Η Fiat φαίνεται πως χτύπησε Goldader mit dem 500L. Το μοντέλο, εξελίσσεται σε εμπορική επιτυχία και, οι Ιταλοί, ως εξπέρ στη σχεδίαση, φρόντισαν να του δώσουν το «κάτι παραπάνω» για να το μετατρέψουν σε ελκυστικότατη επιλογή. Του «φόρεσαν» νέους προφυλακτήρες, το ψήλωσαν λίγο (ως πολύ), του έβαλαν ωραίες ζάντες, το «προίκισαν» και με κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες και έτσι, γεννήθηκε το 500L Trekking.
«Αρχοντικό»
Με τους χώρους και την άνεση στο εσωτερικό του Fiat 500L να είναι σε Ebenen που δεν επιδέχονται… αμφισβήτησης, μοναδική μου ένσταση είναι η θέση που είναι τοποθετημένοι οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων, αριστερά μου. Θα τους προτιμούσα πιο πίσω, αφού το χέρι μου κατέβαζε ασυναίσθητα τα πίσω παράθυρα, αντί για τα εμπρός. Βέβαια, μπορεί να είναι just my fault.
Unterwegs
Με το ανασχεδιασμένο εξωτερικό, τους πιο “Trekking” προφυλακτήρες, την προστατευτική ποδιά στο κάτω μέρος, τα +13 mm στο μήκος, τις πλαστικές προστατευτικές επιφάνειες και το ψηλότερο, στα 145 mm αμάξωμα (10% ψηλότερο από το «συμβατικό» 500L) και τις 17άρες (πολύ όμορφες) ζάντες με τα Mud + Snow ελαστικά, του προσδίδεται ένας ατίθασος χαρακτήρας που αγαπά την «περιπέτεια». Είναι όμως έτσι στην πραγματικότητα;
Από εκεί και πέρα, ο οδηγός (και οι επιβάτες) το μόνο που έχει να κάνει, είναι να χαλαρώσει και να απολαύσει το ευχάριστο στήσιμο του αυτοκινήτου. Η ορατότητα είναι τέλεια, τα χειριστήρια μαλακά και εύχρηστα, το τιμόνι (το οποίο παρέχει καλή πληροφόρηση) το ίδιο. Η δε οδική συμπεριφορά του 500L Trekking, φιλικότατη. Ακόμα και αν πιεστεί πολύ,
οι Neigungen που παίρνει δεν επηρεάζουν την ευστάθεια του, ενώ οι όποιες προοδευτικά υποστροφικές τάσεις «μαζεύονται» εύκολα και με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών.
Στο ταξίδι, η αίσθηση είναι η ίδια, με τη ρύθμιση της ανάρτησης να δίνει… ρέστα, σε ό,τι αφορά την άνεση που χαρίζει στους επιβάτες. Abseits der Straße τώρα;
Για τα… δύσκολα, η Fiat έχει εξοπλίσει το 500L Trekking με το σύστημα ελέγχου ελκτικής πρόσφυσης Traction+. Αυτό, «διαβάζει» ποιος από τους δύο τροχούς έχει μεγαλύτερη Haftung και του κατανέμει μεγαλύτερο μέρος της διαθέσιμης ροπής. Και τα off road ελαστικά βελτιώνουν την πρόσφυση και έτσι, μια εξόρμηση εκτός δρόμου, δεν θα μετατραπεί σε εφιάλτη. H Fiat προφανέστατα και κατ’ επιλογήν δεν εφοδίασε το συγκεκριμένο μοντέλο με Allradantrieb, αποφεύγοντας να το κάνει πιο «σκληροτράχηλο», άρα πιο «ειδικό» και κατά συμπέρασμα πιο ακριβό και δύσχρηστο.
Έτσι, για παράδειγμα, η Verbrauch του 500L Trekking εύκολα κρατήθηκε περίπου στα 7,5 lt/100 km μέσα στην πόλη και όχι με ιδιαίτερα οικονομική οδήγηση.
Ο Diesel von 1,6 λίτρων και των 105 PS έχει αρκετή δύναμη για να το κινήσει σβέλτα.
Άλλωστε, έχει περίσσευμα ροπής (320 Nm) από πολύ χαμηλά, αφού αισθάνεσαι το «τράβηγμα» από τις 1.750 στροφές ανά λεπτό. Από εκεί και πέρα, σε συνδυασμό και με το πολύ καλό σε κλιμάκωση και αίσθηση Sechsgang-Getriebe, περνάει τη δύναμη γραμμικά και του χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις για την κατηγορία του. Ο θόρυβός του είναι μεν αντιληπτός, αλλά δεν θα ενοχλήσει σε καμία περίπτωση.
Zusammenfassend lässt sich sagen, dass die Fiat 500L Trekking δεν είναι απλά όμορφο, με τις καλαίσθητες πινελιές που του έβαλαν οι Ιταλοί. Ούτε μόνο πρακτικό, λόγω όγκου, χώρων. Είναι ένα πραγματικό πολυχρηστικό αυτοκίνητο, το οποίο θα ικανοποιήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας, χωρίς να χρειαστεί έναν… σκασμό λεφτά για τη συντήρηση και την κίνησή του και θα τους πάει όλους παντού. Τι άλλο μπορεί να θέλει κανείς, σήμερα;
Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…
Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…
DS Automobiles kündigt das neue "Premium Upgrade"-Programm an, das Enthusiasten die Möglichkeit gibt,...
Porsche stattet den Sportwagen 911 erstmals mit einer Batterie aus, der Elektromotor wird...
Die europäischen Automobilhersteller haben auf die Verlangsamung der Verkäufe von reinen...
Ford Performance freut sich, heute seine Teilnahme an der Rallye Dakar 2025 bekannt zu geben,...