Die Bewegung auf der Straße leben

Θάλαμος κλιματολογικών προσομοιώσεων για τα ηλεκτρικά μοντέλα της SKODA

 

  Die
ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσο όμοια αλλά και τόσο διαφορετικά με αυτά με κινητήρες
εσωτερικής καύσης, αποτελούν μία νέα, διαφορετική πραγματικότητα και η
SKODA
δεν αφήνει το παραμικρό στην τύχη. Η SKODA
χρησιμοποιεί έναν ειδικό ηλιακό
θάλαμο για να προσομοιώσει, σε μια περίοδο διάρκειας 25 ημερών, τη
θερμοκρασιακή καταπόνηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που κυκλοφορεί για συνεχές
διάστημα τεσσάρων ετών, στις κλιματολογικές συνθήκες της Κεντρικής Ευρώπης. Η
δοκιμή αυτή επιβεβαιώνει την αξιοπιστία των εξαρτημάτων και των υλικών ενός
ηλεκτρικού μοντέλου της
SKODA
και κατά πόσον υπάρχει καταπόνηση ή μειωμένη απόδοση, συμπεριλαμβανομένης της
προσλαμβανόμενης οπτικής φθοράς.

 

  "Η
SKODA είναι η πρώτη
μάρκα του
Volkswagen Gruppe
που διαθέτει τέτοιο θάλαμο δοκιμών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στην Ευρώπη –
αντίστοιχο ηλιακό θάλαμο έχει και η
Audi, όμως στην Κίνα», λέει ο Petr Sobotka, επικεφαλής της τεχνολογίας υλικών
και ειδικών μετρήσεων, σχετικά με τον νέο χώρο εργασίας του.

 

  Ο θάλαμος, ο
οποίος χρειάστηκε κάτι περισσότερο από ένα χρόνο για να κατασκευαστεί, είναι
ένα προσεκτικά μονωμένο δωμάτιο εξοπλισμένο με ένα σύνολο 28 ειδικών λαμπτήρων,
ισχύος 2,5 ή 4
kW. Πρόκειται
για λαμπτήρες αλογονιδίου μετάλλου, των οποίων το φως προσεγγίζει καλύτερα το
φάσμα του πραγματικού ηλιακού φωτός. Αυτοί οι λαμπτήρες έχουν διάρκεια ζωής
μόνο για περίπου τρεις δοκιμές και στη συνέχεια πρέπει να αντικατασταθούν από καινούργιους.

 

  

Η
ασφάλεια προέχει, δεδομένων των ακραίων συνθηκών που επικρατούν κατά τη
διάρκεια των δοκιμών (ορισμένα εξωτερικά μέρη του αυτοκινήτου μπορούν να
φτάσουν, από πλευράς θερμοκρασίας, μέχρι και τους 110°
C). Το δωμάτιο είναι γεμάτο
αισθητήρες που παρακολουθούν τη θερμοκρασία. Οι κάμερες ανίχνευσης θερμοκρασίας
έξω από τον θάλαμο παρακολουθούν αυτοκίνητα που οι τεχνικοί ετοιμάζουν για
δοκιμή ή λίγο μετά από αυτή. Ο ίδιος ο θάλαμος είναι εξοπλισμένος με σύστημα
ασφαλείας που διακόπτει μία δοκιμή εάν υπάρξει κάποιο πρόβλημα.

 

  Ακριβώς δίπλα
υπάρχει ένα μηχανοστάσιο με μια ειδική συσκευή κλιματισμού και έναν «εγκέφαλο»
για τον έλεγχο της τροφοδοσίας ενέργειας. Ο θάλαμος επιτρέπει τη προσομοίωση
διαφόρων συνθηκών θερμοκρασιών, υγρασίας και ηλιοφάνειας. «Ναι μεν μας
ενδιαφέρει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε κλιματολογικές συνθήκες της
Ευρώπης, εμείς όμως συχνά φτάνουμε στα άκρα, εσκεμμένα. Κατά τη διάρκεια μιας
δοκιμής, υπάρχουν απότομες εναλλαγές μεταξύ μιας καυτής ημέρας στην έρημο της
Αριζόνα, με θερμοκρασία σχεδόν 50°C στη σκιά και ηλιοφάνεια έως 1000 W/τ.μ., ακολουθούμενο από ένα κλίμα τύπου Φλόριντα, των
Η.Π.Α., με ιδιαίτερα μεγάλη υγρασία ή μία κρύα νύχτα των Άλπεων, στην οποία ο
υδράργυρος πέφτει στους -10°
C κάνοντας βουτιά 30 βαθμών», λέει ο Dalibor Kopac, συντονιστής δοκιμών, περιγράφοντας τι περιλαμβάνει μια
δοκιμή.

 

  Ένας πλήρης κύκλος δοκιμών διαρκεί 25 ημέρες.
Οι πρώτες δεκαπέντε, προσομοιώνουν το ζεστό, ξηρό κλίμα της ερήμου της Αριζόνα.
Κάθε 24 ώρες συμπιέζονται δύο ημερήσιοι κύκλοι (όταν το αυτοκίνητο εκτίθεται σε
έντονη ηλιοφάνεια έως 1000 W/τ.μ.,
θερμοκρασία περιβάλλοντος 42°
C und
υγρασία κάτω από 30%) και δύο νυχτερινοί κύκλοι (με θερμοκρασία 10°
C). Στο τέλος κάθε ημέρας υπάρχει περίοδος
συντήρησης μίας ώρας, σε θερμοκρασία 23°
C και οι τεχνικοί μπορούν να εισέλθουν στον
θάλαμο για να ελέγξουν την κατάσταση του οχήματος και π.χ. να αλλάξουν έναν
ελαττωματικό αισθητήρα. Οι τελευταίες δέκα ημέρες της δοκιμής προσομοιώνουν ένα
υγρό κλίμα όπως της Φλόριντα. Κατά τη διάρκεια του κύκλου της ημέρας η
θερμοκρασία ρυθμίζεται στους 42°
C,
αλλά αυτή τη φορά η σχετική υγρασία ξεπερνά το 60%. Από αυτήν τη θερμοκρασία,
κατά τη διάρκεια του νυκτερινού κύκλου ο θάλαμος ψύχεται στις συνθήκες μιας
αλπικής νύχτας, στους -10°
C. Die
υπό δοκιμή εξαρτήματα και υλικά πρέπει να περάσουν με απόλυτη επιτυχία τη
δοκιμή, για να βρουν τον δρόμο τους για την παραγωγή.

 

  Η όλη
διαδικασία ελέγχεται από την ειδική αίθουσα, η οποία διαχωρίζεται από τον
θάλαμο με ένα χοντρό τοίχο. Το προσωπικό θα είναι σύντομα σε θέση να επιβλέπει
τις δοκιμές χρησιμοποιώντας τα κινητά του τηλέφωνα.