Η BYD φέρνει το Atto 3, ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV που ανταποκρίνεται στις απαιτητικές ανάγκες και συνήθειες των Ευρωπαίων καταναλωτών, ώστε να γίνει η εμπορική αιχμή του δόρατος του κινεζικού κολοσσού. Στην εβδομαδιαία συμβίωση στο Topspeed.gr οδηγήσαμε την έκδοση με την μπαταρία των 62 kWh και τον κινητήρα απόδοσης 204 Hp.
Πολιορκητικός κριός
Το 2022 η BYD παρουσίασε ένα σύγχρονο και μοντέρνο αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV, το ATTO 3, εμφανώς προσανατολισμένο στην ευρωπαϊκή αγορά, με σκοπό να αποσπάσει το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο, βασισμένο στην προηγμένη ηλεκτρική πλατφόρμα «e-Platform 3.0», αποτελώντας τον πολιορκητικό κριό του κινεζικού κολοσσού.
Η φιλοσοφία του κινεζικού δράκου
Ως επικεφαλής σχεδιασμού έχει οριστεί ο διάσημος Wolfgang Egger, ο οποίος για το Atto 3 εμπνεύστηκε από στοιχεία της κινεζικής κουλτούρας και τους μυθικούς κινεζικούς δράκους.
Ειδικότερα, το μπροστινό μέρος δείχνει επιθετικό, αλλά όμορφο και ισορροπημένο. Διαθέτει το «βλέμμα» του δράκου, καθώς οι σφηνοειδείς Led προβολείς, ως συνέχεια των ανασηκωμένων φτερών στο καπό, καταλήγουν στην μίνιμαλ γκρι μάσκα, σχηματίζοντας το ρύγχος. Το «πρόσωπο» ολοκληρώνεται με τον δυναμικό και αεροδυναμικό προφυλακτήρα, που θυμίζει το πρόσωπο του δράκου.
Το προφίλ σχηματίζεται από μυώδεις επιφάνειες και έντονα νεύρα, προσδίδοντας μια στιβαρή και κομψή σιλουέτα. Διατηρεί την απλότητα, αναδεικνύοντας τις σχεδιαστικές γραμμές και στην Pillar C διαθέτει ανάγλυφο μοτίβο, που θυμίζει πτερύγια δράκου.
Το πίσω μέρος, είναι και το πιο χαρακτηριστικό, με την πέμπτη πόρτα να έχει ελαφριά κλίση, να σχηματίζει μια όμορφη αεροτομή οροφής και να καταλήγει στον όμορφο προφυλακτήρα με τον αεροδυναμικό διαχύτη. Το ενιαίο φωτιστικό σώμα, με γραφικά Led υπογράφει τον τύπο του μοντέλου, κάνοντας το εύκολα αναγνωρίσιμο.
Με στυλ και φαντασία
Από τα ενδιαφέροντα στοιχεία του BYD ATTO 3 είναι το εσωτερικό του, με τους σχεδιαστές να επιστρατεύουν όλο το φάσμα της φαντασίας τους, δίνοντας ξεχωριστό στυλ.
Έτσι λοιπόν σχεδιαστικά, κερδίζει το κοινό, χάρη στην ευρηματικότητα. Το ταμπλό και οι επενδύσεις των θυρών έχουν φινίρισμα από αφρώδη και μαλακά υλικά, με καλή αίσθηση αφής. Φουτουριστικό, με ευχάριστο διάκοσμο, θυμίζοντας διαστημόπλοιο, με καμπύλες επιφάνειες. Χαρακτηριστικές είναι οι χορδές στις τσέπες των θυρών, που βγάζουν ήχο, θυμίζοντας κινέζικο μουσικό όργανο. Η συναρμογή βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, αναδεικνύοντας την ποιότητα κατασκευής του αυτοκινήτου. Ενδιαφέρον έχει ο νυχτερινός ambient φωτισμός, που δημιουργεί μία χαλαρωτική ατμόσφαιρα, κατά την βραδινή οδήγηση.
Κεντρικά δεσπόζει η περιστρεφόμενη πολυλειτουργική οθόνη των 15,8 του συστήματος πολυμέσων, η οποία λειτουργεί ως πίνακας ελέγχου, ενώ πίσω από το όμορφο λειτουργικό τιμόνι, βρίσκεται ο μίνιμαλ ψηφιακός πίνακας οργάνων και πληροφοριών, 5,5 ιντσών.
Εργονομικά βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, με τους διακόπτες στα κατάλληλα σημεία, προκειμένου να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο. Στον τομέα αυτό εύχρηστες είναι και οι φωνητικές εντολές για τον χειρισμό των ηλεκτρικών παραθύρων, του ραδιοφώνου και του συστήματος πλοήγησης, με τον χαιρετισμό «Hi BYD».
Πλούσιο είναι και σε χώρους, τόσο μπροστά όσο και πίσω, με υψηλά επίπεδα πρακτικότητας και χρηστικότητας. Διαθέτει έξυπνες θήκες στην καμπίνα, καθώς οι σχεδιαστές έχουν πετύχει την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του διαθέσιμου εσωτερικού χώρου. Σε αυτό συμβάλλει καθοριστικά και το επίπεδο πάτωμα, καθιστώντας άνετη την μετακίνηση 5 μεγαλόσωμων ενήλικων επιβατών, με εύκολη πρόσβαση στο όχημα.
Τα εργονομικά και άνετα καθίσματα παρέχουν κορυφαία πλευρική και οσφυϊκή στήριξη, ιδίως για τους μπροστινούς επιβάτες.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, αγγίζει τα 440 λίτρα, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων πλήρως αναδιπλωμένες, φτάνει τα 1.340 λτ.
Ευέλικτη ηλεκτροκίνηση
Κίνηση παίρνει από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου 204 ίππων και 310 Nm ροπής, ο οποίος δίνει κίνηση στον μπροστινό άξονα. Η ενέργεια παρέχεται μέσω της επαναστατικής μπαταρίας λιθίου φωσφορικού σιδήρου (LFP) τύπου Blade, που γνωρίσαμε στο Dolphin, η οποία έχει τοποθετηθεί χαμηλά κάτω από το πάτωμα και δίνει αυτονομία 420 km με βάση το πρότυπο WLTP, προσφέροντας μια ευέλικτη και οικονομική μορφή ηλεκτροκίνησης.
Με στόχο την ολοκληρωτική ικανοποίηση
Στην BYD έχοντας επιμεληθεί με φροντίδα την εξωτερική εμφάνιση και το εσωτερικό, χρησιμοποιώντας φαντασία, εστιάζουν στην προσεγμένη κατασκευή και με στόχο, μια ολοκληρωτική ικανοποίηση των αναγκών του οδηγού, με την συμπεριφορά του σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.
In der Stadt κρύβει τον πραγματικό του όγκο. Κινείται ευέλικτα στον αστικό ιστό και σε συνδυασμό με τον νευρικό ηλεκτροκινητήρα, επιτρέπει τους ελιγμούς όταν είναι απαραίτητοι και σύμφωνα με τον ΚΟΚ. Η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης και οι γωνίες του αμαξώματος, προσφέρουν ικανοποιητική ορατότητα.
Im Netz für die Berggebiete und den ländlichen Raum αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο e-platform 3.0. Πατάει πολύ καλά στον δρόμο, χάρη στην ανάρτηση που λειτουργεί υποδειγματικά, ισορροπώντας μεταξύ άνεσης και ενεργητικής ασφάλειας και απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το τιμόνι είναι σαφέστατο και η συνολική αίσθηση απολαυστική.
Auf der Autobahn θα εκπλήξει ευχάριστα με τα πολύ υψηλά επίπεδα ποιότητας κύλισης και ηχομόνωσης, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, παραμένοντας άνετο και ασφαλές.
Allgemein με τρία προφίλ οδήγησης προσαρμόζεται στις διαθέσεις και τις ανάγκες του οδηγού, καθώς και στις εκάστοτε συνθήκες. Το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο, αναπτύσσοντας αίσθημα ασφάλειας.
Ικανοποιητική είναι και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας, με την αυτονομία των 420 χιλιομέτρων να είναι κοντά στην πραγματική.
Όσον αφορά την φόρτιση σε τυπικό φορτιστή των 20KW απαιτούνται περίπου τρεις ώρες για πλήρη φόρτιση.
Για τις σύγχρονες ανάγκες
Το BYD Atto 3 είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, το οποίο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις πολλαπλές ανάγκες της εποχής και με επίκεντρο την περιβαλλοντική συνείδηση. Για τον λόγο αυτόν απευθύνεται σε όσους σκέφτονται την αγορά ενός προσιτού αμιγώς ηλεκτρικού SUV, που να καλύπτει ένα φάσμα μεταφορικών αναγκών, με άπλετους χώρους και ευχάριστο για τις οικογενειακές φιλικές αποδράσεις.
Ασυναγώνιστο
Με τιμή που ξεκινάει Von 26.525€ αντί για 37.990€, στην έκδοση Comfort einschließlich κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», και το «Εuro 2024 Εlectric Βonus» του εισαγωγέα, ενώ αντίστοιχα στην έκδοση Design της δοκιμής κοστίζει 28.041 € από 39.990€. Εμπορική πολιτική που το καθιστά ασυναγώνιστο.
Technische Merkmale
AMAXOMA |
|
Presse |
SUV |
Sitze |
5 |
Türen |
5 |
EPIDOSIS |
|
Kraftstofftyp |
Elektrizität |
Beschleunigung 0 - 100 km/h |
7.3 δευτ |
Verhältnis Gewicht/Leistung |
8.6 κιλά/Hp, 116.6 Hp/τόνος |
Verhältnis Gewicht/Drehmoment |
5.6 κιλά/Nm, 177.1 Nm/τόνος |
ELEKTROMOTOR |
|
Leistung des Elektromotors |
204 PS |
Drehmoment |
310 Nm |
Position des Elektromotors |
Vorderachse, querliegend |
BATTERIE |
|
Brutto-Batteriekapazität |
60.48 kWh |
Batterietechnik |
Φωσφορικό λίθιο σίδηρο (LiFePO4) |
Position der Batterie |
Unter dem Fußboden |
Elektrische Reichweite (WLTP) |
420 km |
GRÖSSE UND GEWICHT |
|
Gewicht |
1750 κιλά |
Maximale Nutzlast |
410 κιλά |
Mindestvolumen des Gepäckraums |
440 l |
Maximales Volumen des Gepäckraums |
1340 l |
ABMESSUNGEN |
|
Länge |
4455 mm |
Breite |
1875 mm |
Höhe |
1615 mm |
Radstand |
2720 mm |
Vorwärtsspur |
1575 mm |
Zurück Spur |
1580 mm |
Entfernung vom Boden |
150 mm |
ARCHITEKTUR |
|
Bewegung |
Στον μπροστινό άξονα |
Anzahl der Gänge und Art des Getriebes |
1 σχέση, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Vordere Federung |
Unabhängiger McPherson-Typ |
Hintere Federung |
Unabhängige Aufhängung von mehreren Gliedern |
Vordere Bremsen |
Belüftete Tabletts |
Hintere Bremsen |
Scheiben |
Hilfssysteme |
ABS (Anti-Blockier-Bremssystem) |
Art der Adresse |
Management chukrania (mit Zähnen) |
Lenkung |
Elektrisches Lenkrad |
Räder |
215/55 R18 |