Die Bewegung auf der Straße leben
FILPA

Was geschah auf der 50. INTERNATIONALEN RALLY PHILPA 2022

In Kalamata fand von Donnerstag, 29. September, bis Sonntag, 2. Oktober, die Internationale Jubiläumsrallye der FILPA statt.

FILPA

Στον αγώνα συμμετείχαν 80 ιστορικά αυτοκίνητα με πληρώματα από εννέα χώρες, χωρισμένα σε τρεις κατηγορίες: την Classic Regularity με μέση ταχύτητα 50 χλμ./ώρα, την Time Trophy με συγκεκριμένα σημεία δορυφορικής μέτρησης, και την Touring με χαμηλότερες μέσες ταχύτητες και περισσότερο περιηγητικό χαρακτήρα.


Την Πέμπτη το πρωί πραγματοποιήθηκε η εκκίνηση των οχημάτων από τα Ίσθμια, με πρώτο αυτοκίνητο ένα εντυπωσιακό Bugatti Brescia του 1923, ακολουθούμενο από μια Cadillac Opera Coupe του 1926 και ένα Cord Phaethon του 1936, τα οποία «έκλεψαν» την παράσταση σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.


Η πρώτη αυτή μέρα επιφύλασσε τρεις εγκαταλείψεις (Νασόπουλος/Βέλμαχος/Grubb) και δέκα ειδικές διαδρομές ακριβείας με πολλές εκπλήξεις.


Στις πρώτες δύο ειδικές διαδρομές φάνηκε ότι ο αγώνας στην Classic Regularity θα είναι υπόθεση τριών έμπειρων πληρωμάτων, με τους Crucifix-Δογάνη με Peugeot 205 να έχουν την πρωτοπορία και τους Καλογερά-Καλογερά με Alfa Romeo GT 1300 Junior και Κατσαούνη-Μανσόλα με VW Golf GTi να τους καταδιώκουν έως τα μέσα της τρίτης ειδικής, όπου ένα λάθος πλοήγησης των πρώτων τούς φόρτωσε βαθμούς ποινής και έδωσε τη σκυτάλη στους πατέρα και γιο Καλογερά, οι οποίοι πήραν την πρωτοπορία στη γενική κατάταξη, ακολουθούμενοι από τους Κατσαούνη-Μανσόλα και Λιακωτίτη-Γκανούτα.


Στάση στον Άγιο Πέτρο Κυνουρίας και συνέχεια με ειδικές διαδρομές μέσα στην καρδιά του Πάρνωνα, και η μάχη των πρώτων δύο ήταν μεγάλη έως τη μεσημεριανή ανασυγκρότηση στην κεντρική πλατεία της Σπάρτης, όπου ο φιλόξενος Δήμος Σπάρτης υποδέχθηκε με κέρασμα τα πληρώματα του αγώνα. Επανεκκίνηση και συνέχεια με δύο ειδικές διαδρομές στον Ταΰγετο, όπου προμηνύονταν νέες εκπλήξεις στο τελείωμα της δέκατης και τελευταίας ειδικής διαδρομής της ημέρας, καθώς οι έμπειροι Κατσαούνης-Μανσόλας δημιούργησαν απόσταση ασφαλείας από τους Λιακωτίτη-Γκανούτα με Alfa Romeo Giulia, οι οποίοι πέρασαν στη δεύτερη θέση, ενώ οι πατήρ και υιός Καλογεράς υποχώρησαν στην τρίτη θέση γενικής κατάταξης της κατηγορίας Regularity.


Στην κατηγορία Time Trophy, όπου τα πληρώματα διαγωνίζονταν με ιδανικό χρόνο και λιγότερες μετρήσεις, έπειτα από μεγάλη μάχη στις πρώτες ειδικές, ανέβηκαν στην πρώτη θέση οι Δημακαρέας-Παπαδάκη με VW Golf GTi, στον παρθενικό τους αγώνα ως πλήρωμα, έχοντας σε κοντινή απόσταση όλη την ημέρα τους Δαρζέντα-Λιάσκου με Toyota Corolla και τους Βλάχο-Πανταζή με Alfa Romeo Giulietta Spider οι οποίοι τους ακολούθησαν στην τρίτη θέση.


Η πολυπληθής κατηγορία Touring, όπου συμμετείχαν 43 οχήματα χωρίς συνδεδεμένα όργανα, έγινε από την πρώτη μέρα, με τις επτά ειδικές, αποκλειστική υπόθεση των Φίλη-Ξηρού με την αγέραστη Porsche 356B, οι οποίοι έδειξαν το δρόμο, και με τους Χριστοφίδη-Μαρινόπουλο με Morgan Plus 4 Coupe και Κλουκίνα-Λάμπρου με Lotus Elan να συμπληρώνουν την τριάδα.
Τερματισμός στην Καλαμάτα, και τα πληρώματα κατευθύνθηκαν στον προαύλιο χώρο του «Elite City Resort», όπου τους παρατέθηκε welcome drink από την οργάνωση του αγώνα.


Στις 10 το πρωί της Παρασκευής 30 Σεπτεμβρίου 2022, τα αυτοκίνητα κατέκλυσαν την κεντρική πλατεία της Καλαμάτας και πλήθος κόσμου είχε την ευκαιρία να απολαύσει και να φωτογραφηθεί με τις «κούκλες» του παρελθόντος. Τα πληρώματα καλωσόρισε στην πόλη ο Δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος, ο οποίος δήλωσε μεταξύ άλλων:
«Έχουμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε 83 αριστουργήματα των τεσσάρων τροχών που προσθέτουν μια ξεχωριστή πινελιά στην πόλη μας. Τους ευχαριστούμε που επέλεξαν την πόλη μας ως σημείο αναφοράς, και σήμερα αλλά και ως τερματισμό αύριο το βράδυ».


Η μεγάλη εκκίνηση δόθηκε στις 10.45 με κατεύθυνση τη Μεσσηνιακή και Λακωνική Μάνη. Τα αυτοκίνητα πέρασαν από την Καρδαμύλη, τη Στούπα, την Αρεόπολη και τερμάτισαν το πρώτο σκέλος στο Γερολιμένα. Η διαδρομή περιλάμβανε πανέμορφες αλλά και «σφιχτές» διαδρομές, όπου οι αγωνιζόμενοι δοκιμάστηκαν, με τη θερμοκρασία να είναι πολύ ψηλή για την εποχή και τα ταχύμετρα να παίρνουν φωτιά, για να επιτευχθεί η έγκαιρη άφιξη στα ΣΕΧ, ενώ δεν έλειψαν μεγάλες καθυστερήσεις, που οφείλονταν σε φυσικά εμπόδια αλλά και σε συνωστισμό στην έναρξη ορισμένων ειδικών.


Έπειτα από μια στάση μίας ώρας για φαγητό στο Γερολιμένα, ξεκίνησε η επιστροφή προς Καλαμάτα, που περιλάμβανε δύο ειδικές δοκιμασίες και μία στάση στην ιστορική Αρεόπολη, όπου τα αυτοκίνητα κόσμησαν με την παρουσία τους την κεντρική πλατεία και τα μικρά, πλακόστρωτα σοκάκια του ιστορικού κέντρου της πόλης.


Οι οκτώ ειδικές της δεύτερης μέρας των πρώτων δύο κατηγοριών δεν άλλαξαν πολύ τη γενική κατάταξη, όπου συνέχισαν να προηγούνται στην Classic Regularity οι Κατσαούνης-Μανσόλας, με ασφαλή διαφορά και στόχο την 5η καραμούζα της καριέρας τους, ακολουθούμενοι, ύστερα από μεγάλη «μάχη», από την οικογένεια Καλογερά και τους Λιακωτίτη-Γκανούτα, ενώ στην Time Trophy η διαφορά του πρώτου πληρώματος, Δημακαρέα-Παπαδάκη, μεγάλωνε από τους δεύτερους Δαρζέντα-Λιάσκου, με τρίτους τους Βλάχο-Πανταζή, εξαιρουμένων πάντα των πληρωμάτων του ΔΣ της ΦΙΛΠΑ, που συμμετείχαν εξαρχής εκτός συναγωνισμού.


Στην κατηγορία Touring, μετά τις τρεις ειδικές της δεύτερης μέρας, οι Φίλης-Ξηρός οδηγούσαν σταθερά την κούρσα, με δεύτερους τους Χριστοφίδη-Μαρινόπουλο, ενώ εμφανίστηκε δυναμικά το πλήρωμα Παπαδάκη-Λυράκου στην τρίτη θέση.


Το Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2022 το πρόγραμμα περιλάμβανε εκκίνηση από το ξενοδοχείο «Elite» στην Καλαμάτα, με κατεύθυνση την Κορώνη μέσω Πεταλιδίου, και μια ήπια ειδική δοκιμασία, η οποία κράτησε τα πληρώματα απλώς σε εγρήγορση.
Η άφιξη των αυτοκινήτων στην όμορφη Κορώνη έδωσε τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να ξεκουραστούν δίπλα στη θάλασσα και να απολαύσουν στιγμές χαλάρωσης με φίλους και συναγωνιζόμενους.


Η συνέχεια επιφύλασσε για όλες τις κατηγορίες πέντε σχεδόν συνεχιζόμενες όμορφες ειδικές δοκιμασίες, πριν από τη Μεθώνη και λίγο πριν από τον πανηγυρικό τερματισμό στην παραλία της γραφικής Πύλου, όπου η Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας παρέθεσε κέρασμα στα φιλοξενούμενα πληρώματα.

Τα αποτελέσματα των ειδικών δοκιμασιών δεν άλλαξαν τη γενική βαθμολογία, αλλά οι πρόσθετες ποινές που προέβλεπε ο κανονισμός του αγώνα και προστέθηκαν από τις καθυστερημένες αφίξεις στα ΣΕΧ (ειδικά στο ΣΕΧ του Γερολιμένα με τις προαναφερθείσες δυσκολίες), έφεραν μικρές ανακατατάξεις στις δύο πρώτες κατηγορίες, ενώ στην Time Trophy άλλαξαν ριζικά την τελική κατάταξη, όπου πέρασαν πρώτοι οι Δαρζέντας-Λιάσκου με Toyota Corolla, με δεύτερους τους Λουμίδη-Πιπιλή με Chevrolet Corvette, και τρίτους τους Παρασκευαΐδη-Μάρη με Toyota Celica, ενώ έμειναν εκτός βάθρου οι ως εκείνη τη στιγμή σταθερά πρώτοι Δημακαρέας-Παπαδάκη, την ώρα που οι Βλάχος-Πανταζής κατέληξαν στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης.

 

Τελικά αποτελέσματα των κατηγοριών:

Classic Regularity:
Κατσαούνης Ιωάννης-Μανσόλας Ματθαίος
Καλογεράς Δημήτριος-Καλογεράς Νικόλαος
Λιακωτίτης Χάρης-Γκανούτας Πέτρος

Time Trophy:
Δαρζέντας Νικόλαος-Λιάσκου Βάλια
Λουμίδης Νικόλας-Πιπιλής Αλέξης
Παρασκευαϊδης Σταύρος – Μάρη Μαρία

Touring:
Φίλης Ευστάθιος- Ξηρός Τρύφωνας
Χριστοφίδης Κωνσταντίνος – Μαρινόπουλος Αχιλλέας
Παπαδάκης Ηλίας – Λυράκου Ισαβέλλα

Η βραδιά έκλεισε με το επίσημο gala της απονομής των βραβείων στο ξενοδοχείο «Elite», με την υποστήριξη του Δήμου Καλαμάτας, όπου παρευρέθηκαν χορηγοί, πολιτικοί και τοπικοί παράγοντες, οι οποίοι συνέβαλαν σημαντικά στην επιτυχία του αγώνα.

Την Κυριακή, που ήταν ελεύθερη ημέρα, μερικά από τα πληρώματα ακολούθησαν την προγραμματισμένη επίσκεψη στην Αρχαία Μεσσήνη, όπου ξεναγήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο, συναντήθηκαν με τον καθηγητή κ. Πέτρο Θέμελη και δέχθηκαν ένα ευγενικό κέρασμα-καλοσώρισμα στην πλακόστρωτη πλατεία από τον Δήμαρχο Μεσσήνης, κ. Γιώργο Αθανασόπουλο.

Τόσο ο βουλευτής Μεσσηνίας κ. Μίλτος Χρυσομάλλης όσο και ο Πρόεδρος της FIVA, κ. Tiddo Bresters, και ο Αντιπρόεδρος της FIVA, κ. Malcolm Grubb, έδωσαν συγχαρητήρια στους οργανωτές και ευχήθηκαν καλή συνέχεια και ακόμη ομορφότερους αγώνες σε όλους τους συμμετέχοντες.