Kategorien: UncategorizedNEWS

Πώς έκλεβε στις μετρήσεις κατανάλωσης η Mitsubishi

Μη φανταστείς παράνομα λογισμικά, καλά κρυμμένα στα έγκατα του (εγκεφάλου του) αυτοκινήτου, έρευνες κρατικών υπηρεσιών, πόλεμο συμφερόντων και τέτοια πολύπλοκα πράγματα. Το σκάνδαλο των μετρήσεων κατανάλωσης καυσίμου της Mitsubishi, είναι πολύ πιο απλό από αυτό της VW. Θα το διαπιστώσεις αυτό, διαβάζοντας παρακάτω πώς γινόταν αυτή η παραποίηση των αριθμών.

Αρχικά, να δούμε πώς αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο. Η Nissan, συμπαραγωγός της Mitsubishi στα μοντέλα DayZ, ενώ διενεργούσε μετρήσεις κατανάλωσης για μοντέλα που εξελίσσει, διαπίστωσε πως οι μετρήσεις που είχε δώσει η Mitsubishi για τα DayZ, δεν “έβγαιναν”. Απευθύνθηκε στην έτερη ιαπωνική εταιρεία, η οποία χωρίς περιστροφές, ερεύνησε ενδοεταιρικά το θέμα και απάντησε σχεδόν άμεσα ότι “είχαν παραποιηθεί οι μετρήσεις”.

Η πληροφορία αυτή, διέρρευσε από τη Nissan, η οποία ήθελε να νίψει τας χείρας της από νωρίς, για το σκάνδαλο, αν και, όπως αποδείχθηκε, δεν χρειαζόταν. Η Mitsubishi παραδέχθηκε άμεσα δημοσίως την ενοχή της στο συγκεκριμένο θέμα και προγραμμάτισε, λίγο μετά την ανακοίνωση, συνέντευξη Τύπου του προέδρου της, στην οποία είδαμε την απίθανη σκηνή τον κ. Aikawa να υποκλίνεται μπροστά μας και να ζητά ταπεινά συγνώμη (δες τη φωτογραφία σε αυτό το ρεπορτάζ, hier), παρότι, όπως φαίνεται, δεν είχε γνώση της πρακτικής που είχε ακολουθηθεί.

Και τι είχε γίνει ακριβώς; Στην Ιαπωνία, οι μετρήσεις κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπής ρύπων, δεν γίνονται όπως στις ΗΠΑ, ή την Ευρώπη, δηλαδή σε ειδικά διαμορφωμένες πίστες (πλην των Peugeot/Citroen που πλέον κάνουν τις δοκιμές σε συνθήκες πραγματικής κίνησης). Γίνονται σε “εργαστηριακό θάλαμο“. Δηλαδή σε μια μεγάλη αίθουσα με ράουλα, τα οποία λειτουργούν περίπου όπως ο διάδρομος γυμναστικής για τον άνθρωπο.

Μέτρηση εκπομπής ρύπων και κατανάλωσης

Τα αυτοκίνητα, πατάνε και κινούνται πάνω στον κυλιόμενο διάδρομο, στον οποίο έχουν εισαχθεί προηγουμένως διάφορα δεδομένα/παράμετροι, με τα οποία προσομοιώνεται η αντίσταση του ανέμου, της ασφάλτου και άλλα, ώστε να “δημιουργηθούν” τεχνητά οι πραγματικές συνθήκες, οι οποίες θα επηρρεάσουν την απόδοση του αυτοκινήτου εκτός εργαστηρίου.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι μηχανικοί (;) της Mitsubishi φούσκωναν τα λάστιχα όσο μπορούσαν περισσότερο (σε σημείο που η κίνηση σε πραγματικές συνθήκες θα ήταν από επικίνδυνη, ως φονική), μειώνοντας την επιφάνεια τριβής του πέλματος και την αντίσταση και, κατά συνέπεια, Verbrauch (αυτή την τακτική χρησιμοποιούν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στις μετρήσεις κατανάλωσης, όπως έχουμε καταδείξει σε προηγούμενο ρεπορτάζ μας, το οποίο θα διαβάσεις hier). 

Νεότερες -ανεπιβεβαίωτες, ωστόσο- πληροφορίες, αναφέρουν ότι οι άνθρωποι της Mitsubishi παρενέβαιναν και στις παραμέτρους του κυλιόμενου διαδρόμου, ώστε να δημιουργήσουν συνθήκες με τις οποίες τα μοντέλα τους θα κατανάλωναν λιγότερο καύσιμο.

George Karagiannis

Neueste Beiträge

Ρεκόρ για το IONIQ 5 N στο Pikes Peak International Hill Climb

Η Hyundai συνεχίζει να καταπλήσσει με τις επιδόσεις των ηλεκτρικών της οχημάτων, καθώς τρία Hyundai…

vor 1 Stunde

Νέο Mercedes-Benz eSprinter: Έναρξη πωλήσεων στην Ελλάδα (Photo και Τιμές)

Το νέο Mercedes-Benz eSprinter ήρθε με πλούσιο βασικό εξοπλισμό, πολλά νέα ψηφιακά πρόσθετα, αναβαθμισμένο σύστημα…

2 Stunden ago

Η Tesla παρουσιάζει την επιλογή βαφής Quicksilver για το Model 3

Η Tesla ανακοίνωσε την ενημέρωση του configurator για το Model 3 με την εισαγωγή μιας…

vor 1 Tag

Fiat 500: Ο «αιώνιος έφηβος» γίνεται 67 ετών

Η σημαδιακή ημερομηνία 4 Ιουλίου δεν είναι μόνο σημαντική για τον εορτασμό της Ημέρας Ανεξαρτησίας…

vor 1 Tag

Η Aston Martin παρουσιάζει την DBX707 AMR24: Ο απόλυτος συνδυασμός πολυτέλειας και αγωνιστικής κληρονομιάς

Αποκλειστική Έκδοση DBX707 AMR24 Η Aston Martin παρουσιάζει την DBX707 AMR24 Edition, μια μοναδική έκδοση…

vor 1 Tag

Pagani Huayra Epitome: Ελληνικό όνομα στην πρώτη Pagani με χειροκίνητο κιβώτιο

Η Κορυφή της Εξατομίκευσης και των Επιδόσεων Η Pagani Automobili παρουσιάζει την Huayra Epitome, ένα…

vor 1 Tag