Η Nissan, το κάνει αυτό: Μια στο τόσο, παρουσιάζει ένα μοντέλο που ειναι hate or like it. Που, ή θα το ερωτευτείς, σχεδιαστικά, ή θα το μισήσεις. Και, αν με το 100ΝΧ (με το οποίο έζησα κάμποσα χρόνια) δεν κατάφερε να δώσει συνέχεια, με το, ομολογουμένως παράξενο, Juke, να την περιμένεις. Γιατί, σε μια εποχή που όλα τα μοντέλα, όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών, τείνουν να είναι σχεδόν copy/paste, αυτό καταφέρνει να είναι ξεχωριστό. Άλλωστε, η σχεδίασή του, είναι εμπνευσμένη από μοτοσικλέτες και… διαστημόπλοια (ναι, από διαστημόπλοια).
Γούστα είναι αυτά. Όμως, στην ουσία του, τι είναι το Juke; Από τα πρώτα λεπτά μαζί του, είναι εύκολο να καταλάβεις πως πρόκειται για ένα καθημερινό αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές, το οποίο όμως, πέρα από τη χρηστικότητα, είναι βαθιά εστιασμένο στο να σου φτιάχνει τη μέρα. Γιατί, αν δεν σε προδιαθέτουν οι χρωματικές επιλογές, οι ζάντες και τα… άλλα του εξωτερικού, σίγουρα θα το κάνουν οι ακραίες επιλογές του εσωτερικού.
Το οποίο εσωτερικό, όχι τυχαία, είναι εμπνευσμένο από τον κόσμο της μοτοσικλέτας, όπως μπορείς να καταλάβεις κοιτάζοντας το καντράν με το κοντέρ και το στροφόμετρο να δεσπόζουν και το -σε χτυπητό κίτρινο- γυαλιστερό σκληρό πλαστικό που διατρέχει την καμπίνα, από το κέντρο του ταμπλό, ως τους πίσω επιβάτες.
Το Juke της δοκιμής μας είναι Vorderradantrieb και φοράει τον “ιστορικό” 1.500άρη Κ9Κ dci ντηζελοκινητήρα της Renault, που θεωρείται, όχι αδίκως, ένας από τους αποδοτικότερους κινητήρες πετρελαίου στον πλανήτη. Με χωρητικότητα 1.461 κ.εκ. και τη βοήθεια turbo, το μοτέρ αποδίδει 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής, με τη μέγιστη τιμή να εμφανίζεται στις 1.750 σ.α.λ. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι ο κινητήρας, με τεχνολογία δεύτερης γενιάς common railMerkmale φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων. Γιατί, στην Ελλάδα ζούμε.
Πώς μπορεί, λοιπόν, το Juke να σου φτιάξει τη μέρα; Αρχικά, ειναι η Fahrerplatz. Χωμένος στο -με άριστη πλευρική στήριξη- κάθισμα, πιάνεις το τριάκτινο τιμόνι και απολαμβάνεις το πανοραμικό view. Βλέποντας, στο χαμηλό σημείο του οπτικού σου πεδίου, το “φούσκωμα” του καπό με τις δυο μαύρες λωρίδες.
Αυτή, ειναι μόνο η αρχή. Γιατί, γενικά, το Juke, παρά τα 180 χλστ. της απόστασής του από το έδαφος και τα 1.370 κιλά του, φαίνεται πως είναι εστιασμένο στη σπορ οδήγηση. Ουσιαστικά, σε προκαλεί να “παίξεις”. Αν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport (Öko und Normal είναι τα άλλα δύο) Ο κινητήρας, μετά τις 1.800 σ.α.λ. αρχίζει να τραβάει με προθυμία και περίσσευμα ροπής, συνδυασμένος με το άριστο, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο, το οποίο σου επιτρέπει να μην κατεφεύγεις σε αυτό ψάχνοντας για ροπή.
Το Juke είναι τόσο φιλικό και συνάμα δυναμικό, που σε προκαλεί να κινηθείς γρήγορα και να διασκεδάσεις. Και αυτό, με το ελάχιστο τίμημα, καθώς η κατανάλωσή του, κινείται λίγο παραπάνω από τα 6lt/100km.
Παρόλα αυτά, η δυναμική αίσθηση οδήγησης και ο πραγματικά σπορ χαρακτήρας του, δεν επηρρεάζουν την Walzqualität, η οποία είναι άνω του μέσω όρου και θυμίζει Qashqai, παρά το γεγονός ότι στις μικρές ταχύτητες, ο πίσω άξονας δυσανασχετεί στις εγκάρσιες ανωμαλίες.
Ως “Dissonanz“, βρίσκω τη θέση στην οποία έχει τοποθετηθεί το πανέξυπνο gadgetάκι με τη διπλή λειτουργία, κάτω από την οθόνη αφής. Γιατί, πέρα από το χειρισμό των συστημάτων εξαερισμού, από την οθόνη, από την οποία επιλέγεις το πρόγραμμα οδήγησης και στην οποία βλέπεις διάφορες ενδείξεις, όπως τη ροπή, τα G που δέχεσαι κατά την επιτάχυνση, την επιβράδυνση, το στρίψιμο, αλλά και την οικονομία καυσίμου. Όμως, εκεί που είναι τοποθετημένο, είναι αδύνατο να το κοιτάξει ο οδηγός, έστω και στιγμιαία, εάν βρίσκεται εν κινήσει.
Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…
Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…
DS Automobiles kündigt das neue "Premium Upgrade"-Programm an, das Enthusiasten die Möglichkeit gibt,...
Porsche stattet den Sportwagen 911 erstmals mit einer Batterie aus, der Elektromotor wird...
Die europäischen Automobilhersteller haben auf die Verlangsamung der Verkäufe von reinen...
Ford Performance freut sich, heute seine Teilnahme an der Rallye Dakar 2025 bekannt zu geben,...