Die Bewegung auf der Straße leben

Όταν έλιωσα στο στρίψιμο μια MiTo QV

Οδηγίες χρήσης: Μπαίνεις στη MiTo QV.  Τη ζεσταίνεις. Βάζεις το Dynamisch. Πας κάπου που έχει ησυχία. Φουσκώνεις την τουρμπίνα σε δευτέρα η τρίτη. Ακούς το ξεφύσημα της σκάστρας. Αυτό είναι cuore sportivo.

H συνεχεια εχει πολυ στροφιλικι σε ορεινες, ηρεμες διαδρομες, τα 18αρια να στριγγλιζουν απεγνωσμεναdie Brembo να βρωμανε απο το βιασμο και εσενα να παλευεις με τα Paddel στο τιμονι, το οποιο σε πληροφορει με εκπληκτικη ακριβεια για το δρομο. Πολλοι μου λενε οτι η MiTo παλιωσε. Δεν το καταλαβαινω. Στα δικα μου τα ματια, με τις 18αρες και τα σποιλερ, το γκρι ματ und die θεικα πισω φαναρια, φαινεται… ταμαμ. Και στο εσωτερικο, με τις καθισματαρες, τη νεανικη σχεδιαση, νεοτατο φαινεται. Στο δρομο;

 

 

 Πώς στρίβει

Εχει γκαζια. Οχι οπως η Giulietta, αλλα παει καλα. 7,3  για τα 0-100 δεν τα λες ασχημα. Κι εχει αυτο το βαρυ, μπασο ηχο στα χαμηλα που σου θυμιζει τι εστι Alfa. Ηχος που δυστυχως χανεται ψηλα και η MiTo ακουγεται πνιγμενη.Φαουλ για Alfa.

Πώς στριβει; Οπως οι προγονοι της που εχουν χαρισει δοξες και δαφνες σ αυτη τη μαρκα. Δε βγαζει μουρες, δεν υπερστρεφει, δεν παιρνει κλισεις. Αν την πιεσεις πολυ, θα ακουσεις τα 18αρια που δεινοπαθουν και θα τη νιωσεις να γλιστρα γλυκα με τα τεσσερα. Κι αν επιμεινεις, θα γυρισει λιγο το οπισθιο και θα κατευθυνθει προς τα εκει που θελεις. Το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό e-Q2, αλλά και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC διορθώνουν όποτε πρέπει και χωρίς κραυγές και υπερβολές κάθε υποστροφικό φαινόμενο, κάνοντας τη MiTo να κινείται γρήγορα σε κάθε διαδρομή.

Und τα φρενα… Brembo. Τι αλλο να πεις; Να πεις οτι στη θεση dynamic, αν το επιδιωξεις, μπλοκαρουν και τα 4 προκαλωντας σε να παιξεις. Θεικη, σε προκαλει να διασκεδασετε...

Και στο υπενθυμιζει αυτο καθε μερα, σε καθε διαδρομη. Με τη σφιχτη αναρτηση, τον μπασο ηχο της στα χαμηλα, το μπαρομετρο που το βλεπεις να θελει να γεμισει.

Καλά, τι μοτέρ είναι αυτό που είναι τόσο πρόθυμο; Πρόκειται για το ίδιο μηχανικό σύνολο που φόραγε και η προηγούμενη MiTo QV, δηλαδή και πάλι ο 1,4 MultiAir turbo με 170 ίππους και 230 Nm ροπής, (250 Nm στο Dynamic mode). Στην ανανεωμένη εκδοχή του μικρού μοντέλου, συνεργάζεται  μόνο με το 6άρι TCT κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (στο προ ανανέωσης μοντέλο υπήρχε χειροκίνητο έξι σχέσεων)  και επιτρέπει στη MiTo QV να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ. (-0,2 δλ. συγκριτικά με το προ ανανέωσης μοντέλο), ενώ χαρίζει στο μοντέλο μια τελική ταχύτητα της τάξης των 219 χλμ./ώρα.

Οι αλλαγές

Εκτός από το θεϊκό γκρι ματ χρώμα, οι αλλαγές στο εξωτερικό της νέας MiTo QV δεν είναι τόσο κραυγαλέες. Ίσως το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο σπορ, χάρη σε δύο- τρεις διακριτικές προσθήκες στο εξωτερικό.

Και στο Innerhalb, έχει διατηρηθεί η ίδια «συνταγή» (γιατί να την αλλάξουν άραγε;) που στόχο έχει να τονίσει τον σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου. Έτσι, η ανανεωμένη Alfa Romeo MiTo QV διαθέτει ταμπλό με επένδυση carbon look στο επάνω μέρος, μαύρο δέρμα με πράσινες ραφές στις επενδύσεις των καθισμάτων κ.α. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται το στάνταρ σύστημα infotainment Uconnect με οθόνη αφής 5,0 ιντσών.

Σε επίπεδο ποιότητας υλικών και φινιρίσματος δεν έχει αλλάξει κάτι, με το αποτέλεσμα να κινείται σε καλά επίπεδα. Οι χώροι παραμένουν ίδιοι με τους επιβάτες να περιορίζονται κάπως κυρίως πίσω, όσον αφορά τα γόνατα και τα κεφάλια.

 

Zusammenfassend

Η καταναλωση; 4,5 λτ./100 χλμ. χάρη και στο σύστημα stop-start (-10% σύγκριση με το προηγούμενο), λεει η Alfa Romeo, ουτε 9,5 δεν καταφερα να κανω ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 124 γρ./χλμ. (-11%).. Αλλα ειναι γνωστο το υπερβαρο του δεξιου μου ποδιου. Ετσι κι αλλιως, δεν εχει σημασια. Η QV ειναι για σενα, αν το λεει η καρδουλα σου. Αν εχεις ρομαντισμο μεσα σου. Και τα κατι παραπανω απο 20 που αξιζει, ειναι λιγα για οσα αξιζει…

Θα γκρινιαξω μονο για το εξαρι tct κιβωτιο που ναι μεν κανει σωστες αλλαγες προς τα πανω, ομως ειναι τοποθετημενο πολυ αριστερα και στα κατεβασματα αργει. Ο λεβιές είναι τοποθετημένος πολύ αριστερά και ΑΝ ήμουν ψηλός (δεν είμαι) θα τον χτύπαγα με το γόνατό μου. Η ύπαρξη του αυτόματου κιβωτίου TCT μπορεί να «λύνει» τα χέρια μέσα στην κίνηση, ωστόσο στην αυτόματη λειτουργία του παρουσιάζει ορισμένες φορές υστέρηση κατά την αλλαγή των ταχυτήτων.

Τώρα, θα την επαιρνα τη MiTo QV; Χωρις δευτερη σκεψη. Ειναι το κλασικο, αλλα σπανιο, προσθιοκίνητο μικρο του αυριο.