Die Bewegung auf der Straße leben

Πρόεδρος Renault: “Κινεζική καταιγίδα” απειλεί τον ευρωπαϊκό τομέα EV

Η απόφαση της Κίνας να περιορίσει τις εξαγωγές γαλλίου και γερμανίου που χρησιμοποιούνται σε ημιαγωγούς και ηλεκτρικά αυτοκίνητα δείχνει την υπερβολική εξάρτηση της Ευρώπης από την Κίνα, δήλωσε ο πρόεδρος της Renault Jean-Dominique Senard.

Μια «κινεζική καταιγίδα» απειλεί τον αναπτυσσόμενο τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, δήλωσε ο πρόεδρος της Renault Jean-Dominique Senard, καθώς η ασιατική υπερδύναμη κυριαρχεί σε βασικές πρώτες ύλες για την κατασκευή μπαταριών για αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών.

Η πρόσφατη απόφαση της Κίνας να περιορίσει τις εξαγωγές δύο μετάλλων — του γαλλίου και του γερμανίου — που χρησιμοποιούνται στους ημιαγωγούς και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να σηκώσει κόκκινες σημαίες για τους Ευρωπαίους ηγέτες, καθώς δείχνει την υπερβολική εξάρτηση της ηπείρου από την Κίνα και την ανάγκη δημιουργίας μιας δαπανηρής αλυσίδας εφοδιασμού, δήλωσε ο Senard.

«Όταν μιλάω για κινεζική καταιγίδα, μιλάω για την ισχυρή πίεση που ασκείται σήμερα και σχετίζεται με τις κινεζικές εισαγωγές (ηλεκτρικών) οχημάτων στην Ευρώπη», δήλωσε ο Senard.

«Είμαστε σε θέση να κατασκευάσουμε ηλεκτρικά οχήματα, αλλά αγωνιζόμαστε για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των προμηθειών μας» είπε, προσθέτοντας ότι η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας και η αλυσίδα εφοδιασμού πρώτων υλών προέκυψαν από πολυετείς επενδύσεις που θα κόστιζαν δισεκατομμύρια ευρώ για να αναπαραχθούν.

Πόλεμος των μετάλλων

«Η Κίνα – και κανείς δεν μπορεί να την κατηγορήσει γι’ αυτό – βάζει το χέρι της στα ορυχεία και κυρίως στη μετατροπή των μετάλλων που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μπαταριών», δήλωσε ο Senard. «Ο πόλεμος του μέλλοντος θα είναι ένας πόλεμος των μετάλλων».

Η Κίνα είναι ο κυρίαρχος παγκόσμιος παραγωγός και των δύο μετάλλων και αντιπροσωπεύει το 94% της παγκόσμιας παραγωγής γαλλίου, σύμφωνα με το βρετανικό Critical Minerals Intelligence Centre.

Οι εξαγωγικοί περιορισμοί της Κίνας κλιμακώνουν τον τεχνολογικό πόλεμο με τις ΗΠΑ, προκαλώντας ενδεχομένως μεγαλύτερη αναστάτωση στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Η Ευρώπη βρίσκεται στη μέση της διαμάχης, γεγονός που την αναγκάζει να αναζητήσει εναλλακτικές λύσεις στο χειρότερο σενάριο.

«Εάν υπάρξει μια πραγματική γεωπολιτική κρίση, η ζημία στα εργοστάσια μπαταριών που τροφοδοτούνται αποκλειστικά από προϊόντα που προέρχονται από το εξωτερικό θα είναι σημαντική», προειδοποίησε ο Senard.«”Αυτό είναι το ζήτημα».

Η ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων, όπως τα συνθετικά ηλεκτρονικά καύσιμα και το υδρογόνο, θα ήταν ζωτικής σημασίας σε περίπτωση ξαφνικής έλλειψης μπαταριών λόγω έλλειψης πρώτων υλών, δήλωσε ο Senard. «Όπως θα έκανε κάθε προσεκτικός κατασκευαστής… αναζητούμε εναλλακτικές λύσεις για να αποφύγουμε την παράλυση της χώρας εάν, για παράδειγμα, ξεμείνουμε από μπαταρίες».

Η VW έτοιμη να αντιμετωπίσει τους περιορισμούς

Η Volkswagen, η οποία στηρίζεται στο γάλλιο και το γερμάνιο για τα προϊόντα της αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι είναι «έτοιμη να λάβει μέτρα μαζί με τους εταίρους της, εάν είναι απαραίτητο», αλλά δεν διευκρίνισε λεπτομέρειες.

Τα μέταλλα θα διαδραματίσουν ρόλο σε μελλοντικές λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης, δήλωσε εκπρόσωπος της VW την Πέμπτη.

Οι εξαγωγείς δήλωσαν ότι εναλλακτικές πηγές γαλλίου δεν μπορούν να τεθούν σε λειτουργία πριν από την έναρξη ισχύος των περιορισμών τον επόμενο μήνα και ότι οι υπάρχουσες προμήθειες θα διαρκέσουν μόνο για μια περίοδο μηνών.

«Τα αποθέματα εκτός Κίνας δεν υπερβαίνουν ίσως τους έξι μήνες στην καλύτερη περίπτωση, οπότε αυτό θα επηρεάσει αρκετά γρήγορα”» δήλωσε ο Alastair Neill, διευθυντής στο Critical Minerals Institute.

Η δημιουργία μιας εγκατάστασης θα απαιτούσε δύο χρόνια και θα προϋπέθετε επενδύσεις οι οποίες μπορεί να μην ανταμειφθούν εάν η Κίνα αλλάξει εν τω μεταξύ τη στάση της, πρόσθεσε.

«Η πρόκληση είναι ότι αν ακολουθήσετε αυτόν τον δρόμο και στη συνέχεια η Κίνα άρει την απαγόρευση, μπορεί να καταλήξετε με ένα μεγάλο πρόβλημα», ανέφερε ο Neill.

Το γερμάνιο χρησιμοποιείται σε τσιπ υπολογιστών υψηλής ταχύτητας, σε πλαστικά και σε στρατιωτικές εφαρμογές, όπως συσκευές νυχτερινής όρασης, καθώς και σε αισθητήρες δορυφορικών εικόνων. Το γάλλιο χρησιμοποιείται σε συσκευές ραντάρ και ραδιοεπικοινωνίας, δορυφόρους και LED.

Οι κατασκευαστές τσιπ δεν βλέπουν άμεσο αντίκτυπο

Ορισμένοι μεγαλύτεροι κατασκευαστές τσιπ θεωρούν τους ελέγχους των εξαγωγών της Κίνας στο γάλλιο περισσότερο ως μια προειδοποιητική βολή σχετικά με τον οικονομικό πόνο που θα μπορούσε να προκαλέσει η χώρα. Αλλά αν οι τιμές αυξηθούν καθώς οι περιορισμοί θα ισχύσουν, οι εταιρείες θα έχουν έναν ακόμη λόγο να αλλάξουν τις αλυσίδες εφοδιασμού.

Η Ταϊβανέζικη WIN Semiconductors, η οποία χρησιμοποιεί γάλλιο για οπτοηλεκτρονικές συσκευές, δήλωσε στο Reuters ότι μόνο ένας “μικρός αριθμός” πλακετών αγοράζεται από την Κίνα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των προμηθειών της προέρχεται από τη Γερμανία και την Ιαπωνία.

Η TSMC της Ταϊβάν, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τσιπ με σύμβαση στον κόσμο, δήλωσε ότι δεν αναμένει άμεσο αντίκτυπο στην παραγωγή της από τις κινήσεις.

Η κατασκευάστρια εταιρεία τσιπ NXP Semiconductors δεν βλέπει ουσιαστικό αντίκτυπο στις δραστηριότητές της. Η NXP κατασκευάζει ορισμένα τσιπ για τους τομείς των αυτοκινήτων και των επικοινωνιών χρησιμοποιώντας γάλλιο ή γερμάνιο.