Die Bewegung auf der Straße leben
Oliver Blume VW

Volkswagen: Ο Oliver Blume επιβεβαιώνει τον διάλογο με κοινοπραξίες από την Κίνα για τα γερμανικά εργοστάσια

Ο διευθύνων σύμβουλος της VW επιβεβαιώνει συνομιλίες με κινεζικές κοινοπραξίες για επενδύσεις σε γερμανικά εργοστάσια

Oliver Blume VW

Η Volkswagen και οι Κινέζοι συνεργάτες της συζήτησαν το ενδεχόμενο οι εταιρείες να επενδύσουν σε εργοστάσια στη Γερμανία, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW, Oliver Blume, μετά την αναφορά του Reuters ότι Κινέζοι επενδυτές ενδιαφέρονται να αγοράσουν γερμανικά εργοστάσια.

Ερωτηθείς εάν θα σκεφτόταν να πουλήσει ένα γερμανικό εργοστάσιο σε έναν Κινέζο επενδυτή, ο Blume δήλωσε: «Είναι πάντα θετικό όταν εταιρείες επενδύουν στην Ευρώπη … έχουμε στενές συνεργασίες στην Κίνα και φυσικά, έχουν γίνει συζητήσεις, αλλά δεν υπάρχουν συγκεκριμένες αποφάσεις».

Ο Blume μιλούσε σε συνέδριο στο Βερολίνο στις 28 Ιανουαρίου που διοργάνωσε η γερμανική έκδοση Welt,

Η VW έχει τρεις κοινοπρακτικούς εταίρους στην Κίνα – SAIC, FAW και JAC – και κατέχει μερίδιο στην κινεζική EV startup Xpeng, κανένας από τους οποίους δεν έχει επί του παρόντος παραγωγική ικανότητα στην Ευρώπη.

Η VW διερευνά εναλλακτικές χρήσεις για τα εργοστάσιά της στη Δρέσδη και το Osnabrueck στο πλαίσιο μιας προσπάθειας περικοπής κόστους για τη μείωση των γερμανικών δραστηριοτήτων της.

Δύο γερμανικά εργοστάσια αυτοκινήτων της VW έχουν ενδιαφέρουν για τις Κινεζικές εταιρείες

Σε μια συμφωνία που επιτεύχθηκε πριν από τα Χριστούγεννα, η VW και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων συμφώνησαν να τερματίσουν την παραγωγή από το 2027 στη Δρέσδη, ένα εργοστάσιο 340 εργαζομένων που κατασκευάζει το ηλεκτρικό ID3, από το 2025, και στο Osnabrueck, όπου 2.300 εργαζόμενοι παράγουν το T-Roc Cabriolet.

Η VW θα ήταν ανοιχτή στην πώληση του εργοστασίου του Osnabrueck σε έναν Κινέζο αγοραστή, δήλωσε στο Reuters νωρίτερα τον Ιανουάριο άτομο που γνωρίζει τις σκέψεις της εταιρείας.

Ο Stephan Soldanski, συνδικαλιστικός εκπρόσωπος από το Osnabrueck, δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο δεν θα είχαν τίποτα εναντίον της παραγωγής για έναν από τους εταίρους της VW στην Κίνα που εδρεύει στην κοινοπραξία. «Θα μπορούσα να φανταστώ ότι θα μπορούσαμε να παράγουμε κάτι για μια κινεζική κοινοπραξία, αλλά με το λογότυπο της VW και σύμφωνα με τα πρότυπα της VW. Αυτός είναι ο βασικός όρος», δήλωσε.

Η πώληση των εργοστασίων θα μπορούσε να είναι φθηνότερη για τη VW από το να κλείσουν τα εργοστάσια συνολικά, δήλωσε ένας τραπεζικός που γνωρίζει την αυτοκινητοβιομηχανία, προσθέτοντας ότι θα μπορούσαν να αποφέρουν 100 έως 300 εκατομμύρια ευρώ (103 έως 309 εκατομμύρια δολάρια) το καθένα.

Η κατασκευή αυτοκινήτων στη Γερμανία για πώληση στην Ευρώπη θα επέτρεπε στους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας να αποφύγουν την καταβολή δασμών της ΕΕ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα και θα μπορούσε να αποτελέσει περαιτέρω απειλή για την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η επένδυση σε ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων της VW θα μπορούσε να σηματοδοτήσει την πιο πολιτικά ευαίσθητη επένδυση της Κίνας μέχρι στιγμής. Η VW υπήρξε επί μακρόν σύμβολο της βιομηχανικής υπεροχής της Γερμανίας, αλλά τώρα απειλείται από την παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση που πλήττει τη ζήτηση και την τρικυμιώδη μετάβαση στις πράσινες τεχνολογίες.

Κινεζικές εταιρείες έχουν επενδύσει σε μια σειρά από βιομηχανίες στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, από τις τηλεπικοινωνίες έως τη ρομποτική.