Δεν ήταν και μεγάλη έκπληξη: Η νέα Mercedes-Benz S-Class φέρνει μια σειρά από τεχνολογικές καινοτομίες, έχει αποκτήσει μεγαλύτερη ευφυΐα σε πολλούς τομείς, ενώ βάρος έχει δοθεί στην εμπειρία οδήγησής της, η οποία, σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, αγγίζει πλέον νέα υψηλά επίπεδα. Οι ψηφιακές καινοτομίες, για παράδειγμα στο
σύστημα MBUX, περιλαμβάνουν νέα χαρακτηριστικά που κάνουν την οδήγηση ακόμα πιο
απολαυστική και, φυσικά, ασφαλή. Σε αυτά περιλαμβάνεται το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα
με μεγάλη γωνία διεύθυνσης, αλλά και καινοτομίες στον τομέα της ασφάλειας, όπως
ο πίσω αερόσακος.
Το σύστημα PRE-SAFE® Impulse Side διαθέτει επίσης μια νέα λειτουργία, με την
οποία το αμάξωμα του οχήματος μπορεί να ανασηκώνεται προτού προκύψει πλευρική
σύγκρουση, χάρη στην ενεργή ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL. Μετά τη συστηματική
περαιτέρω εξέλιξή τους, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης αποτελούν ένα ακόμα
βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Για παράδειγμα, χάρη στους βελτιωμένους
αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν ακόμα καλύτερα
τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα. Οι δε οπτικές απεικονίσεις
έχουν αναβαθμιστεί σε νέα επίπεδα, καθώς ενσωματώνονται στον διαισθητικό
χειρισμό του συστήματος MBUX.
Μπορεί ένα πολυτελές sedan με μακρύ μεταξόνιο
να διαθέτει στην πόλη τις δυνατότητες ελιγμών και την ευελιξία ενός compact αυτοκινήτου;
Μπορεί, αρκεί να διαθέτει σύστημα διεύθυνσης και στους τέσσερις τροχούς, με
μεγάλη γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα.
Μπορούν να υπάρξουν ακόμα περισσότερες
καινοτομίες ασφάλειας στο εσωτερικό; Μπορούν, όπως αποδεικνύει η S-Class: Στην
περίπτωση σφοδρής μετωπικής σύγκρουσης, οι πίσω αερόσακοι ανοίγουν από τις
πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, με αποτέλεσμα τα συστήματα προστασίας του
αυτοκινήτου να καλύπτουν πλέον και τους δύο επιβάτες στις εξωτερικές πίσω θέσεις.
Μπορεί η ενεργή ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL
να βελτιώσει όχι μόνο την άνεση, αλλά και την ασφάλεια; Μπορεί, διότι πέρα από το
δοκιμασμένο σύστημα PRE-SAFE® Impulse Side, στη νέα S-Class ανασηκώνεται
ολόκληρο το αμάξωμα αμέσως πριν από μια επικείμενη πλευρική σύγκρουση. Έτσι
επωφελούνται όλοι οι επιβάτες.
Μπορούν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης να
βελτιωθούν ακόμα περισσότερο; Μπορούν, καθώς με την S-Class η Mercedes-Benz
κάνει ακόμα ένα μεγάλο βήμα προς το όραμά της για οδήγηση χωρίς ατυχήματα. Ο
οδηγός μπορεί πλέον να ελέγχει το όχημα με πολλά νέα ή διευρυμένα συστήματα
υποβοήθησης οδήγησης. Έτσι, ασχολείται με λιγότερες λειτουργίες στην
καθημερινότητα, ενώ μπορεί να οδηγεί με άνεση και ασφάλεια. Εάν προκύψει
κίνδυνος, τα συστήματα υποβοήθησης είναι σε θέση να βοηθήσουν τον οδηγό να
αντιδράσει σε επικείμενη σύγκρουση ανάλογα με τις απαιτήσεις και – στην ιδανική
περίπτωση – να την αποτρέψει. Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και η
κάμερα 360° με νέα τρισδιάστατη προβολή βοηθούν τον οδηγό να εισέρχεται σε
θέσεις στάθμευσης και να εξέρχεται από αυτές ή να πραγματοποιεί ελιγμούς σε
στενούς χώρους, πιο εύκολα και άνετα από ποτέ.
«Η νέα S-Class παραμένει απόλυτα πιστή στην
παράδοση καινοτομιών που τη χαρακτηρίζει. Η νέα γενιά θα θέσει και πάλι τα
πρότυπα στην αυτοκινητοβιομηχανία: η S-Class έχει να επιδείξει ασύγκριτες
καινοτομίες σε κάθε τομέα, από την ασφάλεια και την άνεση έως την
αποδοτικότητα. Ένα κοινό στοιχείο είναι η συστηματική ψηφιοποίηση, τόσο στην
εξέλιξη του μοντέλου όσο και στο ίδιο το όχημα. Η έξυπνη δικτύωση διαφόρων συστημάτων προσφέρει στους πελάτες μας απτή
πρόσθετη αξία».
– Dr Uwe Ernstberger, Επικεφαλής ομάδας προϊόντων
της σειράς μοντέλων S και C-Class
«Με τη νέα S-Class,
παρουσιάζουμε σήμερα με υπερηφάνεια τον παγκοσμίως πρώτο αερόσακο μετωπικών
συγκρούσεων για τους πίσω επιβάτες. Ο πίσω αερόσακος αυτός, με τη μοναδική
κυλινδρική δομή του, είναι μοναδικός, όπως και το άνοιγμά του. Οι επιβάτες,
φυσικά, θα πρέπει να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις ζώνες ασφαλείας. Με τις νέες, φωτιζόμενες κλειδαριές των
ζωνών ασφαλείας, η χρήση των ζωνών γίνεται πλέον ακόμα πιο διαισθητική».
– Dr Thomas W. Hellmuth, Επικεφαλής του τομέα αμαξωμάτων και ασφάλειας
«Το σύστημα διεύθυνσης πίσω
άξονα εξασφαλίζει στην S-Class δυνατότητες ελιγμών που συναντά κανείς στα compact
αυτοκίνητα. Ακόμα και στην S-Class με το μακρύ μεταξόνιο, ο κύκλος στροφής έχει
μειωθεί σε λιγότερα από 11 μέτρα. Και χάρη στο ενεργό σύστημα υποβοήθησης
στάθμευσης Aktiv
Parken
Assistieren Sie
με κάμερα 360°, ο οδηγός
μπορεί να σταθμεύει το όχημα ακόμα και σε μικρές θέσεις στάθμευσης, ενώ το
σύστημα αναγνωρίζει και εάν κάποιος κινείται στον συγκεκριμένο χώρο. Βγαίνοντας
από τη θέση στάθμευσης, η S-Class ελέγχει με προσοχή για τυχόν διερχόμενα οχήματα».
– Jürgen Weissinger, Επικεφαλής Μηχανικός της S-Class
«Εάν οι αισθητήρες
ανιχνεύσουν μια επικείμενη πλευρική σύγκρουση, το σύστημα PRE-SAFE® Impulse Side
ανασηκώνει προληπτικά το αμάξωμα έως και κατά 8 εκ. με τη βοήθεια της
ανάρτησης E-ACTIVE BODY CONTROL. Με αυτόν τον τρόπο, οι δυνάμεις της σύγκρουσης
κατευθύνονται προς τα ιδιαίτερα ανθεκτικά στοιχεία του αμαξώματος που
βρίσκονται στο χαμηλότερο τμήμα του οχήματος. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που
εντυπωσιάζει στην παγκόσμια πρεμιέρα της S-Class είναι η λειτουργία
προειδοποίησης αποβίβασης, η οποία πλέον ενεργοποιεί μια προειδοποίηση μόλις ο
οδηγός ή ο συνοδηγός εκτείνει το χέρι του προς την πόρτα. Αυτό γίνεται διότι το εσωτερικό σύστημα
υποβοήθησης MBUX αναγνωρίζει το χέρι που πλησιάζει τη χειρολαβή της πόρτας".
– Dr Michael Hafner, Επικεφαλής του τομέα αυτοματοποιημένης οδήγησης
Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά με μία ματιά:
Αξιοποιώντας
πέντε πολυπύρηνους επεξεργαστές, περισσότερους από 20 αισθητήρες και μια
στερεοσκοπική κάμερα, η (προαιρετική) ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL ανταποκρίνεται προληπτικά σε διάφορες
συνθήκες οδήγησης:
-
Πλήρως ενεργή ανάρτηση που λειτουργεί στα 48 V
και διαθέτει πολύ μεγάλη γκάμα χαρακτηριστικών συμπεριφοράς στα διάφορα
προγράμματα οδήγησης.
-
Οι μονάδες ελέγχου του συστήματος αναλύουν τις
συνθήκες οδήγησης 1.000 φορές ανά δευτερόλεπτο και προσαρμόζουν ανάλογα την
ανάρτηση.
-
Η ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL όχι μόνο
αντισταθμίζει τις εγκάρσιες, πλευρικές και κατακόρυφες κινήσεις του αμαξώματος,
αλλά ρυθμίζει και τις δυνάμεις απόσβεσης των αμορτισέρ και των ελατηρίων
ξεχωριστά σε κάθε τροχό.
-
Στο πρόγραμμα οδήγησης COMFORT, η λειτουργία
σάρωσης του δρόμου ROAD SURFACE SCAN χρησιμοποιεί τη στερεοσκοπική κάμερα
πολλαπλών χρήσεων (SMPC), για να παρακολουθεί το οδόστρωμα μπροστά από το
όχημα. Στη συνέχεια, ενεργοποιούνται τα γόνατα της ανάρτησης για να μειώνουν
τις κινήσεις του αμαξώματος όταν το όχημα περνάει από ανωμαλίες του δρόμου.
-
Με το πρόγραμμα οδήγησης CURVE αυξάνεται
ενεργητικά η κλίση του οχήματος προς το εσωτερικό της στροφής. Η λειτουργία
κλίσης και η άνετη ρύθμιση της ανάρτησης βελτιώνουν σε μεγάλο βαθμό την οδηγική
άνεση, ενώ οι επιβάτες που ζαλίζονται εύκολα νιώθουν ιδιαίτερα άνετα.
-
Εάν προκύψει κίνδυνος πλευρικής σύγκρουσης, η
ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL ενεργοποιεί μια νέα λειτουργία PRE-SAFE® .
Harry
στο (προαιρετικό) σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, η S-Class διαθέτει δυνατότητες
ελιγμών που συναντά κανείς στα αυτοκίνητα compact. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω
άξονα μπορεί να φτάσει έως και τις 10 μοίρες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν
εντυπωσιακές δυνατότητες ελιγμών και ευελιξίας στην πόλη. Ταυτόχρονα, η οδηγική
συμπεριφορά ευνοείται από μια εικονική επέκταση του μεταξονίου στις υψηλότερες
ταχύτητες:
- Unter
το σύστημα διεύθυνσης και στους τέσσερις τροχούς και με τη μεγάλη γωνία
διεύθυνσης πίσω, ο κύκλος στροφής της S-Class είναι μειωμένος έως και κατά
2 μέτρα. Έτσι, ο κύκλος στροφής της S-Class με το μακρύ μεταξόνιο είναι
μικρότερος από 11 μέτρα. - Diese
οι εξαιρετικές δυνατότητες ελιγμών και ευελιξίας επιτυγχάνονται και χάρη
στον συνδυασμό του συστήματος διεύθυνσης πίσω άξονα με μια πιο άμεση σχέση
μετάδοσης στον μπροστινό άξονα.
- Η
συνδυασμένη λειτουργία του τιμονιού και των φρένων αυξάνει ακόμα
περισσότερο την ακρίβεια και την ευστάθεια της συμπεριφοράς σε δυναμικές
συνθήκες. - Διαλέγοντας αυτό το χαρακτηριστικό, ο
πελάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο εκδόσεων, μίας με πίσω γωνία
διεύθυνσης έως 10 μοίρες και μίας με γωνία έως 4,5 μοίρες.
Η
νέα S-Class θέτει επίσης τα πρότυπα στον τομέα της ασφάλειας σε περίπτωση
ατυχήματος:
- Unter
μια νέα λειτουργία του συστήματος PRE-SAFE® Impulse Side, η Mercedes-Benz έχει πλέον αναβαθμίσει
τα μέτρα που εφαρμόζονται στο στάδιο πριν την σύγκρουση: - Unter
περίπτωση κινδύνου πλευρικής σύγκρουσης, η (προαιρετική) ανάρτηση
E-ACTIVE BODY CONTROL μπορεί να ανασηκώσει το αμάξωμα του οχήματος μέσα
σε λίγα δέκατα του δευτερολέπτου. Με τον τρόπο αυτόν, οι δυνάμεις της
σύγκρουσης διοχετεύονται ελεγχόμενα προς τα ιδιαίτερα ανθεκτικά στοιχεία
του αμαξώματος που βρίσκονται στο κάτω τμήμα του οχήματος. - Die
μέτρα προστασίας επιβατών προέρχονται από τις πολλές καινοτομίες που
παρουσιάστηκαν με το Πειραματικό
Όχημα Ασφάλειας (ESF) 2019:
- Die
νέοι (προαιρετικοί) πίσω αερόσακοι είναι οι πρώτοι μετωπικοί αερόσακοι
στον κόσμο που χρησιμοποιούνται για τους δύο επιβάτες των εξωτερικών πίσω
θέσεων. Η σχεδίασή τους, με το πρωτοποριακό τους κυλινδρικό σχήμα, είναι
μοναδική, με αποτέλεσμα να ανοίγουν ιδιαίτερα ομαλά και, σε συνθήκες
σφοδρής μετωπικής σύγκρουσης, να μειώνουν το φορτίο που δέχεται το κεφάλι
και ο αυχένας των επιβατών στις πίσω εξωτερικές θέσεις (για λεπτομέρειες,
ανατρέξτε στη μεθεπόμενη σελίδα). - Die
νέες (προαιρετικές) κλειδαριές των ζωνών ασφαλείας είναι φωτιζόμενες,
έτσι ώστε να εντοπίζονται εύκολα. Η πρόσδεση με τη ζώνη ασφαλείας γίνεται
έτσι με πιο διαισθητικό και εύκολο τρόπο.
o
Σε συνδυασμό με το εσωτερικό σύστημα
υποβοήθησης MBUX, για πρώτη φορά μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια κάμερα για να
ανιχνεύεται το παιδικό κάθισμα στο κάθισμα του συνοδηγού. Πριν ο οδηγός
ξεκινήσει, στην κεντρική οθόνη εμφανίζεται ένα μήνυμα για την πρόσδεση του
παιδικού καθίσματος με τη ζώνη ασφαλείας.
o
Στη διάρκεια μιας σφοδρής πλευρικής σύγκρουσης,
ο νέος κεντρικός αερόσακος (διατίθεται ανάλογα με τη χώρα) παρεμβάλλεται
ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο
να έρθουν σε επαφή τα κεφάλια τους.
Die
τελευταίας γενιάς πακέτο υποβοήθησης οδήγησης διαθέτει πολλές και νέες
λειτουργίες.
Δύο παραδείγματα:
-
Ενεργό σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας
ορατότητας:
o
Η λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης
ενεργοποιεί πλέον μια προειδοποίηση μόλις ο οδηγός ή ο συνοδηγός εκτείνει το
χέρι του προς την πόρτα. Αυτό γίνεται διότι το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης
MBUX αναγνωρίζει το χέρι που πλησιάζει τη χειρολαβή της πόρτας.
o
Η οπτική προειδοποίηση παρέχεται με ένα κόκκινο
προειδοποιητικό τρίγωνο στον εξωτερικό καθρέπτη, αλλά και μέσω του ενεργού
ατμοσφαιρικού φωτισμού.
-
Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης:
o
Το σύστημα αυτό βοηθά τον οδηγό να δημιουργήσει
έναν διάδρομο έκτακτης ανάγκης και ενθαρρύνει άλλους οδηγούς να κάνουν το ίδιο.
Harry
στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος και την ενσωμάτωσή τους στο σύστημα
MBUX, τα συστήματα στάθμευσης
υποστηρίζουν ακόμα καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα:
-
- Ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης:
o Βελτιωμένοι αισθητήρες περιβάλλοντος: 12
αισθητήρες υπερήχων μπροστά και πίσω, με βελτιωμένη απόδοση.
o
Νέα, κατανοητή και απλοποιημένη διεπαφή χρήστη,
ενσωματωμένη στο σύστημα MBUX, βολικός έλεγχος αφής.
o
Οι θέσεις των χρηστών και των αντικειμένων του
δρόμου καταγράφονται με αξιόπιστο και πολύ ακριβή τρόπο.
§ Funktion
φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης κατά την όπισθεν.
o
Ενσωμάτωση του προαιρετικού συστήματος
διεύθυνσης πίσω άξονα, συντονισμένος σχεδιασμός πορείας.
- Paket
στάθμευσης με κάμερα 360° (προαιρετικός εξοπλισμός): - Διευρυμένοι
αισθητήρες περιβάλλοντος, τώρα με συνένωση αισθητήρων: Τέσσερις πρόσθετες
κάμερες (μπροστά, πίσω, εξωτερικοί καθρέπτες). - Harry
στους αισθητήρες αυτούς, εντοπίζονται και προτείνονται στον οδηγό
περισσότερες θέσεις στάθμευσης. - Die
θέσεις στάθμευσης που ορίζονται με γραμμές (και όχι με οχήματα) μπορούν
για πρώτη φορά να αξιοποιούνται και για τη λειτουργία της αυτόματης
στάθμευσης. - Die
τέσσερις ξεχωριστές εικόνες από τις κάμερες συνδυάζονται σε μια
τρισδιάστατη εικόνα του περιβάλλοντος χώρου γύρω από το όχημα. Η εικόνα
αυτή εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη με δυναμικές γραμμές προοπτικής. - Η
τρισδιάστατη εικόνα μπορεί να περιστραφεί διαισθητικά γύρω από το όχημα,
όπως μια εικονική προβολή κάμερας, ενώ υπάρχει ακόμα και λειτουργία
μεγέθυνσης. - Εκτεταμένη
πλευρική προβολή: Διευκολύνει την πραγματοποίηση ελιγμών κοντά σε
παράλληλα εμπόδια, όπως κράσπεδα, τοίχους γκαράζ κ.λπ. - Automatisch
φρενάρισμα για πεζούς είτε κατά την εμπρόσθια κίνηση είτε κατά την
όπισθεν, εάν είναι ενεργοποιημένο το ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης. - Möglichkeit
αποφυγής συγκρούσεων γύρω από ολόκληρο το όχημα και ταυτόχρονη συμμόρφωση
με τις αυστηρές απαιτήσεις του κανονισμού UNECE R79 για την αυτόματη
στάθμευση. - Die
γραφικό μοντέλο αναπαράστασης του οχήματος υπολογίζεται σε πραγματικό
Zeit. - Δείχνει
την κατάσταση του οχήματος (π.χ. φλας, φρενάρισμα).
§ Αποκαλύπτει
στοιχεία που εμποδίζουν την ορατότητα (π.χ. ανοικτές πόρτες, αναδιπλωμένοι
καθρέπτες).
Οι βασικότερες καινοτομίες
im Einzelnen
Ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL: Προσθέτει υδροπνευματική λειτουργία |
Πίσω αερόσακος: Τα κυλινδρικά στοιχεία |
Σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα: Ένας ηλεκτροκινητήρας κινεί μία άτρακτο στον |
Κεντρικός αερόσακος (διαθέσιμος ανάλογα με τη χώρα): Σε περίπτωση σφοδρής πλευρικής σύγκρουσης, ο αερόσακος |
Σύστημα PRE-SAFE® Impulse
|