκδοση JUKE Nismo το 2013 ήταν το αποτέλεσμα αυτής της προσέγγισης, το οποίο στη συνέχεια πήγαμε σε ένα άλλο επίπεδο,  με το JUKE Nismo RS το 2014.

Ήταν ένα συναρπαστικό εγχείρημα. Τα πάντα, από την αναβαθμισμένη απόδοση, μέχρι τη βελτιωμένη σπορ κύλιση στο δρόμο και τις επιμέρους βελτιώσεις,  ήταν κάτι που δεν είχε ξαναγίνει ποτέ σε crossover.

Satoru Thailand, damals Vizepräsident von Nissan Design Europe, heute Executive Director of Design, Nissan Motor Co. Ltd:

Εάν ξεπεράσαμε τις προσδοκίες των ανθρώπων με το JUKE Nismo, τότε με το JUKE-R θα έμειναν άναυδοι. Στη Nissan Design Europe, θεωρήσαμε ότι η δουλειά μας ήταν να κάνουμε κάτι εντελώς διαφορετικό. Να υπερβούμε εντελώς τις προσδοκίες των ανθρώπων, τόσο στην Ευρώπη όσο και με τους συναδέλφους μας στην Ιαπωνία. Με το JUKE-R τοποθετήσαμε τον κινητήρα του GT-R και τα εξαρτήματα χειρισμού του σε ένα αμάξωμα JUKE,  βελτιστοποιημένο για να ανταποκρίνεται στις επιδόσεις.

Ήταν μια απίστευτη πρόκληση σχεδιασμού, το να συνδυάσουμε αυτούς τους δύο κόσμους, αλλά δημιουργήσαμε ένα crossover που μαγνητίζει τα βλέμματα, με τις επιδόσεις  ενός supercar

«Το JUKE είναι αυθεντικό με όλη την έννοια της λέξης. Η Nissan είναι πολύ καλή στο να φτιάχνει το  «αυθεντικό»,  επομένως  έχουμε κάθε πρόθεση να συνεχίσουμε να το κάνουμε ».

Satoru Tai:

Τι σημαίνει JUKE για εμάς; Σημαίνει πάθος. Υπάρχουν πολλοί παθιασμένοι άνθρωποι στη Nissan και όλοι έχουμε πάθος να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Από τον τολμηρό σχεδιασμό του,  έως το πρωτοποριακό πνεύμα του στη δημιουργία της κατηγορίας  B-SUV, το JUKE είναι αυθεντικό με όλη την έννοια της λέξης. Η Nissan είναι πολύ καλή στο να κάνει το «αυθεντικό, επομένως έχουμε κάθε πρόθεση να συνεχίσουμε να το κάνουμε.

Marco Fioravanti, Vizepräsident für Produktdesign, Nissan Automotive Europe

Μετά την επιτυχία του πρώτου JUKE, γνωρίζαμε ότι το JUKE δεύτερης γενιάς χρειάζεται να αυξήσει ακόμη περισσότερο το τολμηρό στοιχείο,  προσφέροντας μια απόλυτη εμπειρία ενθουσιασμού στους πελάτες μας . 

Wir haben hart daran gearbeitet, die gleiche innovative Energie beizubehalten, sie aber weiterzuentwickeln, um ihn "reifer" zu machen. Er ist genauso unverwechselbar, aber er ist geräumiger, bietet das fortschrittliche NissanConnect Entertainment-System und fühlt sich hochwertig an. 

Διαθέτει επίσης προηγμένη τεχνολογία υποστήριξης  οδήγησης όπως το ProPILOT. Το JUKE είναι ένα σύγχρονο Nissan από κάθε άποψη με πολλά δυνατά πλεονεκτήματα.

Καθώς γιορτάζουμε την επέτειο από το λανσάρισμά του , βλέπω όλο και περισσότερα νέα JUKE στους δρόμους και μου αρέσει η ποικιλία της διχρωμίας  που επιλέγουν οι πελάτες μας. Αυτό αποτελεί καθημερινή απόδειξη ότι  έχουν αγκαλιάσει το JUKE δεύτερης γενιάς με τον ίδιο ενθουσιασμό που αποτέλεσε το κλειδί και για την επιτυχία του JUKE πρώτης γενιάς. Πιστεύω ακράδαντα ότι το JUKE είναι ένα  αυτοκίνητο αναφοράς. Συνοψίζει το πάθος που έχουμε στην Nissan.

George Karagiannis

Neueste Beiträge

Türkei: Fortgeschrittene Gespräche mit den Chinesen BYD und Chery über den Bau von EV-Fabriken

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

vor 1 Tag

VW bricht Gespräche mit Renault über kostengünstige Elektrofahrzeuge ab

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

vor 1 Tag

DS 3 : Sofort verfügbar, mit dem Premium Upgrade Programm

DS Automobiles kündigt das neue "Premium Upgrade"-Programm an, das Enthusiasten die Möglichkeit gibt,...

vor 2 Tagen

Porsche bringt den ersten Hybrid-Elfer mit höherer Leistung auf den Markt

Porsche stattet den Sportwagen 911 erstmals mit einer Batterie aus, der Elektromotor wird...

vor 3 Tagen

Die europäische Autoindustrie wendet sich von der Elektrifizierung ab

Die europäischen Automobilhersteller haben auf die Verlangsamung der Verkäufe von reinen...

vor 3 Tagen

Ford Performance gibt seine Teilnahme an der Rallye Dakar 2025 bekannt

Ford Performance freut sich, heute seine Teilnahme an der Rallye Dakar 2025 bekannt zu geben,...

vor 3 Tagen