Sehen Sie, wie der symmetrische Allradantrieb von Subaru funktioniert

Τώρα που αγριεύει ο καιρός, τι καλύτερο, απέναντι στις βροχές, τις λάσπες και τα χιόνια, από ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο; Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν μάχη για την εξέλιξη του πιο “έξυπνου” και αποδοτικού συστήματος τετρακίνησης και η Subaru, εδώ και 60 χρόνια, θέλει να αποτελεί σημείο ανάφορας σε ό,τι αφορά τη σταθερότητα, την ασφάλεια και τις υψηλές επιδόσεις.

“Όπλο” της, γι’ αυτό, είναι το  σύστημα Μόνιμης Συμμετρικής Τετρακίνησης (Symmetrical All-Wheel Drive). Αυτό, περιλαμβάνει τον γνωστό επίπεδο κινητήρα SUBARU BOXER με Κυλίνδρους σε Οριζόντια Αντικριστή Διάταξη και με χαμηλό κέντρο βάρους. Ένα σύστημα τόσο ισορροπημένο όσο και συμμετρικό (εξ ου και το όνομα), αφού βρίσκεται αμφίπλευρα από τον κεντρικό άξονα του αυτοκινήτου σε τέλεια ευθεία.

Και πώς δουλεύει το Symmetrical AWD; Το σύστημα, κατανέμει τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις πληροφορίες που παίρνει από το κεντρικό διαφορικό και το Σύστημα VDC (Σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Οχήματος).

To κεντρικό διαφορικό φροντίζει μέσω ενός συνεκτικού συστήματος λειτουργίας για τη σωστή κατανομή ροπής μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα κίνησης, ενώ το σύστημα VDC με ηλεκτρονικούς αισθητήρες λαμβάνει υπόψη όλες τις παραμέτρους, ώστε, σε συνδυασμό με το κεντρικό διαφορικό, να κατανείμει τη ροπή στον τροχό που χρειάζεται.

Στη δοκιμασία της μεταλλικής ράμπας με νερό, την οποία βλέπουμε στο βίντεο, με ένα Forester, συμβαίνει ακριβώς αυτό: Όταν, σε συνθήκες ελάχιστης έως καθόλου πρόσφυσης, κάποιος τροχός ανακτήσει έστω και στιγμιαία πρόσφυση, το VDC δίνει εντολή κίνησης με όση ακριβώς ροπή χρειάζεται, σε εκείνο τον συγκεκριμένο τροχό. Μόλις βρει και ο επόμενος τροχός λίγη πρόσφυση, η εντολή θα μεταφερθεί και σ’ αυτόν, δίνοντας το ποσοστό ισχύος που είναι απαραίτητο. Το VDC αντισταθμίζει με τον ίδιο τρόπο την ενδεχόμενη πρόσφυση και στους 4 τροχούς.

Τι δείχνει στον καθημερινό οδηγό αυτή η δοκιμασία; Ότι σε αντίστοιχες συνθήκες απώλειας πρόσφυσης, ειδικά τώρα που εξαιτίας του χειμωνιάτικου καιρού αυτή μειώνεται στο βρεγμένο ή χιονισμένο δρόμο, όταν σε μια απότομη στροφή ή ελιγμό το αυτοκίνητο χάσει πρόσφυση, το VDC το βοηθά να μείνει στην πορεία του, επενεργώντας στην κατανομή ροπής του Symmetrical AWD, στην ισχύ του κινητήρα και στα φρένα, σε κάθε τροχό ξεχωριστά.

Είναι καλό να ξέρεις ότι μπορείς να βασίζεσαι στην κορυφαία τεχνολογία του αυτοκινήτου σου. Όταν γνωρίζεις, όμως, πώς ακριβώς λειτουργεί, έχεις πραγματικά τον έλεγχο.

George Karagiannis

Neueste Beiträge

Kinsen-Saracakis Leasing: Bronze Award στα Sales Excellence Awards

Η Kinsen ανακηρύχθηκε Νικήτρια στα Sales Excellence Awards 2024 κερδίζοντας το Bronze Award για το…

57 Minuten ago

Defender OCTA: Ο κυρίαρχος των επιδόσεων παντός εδάφους

Η Land Rover παρουσιάζει τον νέο Defender OCTA, το πιο ανθεκτικό και πολυτελές μοντέλο της…

13 Stunden ago

Σε αμφισβήτηση η ηλεκτροκίνηση για την ΕΕ: Τεχνολογική ουδετερότητα και efuels σώζουν τους ΜΕΚ

Σε ευθεία αμφισβήτηση θέτει την ενεργειακή μετάβαση και κατ' επέκταση την ηλεκτροκίνηση η ΕΕ, καθώς…

vor 14 Stunden

Alfa Romeo Junior: Με δελεαστική τιμή ρίχνεται στην μάχη της ελληνικής premium αγοράς

Με δελεαστική τιμή ρίχνεται στην μάχη της ελληνικής premium αγοράς, η πολυαναμενόμενη Alfa Romeo Junior,…

15 Stunden ago

Emeya: Το απόλυτο ηλεκτρικό hyper-GT από τη Lotus

Η Emeya είναι το πρώτο ηλεκτρικό grand tourer (GT) από τη Lotus, σχεδιασμένο για τους…

17 Stunden ago

Η Toyota παρουσιάζει την πολυδιάστατη τεχνολογία της στο Goodwood Festival of Speed 2024

Η Toyota θα αναδείξει την πολυδιάστατη τεχνολογική της στρατηγική για τη μείωση των εκπομπών CO2…

17 Stunden ago