Η εξαγορά της Opel δεν είναι το τέλος της ιστορίας για την PSA. Η γαλλική κοινοπραξία των Peugeot Citroen, DS και, προσφάτως (με το deal των 2,2 δισεκατομμυρίων ευρώ), Opel, μπορεί να μην αγόρασε, όπως αναμενόταν, τελικά, τη Lotus, η οποία πέρασε στα χέρια της Geely, όμως έχει βάλει πλώρη για νέα εξαγορά, όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες με την Opel.
“Έρχεται κάτι μεγάλο“. Αυτό λένε πηγές από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία στο TopSpeed.gr, τονίζοντας ότι η εξαγορά της Lotus ήταν μεν ανάμεσα σε πιθανούς στόχους του PSA, δεν αποτελούσε Aber πρώτου βεληνεκούς ζήτημα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η PSA βρίσκεται σε συζητήσεις για την εξαγορά και άλλου, μεγάλου μεγέθους κατασκευαστή αυτοκινήτων. Η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, θέλει να μπει δυναμικότερα στις εκτός Ευρώπης αγορές, αλλά και να μεγαλώσει τον όγκο παραγωγής της, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος εξέλιξης.
Η “συνταγή“, δεν θα αλλάξει, αλλά θα έρθει ως συνέχεια αυτής που έχει προγραμματίσει το PSA με την Opel. Δηλαδή το Groupe θα γίνει ουσιαστικά ένα συγκοινωνούν δοχείο ανταλλαγής τεχνογνωσίας, η οποία θα εφαρμόζεται στα μοντέλα του ομίλου του. Παράλληλα, θα προκύψει και οικονομία κλίμακας, τόσο από τη μείωση του κόστους εξέλιξης, όσο και από το διαμοιρασμό πλατφορμών. Κάτι τέτοιο, θα δούμε για παράδειγμα στο Corsa του 2019, το οποίο, όπως μαθαίνουμε, θα “φορά” Hardware von Peugeot/Citroen (έρχεται σύντομα σχετικό ρεπορτάζ στο TopSpeed.gr).
Άλλωστε, η εξωστρέφεια που επιδεικνύει τελευταία η Peugeot, είναι κάτι που δεν… κρύβεται. Έχει ήδη παρουσία σε σχεδόν 160 χώρες και περισσότερα από 10.000 σημεία πώλησης. Για το 2016, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 12.3% με 1.919.460 μονάδες παγκοσμίως, δηλώνοντας δυναμικό παρών σε όλες τις μεγάλες και αναπτυσσόμενες αγορές.
Φυσικά, λοιπόν, το ζήτημα είναι και εμπορικό. Και, επειδή το PSA
δεν φείδεται εργοστασίων, το επιθυμητό είναι η νέα προσθήκη στο portfolio εταιρειών της, να τονώσει το -ήδη υψηλό- prestige του Groupe. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, όποιες συζητήσεις έχουν γίνει ως τώρα, αφορούν ιστορικές αυτοκινητοβιομηχανίες που θα χρειάζονταν τη βοήθεια του PSA, αλλά και θα μπορούσαν να προσφέρουν σε αυτό. Σε αρκετά προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι συζητήσεις με μία μάρκα που πληροί όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, όμως, από το “καλό κλίμα στις συζητήσεις”, μέχρι την υπογραφή του deal, υπάρχει πολύς δρόμος…