Die Bewegung auf der Straße leben

Türkei: Fortgeschrittene Gespräche mit den Chinesen BYD und Chery über den Bau von EV-Fabriken

Η Τουρκία αναφέρει ότι διεξάγονται επίσης χωριστές διαπραγματεύσεις με την SAIC, στην οποία ανήκει η MG, και τη Great Wall

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις σε εργοστάσια στη χώρα, ένα βήμα που θα μπορούσε να βοηθήσει τις εταιρείες να αυξήσουν τις πωλήσεις τους στην Ευρώπη.

«Θα θέλαμε να ολοκληρώσουμε τις συνομιλίες το συντομότερο δυνατό. Έχουμε διανύσει πολύ δρόμο και με τις δύο», δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Fatih Kacir στο Bloomberg σε συνέντευξή του στην Άγκυρα.

Ξεχωριστές διαπραγματεύσεις με τη SAIC, στην οποία ανήκει η MG, και τη Great Wall βρίσκονται επίσης σε εξέλιξη, είπε.

Η BYD, η Chery, η SAIC και η Great Wall δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.

Η κίνηση αυτή θα μπορούσε να δώσει στους κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων ευκολότερη πρόσβαση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την οποία η Τουρκία έχει συνάψει συμφωνία τελωνειακής ένωσης.

Το μέγεθος της τουρκικής αγοράς

Η Τουρκία είναι μια σημαντική αγορά και από μόνη της, επίσης, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αποτελούν το 7,5% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων το 2023.

Η εθνική ρυθμιστική αρχή της αγοράς ενέργειας αναμένει ότι ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα θα αυξηθεί κατά περίπου 180.000 έως το 2025. Ο ερευνητής BMI προβλέπει ότι το μερίδιο των EVs στις εγχώριες πωλήσεις αυτοκινήτων της Τουρκίας θα φτάσει το 30,4% το 2032.

Ο διευθύνων σύμβουλος της BYD Europe, Michael Shu, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι βλέπει χώρο για ένα δεύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο το 2025, εκτός από αυτό που ήδη κατασκευάζεται στην Ουγγαρία.

Οι ευρωπαϊκές επενδύσεις μπορεί να βοηθήσουν τη BYD να αποφύγει τυχόν νέους εισαγωγικούς δασμούς που προκύπτουν από μια έρευνα της ΕΕ σχετικά με τις κρατικές επιδοτήσεις για τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Η Τουρκία επιβάλλει επίσης πρόσθετους φόρους στα περισσότερα EV που παράγονται στο εξωτερικό.

Η Άγκυρα προσπαθεί να θωρακίσει την Togg – τον πρώτο εγχώριο κατασκευαστή EV της χώρας – από τον ανταγωνισμό έως ότου η νέα μάρκα εδραιωθεί στην εγχώρια αγορά, την τέταρτη μεγαλύτερη στην Ευρώπη από το τέταρτο τρίμηνο.

Μια τελική επενδυτική απόφαση από οποιαδήποτε από τις δύο κινεζικές εταιρείες θα ήταν ευλογία για την τουρκική κυβέρνηση, η οποία προσπαθεί εδώ και χρόνια να αξιοποιήσει τη θέση της που συνδέει την Ασία και την Ευρώπη για να προσελκύσει ξένες επενδύσεις στον κατασκευαστικό της τομέα, μέχρι στιγμής με μικρή επιτυχία.

Μια αξιοσημείωτη απώλεια ήταν η απόφαση του ομίλου Volkswagen να εγκαταλείψει μια προγραμματισμένη επένδυση σε εργοστάσιο, αφού η στρατιωτική δράση της χώρας στη βόρεια Συρία προκάλεσε διεθνή κατακραυγή το 2019.

Ο υπουργός δήλωσε ότι η Τουρκία αποτελεί ιδανική βάση για εξαγωγές στην ΕΕ λόγω της τελωνειακής ένωσής της με το μπλοκ και της εξελιγμένης αυτοκινητοβιομηχανίας της.

Τα αυτοκίνητα ήταν μεταξύ των κορυφαίων εξαγωγών της Τουρκίας πέρυσι, με τη χώρα να πωλεί οχήματα και ανταλλακτικά αξίας 35,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, από 21,6 δισεκατομμύρια δολάρια μια δεκαετία νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Οποιαδήποτε απόφαση για το άνοιγμα εργοστασίου αυτοκινήτων στην Τουρκία θα φέρει στις κινεζικές εταιρείες «προνομιακές ευκαιρίες και για επενδύσεις σε μπαταρίες», δήλωσε ο Kacir, προσθέτοντας ότι οι συνομιλίες μπορεί να καταλήξουν ή να μην καταλήξουν σε τελική επενδυτική απόφαση.

Η Togg και η κινεζική Farasis Energy κατασκευάζουν επίσης ένα εργοστάσιο μπαταριών στη βορειοδυτική πόλη Bursa της Τουρκίας στο πλαίσιο μιας κοινοπραξίας.