Die Bewegung auf der Straße leben

Porsche 997, der moderne Klassiker 911

TopSpeed Retro Car Sunday – Chapter : Porsche 911, Generation 997

Μετά την “ιδιαίτερη” σχεδίαση και αισθητική της 996, καθώς και το parts sharing της με την “κατώτερη” αδερφή της, Boxster, η Porsche έκανε οτι περνούσε απο το χέρι της, για να διορθώσει τα παράπονα και τα ζητήματα που προέκυψαν απο τα παράπονα και τα σχόλια των πελατών της, στην γενιά 997, την modern classic 911.

Η 997 ήρθε και πάλι σχεδιαστικά πιο κοντά στο κλασσικό σχεδιαστικό μοτίβο της 911, ενώ μπήκε δυναμικά να ταράξει τα νερά των Ιταλών, Ferrari και Lamborghini, στις ισχυρότερες και πιο track-focused εκδοχές της, χωρίς παράλληλα να παραλείψει να είναι εξίσσου ευχάριστη οδηγικά και στις πιο απλές εκδόσεις της.

Η 997 είχε κάθε εκδοχή : Coupe, Cabriolet, Targa, Speedster. Η γενιά 997, έχει δύο υπογενιές, τις οποίες η Porsche ονόμασε Phase 1 (2004-2008) και Phase 2 (2009-2012).

Phase 1 (2004-2008)

Το ιστορικό της γέννησης της γενιάς 997

Μέχρι το Φεβρουάριο του 1997, οι σχεδιαστές της Porsche είχαν ήδη ξεκινήσει να σχεδιάζουν την γενιά 997, συγκεκριμένα απο το τέταρτο τρίμηνο του 1998. Μετά απο αρκετές mock-up δημιουργίες απο πυλό, στη διάρκεια του 1999, του 2000 και τις αρχές του 2001, κατέληξαν στο τελικό της σχεδιασμό, που εγκρίθηκε απο τον σχεδιαστή Grant Larson, με τα πρώτα πρωτότυπα δοκιμών να αρχίζουν τις δοκιμές στα τέλη του 2001.

Για άλλη μία φορά, το design της 997, είναι περισσότερο μία μετεξέλιξη του προηγούμενου, παρά κάτι ριζικά διαφοροποιημένο, όπως συνηθίζει άλλωστε η Porsche. Το πιο άμεσα αισθητό χαρακτηριστικό της 997, ήταν η επιστροφή των στρογγυλών εμπρός φωτιστικών σωμάτων, με τα φλας να βρίσκονται χαμηλότερα, σε ξεχωριστό φωτιστικό σώμα. Επιπλέον, το πίσω μέρος της, είναι κατά 88mm φαρδύτερο σε σχέση με αυτό της 996.

Το εσωτερικό, ανασχεδιάστηκε και απέκτησε καινούργια κουμπιά και εικόνα που παραπέμπει περισσότερο στις κλασσικές 911, αλλά σε πιο μοντέρνα εκδοχή, και οχι στην απερχόμενη 996.

Η Cabriolet

Για πρώτη φορά, η Porsche ξεκίνησε την εξέλιξη της νέας 911, απο τη Cabriolet εκδοχή, με την Coupe να ακολουθεί στη συνέχεια. Η λογική που ακολούθησε είναι πως αν κάνει το αμάξωμα αρκετά άκαμπτο για τη Cabriolet εκδοχή, η Coupe μόνη καλύτερη μπορεί να βγει. Αξίζει να αναφέρουμε πως στις Cabriolet 997, η πίσω αεροτομή ανασηκώνεται ελαφρώς ψηλότερα σε σχέση με τη Coupe, για να διατηρηθεί η ομαλότητα της ροής του αέρα στο πίσω μέρος. Για τους κατόχους που τη χρησιμοποιούν και υπο κακές καιρικές συνθήκες, για παράδειγμα το χειμώνα, υπάρχει ως εξτρά μία σκληρή οροφή.

Η Targa

Το 2006, η Porsche παρουσίασε (ως MY2007) τις Targa 4 και Targa 4S. Όπως και οι δύο προηγούμενες γενιές, 993 και 996, έτσι και η 997, είχε το σύστημα της ηλεκτρικής γυάλινης οροφής. Κατά το άνοιγμα, η οροφή χαμηλώνει κατά 2.5 εκατοστά στο πίσω μέρος της, κατεβαίνει προς τα μέσα και πίσω 1 μέτρο και μπροστά σηκώνεται ενα μικρό spoiler που φροντίζει για την ομαλή ροή του αέρα. Οι Targa 4 και Targa 4S ζυγίζουν 60 επιπλέον κιλά, σε σχέση με τις αντίστοιχες Coupe εκδόσεις τους, λόγω της οροφής και του συστήματος τετρακίνησης.

Αξίζει να αναφέρουμε, πως σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, στην 997 οι Targa εκδοχές ήταν διαθέσιμες μόνο ως τετρακίνητες.

Οι Carrera S & Carrera 4S

Μετά την επιτυχία που σημείωσαν οι S εκδόσεις στη προηγούμενη γενιά της 911, η Porsche αποφάσισε να εισάγει την έκδοση S και στη γενιά της 997, με αυτές να έχουν 30 επιπλέον ίππους σε σχέση με τις απλές Carrera.

Οι διαφορές των Carrera (Carrera 4) και Carrera S (Carrera 4S) είναι :

  • Η αύξηση της χωρητικότητας του κινητήρα απο τα 3.6 στα 3.8 λίτρα, γεγονός που έδωσε και τα 30 επιπλέον άλογα
  • Η τοποθέτηση της ανάρτησης PASM (Porsche Active Suspension Management), που έκανε την 911 και πιο χαμηλή
  • Ζάντες 19 ιντσων
  • Το σύστημα φρένων της Turbo
  • Το σύστημα Sports Exhaust
  • Φώτα Bi-Xenon
  • Διάκοσμο αλουμινίου στο εσωτερικό

H Turbo

Το Φεβρουάριο του 2006, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Porsche παρουσίασε την πολυαναμενόμενη έκδοση Turbo της 997. Η Turbo, χρησιμοποιεί το σώμα των τετρακίνητων 911, με το αισθητά φαρδύτερο πίσω μέρος, γεγονός που τη διαχωρίζει απο τις απλές 911. Χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία της Turbo είναι τα LED φώτα ημέρας στις μπροστινές εισαγωγές αέρα, οι εισαγωγές στο μπροστά μέρος των πίσω φτερών, οι οπές εξαερισμού στο πίσω μέρος των πίσω τροχών και η φαρδύτερη – ενεργή – πίσω αεροτομή.

Ο κινητήρας της Turbo, βασίζεται σε αυτόν της 911 GT1, με την απόδοση του να ανέρχεται στους 480 ίππους και στα 620 Nm ροπής (680 Nm ροπής στη λειτουργία Overboost). Τη δύναμη της Turbo, διαχειρίζονται τα συστήματα PTM (Porsche Traction Management) και PSM (Porsche Stability Management).

Ο κινητήρας της 997 Turbo χρησιμοποιεί δύο BorgWagner VGT turbo, κάτι που έγινε για πρώτη φορά σε Porsche. Οι στροβιλοσυμπιεστές μεταβλητής γεωμετρίας της, έχουν στο εσωτερικό τους μία σειρά απο πτερύγια που ελέγχουν την γωνία με την οποία τα καυσαέρια φτάνουν στη φτερωτή της εξάτμισης, μειώνοντας το turbo lag και δίνοντας καλύτερη απόκριση στο γκάζι σε όλο το φάσμα στροφών. Με το πακέτο Sport Chrono, η 997 Turbo, μπορεί για 10 δευτερόλεπτα στις τελευταίες 1500 στροφές του φάσματος της, να αυξήσει τη πίεση απο το 1 στα 1.2 bar, για ενα μικρό κομμάτι επιπλέον δύναμης και ροπής.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Porsche, η 997 Turbo, κάνει το sprint 0-100 σε 3.9 δευτερόλεπτα με το μηχανικό κιβώτιο (6 σχέσεων), ενώ με το αυτόματο Tiptronic (5 σχέσεων) το κάνει σε 3.7 δευτερόλεπτα. Το sprint 0-200 γίνεται σε 12.8 και 12.2 δευτερόλεπτα, αντίστοιχα. Η τελική της ταχύτητα, ασχέτως απο το κιβώτιο, ανέρχεται στα 310 χιλιόμετρα / ώρα.

Ως εξτρά, υπήρχε το σύστημα κεραμικών φρένων PCCB (Porsche Carbon Ceramic Brakes). Πέραν του οτι το σύστημα κεραμικών φρένων είναι κατά 17 κιλά ελαφρύτερο και εχει πλήρη αντισκοριακές ιδιότητες, δεν υπάρχει εξασθένιση απόδοσης ακόμη και μετά απο πολλές συνεχόμενες έντονες επιβραδύνσεις. Η διάμετρος τους είναι 380mm μπροστά και 350mm πίσω.

Turbo Cabriolet

Στις 7 Μαϊου 2007, η Porsche ανακοίνωσε πως το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους θα ξεκινούσε η διάθεση της Cabriolet εκδοχής της Turbo. Με το λανσάρισμα της, η 997 Turbo Cabriolet έγινε ένα απο τα ταχύτερα cabriolet παραγωγής. Είναι εντυπωσιακό, το πόσο μικρές μεταβολές είχε σε επιδόσεις, αεροδυναμική και βάρος σε σχέση με τη Coupe εκδοχή.

Η widow-maker GT2

To Νοέμβριο του 2007, η έλευση της 997 GT2 έφερε την απόσυρση της προηγούμενης 996 GT2 απο τη παραγωγή. Στο λανσάρισμα της, η 997 GT2 ήταν η ταχύτερη και ισχυρότερη 911 όλων των εποχών, που ήταν διαθέσιμη στο αγοραστικό κοινό.

Ο κινητήρας της 997 GT2, ήταν βασισμένος στον υπάρχον 3.6 λίτρων twin-turbo flat-6, με τα turbo μεταβλητής γεωμετρίας, όπως και στην Turbo. Η απόδοση της GT2 είναι 530 ίπποι και 680 Nm ροπής, διαθέσιμα ήδη απο τις 2200 σ.α.λ. . Σε αντίθεση με την 997 Turbo, η GT2 είναι πισωκίνητη, για λόγους απώλειας βάρους (και για να μπορεί να συμμετάσχει στη κατηγορία αγώνων GT2), ενώ η ανασχεδιασμένη εισαγωγή αέρα της, σε συνδυασμό με τη μικρότερη διαδρομή απο την εισαγωγή στα turbo, μειώνουν το χρόνο απόκρισης και αυξάνουν την ιπποδύναμη της.

Επιπλέον, η GT2 φέρει ενα πλήρες σύστημα εξάτμισης απο τιτάνιο, εφαρμογή που συμβάλει στην μείωση του βάρους της. Παρόλη την αύξηση της απόδοσης του κινητήρα, η Porsche δηλώνει πως η κατανάλωση της GT2 flat-out είναι 15% χαμηλότερη απο αυτή της Turbo (ελαφρύτερη, ισχυρότερη και πιο οικονομική. Win win). Το sprint 0-100 πραγματοποιείται σε 3.6 δευτερόλεπτα, το 0-161(100 μίλια) σε 7.4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα ανέρχεται στα 329 χιλιόμετρα / ώρα. Το συνολικό (curb) βάρος της είναι 1440 κιλά. Τέλος, η 997 GT2 ήταν η πρώτη Porsche εφοδιασμένη με σύστημα launch control, ενώ ήταν διαθέσιμη αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Η εμφάνιση της GT2, είναι μερικώς διαφοροποιημένη απο αυτή της “αδερφής” της, Turbo. Απουσιάζουν οι προβολείς ομίχλης, τα φλας είναι μέρος του σχεδιασμού της εμπρός εισαγωγής αέρα, το lip του εμπρός προφυλακτήρα είναι διαφοροποιημένο, η πίσω αεροτομή είναι μεγαλύτερη (και φέρει εισαγωγές αέρα στα πλάγια της), ενώ και ο πίσ προφυλακτήρας είναι διαφορετικός (και φέρει απολήξεις εξάτμισης απο τιτάνιο).

Οι GT3 & GT3 RS

Μαζί με την Turbo, το Φεβρουάριο του 2006, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Porsche παρουσίασε και τη GT3. Όπως και με τις προηγούμενες GT3, η Porsche χρησιμοποιούσε μία πληθώρα αεροδυναμικών μερών, προκειμένου να δώσει ένα πιο track-focused χαρακτήρα σε αυτή την έκδοση της 911.

Ο κινητήρας της GT3 έχει την ίδια χωρητικότητα με αυτόν της Turbo, αλλά είναι ατμοσφαιρικός, με εισαγωγής μεταβαλλόμενης γεωμετρίας. Η απόδοση του ανέρχεται στους 415 ίππους και στα 405 Nm ροπής, με το κόφτη να είναι στις 8400 σ.α.λ., όπως και στην Carrera GT.

Το σώμα της GΤ3 φέρει διαφορετικό εμπρός προφυλακτήρα ο οποίος παρέχει καλύτερη απόδοση ψύξης στα εμπρός ψυγεία, πίσω αεροτομή 2 επιπέδων και ενα διαφορετικό πίσω προφυλακτήρα με διπλές απολύξεις εξάτμισης στο κέντρο, σχεδιασμός που βοηθά και στην απομάκρυνση του θερμού αέρα απο το χώρο του κινητήρα. Η GT3 είναι κατά 30mm χαμηλότερη απο τη Turbo και ζυγίζει 1395 κιλά.

Σε σχέση με την 996 GT3, η 997 είναι πιο “φιλική” με τα “Comfort” καθίσματα και το PCM (Posche Communication Management) να είναι μέρος του βασικού της εξοπλισμού.

Η GT3 RS, ωστόσο, η οποία παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2006, αποτελώντας μία ακόμη πιο hardcore και track-oriented έκδοση, δεν είχε πολλά απο τα εξοπλιστικά στοιχεία της GT3. Έφερε μία μεγάλη σταθερή πίσω αεροτομή, carbon bucket καθίσματα και ενα πλήρες roll-cage.

Χάρη στο μεγαλύτερο φάσμα στροφών και του κιβωτίου με πιο κοντές σχέσεις, η GT3 πιάνει τα 100 σε 4.1 δευτερόλεπτα, ενώ η RS σε 4. H GT3 θα φτάσει τα 160 χιλιόμετρα / ώρα σε 9.2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ανέρχεται στα 310 χιλιόμετρα / ώρα.

Phase 2 (2009-2012)

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, το Σεπτέμβριο του 2008, η Porsche παρουσίασε την face-lift 997 (γνωστή και ως Mk II στη Porsche, ή 997.2 στους φίλους της). Η Phase 2 997, ως MY2009, έφερε τις εξής αλλαγές σε σχέση με την αρχική :

  • Ενα νέο κινητήρα με άμεσο ψεκασμό καυσίμου, τοποθετημένο 10mm χαμηλότερα
  • Ανασχεδιασμένο σύστημα ανάρτησης
  • Ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα, με μεγαλύτερες εισαγωγές για τη ψύξη
  • Φωτιστικά σώματα με LED φώτα ημέρας, με τη δυνατότητα επιλογής HID προβολέων
  • Ανασχεδιασμένο πίσω προφυλακτήρα και φωτιστικά σώματα LED, με τις τετρακίνητες εκδόσεις να έχουν μία λωρίδα-ανακλαστήρα ανάμεσα στα φώτα
  • Νέους εξωτερικούς καθρέπτες
  • Νέο σύστημα εξάτμισης PSE (Porsche Sports Exhaust)
  • Ανανεωμένο PCM (Posche Communication Management), σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη αφής, χαρτογράφηση πλοήγησης σε σκληρό δίσκο και δυνατότητα σύνδεσης του κινητού μέσω Bluetooth
  • Αντικατάσταση του Tiptronic S με το εμβληματικό (ίσως και κορυφαίο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη) PDK (Porsche Doppelkuplungs Getriebe)

H παραγωγή της Mark II 997 ξεκίνησε με τις Carrera, Carrera 4, Carrera S και Carrera 4S, στα τέλη του 2008.

Targa (2009-2012)

Οι ανανεωμένες Targa 4 και Targa 4S, παρουσιάστηκαν στις 28 Ιουλίου του 2008. Η Targa πλέον είχε τη γυάλινη οροφή της, κατασκευασμένη απο ενα ειδικό γυαλί, το οποίο αντανακλά τις ακτίνες UV, εμποδίζοντας τες να εισέλθουν στο εσωτερικό. Οι απλές Targa 4, είχαν πλέον απόδοση 345 ίππους, ενώ οι 4S είχαν πλέον 385 ίππους (με το 0-100 να πραγματοποιείται σε 4.7 δευτερόλεπτα και τη τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 300 χιλιόμετρα / ώρα).

Turbo & Turbo Cabriolet (2010-2013)

Η face-lift 997 Turbo, παρουσιάστηκε το 2009, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Είναι εφοδιασμένη με έναν νεό, 3.8 λίτρων, twin VGT (μεταβλητής γεωμετρίας στροβυλοσυμπιεστές) turbo flat-6 κινητήρα, η απόδοση του οποίου ανέρχεται στους 500 ίππους και 651 Nm ροπής (700 Nm στη λειτουργία overboost). Στο νέο κινητήρα, η Porsche αντικατέστησε το κράμα Nikasil με ένα νέο, το Alusil, με το block και το crankcase του κινητήρα να είναι πλέον ένα κομμάτι, αντί δύο μεμονομένα μέρη. Ο νέος κινητήρα, ως αποτέλεσμα των ελαφρύτερων κραμάτων μετάλλου, ζυγίζει 10 κιλά λιγότερο, αλλά η πίεση των turbo είχε μειωθεί σε σχέση με τη Mk1 Turbo, στα 11.6 psi. Το ξηρό κάρτερ, λόγω της υπερσυμπιεσμένης φύσης του κινητήρα, χρησιμοποιεί ξηρού τύπου κάρτερ, με 6 αντλίες λαδιού (1 ανά θάλαμο καύσης), για τη καλύτερη λίπανση του κινητήρα. Επίσης, η Mk2 Turbo έλαβε την εισαγωγή αέρα, τις φτερωτές των turbo και τα intercooler της απερχόμενης GT2, ενώ έχει και μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής. Ως αποτέλεσμα, μειώθηκε η κατανάλωση, ενώ ο κινητήρας έγινε ισχυρότερος, σε ακόμη μεγαλύτερο φάσμα στροφών.

Το (ενεργό με ηλεκτροροϊκά αμορτισέρ) σύστημα ανάρτησης της Turbo, έλαβε νέο software, που βελτίωσε την οδηγική συμπεριφορά της ανανεωμένης Turbo. Επιπλέον, αναβαθμισμένο software έλαβε και το σύστημα τετρακίνησης (της BorgWagner), προκειμένου να κατανέμει με ακόμα καλύτερο τρόπο τη δύναμη μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.

Η Turbo ήταν διαθέσιμη, είτε με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με το (επικό, θα μου επιτρέψετε για τα δεδομένα της εποχής της) διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων PDK. Με το κιβώτιο PDK, υπήρχε επίσης ως εξτρά η δυνατότητα παραγγελίας του πακέτου “Sport Chrono”, με το οποίο η Turbo είχε μία λειτουργία overboost 10 δευτερολέπτων και τη λειτουργία launch control που την επιτάχυνε στα 100, σε 3.4 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, το προαιρετικό σύστημα PTV (Porsche Torque Vectoring), βοηθά την Turbo να στρίβει καλύτερα, φρενάροντας τον εσωτερικό κάθε φορά πίσω τροχό. Χάρη στις δυναμικές βελτιστοποιήσεις που επιδέχθηκε, η Turbo μπορεί να καταγράψει μέχρι και 1.3G σε skidpad.

Τέλος, υπήρχε ενα προαιρετικό τιμόνι 3 ακτίνων, το οποίο έφερε shift paddles και αντικατιστούσε τα απλά κουμπιά, του βασικού τιμονιού.

Turbo S & Turbo S Cabriolet (2010-2013)

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το Μάρτιο του 2010, η Porsche παρουσίασε και την πιο ισχυρή, Turbo S (S για Sport). Η Turbo S ήταν αποκλειστικά διαθέσιμη με το κιβώτιο PDK και είχε ως βασικό εξοπλισμό, το πακέτο Sport Chrono. Η ιπποδύναμη της ανέρχεται στους 530 ίππους και η ροπή της στα 700 Nm(σε σχέση με τη Turbo, είχε μία μεγαλύτερη carbon εισαγωγή αέρα και διαφορετικό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής). Με το 0-100 σε 3.3 δευτερόλεπτα, το 0-200 σε 10.8 δευτερόλεπτα και τη τελική ταχύτητα στα 315 χιλιόμετρα / ώρα, η Turbo S ήταν η ταχύτερη Porsche παραγωγής μέχρι τότε.

GT3 (2010-2012)

H ανανεωμένη GT3, έφερε πλέον αεραγωγούς ανάμεσα στα δύο πίσω φωτιστικά σώματα, είχε μία μεγαλύτερη αεροτομή με την επιγραφή “3.8” στα πλάγια για να δωθεί έμφαση στην αύξηση της χωρητικότητας του κινητήρα, σφυρήλατα πιστόνια, lightweight βαλβίδες και πιο “αγριου” προφίλ εκκεντροφόρους. Το μόνο κιβώτιο που είναι διαθέσιμο, είναι ένα μηχανικό 6 σχέσεων, με κοντύτερη κλιμάκωση απο το συνηθισμένο, προκειμένου ο πιο υψηλόστροφος boxer να βρίσκεται πάντα στο ιδανικό φάσμα στροφών του.

Το κάθετο αεροδυναμικό φορτίο, διπλασιάστηκε ! Και για πρώτη φορά, τοποθητήθηκε σύστημα ESP σε GT3. Ο νέος ατμοσφαιρικός κινητήρας της, έχει απόδοση 435 ίππους και 430 Nm ροπής (450 στη λειτουργία Sport), με το κινητήρα της να στροφάρει μέχρι τις 8500 σ.α.λ. .

GT3 RS (2010-2012)

H GT3 RS, είναι η ισχυρότερη εκδοχή της GT3, με υψηλότερη ιπποδύναμη, χαμηλότερο βάρος και κοντύτερη κλιμάκωση κιβωτίου. Επιπλέον, χρησιμοποιεί αεροδυναμικά μέρη και σύστημα ανάρτησης εμπνευσμένα απο την αγωνιστική 911 GT3. Η απόδοση του κινητήρα της, ανέρχεται στους 450 ίππους και στα 430 Nm ροπής, ενώ το όριο στροφών λειτουργίας της βρίσκεται στις 8500 σ.α.λ. .

Το κιβώτιο της, έχει κοντύτερη κλιμάκωση απο αυτό της απλής GT3, για καλύτερη επιτάχυνση. Οι Dynamic (ενεργές) βάσεις του κινητήρα, βελτιώνουν και αυτές περαιτέρω, την οδηγική της συμπεριφορά. Άλλα στοιχεία του εξοπλισμού της, περιλαμβάνουν το σύστημα ανάρτησης PASM, μπιέλες τιτανίου, φαρδύτερο εμπρός και πίσω μετατρόχιο, μία μεγάλη σταθερή carbon αεροτομή, roll-cage και τα ειδικά της διακοσμητικά decals.

911 Sport Classic (2010-2011)

Η Sport Classic, είναι μία περιορισμένης παραγωγής (250 αυτοκίνητα, με όλα να έχουν πουληθεί σε λιγότερο απο 48 ώρες) Mk2 Carrera S, homage στην Carrera RS 2.7 του 1973.

Ο κινητήρας της Sport Classic, αποδίδει 413 ίππους, χάρη σε μία εισαγωγή μεταβλητή γεωμετρίας, με 6 πτερύγια που ρυθμίζουν τη ροή του αέρα στον εκάστοτε κύλινδρο. Η Sport Classic, φέρει ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, double-bubble οροφή, κατά 44mm φαρδύτερα πίσω φτερά, τη SportDesign εμπρός μούρη και τη σταθερή “ducktail” πίσω αεροτομή, PCCB κεραμικά φρένα, 20mm χαμηλότερο σύστημα ανάρτησης PASM, μηχανικό μπλοκέ περιορισμένης ολίσθησης και μαύρες “Fuchs” design ζάντες 19 ιντσών.

Το εσωτερικό της, φέρει τις Porsche Exclusive υφασμάτινες επενδύσεις, σε συνδυασμό με το Espresso Nature, καφέ δέρμα. Το εξωτερικό της χρώμα, ανήκει πλέον στη παλέτα PTS (Paint To Sample) και δημιουργήθηκε ειδικά για τη Sport Classic, με την ονομασία “Sport Classic Grey”.

GT2 RS (2010)

H GT2 RS, παρουσιάστηκε στους εμπόρους της Porsche, στις 4 Μαϊου του 2010, στη Λειψία. Φέρει εναν twin-turbo 3.6 λίτρων κινητήρα, με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και απόδοση 620 ίππους και 700 Nm ροπής. Ο κινητήρας της GT2 RS ζυγίζει 70 κιλά λιγότερο απο αυτόν την GT2 (Pre-facelift) και η τελική της ταχύτητα ανέρχεται στα 315 χιλιόμετρα / ώρα. Η GT2 RS ήταν η ισχυρότερη και ταχύτερη έκδοση αυτής της γενιάς της 911.

Σύμφωνα με τον τότε manager, Andreas Preuninger, της Porsche Motorsport, η ιδέα της GT2 RS ήταν “skunk work” όπως είπε, ενώ το project έλαβε τη κωδική ονομασία 727, πίσω στο 2007, αριθμός που αποτύπωνε το χρόνο του ταχύτερου καταγεγραμένου γύρου του Nissan GTR στο Nurburgring. Σύμφωνα με τη Porsche, o οδηγός της, Timo Kluck, γύρισε το Ring, 9 ολόκληρα δευτερόλεπτα πιο γρήγορα απο το GTR.

Απο την 997 και μετά, η GT2 RS ήταν και θα είναι κατά αποκλειστικότητα, διαθέσιμη μόνο ως RS.

911 Carrera GTS (2011-2012)

To 2011, η Porsche παρουσίασε τη Carrera GTS, μία έκδοση μεταξύ των Carrera S και GT3. Με τον 3.8 λίτρων flat-6 της να αποδίδει 413 ίππους, η GTS ήταν διαθέσιμη τόσο ως Coupe, όσο και ως Cabriolet. Ξεχωρίζει απο το φαρδύτερο αμάξωμα της και είναι η μοναδική φαρδιά 997, με πίσω κίνηση.

911 Speedster (2011)

Το 2011, η Porsche παρουσίασε τη 911 Speedster, σε μία περιορισμένη παραγωγή μόλις 356 αυτοκινήτων, αριθμό – homage στη θρυλική 356 του ’50. Ήταν η 3η φορά που εμφανίστηκε η Speedster μετά την 930 και την 964 (οι 993 και 996 δεν είχαν αυτή την έκδοση).

Η Speedster έχει τον ίδιο κινητήρα, με την ίδια απόδοση, με τη GTS, με το 0-100 της να γίνεται σε 3.4 δευτερόλεπτα και τη τελική της να αγγίζει τα 306 χιλιόμετρα / ώρα. Ήταν διαθέσιμη σε δύο χρώματα, το Pure Blue (εικονιζόμενο, το οποίο δημιουργήθηκε ειδικά για αυτή) και το Carrera White. Πολύ λίγα αυτοκίνητα δημιουργήθηκαν σε άλλο χρώμα, απο τη παλέτα PTS της Porsche.

H Speedster φέρει ένα κατά 70mm χαμηλότερο εμπρός παρμπριζ, σε σχέση με αυτό της συμβατικής 997 Cabriolet, ενώ η κλίση της οροφής καθώς και ο μηχανισμός που την αποθηκεύει στο πίσω μέρος, έχουν μεγάλη ομοιότητα.

GT3 RS 4.0

Tον Απρίλιο του 2011, η Porsche, παρουσίασε τη τελευταία εκδοχή της 997, τη GT3 RS 4.0 . Η συγκεκριμένη εκδοχή, φέρει ένα 4 λίτρων (φέρει το στρόφαλο της GT3 RSR και το stroke αυξήθηκε απο τα 76.4mm στα 80.4mm), ατμοσφαιρικό flat-6, με απόδοση 500 ίππους και 460 Nm ροπής.

Ο σχεδιασμός του σασί έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό απο την GT2 RS λαο χρησιμοποιεί πολλά μέρη απο διάφορα μοντέλα των σειρών RS.

To αυτοκίνητο ζυγίζει 1370 κιλά, δίνοντας της μία αναλογία 370 ίππων / τόνο. Η παραγωγή της ανήλθε σε μόλις 600 αυτοκίνητα.

Alles in allem

H 997, είναι και η τελευταία γενιά της σειράς αφιερωμάτων που κάνουμε στις γενιές της 911, μιας και θεωρείται η τελευταία των Classic, πιο συγκεκριμένα Modern Classic. Απο όλες τις γενιές που αναλύσαμε, οφείλω να πω πως είναι η αγαπημένη μου. Το ταξίδι στο χρόνο και στην ιστορία της 911, έφερε στο προσκήνιο μία πληθώρα στοιχείων που δε γνώριζα για αυτό το πραγματικά κορυφαίο sports car, το οποίο έγραφε, γράφει και θα συνεχίσει να γράφει ιστορία, γενιά με γενιά. Αν έπρεπε να διαλέξω απο τις 997, μία εκδοχή, αυτή θα ήταν η 4λιτρη GT3 RS. Αν ήταν να επιλέξω μία απο όλες όσες είδαμε μέχρι σήμερα, μάλλον θα διάλεγα πάλι την 4λιτρη GT3 RS. Εσάς, ποια ήταν η αγαπημένη σας ; Πείτε μας στα σχόλια !

Lesen Sie die Würdigungen der früheren Generationen des 911, indem Sie auf den jeweiligen Namen klicken:

Urheberrecht der Fotos: Porsche AG