“La metamorfosi” ήταν το σλόγκαν που χρησιμοποιήθηκε κατά την παρουσίαση της Tonale, προσδιορίζοντας την νέα εποχή που εγκαινιάζει η Alfa… Διαχρονικά η Alfa Romeo προκαλούσε ρίγη συγκίνησης και πάθος στους φίλους της αυτοκίνησης με τα δημιουργήματα της! Η Alfa Romeo Tonale, αν και SUV καυχιέται πως δεν αποκλίνει από τις ρίζες του παρελθόντος! Η εβδομαδιαία συμβίωση μαζί της δίνει τις απαντήσεις!
Treffen Sie
Ήταν το 2019, όταν η μιλανέζικη φίρμα, παρουσίασε στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, το πρότυπο Tonale, που αποτύπωνε την πρόταση της Alfa Romeo για την κατηγορία των μικρομεσαίων Premium SUV. Το κοινό δέχτηκε με ενθουσιασμό το Project και οι Ιταλοί άναψαν το πράσινο φως για την παραγωγή!
Μετά από αναμονή τριών ετών, ήρθε η στιγμή να μας συστηθεί με όλες τις απαραίτητες τροποποιήσεις του αμαξώματος και ως η επίσημη πρόταση των Ιταλών στην δημοφιλή κατηγορία των Premium μικρομεσαίων SUV, το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία για την ιταλική φίρμα, καθώς επίσης και το πρώτο εξηλεκτρισμένο μοντέλο στην μακρόχρονη ιστορία της!
Ακολουθώντας το παράδειγμα της μεγαλύτερης Stelvio, αντλεί την ονομασία της από το πέρασμα Tonale μεταξύ Λομβαρδίας και Τρεντίνο στην κοιλάδα Camonica των κεντρικών Άλπεων.
Externes Design
Αναμφίβολα, κάθε Alfa Romeo διαθέτει σαγηνευτική εξωτερική σχεδίαση, ικανή να προκαλεί ρίγη θαυμασμού και να έλκει τα βλέμματα των περαστικών! Το ίδιο συμβαίνει και με την Tonale!
Ο Αλέξανδρος Λιώκης, Senior Exterior Designer του Centro Stile της Alfa Romeo και Lead Exterior designer, αντλεί έμπνευση από εμβληματικά μοντέλα του παρελθόντος της μιλανέζικης εταιρείας, δημιουργώντας μια δυναμική σιλουέτα!
Το εμπρός τμήμα συνδυάζει στοιχεία από τις SZ και Brera συνθέτοντας ένα πρόσωπο που θυμίζει το βλέμμα του γερακιού! Ο μεγάλος χαρακτηριστικός θυρεός πλαισιώνεται από τους 3+3 Matrix Full Led προβολείς, υπογράφοντας τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Alfa Romeo!
Το προφίλ διατηρεί την σχεδιαστική κυρτή γραμμή της Giulia GT του 1966, η οποία στην σύγχρονη εκδοχή της ονομάζεται GT Line και χαρακτηρίζει όλο το προφίλ. Η σπορ εικόνα στο πλαϊνό μέρος ολοκληρώνεται από τις θηριώδες ζάντες 20 ιντσών, με το χαρακτηριστικό σχήμα “Telephone Dial” της Alfa Romeo που φοράει ελαστικά 235/40R20.
Το ενιαίο φωτιστικό σώμα με τα τριπλά γραφικά Led σε κάθε πλευρά, χαρακτηρίζει το πίσω μέρος, δείχνοντας δυναμικό και σπορτίφ!
Συνολικά, πρόκειται για ένα ενδιαφέρον σχεδιαστικό σύνολο με λιτές γραμμές και μυώδεις επιφάνειες, το οποίο αποτυπώνει την σχεδιαστική ιστορία της Alfa Romeo σε μια άριστα σμιλευμένη σιλουέτα που γοητεύει και στοχεύει να μείνει… διαχρονική!
Intern
Η καμπίνα, πιστή στην παράδοση συνδυάζει το πνεύμα του παρελθόντος μεταφέροντας το στη σύγχρονη εποχή! Η σχεδίαση του ταμπλό έχει λιτές και απλές γραμμές δίνοντας μια διαχρονική όψη. Το κύριο χαρακτηριστικό είναι η ανθρακί λωρίδα με τον κρυφό φωτισμό… ο οποίος πραγματικά δημιουργεί μοναδική ατμόσφαιρα τις βραδινές ώρες!
Κεντρικά δεσπόζει το infotainment με οθόνη 10,25 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay, το οποίο είναι ένα από τα καλύτερα συστήματά της αγοράς, εύχρηστο με πολλές δυνατότητες και με over-the-air ενημερώσεις… Το ψηφιακό πακέτο του αυτοκινήτου έχει και μια πρωτοποριακή καινοτομία! Εφόσον επιθυμεί ο χρήστης, διατίθεται το ψηφιακό πιστοποιητικό NTF, πρώτη φορά διαθέσιμο σε αυτοκίνητο παραγωγής, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πλήρες και αδιάβλητο Service Book. Ένα στοιχείο που ωφελεί την μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου!
Ένα από τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, που πραγματικά εντυπωσιάζουν, είναι ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων “Cannochialle” με οθόνη 12,3 ιντσών και ενδείξεις σε ταχύμετρο και στροφόμετρο με αναλογικό τρόπο, θυμίζοντας τις εμβληματικές Alfa του παρελθόντος…Ωστόσο, δημιουργεί όμορφη αίσθηση η απεικόνιση που υπάρχει στο εμπρός τμήμα σαν γεράκι έτοιμο για επίθεση όπως διακρίνουμε στον πίνακα οργάνων μπροστά στο καντράν με το πάτημα της μίζας σε μορφή Start Button που βρίσκεται στο τιμόνι, αριστερά στο κάτω μέρος, όπως στις Ferrari! Ενώ κλείνοντας τον κινητήρα, εμφανίζεται αντίστοιχα το πίσω μέρος του αυτοκινήτου!
Η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι κορυφαία, δίνοντας την αίσθηση της πολυτελείας στην φιλόξενη καμπίνα, χωρίς να παραμελεί το σπορτίφ στοιχείο! Δίνει έμφαση στην εργονομία, διαθέτοντας φυσικούς διακόπτες σε ευδιάκριτα σημεία, βοηθώντας τον οδηγό να μην αποσπά τη προσοχή του από τον δρόμο!
Η Tonale, όπως αρμόζει σε μια Alfa Romeo είναι απόλυτα οδηγοκεντρική. Τα άνετα ημιμπάκετ καθίσματα αγκαλιάζουν τα σώματα των επιβατών, παρέχοντας την ιδανική στήριξη ακόμα και σε δρόμους με στροφές. Ειδικά ο οδηγός αισθάνεται πως γίνεται ένα με το αυτοκίνητο και το τιμόνι είναι η επέκταση των χεριών του!
Ο χώρος αποσκευών είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, διαθέτοντας από 500 λίτρα έως 1.550 με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα!
Fahrgestell
Ένα από τα ισχυρά πλεονεκτήματα της Tonale κρύβεται κάτω από το καπό! Πρόκειται για τον υπερτροφοδοτούμενο υβριδικό βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων, ο οποίος σχεδιάστηκε αποκλειστικά για την Alfa Romeo διαθέτοντας Turbo μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) απόδοσης 160 ίππων και 240 Nm ροπής! Το μοτέρ αυτό λειτουργεί και αξιοποιεί εξαιρετικά τον αποδοτικό κύκλο Miller, με υψηλή συμπίεση Turbo (12:5,1) και το σύστημα ψεκασμού επίσης με μεγάλη πίεση (350bar). Ο θερμικός κινητήρας, δημιουργήθηκε ειδικά για υβριδικά συστήματά και συνδυάζεται με νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων υγρού τύπου, το οποίο ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 48V, απόδοσης 20 ίππων!
Unterwegs
Όλα τα παραπάνω δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες για την συμπεριφορά της Tonale σε πραγματικές συνθήκες σε ποιό βαθμό εκφράζει την οδηγική παρακαταθήκη της Alfa Romeo, γοητεύοντας τους Alfisti… και όχι μόνο!
In der Stadt η Alfa Romeo Tonale μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμα της, απόδειξη ότι η γοητεία μιας Alfa Romeo είναι διαχρονική προκαλώντας θαυμασμό! Οδηγικά, θα επωφεληθεί στο έπακρο από την υβριδική λειτουργία, καθώς το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα αθόρυβης εκκίνησης χωρίς τη χρήση θερμικού κινητήρα, (Silent Start) σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά (e-Queuing) καθώς και σε χαμηλές ταχύτητες, αφήνοντας απλά το φρένο (e – Creeping)! Αμιγώς ηλεκτρικά μπορούν να γίνουν και οι ελιγμοί στάθμευσης! (e- Parking). Όλες οι παραπάνω λειτουργίες μειώνουν την κατανάλωση στον αστικό κύκλο, ενώ το αυτοκίνητο παραμένει ευχάριστο και στον αστικό ιστό!
Im Netz für die Berggebiete und den ländlichen Raum η Alfa Romeo Tonale ξεδιπλώνει τις αρετές της, προσφέροντας δυναμική οδήγηση, όπως αρμόζει στην παρακαταθήκη της! Οι μηχανικοί της Alfa Romeo επικεντρώθηκαν σε αυτόν τον σκοπό, εφοδιάζοντας την με ανεξάρτητη MacPherson σε όλους τους τροχούς με αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency – Selective – Damping), σε συνδυασμό με το σύστημα Dunamic Torque Vectoring που μεταφέρει την ροπή στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. Παράλληλα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, του επιτρέπει να κινηθεί απροβλημάτιστα σε ήπιους χωματόδρομους και ανώμαλο οδόστρωμα, δικαιολογώντας τον χαρακτηρισμό του SUV!
Στην πράξη μεταφράζεται σε άψογο κράτημα και εξαιρετικό στρίψιμο, ακόμα και σε απαιτητικούς δρόμους με απότομες ανηφορικές και κατηφορικές στροφές! Δυνατά στοιχεία που οφείλει να έχει μια Alfa Romeo. Το σύστημα πέδησης IBS με τις τετραπίστονες δαγκάνες Brembo παρέχει εξαιρετικό φρενάρισμα, αυξάνοντας το αίσθημα εμπιστοσύνης στον οδηγό!
Φυσικά διαθέτει το σύστημα παραμετροποίησης D.N.A όπως κάθε σύγχρονη Alfa Romeo, το οποίο αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα, παρεμβαίνει στο κιβώτιο, στο σύστημα ευστάθειας και στο σύστημα διεύθυνσης, αλλάζοντας το προφίλ οδήγησης ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού! Ειδικότερα στην θέση (D) αποδίδει τα μέγιστα, δίνοντας μια απολαυστική εμπειρία οδήγησης.
Auf der Autobahn αναδεικνύονται τόσο το στιβαρό πλαίσιο, όσο και η ιδανική αεροδυναμική, καθώς οι πολύ υψηλές ταχύτητες δεν επηρεάζουν την καμπίνα! Τα επίπεδα ηχομόνωσης βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο, ενώ η άνεση της ανάρτησης είναι εγγυημένη! Όλα αυτά του παρέχουν την ποιότητα κύλισης που αρμόζει σε Premium προτάσεις!
Allgemein η Tonale οδηγικά είναι μια γνήσια Alfa Romeo. Διαθέτει την πιο γρήγορη κρεμαγιέρα στην κατηγορία (2,28 στροφές από άκρη σε άκρη), στρίβοντας ακριβέστατα σαν διαβήτης! Η συμπεριφορά είναι ελαφριά και ελέγξιμα υπερστροφική, τόσο όσο χρειάζεται να ανεβάσει την αδρεναλίνη, δίνοντας μια δόση ευχαρίστησης βγαλμένη από το παρελθόν! Απόλυτα οδηγοκεντρική, αφήνει ποικίλα συναισθήματα μέσω μιας συναρπαστικής εμπειρίας οδήγησης!
Όσον αφορά την κατανάλωση, χάρη στον ήπιο υβριδισμό, επιτρέπει στον οδηγό να χαρεί την δύναμη με οικονομία, αφού η μέση κατανάλωση αγγίζει τα 7,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα!
Αξιοσημείωτη είναι η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου TCT των επτά σχέσεων, που συνεργάζεται αρμονικά με τον βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων, με ομαλές και γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων! Οι πιο ανήσυχοι μπορούν να επιλέξουν την ημιαύτοματη λειτουργία, με τις αλλαγές ταχυτήτων να γίνονται χειροκίνητα, από τα σταντς (+ και -) πίσω από το τιμόνι.
Für wen sie bestimmt ist
Η Tonale, ως η πρώτη Alfa Romeo της νέας εποχής ορίζει την μεταμόρφωση της εταιρείας, βάζοντας ως στόχο την επιστροφή των παλιών της φίλων, και να δημιουργήσει τους νέους Alfisti! Όλα αυτά μέσα από μια επίκληση των αισθήσεων, αρχίζοντας από τον εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό, τον μοναδικό ήχο του 1.5VGT των 160 ίππων, που ακούγεται σαν μια μηχανική μελωδία, αλλά και την συναρπαστική οδηγική εμπειρία, αποτέλεσμα της εξέλιξης της ανάρτησης, των φρενών και του άμεσου τιμονιού! Η Alfa Romeo απευθύνεται στους λάτρεις της δυναμικής οδήγησης σε συνδυασμό με την πολυτέλεια και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας!
Preis
Στην βάση των καταλόγων θα βρείτε την βασική έκδοση Tonale Super 130 hybrid από 37.300€, ενώ η έκδοση Ti 160H VGT από 45.100€. Η έκδοση της δοκιμής Edizione Speciale κοστίζει 47.000€!
Technische Merkmale
AMAXOMA |
|
Presse |
SUV |
Sitze |
5 |
Türen |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ- ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου, (WLTP) |
5.7-6.5 l/100 km |
CO2-Emissionen (WLTP) |
130-148 g/km |
Kraftstofftyp |
Benzin |
Beschleunigung 0 - 100 km/h |
8.8 δευτ |
Maximale Geschwindigkeit |
212 km/h |
Abgasspezifikationen |
Euro 6D Final |
Verhältnis Gewicht/Leistung |
9.5 κιλά/Hp, 104.9 Hp/τόνος |
Verhältnis Gewicht/Drehmoment |
6.4 κιλά/Nm, 157.4 Nm/τόνος |
MOTOREN GESAMT |
|
VERBRENNUNGSMOTOR |
|
Strom |
160 Hp @ 5750 σ.α.λ. |
Leistung pro Liter Hubraum |
108.9 Hp/l |
Nenndrehmoment des Motors |
240 Nm @ 1500 σ.α.λ. |
Anordnung der Motoren |
Vorwärts, quer |
Motormodell/Code |
GSE Firefly |
Motorgehäuse |
1469 cm3 |
Anzahl von Zylindern |
4 |
Konfiguration des Motors |
In Serie |
Durchmesser des Zylinders |
71.2 mm |
Weg des Impfstoffs |
92.2 mm |
Grad der Kompression |
12.5 |
Anzahl der Ventile pro Zylinder |
4 |
Kraftstoffeinspritzsystem |
Direktes Sprühen |
Motorabsaugung |
Turbolader , Ladeluftkühler |
Mechanismus der Gasverteilung |
DOHC |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop |
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα |
20 PS |
Elektrischer Drehmomentmotor |
55 Nm |
Anordnung der Motoren |
Ηλεκτροκινητήρας, ενσωματωμένος στο σύστημα μετάδοσης |
BATTERIE |
|
Brutto-Batteriekapazität |
0.77 kWh |
Spannung der Batterie |
48 V |
Batterietechnik |
Lithium-Ionen (Li-Ion) |
GRÖSSE UND GEWICHT |
|
Gewicht |
1525 κιλά |
Maximale Nutzlast |
610 κιλά |
Mindestvolumen des Gepäckraums |
500 l |
Maximales Volumen des Gepäckraums |
1550 l |
Fassungsvermögen des Kraftstofftanks |
55 l |
Zulässige Anhängelast mit Bremsen (12%) |
1500 κιλά |
ABMESSUNGEN |
|
Länge |
4528 mm |
Breite |
1841 mm |
Höhe |
1601 mm |
Radstand |
2636 mm |
Stütze vorne |
951 mm |
Rückenstütze |
941 mm |
Entfernung vom Boden |
156 mm |
Minimaler Drehdurchmesser (Drehdurchmesser) |
11.57 m |
ARCHITEKTUR |
|
Bewegung |
Bewegung auf den Vorderrädern |
Anzahl der Gänge und Art des Getriebes |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων TCT |
Vordere Federung |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Hintere Federung |
McPherson |
Vordere Bremsen |
αεριζόμενοι δίσκοι , 330×28 mm |
Hintere Bremsen |
δίσκος , 278×12 mm |
Hilfssysteme |
ABS (Anti-Blockier-Bremssystem) |
Art der Adresse |
Management chukrania (mit Zähnen) |
Lenkung |
Elektrisches Lenkrad |
Räder |
235/50 R18 97V |