Die Nissan Qashqai ανανεώθηκε εκτενώς και δίνει το στίγμα του, προκειμένου να διατηρήσει την θέση του ηγέτη στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά, ώστε να συνεχίσει να στέκεται με αξιώσεις απέναντι από τον όλο και εντονότερο ανταγωνισμό. Στην εβδομαδιαία συμβίωση στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε την βασική έκδοση του μοντέλου, που αφορά το μεγαλύτερο μέρος του καταναλωτικού κοινού, με τον βενζινοκινητήρα των 1.3 λίτρων με υβριδική ήπια υποβοήθηση 48V και απόδοση 140 ίππων στο εξοπλιστικό επίπεδο Unique.
Ιδρύοντας και εξελίσσοντας μια νέα κατηγορία
Το Nissan Qashqai παρουσιάστηκε το 2006, με την ιαπωνική εταιρεία να παίρνει το ρίσκο να αντικαταστήσει το μικρομεσαίο Almera με ένα πολυχρηστικό Crossover, καλύπτοντας ταυτόχρονα πολλαπλές ανάγκες και εγκαινιάζοντας την κατηγορία των C-SUV, στην οποία ηγείται μέχρι σήμερα, παρά τον έντονο ανταγωνισμό. Το 2013 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά, συνεχίζοντας τον θρύλο και το 2021 παρουσιάστηκε η 3η και πιο προηγμένη γενιά, η οποία υπέστη σε ένα εκτεταμένο Facelift τον Απρίλιο του 2024. Όλα αυτά τα χρόνια το ιαπωνικό μοντέλο καθόρισε και ανέπτυξε την κατηγορία των C-SUV, ως την πιο εμπορική της ευρωπαϊκής αγοράς.
Εμπνευσμένο από την ιαπωνική κουλτούρα
Η Nissan επικεντρώνεται σε στοιχεία της ιαπωνικής κουλτούρας, προκειμένου να δώσει ξεχωριστή προσωπικότητα στο ανανεωμένο Qashqai και παράλληλα να το διαφοροποιήσει από το προηγούμενο μοντέλο.
Ειδικότερα, το μπροστινό μέρος οι σχεδιαστές το έχουν εμπνευστεί από τους μαχητές – πολεμιστές Samurai, προσδίδοντας ταυτόχρονα μια φουτουριστική όψη. Τα λεπτά Led φωτιστικά σώματα στο πάνω μέρος, δίνουν μια μοντέρνα αίσθηση ενώ οι προβολείς ενσωματώνονται μέσα στην μάσκα. Το αποτέλεσμα είναι να μην θυμίζει κανένα άλλο μοντέλο της αγοράς.
Το προφίλ διατηρεί τις γραμμές και τις αναλογίες του απερχόμενου μοντέλου, αναδεικνύοντας τον όγκο και τον χρηστικό του χαρακτήρα, ενώ οι έντονες ακμές προσδίδουν ζωντάνια.
Το πίσω μέρος με την μεγάλη πέμπτη και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης τονίζουν την πρακτικότητα. Ο Off – Road προφυλακτήρας δίνει το απαραίτητο στοιχείο της περιπέτειας, ενώ τα χαρακτηριστικά οριζόντια φωτιστικά σώματα διαθέτουν νέα πιο ελκυστικά γραφικά Led.
Αναβαθμισμένο
Περνώντας στην καμπίνα, γίνεται κάτι παραπάνω από εμφανές η βελτιωμένη εικόνα, τα ποιοτικότερα υλικά, το φινίρισμα και η προσεγμένη συναρμογή.
Το ταμπλό παραμένει ογκώδες και ντύνεται με ύφασμα με καλή αίσθηση αφής. Κεντρικά αναδεύεται η ευκρινέστατη οθόνη των 12,3 ιντσών, του συστήματος πολυμέσων «Nissan Connect display». Πίσω από το κλασικό τιμόνι κεντρίζει το ενδιαφέρον ο μεγάλος πολυλειτουργικός πίνακας οργάνων 10 ιντσών με σύγχρονη απεικόνιση γραφικών.
Εργονομικά είναι προσεγμένο, με τις θέσεις των διακοπτών – λειτουργιών στα σωστά σημεία, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Όσον αφορά την πρακτικότητα, είναι ένα από τα κυρία πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου, με άπλετους χώρους μπροστά και πίσω και μεγάλες θήκες για αντικείμενα.
Τα καθίσματα παρέχουν την ιδανική στήριξη του σώματος των επιβατών, συμβάλλοντας στην άνεση, ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών κυμαίνεται μεταξύ 455-504 λίτρων, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.447 lt.
Για τις ανάγκες της εποχής
Κάτω από το καπό κρύβεται ο βενζινοκινητήρας των 1.3 λίτρων της οικογένειας DIG-T, ο οποίος συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, αποδίδοντας 140 ίππους και 240 Nm ροπής και συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Έμφαση στην ασφάλεια
Την πολύχρονη αυτή παρακαταθήκη την εξαργυρώνει σε κάθε δυνατή συνθήκη και οδικό δίκτυο, αποδεικνύοντας τους λόγους που πρωταγωνιστεί στην αγορά όλα αυτά τα χρόνια.
In der Stadt κινείται με ευελιξία, παρά τις αυξημένες διαστάσεις και τον όγκο του. Παράλληλα, η υψηλή θέση οδήγησης και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες το εφοδιάζουν με ιδανική περιμετρική ορατότητα, η οποία διευκολύνει την κίνηση στον αστικό ιστό και ιδιαίτερα στα στενά.
Im Netz für die Berggebiete und den ländlichen Raum αποκαλύπτει τα πλεονεκτήματα του. Ισορροπημένο στον δρόμο, με καλή αίσθηση της ανάρτησης, επικεντρωμένο στην άνεση. Η ελαστικότητα του βενζινοκινητήρα δίνει την απαραίτητη δύναμη να κινείται με αξιοπρέπεια ακόμα και σε απότομες ανηφόρες. Θα μας άρεσε πιο κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου. Η γενικότερη συμπεριφορά θυμίζει περισσότερο Hatchback παρά SUV. Συνολικά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα αυτοκίνητο βόλτας για χαλαρή και ασφαλή οδήγηση.
Auf der Autobahn είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, διαθέτοντας ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες καλή ποιότητα κύλισης και επίπεδα ηχομόνωσης, ανάλογα των mainstream προτάσεων της αγοράς, ενώ η αίσθηση παραμένει αντίστοιχη ενός άνετου hatchback.
Allgemein το ανανεωμένο Qashqai εστιάζει στον τομέα της ασφαλείας με πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), τα οποία λειτουργούν άμεσα και έγκαιρα, βελτιώνοντας τα επίπεδα της προσοχής του οδηγού. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής κυμάνθηκε μεταξύ 6,8 – 7,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Τιμές που συναντάμε σε κάποια πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα.
Λύσεις καθημερινότητας
Με το Qashqai η Nissan συνδυάζει πλεονεκτήματα πολλών κατηγοριών, προσφέροντας ένα αυτοκίνητο που καλύπτει πολλαπλές ανάγκες, διευκολύνοντας την καθημερινότητα. Σε όλους αυτούς, οικογενειάρχες ή μη απευθύνεται το μοντέλο αυτό. Για τους «πρακτικούς χαρακτήρες», που ψάχνουν ένα πολυλειτουργικό αυτοκίνητο, για την εκδρομή, το ταξίδι… αλλά και τις ανάγκες της οικογένειας.
Ανατίμηση ουσίας
Στους τιμοκαταλόγους της Nissan, συναντάμε την εισαγωγική έκδοση του Qashqai «Unique» από 29.990€, ελαφρά κάτω από το φράγμα των 30.000€ και μέσα στον μέσο όρο της κατηγορίας. Πρόκειται για μια ανατίμηση της αξίας σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, αλλά με ουσία, δεδομένης της τεχνολογίας και των προηγμένων συστημάτων ασφαλείας.
Technische Merkmale
AMAXOMA |
|
Presse |
SUV , Crossover |
Sitze |
5 |
Türen |
5 |
VERBRAUCH - EMISSIONEN - SUBVENTIONEN |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου, (WLTP) |
6.3-6.4 l/100 km |
CO2-Emissionen (WLTP) |
142-145 g/km |
Kraftstofftyp |
Benzin |
Beschleunigung 0 - 100 km/h |
10.2 δευτ |
Maximale Geschwindigkeit |
196 km/h |
Abgasspezifikationen |
Euro 6e |
Verhältnis Gewicht/Leistung |
9.6 κιλά/Hp, 104.1 Hp/τόνος |
Verhältnis Gewicht/Drehmoment |
5.6 κιλά/Nm, 178.4 Nm/τόνος |
MOTOREN GESAMT |
|
Strom |
140 Hp @ 5000 σ.α.λ. |
Leistung pro Liter Hubraum |
105.1 Hp/l |
Drehmoment |
240 Nm @ 1650-4000 S.A.L. |
Anordnung der Motoren |
Vorwärts, quer |
Motormodell/Code |
HR13DDT |
Motorgehäuse |
1332 cm3 |
Anzahl von Zylindern |
4 |
Konfiguration des Motors |
In Serie |
Durchmesser des Zylinders |
72.2 mm |
Διαδρομή εμβόλου |
81.35 mm |
Grad der Kompression |
10.5:1 |
Anzahl der Ventile pro Zylinder |
4 |
Kraftstoffeinspritzsystem |
Direktes Sprühen |
Motorabsaugung |
Turbolader , Ladeluftkühler |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
Φίλτρο σωματιδίων |
GRÖSSE UND GEWICHT |
|
Gewicht |
1345-1463 κιλά |
Maximale Nutzlast |
472-590 κιλά |
Mindestvolumen des Gepäckraums |
455-504 l |
Maximales Volumen des Gepäckraums |
1447 l |
Fassungsvermögen des Kraftstofftanks |
55 l |
Maximale Belastung |
75 kg |
Zulässige Anhängelast mit Bremsen (12%) |
1400 Kilo |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης χωρίς φρένα |
700 kg |
Maximale Stützlast |
100 κιλά |
ABMESSUNGEN |
|
Länge |
4425 mm |
Breite |
1835 mm |
Höhe |
1625 mm |
Radstand |
2665 mm |
Vorwärtsspur |
1580-1590 mm |
Zurück Spur |
1580-1596 mm |
Minimaler Drehdurchmesser (Drehdurchmesser) |
11.1 m |
ARCHITEKTUR |
|
Bewegung |
Στον μπροστινό άξονα |
Anzahl der Gänge und Art des Getriebes |
6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων |
Vordere Bremsen |
Belüftete Tabletts |
Hintere Bremsen |
Scheiben |
Hilfssysteme |
ABS (Anti-Blockier-Bremssystem) |
Art der Adresse |
Management chukrania (mit Zähnen) |
Lenkung |
Elektrisches Lenkrad |
Räder |
215/65 R17 ή 235/55 R18 ή 235/50 R19 ή 235/45 R20 |