Προεπισκόπηση στο κοντινό μέλλον για τη Citroën με το νέο C5 Aircross Concept. Το πρωτότυπο που αποκαλύφθηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, παραπέμπει στη δεύτερη γενιά του SUV, το οποίο θα διαθέτει ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και θα βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium.
Ειδικότερα, η Citroen αποκάλυψε το πρωτότυπο C5 Aircross στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού στις 14 Οκτωβρίου, μια προεπισκόπηση της δεύτερης γενιάς του συμπαγούς SUV, το οποίο λανσάρεται στα μέσα του 2025 με επιλογή ενός πλήρως ηλεκτρικού συστήματος κίνησης με μέγιστη αυτονομία 680 χιλιομέτρων.
Το concept θα ανταποκρίνεται στο «95%» του μοντέλου παραγωγής, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Citroen Thierry Koskas στις 14 Οκτωβρίου στην έκθεση.
«Το C5 Aircross υπήρξε μια μεγάλη εμπορική επιτυχία για εμάς», δήλωσε ο Koskas για το κορυφαίο μοντέλο της μάρκας της Stellantis, «αλλά ήρθε η ώρα να το ανανεώσουμε».
Τα πρώτα στοιχεία
Το νέο C5 Aircross θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική STLA Medium, η οποία μπορεί να φιλοξενήσει κινητήρες εσωτερικής καύσης και ηλεκτρική ενέργεια από μπαταρία. Η επόμενη γενιά του C5 Aircross θα μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με μια σειρά από συμπαγή SUV της Stellantis, όπως το Peugeot 3008, το Opel/Vauxhall Grandland και το νέο Jeep Compass.
Το σημερινό C5 Aircross ξεκίνησε την παραγωγή του το 2017. Διαθέτει υβριδικό και plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης 48 volt.
Το νέο μοντέλο, όπως και το σημερινό, θα κατασκευάζεται στη Rennes της Γαλλίας. Η Stellantis έχει επενδύσει 173 εκατομμύρια δολάρια για την αναβάθμιση του εργοστασίου ώστε να παράγει ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο.
Με μήκος 4650 mm, το C5 Aircross concept είναι κατά 150 mm μακρύτερο από το σημερινό μοντέλο. Το ύψος του είναι 1660 mm, ελαφρώς μικρότερο από το σημερινό C5 Aircross, το οποίο έχει ύψος 1689 mm.
Η Citroen δεν έδωσε στη δημοσιότητα τεχνικές λεπτομέρειες για την επόμενη γενιά του C5, αλλά το Peugeot 3008 διατίθεται με υβριδικό σύστημα κίνησης 48 βολτ, plug-in υβριδικό και διάφορες πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις με μέγιστη αυτονομία σχεδόν 700 χιλιομέτρων.
Γαλλική αντεπίθεση
Νωρίτερα φέτος, η Citroen ανανέωσε το μικρό της SUV, το C3 Aircross, και το μικρό C3. Και τα δύο βασίζονται στην πλατφόρμα Smart Car της Stellantis με χαμηλότερο κόστος.
Επίσης, στην έκθεση του Παρισιού, η Citroen παρουσίασε τα ανανεωμένα από το πρόσωπο συμπαγή αυτοκίνητα C4 και C4 X, καθώς και το ανανεωμένο ηλεκτρικό τετράτροχο Ami.
Ο ανταγωνισμός
Στην κατηγορία των συμπαγών SUV ηγήθηκε τον Αύγουστο το Volkswagen Tiguan, με πωλήσεις 118.722, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce, και ακολούθησαν τα Kia Sportage και Hyundai Tucson. Το C5 Aircross δεν ήταν στην πρώτη δεκάδα, με 28.977 πωλήσεις την περίοδο αυτή. Η χρονιά με τις καλύτερες πωλήσεις ήταν το 2019, όταν πωλήθηκαν σχεδόν 80.000 στην Ευρώπη.
Εκτός από τα Tiguan, Sportage και Tucson, οι βασικοί ανταγωνιστές περιλαμβάνουν τα Renault Austral και Scenic (πλήρως ηλεκτρικό), Nissan Qashqai, Ford Kuga και Skoda Karoq.
Οι πλήρως ηλεκτρικές προτάσεις στην κατηγορία περιλαμβάνουν τα BYD Atto 3 (το 2023 το καλύτερο σε πωλήσεις EV στην κατηγορία), 3008 και Grandland (ηλεκτρική επιλογή), καθώς και το VW ID4, το Ford Explorer (στην πλατφόρμα MEB της VW) και το επερχόμενο Skoda Elroq. Συνολικά, περίπου 20 πλήρως ηλεκτρικά compact SUV αναμένεται να κυκλοφορήσουν τα επόμενα δύο χρόνια, σύμφωνα με την Dataforce.