Die
αριθμοί λένε την αλήθεια: με περισσότερες από έξι εκατομμύρια πωλήσεις, το Volkswagen Tiguan είναι το πιο επιτυχημένο Sport Utility Fahrzeug στην Ευρώπη και ένα από τα κορυφαία σε πωλήσεις παγκοσμίως. Το 2019, ήταν
και πάλι το πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας και ολόκληρου του Volkswagen Gruppe, με περίπου 911.000 μονάδες να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής. Σήμερα, η
Volkswagen παρουσιάζει το neu Tiguan, το οποίο φιλοδοξεί
να παραμείνει στην κορυφή με προηγμένες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης,
ψηφιοποίησης και συνδεσιμότητας.
Ανανεωμένος εξωτερικός σχεδιασμός. Το νέο εμπρός τμήμα είναι ένα από τα βασικά
οπτικά χαρακτηριστικά του νέου Tiguan. Η νέα, ευρύτερη μάσκα με προβολείς LED, χαρίζει στο νέο Tiguan μια πολύ πιο εντυπωσιακή
εμφάνιση, φέρνοντάς το οπτικά πολύ κοντά στο μεγαλύτερο Touareg. Το καπό είναι
ψηλότερο, με το νέο σήμα Volkswagen τοποθετημένο κεντρικά. Επανασχεδιασμένοι οι προφυλακτήρες ενώ στο πίσω
μέρος, το όνομα «Tiguan» βρίσκεται τώρα σε εμφανή κεντρική θέση κάτω από το σήμα Volkswagen. Το «4MOTION» στο πίσω μέρος των τετρακίνητων μοντέλων έχει
επίσης επανασχεδιαστεί.
Ξεχωρίζει το Stecker–in hybrid eHybrid. Η σημαντικότερη προσθήκη στη γκάμα του νέου Tiguan είναι το νέο Tiguan eHybrid von Stecker–in υβριδικό κινητήριο σύστημα 245 PS (180 kW). Το Tiguan eHybrid εκκινεί πάντα στο E–MODUSdie
βελτιωμένη λειτουργία ηλεκτρικής οδήγησης, με την προϋπόθεση ότι η μπαταρία
έχει φορτιστεί επαρκώς. An όχημα μπορεί να καλύψει με ηλεκτροκίνηση περίπου
50 χιλιόμετρα, με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας. Ως αποτέλεσμα, οι περισσότερες
μέσες ημερήσιες διαδρομές θα καλύπτονται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, με
μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την κίνηση.
Die neue Tiguan eHybrid μπορεί να οδηγηθεί
σε ηλεκτρική λειτουργία για ταχύτητες έως και 130 χλμ./ώρα. Στην υβριδική
λειτουργία, ο ηλεκτρικός κινητήρας υποστηρίζει τον υπερτροφοδοτούμενο
βενζινοκινητήρα TSI άμεσου ψεκασμού, κατά την επιτάχυνση. Η λειτουργία GTE, με τον ηλεκτροκινητήρα
να παρέχει επιπλέον ώθηση, ενεργοποιείται από ένα κουμπί δίπλα στο αυτόματο
Box DSG.
Σε λειτουργία GTE, ο ηλεκτροκινητήρας και ο TSI παρέχουν συνδυαστικά τη μέγιστη ισχύ του
συστήματος του Tiguan eHybrid.
Προηγμένοι κινητήρες TDI EVO. Οι δημοφιλείς κινητήρες TDI von Tiguan εξοπλίζονται με δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR στη σειρά, ο καθένας με το δικό του AdBlue. Αυτό διευκολύνει
μια διαδικασία γνωστή ως «διπλή δοσολογία» (Zwillinge Dosing), η οποία επιτρέπει στη Volkswagen να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές οξειδίου του
αζώτου (NOx)
σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ο πρώτος καταλυτικός μετατροπέας SCR in der Nähe des Motors ist, so dass es die
kurz nach dem Start seine optimale Betriebstemperatur erreicht, was
trägt zur Verringerung der Emissionen bei NOx πολύ γρήγορα και ευνοεί τη λειτουργία υπό χαμηλό
φορτίο.
Ο
δεύτερος καταλυτικός μετατροπέας SCR βρίσκεται στο κάτω μέρος του οχήματος. Δεδομένου
ότι η απόσταση από τον κινητήρα είναι μεγαλύτερη, η θερμοκρασία των καυσαερίων
μπορεί να είναι έως και 100° C χαμηλότερη. Ως αποτέλεσμα, αυτός ο καταλυτικός
μετατροπέας SCR λειτουργεί ιδιαίτερα καλά υπό βαρύ φορτίο. Ανεξάρτητα από τον τρόπο
λειτουργίας του κινητήρα, η διπλή δοσολογία διασφαλίζει ότι ένας από τους δύο
καταλυτικούς μετατροπείς SCR λειτουργεί πάντα στο βέλτιστο εύρος θερμοκρασίας.
Αυτό διευκολύνει την εξαιρετικά αποτελεσματική επεξεργασία καυσαερίων, η οποία
μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου σε νερό και αβλαβές άζωτο.
Πρόσθετα δυναμικά χαρακτηριστικά R. Ο κινητήρας TSI απόδοσης 320 PS, είναι ένας
ολοκαίνουργιος κινητήρας στην οικογένεια Tiguan. Οι μηχανικοί της Volkswagen R έχουν εξελίξει τον EA888 evo4 – η τελευταία έκδοση του Leistung TSI – για το νέο Tiguan R. Επιπλέον, έχει
αναπτυχθεί ένα νέο σύστημα τετρακίνησης, που ονομάζεται "R–Leistung Drehmoment Vectoring», με έλεγχο κατανομής ροπής. Το σύστημα κατανέμει ακαριαία
και ανεξάρτητα την κινητήρια ισχύ μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα καθώς
και του αριστερού και του δεξιού πίσω τροχού. Έως και 100% της ροπής κίνησης
μπορεί να κατευθυνθεί στον τροχό στο εξωτερικό της στροφής, οδηγώντας σε
αισθητά πιο ευέλικτο, ακριβή και δυναμικό χειρισμό του οχήματος.
Η
ένταση της κατανομής ισχύος καθορίζεται από την τρέχουσα γωνία διεύθυνσης, τη
θέση του πεντάλ γκαζιού, την πλευρική επιτάχυνση, τη γωνιακή ταχύτητα ως προς
τον κάθετο άξονα και την ταχύτητα. Ο οδηγός ρυθμίζει τον τρόπο με τον οποίο
λειτουργεί ο έλεγχος κατανομής της ροπής και τα συστήματα δυναμικής
σταθεροποίησης του οχήματος, επιλέγοντας το επιθυμητό προφίλ οδήγησης (Komfort, Sport, Rennen, Einzelne, Offroad, Snow und Offroad Einzelne Modi). Ο οδηγός αποκτά
άμεση πρόσβαση στη σπορ λειτουργία Rennen πατώντας το μπλε κουμπί R στο νέο πολυλειτουργικό τιμόνι του Tiguan R – μετατρέποντας το Tiguan R σε σπορ αυτοκίνητο με το
πάτημα ενός κουμπιού.
Νέα συστήματα ελέγχου και ψυχαγωγίας – Ψηφιακά
πάνελ αφής αντί για κουμπιά και χειριστήρια. Μέσα στο νέο Tiguan, η Volkswagen έχει προσθέσει μια ολοκαίνουργια μονάδα αφής για
τις λειτουργίες ελέγχου κλιματισμού. Εκτός
από τα κουμπιά αφής, μεγάλου μεγέθους φωτιζόμενα ρυθμιστικά (berühren. Schieberegler) αφής χρησιμοποιούνται
για έλεγχο του ανεμιστήρα και της θερμοκρασίας. Τα κουμπιά αφής μπορούν επίσης
προαιρετικά να χρησιμοποιηθούν για το
χειρισμό λειτουργιών όπως η ρύθμιση των καθισμάτων, η θέρμανση του παρμπρίζ και
του κρυστάλλου της πέμπτης πόρτας και για το άνοιγμα του μενού κλιματισμού. Μια
ψηφιακή έκδοση του νέου πολυλειτουργικού τιμονιού με φωτιζόμενα σημεία και ρυθμίσεις αφής διατίθεται προαιρετικά. Οι φωτεινές θύρες USB–C βρίσκονται κάτω από τη
μονάδα κλιματισμού.
MIB3 und App-Connect Wireless. Ένα ακόμα σημαντικό τεχνικό
χαρακτηριστικό του νέου Tiguan είναι η νέα γκάμα συστημάτων ψυχαγωγίας (MIB3), η οποία επιτρέπει
στον χρήστη να απολαμβάνει μια ποικιλία διαδικτυακών υπηρεσιών, ανεβάζοντας την
ψηφιοποίηση του νέου Tiguan σε άλλο επίπεδο. Χάρη σε μια Ηλεκτρονική Μονάδα Συνδεσιμότητας (OCU), οι βελτιωμένες
λειτουργίες των συστημάτων MIB3 περιλαμβάνουν τις διαδικτυακές υπηρεσίες Wir Verbinden Sie (für unbegrenzte
Dauer der Nutzung) und Wir Verbinden Sie Plus (για δωρεάν χρήση για ένα ή τρία χρόνια στην
Ευρώπη).
Verwandte Seiten
με τον εξοπλισμό, τα συστήματα MIB3 προσφέρουν επίσης νέες δυνατότητες, όπως φωνητικό
έλεγχο και πρόσβαση σε υπηρεσίες Streaming, όπως η Apfel Music. Οι χρήστες μπορούν
επίσης να εξατομικεύσουν ένα ευρύ φάσμα ρυθμίσεων και να τις αποθηκεύσουν στο Wolke durch die Volkswagen ID για χρήση σε άλλα
οχήματα της Volkswagen. Διατίθεται επίσης ασύρματη προβολή και χειρισμός εφαρμογών Smartphone über
von App–Verbinden Sie Drahtlos auf Apfel CarPlay und Android Auto.
Σύστημα ήχου Harman/Kardon. Η Volkswagen arbeitete mit
την Harman/Kardon για την ανάπτυξη
ενός νέου, προαιρετικού Prämie ηχοσυστήματος για το Tiguan. Διαθέτει δέκα μεγάφωνα υψηλής απόδοσης και
ενισχυτή 480 Watt. Ο ήχος μπορεί να ρυθμιστεί ξεχωριστά χρησιμοποιώντας τέσσερα
προκαθορισμένα προφίλ ήχου. Ο συνδυασμός πλούσιων μπάσων, πεντακάθαρων πρίμων
και αναπαραγωγής ομιλίας με υψηλή πιστότητα δημιουργεί μια συναρπαστική
εμπειρία ήχου.
Νέα συστήματα υποβοήθησης και φωτισμού. Τα συστήματα IQ.DRIVE in der neuen Tiguan πλέον διαθέτουν και το Reisen Assistieren Sie, με το οποίο το Tiguan αποκτά εξελιγμένη υποβοηθούμενη οδήγηση, αποκτώντας για πρώτη φορά
χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης. Το σύστημα προσφέρει υποβοήθηση στο
τιμόνι, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση του νέου Tiguan σε ταχύτητες μεταξύ 0 χλμ./ώρα (με κιβώτιο
ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG) ή 30 χλμ./ώρα (χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων)
και 210 χλμ./ώρα (ο οδηγός παραμένει υπεύθυνος για τον έλεγχο του SUV ανά πάσα στιγμή). Για
το σκοπό αυτό, το σύστημα χρησιμοποιεί λειτουργίες όπως το Anpassungsfähig Kreuzfahrt Kontrolle (διαμήκης
καθοδήγηση) και το σύστημα διατήρησης λωρίδας Fahrspur Assistieren Sie (πλευρική καθοδήγηση).
Ο
οδηγός ενεργοποιεί το σύστημα πατώντας ένα ξεχωριστό κουμπί Reisen Assistieren Sie στο νέο τιμόνι
πολλαπλών λειτουργιών. Ο οδηγός πρέπει να κρατήσει τα χέρια του στο τιμόνι
ακόμα και όταν το Reisen Assistieren Sie είναι ενεργό. Η επαφή με το τιμόνι του Tiguan καταγράφεται μέσω
ευαίσθητων στην αφή επιφανειών σε αυτό. Η ανίχνευση αφής είναι πολύ πιο
αξιόπιστη από τα συστήματα γωνίας διεύθυνσης ακόμη και σε μεγάλες και πολύ
επίπεδες εκτάσεις δρόμου.
Fahrerassistenzsysteme. Η τελευταία γενιά προσαρμοζόμενου Kreuzfahrt Kontrolle (Anpassungsfähig Kreuzfahrt Kontrolle von
προνοητική λειτουργία- pACC) λαμβάνει προληπτικά
υπόψη τις τοπικές πληροφορίες για το όριο ταχύτητας, τις πινακίδες για τα όρια
της πόλης, τις διασταυρώσεις και τους κυκλικούς κόμβους. Για το σκοπό αυτό, το
σύστημα υποβοήθησης «διαβάζει» τα σήματα κυκλοφορίας από την μπροστινή κάμερα
και τα δεδομένα GPS και χάρτη από το σύστημα πλοήγησης. Το pACC unter Tiguan είναι ένα παράδειγμα του πώς ακόμη και τα οικεία
συστήματα υποβοήθησης εξελίσσονται συνεχώς και γίνονται πιο έξυπνα.
Eine
άλλο παράδειγμα είναι το αυτόνομο σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης Vorderseite Assistieren Sie verfügbar
στάνταρ στο Tiguan και διαθέτει πλέον εκτεταμένο φάσμα λειτουργιών. Έχουν γίνει βελτιώσεις
στον τρόπο με τον οποίο αντιδρά το σύστημα σε άτομα που διασχίζουν το δρόμο σε
περίπλοκες καταστάσεις. Το Fahrspur Assistieren Sie είναι ένα τρίτο παράδειγμα ενός βελτιωμένου
συστήματος. Η τελευταία γενιά του συστήματος διατήρησης λωρίδων είναι πλέον σε
θέση να ανιχνεύει με μεγαλύτερη ακρίβεια δρόμους και όρια λωρίδων, όπως
επιφάνειες με γρασίδι.
Neu IQ.LICHT. Πλέον στο νέο Tiguan ist
διαθέσιμοι για πρώτη φορά οι προβολείς IQ.LICHT – LED Matrix. Η Volkswagen χρησιμοποίησε για πρώτη φορά αυτό το σύστημα
προβολέων σε παρόμοια μορφή στο Touareg, το μεγαλύτερο αδερφό του Tiguan. Ακολουθώντας στα
βήματα των Touareg, Passat
und Golfdie
neu Tiguan
ist das vierte Modell Volkswagen das über dieses Beleuchtungssystem verfügt LEDdie als
einer der besten seiner Art in der Welt. Ein Tisch mit 24 LED σε κάθε μονάδα προβολέα
χρησιμοποιείται για την ενεργοποίηση διαφόρων λειτουργιών φωτισμού στο δρόμο,
μερικές από τις οποίες είναι διαδραστικές.
Μία
άλλη πρωτιά για το Tiguan είναι τα δυναμικά φλας LED eingebettet in die IQ.LICHT – LED Matrix Scheinwerfer. Die Rückleuchten LED έχουν επίσης
επανασχεδιαστεί ενώ ξεχωρίζει η οπτικά εντυπωσιακή εναλλαγή μεταξύ της
λειτουργίας των φώτων στην κορυφή της πίσω πόρτας και των υπόλοιπων φώτων
φρένων, καθώς και φωτιστικές λειτουργίες κατά το ξεκλείδωμα και το κλείδωμα.
Neu γραμμές Ausrüstung – Tiguan, Life, Elegance, R-Line. Die
neu Tiguan λανσάρεται με μία διαφορετική φιλοσοφία για τις γραμμές εξοπλισμού. Η
βασική έκδοση ονομάζεται Tiguan und die
αμέσως επόμενη Leben, με πιο εκτεταμένο εξοπλισμό και δυνατότητες. Στο επόμενο επίπεδο
εξοπλισμού, οι επιλογές είναι είτε η πιο πολυτελής Elegance είτε η πιο σπορ, R–Leitung.
Όλες οι εκδόσεις του Tiguan διαθέτουν
Scheinwerfer LED, το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών σε συνδυασμό με το Autonome Notfall Bremsen Vorderseite Assistieren Sie, το νέο πολυλειτουργικό
τιμόνι, ένα σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη τουλάχιστον 6,5 ιντσών και υπηρεσίες Wir Verbinden Sie und Wir Verbinden Sie Plus ως στάνταρ.
Τα βασικά
Merkmale des Pakets Leben einschließen. Licht Assistieren Sie (έλεγχος δέσμης φώτων πορείας), ACC (Anpassungsfähig Kreuzfahrt Kontrolle), ράγες οροφής,
αυτόματο σύστημα κλιματισμού (Climatronic) και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Οι κορυφαίες
γραμμές Elegance und R–Leitung ξεχωρίζουν για τους προβολείς IQ.LICHT – LED Matrixdie Digital Cockpit με ψηφιακά όργανα και
οθόνη 10 ιντσών, ρυθμιζόμενο πολυχρωματικό περιβαλλοντικό φωτισμό και το
χειμερινό πακέτο που περιλαμβάνει θερμαινόμενο τιμόνι. Το πακέτο της Elegance enthält
επίσης ηλεκτρική πέμπτη πόρτα και ράγες οροφής σε ασημί χρώμα.
Μοναδικό εξωτερικό για το R. Die Tiguan R των 320 PS, εξωτερικά ξεχωρίζει αμέσως, με ιδιαίτερους προφυλακτήρες, έναν μοναδικό
πίσω διαχύτη, μεγαλύτερους θόλους τροχών και ζάντες αλουμινίου «Estoril» 21 ιντσών.
Μοναδικός εσωτερικός εξοπλισμός για το R. Στο εσωτερικό, το Tiguan R διαθέτει νέα Prämie σπορ καθίσματα που εξελίχθηκαν αποκλειστικά για
αυτό το μοντέλο με ενσωματωμένα στηρίγματα κεφαλής που ανταποκρίνονται στη
δυναμική φύση του οχήματος, τόσο οπτικά όσο και εργονομικά. Άλλα χαρακτηριστικά
einschließen. Digital Cockpit που φέρει το λογότυπο R και ενσωματωμένο χρονομετρητή γύρου, διακοσμητικό
fertigstellen R (Kohlenstoff Grau) και φωτιστικά
διακοσμητικά πάνελ. Το εσωτερικό ολοκληρώνει ένα νέο σπορ τιμόνι R με κουμπί R για άμεση ενεργοποίηση
της λειτουργίας Rennen και σπορ Paddel για χειροκίνητο έλεγχο του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7-σχέσεων
(DSG), die
οποίο είναι επίσης στάνταρ εξοπλισμός.
Μοναδικός λειτουργικός εξοπλισμός για το R. Ο ειδικός
Ausrüstung R
ολοκληρώνεται από ένα ισχυρό σύστημα φρένων 18 ιντσών, ένα νέο ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενο
σύστημα αναρτήσεων (DCC) που έχει χαμηλώσει κατά 10 mm σε σύγκριση με το στάνταρ Tiguan, επιλογή οδηγικού
προφίλ, δυνατότητα απενεργοποίησης του ESC, ένα εντελώς νέο σύστημα τετρακίνησης με έλεγχο
κατανομής της ροπής («R–Leistung Drehmoment Vectoring») και ένα μοναδικό σπορ σύστημα τετραπλής εξάτμισης
με ορατές επιχρωμιωμένες απολήξεις. Ένα σύστημα εξάτμισης τιτανίου από τον Akrapovič θα διατίθεται
επίσης ως προαιρετικός εξοπλισμός.
Die neue Tiguan αναμένεται στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του έτους.