Mazdas erstes Elektroauto ähnelt... dem RX-8

Λέγεται ΜΧ-30. Είναι ηλεκτρικό. Είναι SUV. Είναι, για την ακρίβεια το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας και δε μπορεί παρά να μας θυμίζει το φοβερό και τρομερό RX-8. O λόγος, είναι ότι υιοθετεί τις ανάποδα ανοιγόμενες πίσω πόρτες χωρίς μεσαία κολώνα. Αλλά και ότι η Mazda υπόσχεται πως είναι εστιασμένο στην οδηγική ευχαρίστηση και δεν είναι απλά “μια μπαταρία με τροχούς”. 

Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mazda, το Mazda MX-30, μόλις παρουσιάστηκε  στο Tokyo Motor Show. Ειδικά μελετημένο και σχεδιασμένο για ανθρώπους που δεν θέλουν να θυσιάσουν την οδηγική απόλαυση όταν αγοράζουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Mit seinen einzigartigen säulenlosen Türen, umweltfreundlichen Materialien und einer Batteriereichweite von 200 Kilometern (eine Strecke, die länger ist als die 48 Kilometer, die ein Europäer täglich zurücklegt) stellt der Mazda MX-30 einen weiteren positiven Schritt zur Reduzierung der Abgasemissionen dar, nachdem vor kurzem der innovative SKYACTIV-X-Motor eingeführt wurde.

Der fünfsitzige SUV von Mazda (Abmessungen 4.395 mm x 1.795 mm x 1.570 mm) hat einen Radstand von 2.655 mm. Die vordere Aufhängung besteht aus McPherson-Knien und die hintere aus einer Halbstarrachse.

Ein Auto mit einer Batterie, nicht eine Batterie mit Rädern

Σχολιάζοντας την πρεμιέρα του Mazda MX-30, η οποία θα φθάσει στις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 (UK 2021), ο Πρόεδρος  και Διευθύνων Σύμβουλος της Mazda Motor Europe, Yasuhiro Aoyama, εξηγεί:

“Όπως και με όλα τα προϊόντα μας, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί μας είχαν ένα πολύ ξεκάθαρο στόχο για το πρώτο μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Έπρεπε να έχει ξεχωριστό σχεδιασμό και να χαίρεσαι να το οδηγείς, κάτι που είναι βασικό συστατικό του DNA της Mazda. Θέλαμε να είναι ξεχωριστό σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές, και το σημαντικότερο, να συμβάλει θετικά στη μείωση των εκπομπών καυσαερίου σε όλο τον κύκλο ζωής του προϊόντος.

“Παράλληλα με τις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης που εισάγουμε σε όλη μας τη γκάμα, όντας ένας μικρότερος κατασκευαστής, επικεντρωθήκαμε στο να δημιουργήσουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών.

“Πολλοί από τους δημοσιογράφους που οδήγησαν το δοκιμαστικό μας όχημα έχουν πει ότι είναι ένα από τα λίγα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατηρούν τα θετικά χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου συμβατικού κινητήρα. Η οδηγική απόλαυση είναι ζητούμενο για κάθε Mazda που σχεδιάζουμε και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική στο ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο”.

Fokus auf den Fahrer

Wie jeder andere Mazda bietet auch der Mazda MX-30 ein sehr natürliches Fahrgefühl. Er beschleunigt, wendet und bremst so geschmeidig wie kein anderes bisher gebautes Auto. 

Στο Mazda MX-30, επιτυγχάνεται μέσω των καινοτόμων μεθόδων μηχανικής του πακέτου e-SKYACTIV.  Αυτό περιλαμβάνει την ενσωματωμένη μπαταρία στη δομή του αμαξώματος, η οποία ενισχύει την αίσθηση στιβαρότητας αλλά και άμεσης απόκρισης στον τρόπο οδήγησης.

Επιπλέον, δεδομένης της σημασίας της ακουστικής για την αντίληψη της ροπή και της ταχύτητας από τον οδηγό, οι μηχανικοί της Mazda έχουν δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό ηχοσύστημα μέσα στο MX-30, το οποίο συγχρονίζεται με τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα σε ηχητική συχνότητα και πίεση.  Αυτό οδηγεί σε μικρότερη διακύμανση της ταχύτητας του οχήματος με αποτέλεσμα πολύ σταθερή οδήγηση. Το μοναδικό σύστημα επίτευξης σταθερότητας G-vectoring Control (GVC) της Mazda έχει εξελιχθεί και χρησιμοποιεί τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού κινητήρα (ηλεκτροκίνητη G-vectoring Plus).

Eigenständiges KODO-Design

Με το Mazda MX-30, επιβεβαιώνεται η εστίαση της Mazda στην σχεδιαστική φιλοσοφία του “less is more” τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Η καμπίνα έχει την αίσθηση της μοναδικότητας, με γραμμές που ρέουν από την κορυφή της μπροστινής κολώνας μέχρι το πίσω άκρο. Το χρώμα της οροφής κάνει αυτό το αίσθημα ακόμα πιο έντονο. Οι αντικριστές πόρτες προσδίδουν στο Mazda  MX-30 ένα χαρακτηριστικό και κομψό σχεδιασμό, ενώ παράλληλα προσφέρουν στους επιβάτες ευκολότερη πρόσβαση τόσο στα μπροστινά όσο και στα πίσω καθίσματα.

Στο εσωτερικό βρίσκουμε φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, ενώ το δέρμα αντικαταστάθηκε με μια εναλλακτική οικολογική πρόταση. Τοποθετείται το φυσικό υλικό του φελλού στην ‘αιωρούμενη΄ κεντρική κονσόλα και εξασφαλίζεται έξυπνος αποθηκευτικός χώρος.

Warum MX-30?

Mazda hat das MX-Präfix für mehrere Modelle verwendet, die die etablierten Konventionen der damaligen Automobilindustrie herausfordern sollten. Mit dem MX-5 wurde ein zweisitziger Roadster geschaffen, nachdem diese Option von anderen Herstellern abgelehnt worden war.

Mit dem Mazda MX-30 hat das japanische Unternehmen durch die Kombination von Mazda DNA, einzigartigem Design und außergewöhnlichem Handling ein völlig neues EV-Erlebnis geschaffen. Damit wurde einmal mehr sichergestellt, dass alle Kunden den Fahrspaß genießen können, für den Mazda bekannt ist.

George Karagiannis

Neueste Beiträge

Ρεκόρ για το IONIQ 5 N στο Pikes Peak International Hill Climb

Η Hyundai συνεχίζει να καταπλήσσει με τις επιδόσεις των ηλεκτρικών της οχημάτων, καθώς τρία Hyundai…

vor 2 Tagen

Νέο Mercedes-Benz eSprinter: Έναρξη πωλήσεων στην Ελλάδα (Photo και Τιμές)

Το νέο Mercedes-Benz eSprinter ήρθε με πλούσιο βασικό εξοπλισμό, πολλά νέα ψηφιακά πρόσθετα, αναβαθμισμένο σύστημα…

vor 2 Tagen

Η Tesla παρουσιάζει την επιλογή βαφής Quicksilver για το Model 3

Η Tesla ανακοίνωσε την ενημέρωση του configurator για το Model 3 με την εισαγωγή μιας…

vor 2 Tagen

Fiat 500: Ο «αιώνιος έφηβος» γίνεται 67 ετών

Η σημαδιακή ημερομηνία 4 Ιουλίου δεν είναι μόνο σημαντική για τον εορτασμό της Ημέρας Ανεξαρτησίας…

vor 3 Tagen

Η Aston Martin παρουσιάζει την DBX707 AMR24: Ο απόλυτος συνδυασμός πολυτέλειας και αγωνιστικής κληρονομιάς

Αποκλειστική Έκδοση DBX707 AMR24 Η Aston Martin παρουσιάζει την DBX707 AMR24 Edition, μια μοναδική έκδοση…

vor 3 Tagen

Pagani Huayra Epitome: Ελληνικό όνομα στην πρώτη Pagani με χειροκίνητο κιβώτιο

Η Κορυφή της Εξατομίκευσης και των Επιδόσεων Η Pagani Automobili παρουσιάζει την Huayra Epitome, ένα…

vor 3 Tagen