Die Bewegung auf der Straße leben

Ist der Volvo V40 Cross Country ein gutes Preis-Leistungs-Verhältnis?

Η πρόσφατη ανανέωση του Volvo V40 Cross Country το άλλαξε ελάχιστα στα σημεία, με εμφανέστερη προσθήκη το χαρακτηριστικό “σφυρί του Θωρ” στα εμπρός φανάρια που έκαναν ντεμπούτο στο -φοβερό και τρομερό- XC90. Το ερώτημα, βέβαια, είναι αν τώρα, με την είσοδο του ανανεωμένου XC60 στην αγορά, το μικρό crossover της σουηδικής φίρμας hat λόγο ύπαρξης στην αγορά. 

Την απάντηση τη δίνουν τρεις παράγοντες: Η τιμή του, η πρακτικότητά του, καθώς και η εσάνς πολυτέλειας που αφήνει στον οδηγό και τους επιβάτες του. Το οποίο το κάνει υπό συνθήκες, ένα από τα πιο value for money, αν όχι το περισσότερο της κατηγορίας και της αγοράς

Το V40 Cross Country λοιπόν, είναι crossover, χωρίς να είναι. Δηλαδή είναι μεν 22 mm ψηλότερο από το συμβατικό V40 και έχει προστατευτικές πλαστικές ποδιές χαμηλά γύρω του, ώστε να μη φοβάσαι ότι θα το “πληγώσεις” όταν το βγάλεις Geländegängig, αλλά στην όλη του εμφάνιση δεν διαφέρει ιδιαίτερα από ένα καθημερινό αυτοκίνητο. Έτσι λοιπόν, σχεδιαστικά τουλάχιστον, βρίσκεται μόνο, απέναντι σε μια πληθώρα μοντέλων crossover που παραπέμπουν σε SUV, ως μια στιλάτη και getrennt επιλογή.

Στο εσωτερικό, με τα άριστα σε ποιότητα υλικά, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έχει έναν μάλλον… περίεργο συνδυασμό χρωμάτων: Τη μονοτονία του μαύρου ταμπλό “σπάνε” οι επενδύσεις με λευκό δέρμα άριστης ποιότητας στο τιμόνι, το ντουλαπάκι του συνοδηγού, την κεντρική κονσόλα ανάμεσα από τους επιβάτες και τις πόρτες. Τα δε καθίσματα, είναι επενδεδυμένα με μια μίξη λευκού δέρματος και καρό υφάσματος στα σημεία που ακουμπά το σώμα του επιβάτη, ώστε να μην… υπάρχουν παραπονεμένοι από τη ζέστη ή το κρύο που αφήνει το (σκέτο) δερμάτινο κάθισμα. Έτσι, εμφανισιακά τουλάχιστον, το εσωτερικό του V40 Cross Country είναι αυτό ενός Prämie μοντέλου, με πινελιές όμως που δείχνουν ότι είναι κάτι πιο νεανικό, πιο σπορ, πιο περιπετειώδες

Στη μέση της κονσόλας δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών στην οποία συγκεντρώνονται όλες οι χρήσιμες πληροφορίες για τα συστήματα ελέγχου του αυτοκινήτου, του κλιματισμού, του ραδιοφώνου, του GPS, του τηλεφώνου κ.α. ενώ από κάτω υπάρχουν οι αεραγωγοί και τα κουμπιά του τηλεφώνου και τα άλλα χειριστήρια των περιφερειακών συστημάτων. Η πρώτη εικόνα δείχνει ότι μπορεί κανείς να μπερδευτεί από την… πολυκουμπία, όμως μετά από τις πρώτες ώρες συμβίωσης αποδεικνύεται πως τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα σε σωστές θέσεις και μαθαίνονται εύκολα και γρήγορα. Εύφημο μνεία αξίζει ο “κρυφός” χώρος πίσω από την κεντρική κονσόλα, που είναι μια έξυπνη ιδέα για να αφήνεις τα κλειδιά, ή ακόμα καλυτερα το κινητό, το πορτοφόλι και άλλα χρήσιμα αντικείμενα για να είναι γρήγορα προσβάσιμα, όχι όμως εκτεθειμένα. 

Ο οδηγός, έχει μπροστά του τον καλοσχεδιασμένο ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων της Volvo, που του δίνει την ευκαιρία να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης (Comfort, Eco, Sport) που αλλάζουν όχι μόνο τον χρωματισμό, αλλά και τη διάταξη των οργάνων και της πληροφόρησης, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε στυλ οδήγησης. 

Die Sitze είναι από τα πλέον βολικά, παρέχοντας καλή πλευρική στήριξη, αλλά κυρίως άνεση, ώστε να μετακινείσαι με άνεση -ακόμα και αν πηγαίνεις ένα μακρύ ταξίδι. 

Wie läuft's denn so?

Το V40 Cross Country της δοκιμής μας, φοράει τον 1.500άρη βενζινοκινητήρα της οικογένειας Drive-E, ο οποίος διατηρήθηκε στην έκδοση Τ3 χωρίς αλλαγές. Το ίδιο και το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων της Aisin, το οποίο μετατρέπεται σε σειριακό, επιτρέποντας τις αλλαγές από τα paddles στο τιμόνι.


Ο τετρακύλινδρος turbo των 1,5 λίτρων είναι ο πλέον ταιριαστός στο συγκεκριμένο μοντέλο για τη συγκεκριμένη αγορά, καθώς αποδίδει 152 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. und 25,5 kgm ροπής, που είναι διαθέσιμα από τις 1.700 ως και τις 4.000 σ.α.λ., ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 131 g/km

Η έκπληξη είναι η Komfort με την οποία κινεί το μοντέλο των 1.470 κιλών, κάνοντας το σπριντ στα 100 χ.α.ω. από στάση σε μόλις 9,5 δευτερόλεπτα και αποδίδοντας γραμμικά τη δύναμή του μέχρι και την έκτη, ενώ σημάδια κόπωσης δείχνει μόνο λίγο πριν από την τελική του (210 χ.α.ω.), γεγονός που σημαίνει ότι είναι ικανό και για ξεκούραστα ταξίδια. Η δε μέση κατανάλωσή του είναι σε απόλυτα λογικά επίπεδα για το βάρος του αυτοκινήτου, περίπου στα 9,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα, η οποία βέβαια αυξάνεται όσο ανεβάζεις ρυθμούς (στη δική μας περίπτωση έφτασε τα 10,1).

Το σημαντικό βέβαια είναι η δουλειά που έχει γίνει στην Walzqualität και τη γενικότερη άνεση που παρέχει το αυτοκίνητο. Σε όλο το φάσμα των ταχυτήτων, ο κινητήρας επιδεικνύει αθόρυβη λειτουργία, ενώ η καμπίνα είναι άριστα ηχομονωμένη. Die Beiträge κάνουν πολύ καλή δουλειά στην απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, ενώ είναι τόσο σφιχτές ώστε να μην υπάρχουν τάσεις “πλεύσης” στην εθνική οδό. Γενικότερα, το ride quality του V40 Cross Country, σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό και την Qualität του υλικού στο σαλόνι του, παραπέμπει σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας und πολλαπλάσιας τιμής

Όταν πιεστεί, το V40 Cross Country συνεχίζει να αποπνέει στον οδηγό και τους επιβάτες μια αίσθηση στιβαρότητας και ασφάλειας και θα πρέπει να το παρακάνει κανείς ώστε να φτάσει στο σημείο να επέμβει το ESP και να προλάβει το ενδεχόμενο γλίστρημα. Μέχρι εκεί, μέχρι το όριο δηλαδή, μπορείς να εκμεταλλευθείς το άριστο πλαίσιό του και το τιμόνι του για να στρίψεις γρήγορα, να κινηθείς λίγο πιο σβέλτα. Η πεμπτουσία του, βέβαια, είναι ότι μπορεί να κινηθεί άνετα σε όλες τις συνθήκες, είτε στον ανοιχτό δρόμο, είτε στην κίνηση της πόλης, είτε στο πατημένο χώμα που, κάποια στιγμή, θα ριχτεί ένα crossover. 

Σύμμαχος σε κάθε διαδρομή ο συνδυασμός κινητήρα- κιβωτίου, αφού οι αλλαγές είναι ομαλές, το μοτέρ πάντα ήσυχο, αλλά η δύναμη πάντα διαθέσιμη. Από εκεί και πέρα, επειδή μιλάμε για Volvo, ο εξοπλισμός ασφαλείας είναι ιδιαίτερα προσεγμένος, έχοντας στον βασικό εξοπλισμό επτά αερόσακους, σύστημα προστασίας αυχένα στις οπίσθιες συγκρούσεις (WHIPS), αλλά και το City Safety 2ης γενιάς για αποφυγή συγκρούσεων μέχρι τα 50 χ.α.ω.

Μοναδικές “παραφωνίες“, είναι το κάπως κλειστοφοβικό πίσω μέρος με τον περιορισμένο χώρο για τα Füße των πίσω επιβατών, οι χαμηλές κολώνες που δυσκολεύουν την είσοδο στους ψηλότερους, αλλά και τα 331 λίτρα του χώρου αποσκευών. Εάν μπορείς να ζήσεις με αυτά, με τιμή από τα 22.500 ευρώ, το V40 Cross Country, με την πολυτέλεια, την Komfort και την ασφάλεια που παρέχει, είναι μια πραγματική value for money πρόταση. Πολύ δε περισσότερο, εάν θέλεις λίγη περιπέτεια, πολύ άνεση, περισσότερη πολυτέλεια και, ακόμα περισσότερη Sicherheit για εσένα και τους ανθρώπους γύρω σου.