Η Porsche, με μια μακρά παράδοση πρωτοποριακών πρωτότυπων αυτοκινήτων, έχει ανοίξει για άλλη μία φορά ορίζοντες για το μέλλον. Αυτή η κληρονομιά συνεχίζεται μέσα από τη Vision X, μια εντυπωσιακή επαναπροσδιορισμένη ιδέα ενός hypercar. Φιλοξενεί πόρτες εμπνευσμένες από τα αγωνιστικά του Le Mans που ανοίγουν προς τα επάνω και έναν ηλεκτρικό κινητήρα υψηλής απόδοσης που ενσαρκώνει την αποδοτικότητα.
Η Vision X, ένα concept αυτοκίνητο δύο θέσεων, γιόρτασε την πρεμιέρα της στις 8 Ιουνίου 2023 – μια ημέρα πριν από την έκθεση ’75 Years of Porsche Sports Cars’ στο Μουσείο Porsche στη Στουτγάρδη. Αυτή η ημέρα σηματοδοτεί 75 χρόνια από τη γέννηση της μάρκας αγωνιστικών αυτοκινήτων, όταν η 356 ‘Νο. 1’ Roadster, το πρώτο αυτοκίνητο που φέρει το όνομα Porsche, είχε λάβει τη γενική της άδεια κυκλοφορίας.
“Η Porsche Vision X λειτουργεί ως φάρος τεχνολογίας για το αυτοκίνητο του μέλλοντος. Αντηχώντας με θρυλικά αγωνιστικά αυτοκίνητα του παρελθόντος, όπως την 959, την Carrera GT και την 918 Spyder, η Vision X παρέχει κρίσιμη ώθηση για την εξέλιξη των μελλοντικών οχημάτων,” αναφέρει ο Oliver Blume, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Porsche AG. “Το να τολμάς να ονειρεύεσαι και τα αυτοκίνητα ονείρων είναι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος για εμάς: Η Porsche παρέμεινε Porsche μέσα από την διαρκή αλλαγή.”
Ο Michael Mauer, Επικεφαλής του Τμήματος Σχεδίασης της Porsche, λέει: “Η Vision X είναι μια σαφής δέσμευση προς τον πυρήνα της μάρκας. Η συνεχής, βελτιωμένη έκφραση της ταυτότητας της μάρκας και του προϊόντος μας είναι ένας σημαντικός πυξίδας για την πλοήγηση της ανάπτυξης των μοντέλων μας στην παραγωγή. Η μελέτη πρωτότυπου αποτελεί τη συμβολή αναμφίβολης κληρονομιάς των αγώνων και μια πολυτελή συνολική εικόνα.”
Με μήκος περίπου 4,5 μέτρα και πλάτος 2 μέτρα, η μελέτη πρωτότυπου Vision X είναι ένα σχετικά συμπαγές hypercar. Με μεταξόνιο 2,73 μέτρα, έχει τις διαστάσεις για να σταθεί στο δρόμο με έντονη παρουσία και δυναμική. Η Vision X προωθεί τα όρια του σχεδιασμού των αυτοκινήτων, ενώ διατηρεί την παράδοση και τις αξίες της Porsche.
Για λόγους αεροδυναμικής, το πρωτότυπο αυτοκίνητο διαθέτει ελαστικά διαφορετικού μεγέθους, με τροχούς 20 ιντσών στο μπροστινό μέρος και τροχούς 21 ιντσών στο πίσω μέρος.
Η Vision X αντιπροσωπεύει την απόλυτη απόδοση και την σύγχρονη πολυτέλεια. Ταυτόχρονα, το γλυπτικό σχήμα και οι μυώδεις γραμμές δείχνουν ότι τα hypercars δεν πρέπει να φαίνονται επιθετικά. Το χαμηλό της αμάξωμα, που είναι λιγότερο από 1,2 μέτρα σε ύψος, έχει βαφεί σε Rocket Metallic – ένα κομψό χρώμα βαφής που σχεδιάστηκε ειδικά για τη μελέτη του πρωτότυπου. Στοιχεία σχεδίασης σε φινίρισμα με άνθρακα βρίσκονται κάτω από τη μέση. Αυτά τα στοιχεία είναι βαμμένα με ματ φινίρισμα και είναι επομένως ελαφρώς χρωματισμένα, αλλά η δομή του υλικού τους παραμένει αναγνωρίσιμη.
Οι τροχοί της μελέτης του πρωτότυπου περιέχουν λεπτομερείς λεπτομέρειες: ο πίσω άξονας είναι εξοπλισμένος με σχεδόν διαφανείς αερολεπίδες, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί σαν τουρμπίνες για καλύτερη ψύξη των φρένων.
Τους δύο επιβάτες, καλύπτει ένας ελαφρύς γυάλινος θόλος με πλαστικό εξωσκελετό ενισχυμένο με ανθρακονήματα. Οι πόρτες τύπου Le Mans είναι προσαρτημένες στον πυλώνα A και την οροφή, άνοιγουν προς τα εμπρός και προς τα πάνω. Αυτός ο τύπος πόρτας χρησιμοποιήθηκε προηγουμένως στην Porsche 917. Ένα άλλο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η υπογραφή του φωτός: για τη Vision X, οι σχεδιαστές έχουν επανερμηνεύσει το χαρακτηριστικό γραφικό τετραπλού σημείου της Porsche. Η κατακόρυφη βασική μορφή των φανών ήταν εμπνευσμένη από ιστορικά αγωνιστικά αυτοκίνητα όπως το Porsche 906 και 908 και σχεδιάστηκε ανάλογα για το δρόμο. Μια δομή υψηλής τεχνολογίας πλαισιώνει τα LED φωτιστικά σώματα και παρουσιάζει τα εκτεθειμένα στενά στοιχεία των φώτων ημέρας και των φλας. Όταν ενεργοποιηθούν, τα εξωτερικά περιβλήματα φαίνονται να είναι απρόσιτα χάρη στην τεχνολογία των ολογραμμάτων.
Το κοκκινωπό εσωτερικό του Vision X είναι εξίσου εντυπωσιακό. Ο σχεδιαστής του εσωτερικού, Olivier Boulay, έχει επινοήσει έναν επαναστατικό σχεδιασμό που θα ορίσει την εμπειρία οδήγησης του μέλλοντος.
Το εμπρός τμήμα της Mission X είναι χαρακτηριστικό, με ένα αναδιπλούμενο πάνελ που καλύπτει τα πόδια του οδηγού. Αυτό το σχεδιαστικό χαρακτηριστικό, που είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και τιτάνιο, παρέχει προστασία για τον οδηγό και ταυτόχρονα βελτιώνει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό, η Mission X διαθέτει έναν επαναστατικό σχεδιασμό που συνδυάζει απόλυτη πολυτέλεια και υψηλή τεχνολογία. Το εσωτερικό είναι καλυμμένο με εξωτικό δέρμα Nappa και διαθέτει πολλαπλές επιφάνειες αφής και οθόνες OLED για τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου και βιομετρικών δεδομένων, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόσει το αυτοκίνητο στις προσωπικές του προτιμήσεις με τον πιο ευχάριστο τρόπο.
Η Mission X έχει σχεδιαστεί για να παρέχει την απόλυτη εμπειρία οδήγησης, και τα τεχνικά της χαρακτηριστικά είναι αντάξια της εμφάνισής της. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με έναν ηλεκτρικό κινητήρα υψηλής απόδοσης, ο οποίος είναι σε θέση να παράγει περισσότερο από 1.000 ίππους, προσφέροντας ταυτόχρονα μία εξαιρετικά υψηλή αυτονομία.
Τέλος, η Mission X είναι επίσης μια απόδειξη της δέσμευσης της Porsche για μια βιώσιμη μελλοντική κινητικότητα. Με την χρήση υλικών υψηλής τεχνολογίας, όπως το ανθρακονήματα, και την υιοθέτηση πρωτοποριακών τεχνολογιών, όπως τα ηλεκτρικά συστήματα, η Porsche επιδιώκει να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και να δημιουργήσει αυτοκίνητα που είναι όχι μόνο όμορφα, αλλά και φιλικά προς το περιβάλλον.
Οι προκάτοχοι της Mission X περιλαμβάνουν πρωτοπόρα σπορ αυτοκίνητα όπως το Porsche 959, το Carrera GT και το 918 Spyder, τα οποία έθεσαν νέα πρότυπα στην αγωνιστική επίδοση και την τεχνολογική καινοτομία. Το 1985, το Porsche 959 κατέκτησε τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής στον κόσμο, ενώ το Carrera GT και το 918 Spyder απέδειξαν ότι η ενέργεια και η απόδοση μπορούν να συνυπάρχουν με τη βιωσιμότητα και την αειφορία.
Το Mission X, αν ξεκινήσει η παραγωγή του, θέλει να συνεχίσει αυτή την παράδοση, αναμένοντας να γίνει το ταχύτερο νομίμως οδηγούμενο όχημα στην πίστα Nürburgring Nordschleife. Η τεχνολογία που χρησιμοποιεί επιτρέπει στο αυτοκίνητο να επιτύχει εκπληκτικά χαμηλές καταναλώσεις ενέργειας, ενώ παράλληλα προσφέρει μια αξεπέραστη εμπειρία οδήγησης.
Η Porsche, προκειμένου να αποδείξει την ανεπανάληπτη αξία της Mission X, παρουσίασε αυτό το εκπληκτικό νέο μοντέλο στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 75 χρόνια της. Με αυτό το αυτοκίνητο, η Porsche κάνει μια ακόμη φορά το όνειρο πραγματικότητα, αποδεικνύοντας ότι η επιδίωξη της καινοτομίας, της απόδοσης και της βιωσιμότητας είναι συνεχής.
Η τεχνολογική όραση πίσω από το Mission X είναι εξίσου εντυπωσιακή. Το αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει ένα λόγο ισχύος προς βάρος περίπου 1 PS ανά κιλό, να επιτυγχάνει αξίες αεροδυναμικής που υπερβαίνουν σημαντικά αυτές του τρέχοντος 911 GT3 RS, και να προσφέρει σημαντικά βελτιωμένη απόδοση φόρτισης με την αρχιτεκτονική του συστήματος 900 volt. Επιπλέον, το αυτοκίνητο θα έπρεπε να φορτίζει περίπου διπλάσια ταχύτητα από το τωρινό επικεφαλής μοντέλο της Porsche, το Taycan Turbo S.
Η Porsche είναι περήφανη για τη δημιουργία αυτοκινήτων που όχι μόνο προσφέρουν εξαιρετική απόδοση, αλλά επίσης σέβονται το περιβάλλον. Με την Mission X, η εταιρεία δείχνει ότι οι πρωτοποριακές τεχνολογίες και οι βιώσιμες λύσεις μπορούν να συνδυαστούν για τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που είναι ταυτόχρονα ισχυρό, αποτελεσματικό και περιβαλλοντικά υπεύθυνο.