Θετικό πρόσημο κατέγραψαν οι Klassifizierungen καινούργιων αυτοκινήτων τον μήνα Απρίλιο στην ΕΕ, ενώ η ελληνική αγορά καλπάζει με 31,3%. Η αύξηση αυτή εξηγείται εν μέρει από το γεγονός ότι υπήρξαν δύο επιπλέον ημέρες πώλησης σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, όταν οι διακοπές του Πάσχα έπεσαν στον Απρίλιο.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια των πρώτων τεσσάρων μηνών του έτους, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 6,6%, φθάνοντας σχεδόν τα 3,7 εκατομμύρια μονάδες. Στιβαρή ανάπτυξη καταγράφηκε στις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής κατά την περίοδο αυτή, με τη Γερμανία και την Ισπανία να σημειώνουν αύξηση 7,8% η καθεμία, ακολουθούμενες από τη Γαλλία (+7%) και την Ιταλία (+6,1%).
Ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας
Τον περασμένο Απρίλιο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία διατήρησαν σχεδόν το 12% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυξήθηκαν στο 29,1% από 24,9%. Το συνδυασμένο μερίδιο των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων έπεσε σε λιγότερο από το μισό της αγοράς, στο 48,9%, από 52,8%.
Elektroautos
Τον Απρίλιο του 2024, οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 14,8% σε 108.552 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς τους να παραμένει σταθερό στο 12% περίπου. Η Γαλλία και το Βέλγιο σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 45,2% και 41,6% αντίστοιχα, ενώ η Γερμανία παρέμεινε σταθερή (-0,2%). Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο, ταξινομήθηκαν συνολικά 441.992 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, σημειώνοντας αύξηση 6,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Hybridfahrzeuge
Τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα σημείωσαν επίσης ισχυρή αύξηση, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 33,1% τον Απρίλιο. Οι μεγαλύτερες αγορές αυτής της κατηγορίας, η Γαλλία (+48,1%), η Ισπανία (+38,5%), η Γερμανία (+25,9%) και η Ιταλία (+22,8%), σημείωσαν διψήφια αύξηση, με τις ταξινομήσεις να ανέρχονται συνολικά σε 265.992 μονάδες. Αυτό ώθησε το μερίδιο αγοράς των υβριδικών αυτοκινήτων στο 29,1%, από 24,9% τον Απρίλιο του 2023.
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν μια μέτρια αύξηση 3,7% τον περασμένο μήνα. Ενώ το Βέλγιο σημείωσε σημαντική πτώση 17,6% και η Γαλλία παρέμεινε σταθερή (-0,1%), η ισχυρή επίδοση της Γερμανίας, με αύξηση 28,4%, βοήθησε στην εξισορρόπηση του τομέα. Τον Απρίλιο, τα plug-in υβριδικά αντιπροσώπευαν το 6,8% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, με 62.148 μονάδες που πωλήθηκαν.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα
Τον Απρίλιο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 7,3% σε 328.967, χάρη στη διψήφια αύξηση σε βασικές αγορές όπως η Ισπανία (+24,1%), η Γερμανία (+18,6%) και η Ιταλία (+14,1%). Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 38,1% σε 36% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους. Εν τω μεταξύ, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων παρέμεινε σταθερή σε περίπου 118.000 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 13% της αγοράς. Παρά τις σημαντικές μειώσεις σε μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-21,1%), η Ισπανία (-19,3%) και η Γαλλία (-18,1%), η σημαντική αύξηση στη Γερμανία (+28,2%) βοήθησε να αντισταθμιστούν αυτές οι απώλειες.
Ελληνική αγορά
Με εντυπωσιακή αυξητική τάση έκλεισε τον Απρίλιο και η Ελληνική αγορά, σημειώνοντας ποσοστό 31,3%, το οποίο μεταφράζεται σε 13.445 ταξινομήσεις έναντι 10.239 τον περσινό Απρίλιο.
Αυτό το ποσοστό επιμερίζεται σε 604 νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έναντι 463 πέρσι, σημειώνοντας αύξηση 30,5%. Κατά 49,9 αυξήθηκαν τα πλήρως υβρικά αυτοκίνητα, με 4.523 ταξινομήσεις έναντι 3.017 πέρσι. Τα Plug – In υβριδικά οχήματα σχεδόν διπλασίασαν το ποσοστό τους, καταγράφοντας ποσοστό 80,4% που αντιστοιχεί σε 783 ταξινομήσεις αντί 434 τον πετρσινό Απρίλιο. Στα εναλλακτικά καύσιμα είχαμε σημαντική μείωση κατά 39,3% με 218μπωλήσεις, έναντι 359 πέρσι. Στους βενζινοκινητήρες υπήρξε αύξηση 27,2% με 6.063 ταξινομήσεις αντί των 4.768 το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η επιλογή της βενζίνης συνεχίζει να αποτελεί την δημοφιλέστερη πηγή ενέργειας στην Ελλάδα. Όσον αφορά τους κινητήρες πετρελαίου, σημειώνουν οριακή αύξηση 4,7% με 1.254 μονάδες έναντι 1.198 πέρσι.
Analyse
Οι αυξητικές τάσεις στην ελληνική αγορά δείχνουν το θετικό κλίμα στο καταναλωτικό κοινό, το οποίο σε συνάρτηση με τον γερασμένο εθνικό στόλο οχημάτων, δείχνει ακόμα πως έχει δυναμική ανάπτυξης. Επιπροσθέτως, αναμένουμε την ανακοίνωση του «κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙΙ», το οποίο θα εστιάζει στις ανάγκες των ιδιωτών, δίνοντας έξτρα κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Παράλληλα, η πολιτεία θα πρέπει να δει σοβαρά το ενδεχόμενο προγράμματος απόσυρσης, δεδομένου πως το μεγαλύτερο μέρος του καταναλωτικού κοινού, παραμένει σκπτικό, προς την ηλεκτροκίνηση.