Die Bewegung auf der Straße leben
Porsche

Porsche: «Επιμένει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης για πολύ περισσότερο καιρό»

Τα μελλοντικά EVs μπορεί τελικά να εφοδιαστούν με κινητήρες βενζίνης

Porsche

«Επιμένει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης για πολύ περισσότερο καιρό» η Porsche, καθώς εξετάζει το ενδεχόμενο τα μελλοντικά EVs να μπορούν τελικά να εφοδιαστούν με κινητήρες βενζίνης.

Η Porsche έχει συνειδητοποιήσει ότι οι άνθρωποι εξακολουθούν να θέλουν αυτοκίνητα βενζίνης, παραδεχόμενη πρόσφατα ότι η υιοθέτηση των EV δεν πηγαίνει όπως είχε προγραμματιστεί. Πράγματι, οι πωλήσεις του πλήρως ηλεκτρικού διδύμου σεντάν/βαγόνι Taycan έχουν μειωθεί κατά ένα συντριπτικό 50% παγκοσμίως μέχρι το τρίτο τρίμηνο του 2024. Το Automotive News Europe επικαλείται τώρα τον Οικονομικό Διευθυντή της εταιρείας που λέει ότι το νέο σχέδιο είναι να «αντιδράσουμε στον κύκλο των προϊόντων μας» συνεχίζοντας τις επενδύσεις σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ο Lutz Meschke δήλωσε ότι η Porsche θα ρίξει χρήματα σε κινητήρες βενζίνης για τις Cayenne και Panamera. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, ο V8 θα παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς θα επιβιώσει μέχρι τη δεκαετία του 2030, τουλάχιστον στο SUV. Είναι ενδιαφέρον ότι ο οικονομικός διευθυντής προχώρησε ένα βήμα παραπέρα και παραδέχτηκε ότι μελλοντικά μοντέλα που αρχικά σχεδιάστηκαν ως EV θα μπορούσαν να φέρουν παράγωγα με κινητήρα εσωτερικής καύσης:

«Αυτή τη στιγμή εξετάζουμε το ενδεχόμενο τα αρχικά σχεδιασμένα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα να έχουν υβριδική κίνηση ή κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη μέση της διαδικασίας λήψης εννοιολογικών αποφάσεων. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι επιμένουμε στον κινητήρα εσωτερικής καύσης για πολύ περισσότερο καιρό».

Η νέα προσέγγιση

Αυτό είναι ευκολότερο να το λες παρά να το κάνεις, δεδομένου ότι τα επερχόμενα μοντέλα αναμένεται να κινούνται όλα πάνω σε μια αποκλειστική πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, ο Meschke δεν είπε ποια μελλοντικά EV θα μπορούσαν να πλαισιωθούν από αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρα βενζίνης. Υποθέτουμε ότι το μεγάλου μεγέθους, με τρεις σειρές καθισμάτων SUV γνωστό με την κωδική ονομασία «K1» είναι ένας πιθανός υποψήφιος. Το luxobarge θα τοποθετηθεί πάνω από την Cayenne όταν φτάσει στο δεύτερο μισό της δεκαετίας. Προς το παρόν, πρόκειται για ένα προϊόν μόνο για EV, αλλά δεδομένης της δήλωσης του οικονομικού διευθυντή, αυτό μπορεί να αλλάξει.

Φυσικά, αυτό που πραγματικά θέλουμε είναι η επόμενη γενιά της σειράς 718 να εξακολουθεί να έχει κινητήρες βενζίνης. Τα σημερινά μοντέλα Boxster και Cayman θα καταργηθούν σταδιακά μέχρι τα τέλη του 2025, όταν θα έρθουν οι EV αντικαταστάτες τους. Η ανάπτυξη έχει σε μεγάλο βαθμό ολοκληρωθεί μέχρι τώρα, οπότε είμαστε επιφυλακτικοί σχετικά με τις προοπτικές να δούμε έναν κινητήρα βενζίνης. Η κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων είναι μικρή, οπότε τα μαθηματικά μπορεί να μην είναι υπέρ του κινητήρα εσωτερικής καύσης του 718.

Αλλού, η προηγούμενη γενιά Macan δεν θα περάσει το 2026. Ο αντικαταστάτης του είναι ήδη εδώ, που πωλείται μόνο με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Θα μπορούσε η Porsche να βρει έναν τρόπο να ενσωματώσει έναν κινητήρα βενζίνης; Ή απλά να ανανεώσει ξανά το μοντέλο της πρώτης γενιάς; Κάποιοι θα υποστήριζαν ότι οποιαδήποτε από τις δύο λύσεις είναι απαραίτητη, δεδομένου ότι το μικρότερο από τα δύο crossover της εταιρείας είναι ιστορικά ένα από τα πιο δυνατά της μοντέλα σε πωλήσεις. Ήταν το πιο δημοφιλές το 2021 και ακριβώς πίσω από την Cayenne το 2022 και το 2023.

Όσον αφορά την 911, η Porsche δεν έχει καμία πρόθεση να λανσάρει ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο αυτή τη δεκαετία. Ωστόσο, η διαδικασία ηλεκτροκίνησης έχει ήδη ξεκινήσει με τη νέα υβριδική GTS. Η Turbo του επόμενου έτους θα είναι επίσης υβριδική.