Όχι ότι δεν το ξέραμε, ή ότι δεν το περιμέναμε, αλλά η αλήθεια είναι ότι το αφεντικό της Volkswagen, Herbert Diess, ταρακούνησε τα νερά όταν αποφάνθηκε ότι “η μόδα του downsizing τέλειωσε”. Και εξήγησε γιατί η γερμανική φίρμα σιγά σιγά επενδύσει σε μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρες.
“Οι εκπομπές ρύπων τείνουν να ανεβαίνουν όσο οι κινητήρες γίνονται μικρότεροι”, εξήγησε ο Diess μιλώντας στο Car Throttle. Και επιβεβαίωσε όσους έλεγαν ότι η επένδυση στους πολύ μικρούς, υπερσυμπιεσμένους κινητήρες, θα τελείωνε κάποια στιγμή, όταν θα γινόταν αντιληπτό ότι οι καταναλώσεις και οι εκπομπές ρύπων τελικά αυξάνονται, όταν ο κινητήρας είναι πολύ μικρός και άρα πιέζεται ποικιλοτρόπως για να ανταπεξέλθει.
Αυτός είναι και ο λόγος που το VW Golf Fl του 2017, αντικατέστησε τον 1,4 λίτρων τετρακύλινδρο κινητήρα του με έναν νέο 1,5 λίτρων, παρότι η γερμανική φίρμα συνεχίζει να κατασκευάζει τον τρικύλινδρο χιλιάρη κινητήρα της.
Ο καυγάς που έχει ξεσπάσει και στην ΕΕ μετά από τα σκάνδαλα των μετρήσεων εκπομπών ρύπων φέρνει αλλαγές στη στρατηγική όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες τώρα επενδύουν είτε σε ελαφρώς μεγαλύτερου κυβισμού, είτε σε υβριδικούς, είτε σε ηλεκτρικούς κινητήρες, ώστε να ανταποκριθούν στα νέα, σκληρότερα στάνταρ που έρχονται.
Το “ζουμί”, βέβαια, είναι ότι στην Ελλάδα, όποια κυβέρνηση και να έχουμε, χαμπάρι δεν θα πάρει και θα φορολογεί τα αυτοκίνητα ως παράγοντα πλούτου και όχι ως μέσο μετακίνησης.
Tipp: Στη φωτογραφία βλέπουμε το φοβερό και τρομερό VW Golf GTI Clubsport S