Η Automobili Lamborghini παρουσιάζει την Temerario, μια ολοκαίνουργια υπερ-αυτοκίνητη που κινείται από έναν υβριδικό κινητήρα twin-turbo V8, θέτοντας νέα πρότυπα στην απόδοση, την απόλαυση της οδήγησης και την άνεση. Μετά την Revuelto, η Temerario είναι το δεύτερο μοντέλο στη σειρά High Performance Electrified Vehicle (HPEV) της Lamborghini και ολοκληρώνει τη μετάβαση στη σειρά υβριδικών οχημάτων της Sant’Agata Bolognese, μετά την κυκλοφορία της Urus SE. Η Temerario έκανε το ντεμπούτο της στην Monterey Car Week 2024, καθιερώνοντας νέα πρότυπα στην κατηγορία των υπερ-αυτοκινήτων, χάρη στις εξαιρετικές της επιδόσεις. Αυτό το καινοτόμο υβριδικό σύστημα κίνησης συνδυάζει έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα twin-turbo V8 με τρεις ηλεκτροκινητήρες, παράγοντας συνολικά 920 ίππους. Ο twin-turbo V8, σχεδιασμένος και κατασκευασμένος από το μηδέν στη Sant’Agata Bolognese, είναι ο πρώτος και μοναδικός κινητήρας παραγωγής υπερ-αυτοκινήτου που μπορεί να φτάσει τις 10.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις είναι πραγματικά εξαιρετικές: με μέγιστη ταχύτητα που υπερβαίνει τα 340 χλμ/ώρα και επιτάχυνση από 0 έως 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα. “Η Temerario είναι μια αληθινή ‘fuoriclasse’: ένα αυτοκίνητο σε μια κατηγορία από μόνο του, προσφέροντας εξαιρετική καινοτομία τόσο τεχνικά όσο και στιλιστικά,” λέει ο Stephan Winkelmann, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Automobili Lamborghini. “Κάθε νέα Lamborghini πρέπει να ξεπερνά τις προκατόχους της σε όρους απόδοσης ενώ είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον. Με την Temerario, έχουμε ολοκληρώσει ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική μας για την ηλεκτροκίνηση υπό το σχέδιο Direzione Cor Tauri, καθιστώντας τη Lamborghini την πρώτη πολυτελή αυτοκινητοβιομηχανία που προσφέρει μια πλήρως υβριδική σειρά.” Η Temerario πετυχαίνει επίσης νέα επίπεδα αεροδυναμικής απόδοσης, σε συνδυασμό με σχεδιαστικά στοιχεία που σηματοδοτούν ένα νέο κεφάλαιο στη σχεδιαστική γλώσσα της Lamborghini. Επιπλέον, το ολοκαίνουργιο αλουμινένιο πλαίσιο, κατασκευασμένο με σύγχρονα, υψηλής αντοχής, εξαιρετικά ελαφρά κράματα, ενισχύει σημαντικά την ακαμψία και συμβάλλει στις εξαιρετικές δυναμικές οδήγησης. Το πλαίσιο προσφέρει εξαιρετική άνεση στους επιβάτες και αυξημένο χώρο, καθιστώντας την Temerario ένα υπερ-αυτοκίνητο που ξεχωρίζει στην πίστα ενώ παρέχει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές από οποιοδήποτε άλλο όχημα στην κατηγορία του. Επιπλέον, η Temerario προσφέρει την πιο προηγμένη πολυμέσα εμπειρία στην ιστορία της Lamborghini, με την εισαγωγή του συστήματος Lamborghini Vision Unit, το οποίο προσφέρει νέες λειτουργίες και εφαρμογές που επιτρέπουν στους χρήστες να αναβιώσουν και να μοιραστούν τις οδηγικές τους εμπειρίες τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο.
Motor
Η ουσία κάθε Lamborghini βρίσκεται στο σύστημα κίνησής της, και με την νέα Temerario, η Lamborghini έχει εισαγάγει μια επαναστατική προσέγγιση. Μετά από αρκετά χρόνια ανάπτυξης, αυτό το πρωτοφανές υπερ-αυτοκίνητο συνδυάζει έναν εξαιρετικά υψηλής στροφής biturbo κινητήρα εσωτερικής καύσης με τρεις ηλεκτροκινητήρες. “Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε έναν ασύγκριτο κινητήρα υψηλών επιδόσεων που να συνδυάζει τα καλύτερα και των δύο κόσμων: έναν εντυπωσιακό twin-turbocharged V8 κινητήρα καύσης σε συνδυασμό με ηλεκτροκίνηση προσανατολισμένη στις επιδόσεις. Με την ενσωμάτωση τριών ηλεκτροκινητήρων με έναν κινητήρα καύσης, επιτυγχάνουμε άμεση επιτάχυνση, κατανομή ροπής και ανάκτηση ενέργειας. Με την Temerario, αναδιαμορφώνουμε την κατηγορία,” λέει ο Rouven Mohr, Chief Technical Officer της Lamborghini. “Η Temerario στέκεται μόνη στην κατηγορία της, τόσο από πλευράς μηχανικών λύσεων όσο και επιδόσεων.”
Αυτό το καινοτόμο σύστημα κίνησης είναι κεντρικό στο δεύτερο υπερ-αυτοκίνητο της σειράς High-Performance Electrified Vehicle (HPEV) της Lamborghini. Ο κύριος στόχος ήταν η επίτευξη μέγιστης ισχύος και ροπής, διατηρώντας παράλληλα την άμεση απόκριση ενός παραδοσιακού κινητήρα υψηλών στροφών. Για να επιτευχθεί αυτό, χρησιμοποιούνται μόνο εξαρτήματα υψηλών επιδόσεων στο σύστημα μετάδοσης: ο νέος κινητήρας V8 biturbo 4.0 λίτρων διαθέτει ειδική ισχύ 200 CV ανά λίτρο και λειτουργεί σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα ψυχόμενο με λάδι, πλήρως ενσωματωμένο στο περίβλημα του V8. Η προώθηση ενισχύεται περαιτέρω από δύο ηλεκτροκινητήρες στον μπροστινό άξονα.
“Συνδυάζοντας έναν υψηλής στροφής V8 biturbo με τρεις ηλεκτροκινητήρες τύπου axial flux, έχουμε υιοθετήσει μια εξελιγμένη προσέγγιση που δεν έχει ξαναδεί σε σειριακή παραγωγή. Το αποτέλεσμα είναι σίγουρο ότι θα εντυπωσιάσει τους λάτρεις της Lamborghini παγκοσμίως – με αυτήν την ενθουσιώδη μηχανή, προωθούμε τον εαυτό μας σε μια νέα εποχή για τα υπερ-αυτοκίνητα,” συνεχίζει ο Mohr. Αυτός ο συνδυασμός γραμμικότητας και προοδευτικότητας, με χαρακτηριστικά υψηλών στροφών που συνήθως συνδέονται με ατμοσφαιρικούς κινητήρες, τώρα αποδίδει υψηλή ροπή σε υψηλές στροφές του κινητήρα, χάρη στους υπερσυμπιεστές.
Ο νέος κινητήρας, εσωτερικά χαρακτηρισμένος ως L411, είναι πλέον από τους πιο ισχυρούς στην κατηγορία του. Ο V8 biturbo παράγει τη μέγιστη ισχύ του 800 CV από τις 9.000 έως τις 9.750 σ.α.λ. και 730 Nm ροπής μεταξύ 4.000 και 7.000 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας, τοποθετημένος στη θέση P1 (μεταξύ του κινητήρα V8 και του κιβωτίου ταχυτήτων), εξασφαλίζει άμεση απόκριση από χαμηλές στροφές του κινητήρα και συνεχίζει χωρίς διακοπή μέσω των αλλαγών ταχυτήτων, λειτουργώντας ως “πλήρωση ροπής” και ενισχύοντας την παροδική απόκριση, προσφέροντας την αίσθηση της ομαλής και απεριόριστης προοδευτικότητας ισχύος έως τις 10.000 σ.α.λ. Χάρη στους δύο μεγάλους υπερσυμπιεστές, η απόδοση και η ισχύς βελτιστοποιούνται στις υψηλές ταχύτητες. Αυτοί οι υπερσυμπιεστές είναι συμπαγώς τοποθετημένοι στο V του κινητήρα, σχηματίζοντας μια “hot V8” διάταξη για βελτίωση του χώρου και της θερμικής διαχείρισης. Ο V8 biturbo μπορεί να φτάσει έως και τις 10.000 στροφές ανά λεπτό, με μέγιστη πίεση ενίσχυσης του υπερσυμπιεστή 2,5 bar (απόλυτη). Οι τουρμπίνες διαχειρίζονται από μια ηλεκτρική wastegate και έναν αισθητήρα ταχύτητας τροχού.
Η Lamborghini έχει σχεδιάσει ιδιαίτερα συμπαγή κουτιά φίλτρου αέρα με σωληνωτά φυσίγγια για βελτιστοποίηση του χώρου και αύξηση της απόδοσης. Στην καρδιά του περιβλήματος του στροφαλοφόρου άξονα βρίσκεται ένας στροφαλοφόρος άξονας flat-plane με γωνία 180 μοιρών μεταξύ των καμπυλών του στροφαλοφόρου. Αυτός ο σχεδιασμός, κοινός σε κινητήρες αγώνων, προσφέρει βέλτιστη δυναμική ρευστών λόγω των ομοιόμορφων διαταγμάτων πυροδότησης σε σύγκριση με έναν στροφαλοφόρο άξονα cross-plane, παρέχοντας έναν διακριτικό και εντυπωσιακό ήχο. Οι συνδετικοί ράβδοι τιτανίου μειώνουν τη μάζα περιστροφής και προσφέρουν εξαιρετική αντοχή και ελαφρότητα, μειώνοντας περαιτέρω το βάρος. Το υλικό χύτευσης του κινητήρα είναι το A357+Cu, το ίδιο που χρησιμοποιείται σε εφαρμογές motorsport. Οι ανθεκτικοί και αξιόπιστοι οπαδοί δακτύλων, επικαλυμμένοι με DLC (Diamond-Like Carbon), μπορούν να αντέξουν σε ταχύτητες έως 11.000 στροφές ανά λεπτό – ένα εύρος που συνήθως διατηρείται για κινητήρες αγώνων. Αυτή η διάταξη εμπνευσμένη από το motorsport επεκτείνεται επίσης στην τοποθέτηση των περισσότερων βοηθητικών μονάδων στη μία πλευρά, συμπεριλαμβανομένων των δύο αντλιών νερού για τον intercooler και την ψύξη του κινητήρα, καθώς και της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης βαλβίδας βαρελιού για ακριβή ρύθμιση της θερμοκρασίας.
Οι αντλίες λαδιού και νερού, τοποθετημένες σε σειρά στη δεξιά πλευρά του κινητήρα, κινούνται με συγκεκριμένη αναλογία ταχύτητας αντλίας 7.800 στροφών ανά λεπτό. Οι μηχανικοί της Lamborghini έχουν ενσωματώσει το δοχείο λαδιού στη μία πλευρά του κινητήρα, το οποίο λειτουργεί με σύστημα ξηρού κάρτερ με πέντε σταδίων αντλίες ανάκτησης γραναζιών. Ως αποτέλεσμα, η μονάδα ισχύος είναι επίπεδη και τοποθετείται χαμηλά στην Temerario, μειώνοντας το κέντρο βάρους του οχήματος και βελτιώνοντας τα χαρακτηριστικά χειρισμού του. Ένα νέο σχεδιασμένο σύστημα ψύξης νερού εξασφαλίζει ισορροπημένο καθεστώς θερμοκρασίας. Η εσωτερική ψύξη των κεφαλών των κυλίνδρων έχει τελειοποιηθεί χρησιμοποιώντας τεχνολογία 3D εκτύπωσης για τον πυρήνα της χύτευσης, επιτρέποντας ομοιόμορφη ψύξη του θαλάμου καύσης και υψηλή αντοχή στην κρούση. Ο άμεσος ψεκασμός βενζίνης ατμοποιεί το καύσιμο λεπτομερώς στους οκτώ θαλάμους καύσης με πίεση έως 350 bar, εξασφαλίζοντας γρήγορη και καθαρή καύση.
Τα ομαλά χαρακτηριστικά περιστροφής ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα, σε συνδυασμό με την απόδοση ισχύος ενός κινητήρα turbo και ηλεκτρικών κινήσεων, δημιουργούν μια μοναδική εμπειρία απόδοσης και ήχου. Η Lamborghini έχει επιτύχει να αναπτύξει έναν νέο V8 biturbo που συνδυάζει τη γραμμική περιστροφή του προηγούμενου ατμοσφαιρικού V10 της Lamborghini με την τεράστια ισχύ και ροπή ενός σύγχρονου κινητήρα turbo. Σε συνδυασμό με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες, η συνολική ισχύς του συστήματος φτάνει τα εντυπωσιακά 920 CV / 676 kW.
Ηχητική Εμπειρία
Η Lamborghini έχει αφιερώσει σημαντική τεχνική εξειδίκευση στη δημιουργία μιας μοναδικής και αδιαμφισβήτητης ηχητικής εμπειρίας για το εντελώς νέο σύστημα κίνησης της Temerario. Το αποτέλεσμα είναι μια εξαιρετικά συναισθηματική ηχητική υπογραφή που είναι απολύτως χαρακτηριστική της Lamborghini. “Με τον V8 biturbo, τόσο η ένταση όσο και η συχνότητα του ήχου εντείνονται καθώς αυξάνονται οι στροφές του κινητήρα, και ο στροφαλοφόρος άξονας flat-plane προσθέτει λεπτές δονήσεις που αναδεικνύουν τη δύναμη του κινητήρα σε διαφορετικές ταχύτητες. Για όσους βρίσκονται μέσα, η Temerario προσφέρει μια εξαιρετική αισθητηριακή εμπειρία. Οι οδηγοί θα νιώσουν αναζωογονημένοι από τον εμβληματικό ήχο της Lamborghini και θα αισθανθούν τον ξεχωριστό χαρακτήρα του μέσα από κάθε αίσθηση,” λέει ο Rouven Mohr.
Η τεχνική πολυπλοκότητα πίσω από αυτήν την ειδική ηχητική ατμόσφαιρα είναι τεράστια. Για να εξασφαλιστεί ότι το κρεσέντο έως τις 10.000 στροφές ανά λεπτό αποδίδει έναν συναισθηματικό και σπορ ήχο, η Lamborghini χρησιμοποιεί μια ποικιλία τεχνικών μέτρων, εμπλουτισμένων με εφέ διαμόρφωσης υψηλών συχνοτήτων. Μια ειδική σύνδεση μεταξύ των τραπεζών του κινητήρα ενισχύει το ηχητικό προφίλ της μονάδας ισχύος, ανάλογα με την ταχύτητα του κινητήρα. Το κουτί του σιγαστήρα και η βαλβίδα εξάτμισης του V8 biturbo προσαρμόζονται στη χαμηλή περιοχή στροφών για να βελτιώσουν την ακουστική άνεση διατηρώντας παράλληλα τη σαφή διαφοροποίηση μεταξύ των τρόπων οδήγησης μέσω ακριβούς ακουστικής ρύθμισης. Το σύστημα εξάτμισης, από τη χοάνη εξάτμισης μέχρι τις απολήξεις, τονίζει τις διαδικασίες καύσης του κινητήρα, εξασφαλίζοντας καθαρό και διαυγή ήχο μέσω προσεκτικά εξομαλυμένης διαδρομής σωλήνων. Το ύψος και η θέση των απολήξεων εξάτμισης κατά μήκος του εγκάρσιου άξονα οξύνουν περαιτέρω τον ήχο του κινητήρα, υπογραμμίζοντας την υψηλή συχνότητα ισχύος του.
Επιπλέον, η Lamborghini έχει σχεδιάσει τις βάσεις του κινητήρα και το σώμα για να τονίσει τον χαρακτήρα του στροφαλοφόρου άξονα flat-plane, που γίνεται αισθητός στον οδηγό σε υψηλές στροφές του κινητήρα και υπό πλήρες φορτίο. Ο στροφαλοφόρος άξονας flat-plane, με τη γωνία 180 μοιρών της καμπύλης του στροφαλοφόρου, παράγει λεπτές δονήσεις που η Lamborghini ενισχύει σε υψηλές στροφές του κινητήρα, ενισχύοντας τη συνολική αίσθηση ταχύτητας και ισχύος σε υψηλές στροφές. Οι ηχητικοί μηχανικοί κατάφεραν επίσης να μεταδώσουν αυτή τη σπορ ακουστική στην καμπίνα, δίνοντας έμφαση στις επιθυμητές συχνότητες μέσω ελαφρών μερών του αμαξώματος και πάνελ. Οι ελαφριές δονήσεις που μεταδίδονται στο σασί προσφέρουν μια ολοκληρωμένη αισθητηριακή εμπειρία, συμπληρώνοντας το συναρπαστικό ηχητικό τοπίο. Καθώς αυξάνεται η ταχύτητα του κινητήρα, αυξάνονται και οι δονήσεις που γίνονται αισθητές στο κάθισμα, ιδιαίτερα στο ανώτερο άκρο του φάσματος στροφών—έως τις 10.000 σ.α.λ., ένα πεδίο που προηγουμένως ήταν αποκλειστικά για motorsport.
Επιπλέον, ένας πρόσθετος ηχητικός σύμποζερ κατευθύνει ακουστικά κύματα στο εσωτερικό, δημιουργώντας μια καθηλωτική ακουστική εμπειρία σε κάθε τρόπο οδήγησης. Η Lamborghini έχει προσαρμόσει ξεχωριστά ηχητικά τοπία για κάθε τρόπο οδήγησης: Città, Strada, Sport, και Corsa. Στον τρόπο Città, η έμφαση δίνεται στην άνεση, με έναν μοναδικό ήχο από τη μονάδα ηλεκτρικής κίνησης που παρέχει μια ομαλή και ευχάριστη ακουστική εμπειρία στις αστικές συνθήκες. Σε αυτόν τον τρόπο, η Temerario λειτουργεί αθόρυβα και χωρίς εκπομπές ρύπων. Στον τρόπο Strada, σχεδιασμένο για επαρχιακούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους, οι επιβάτες απολαμβάνουν έναν άνετο, ισορροπημένο ήχο V8 biturbo με ομοιόμορφα κατανεμημένες συχνότητες, προσφέροντας μια σπορ αλλά εκλεπτυσμένη εμπειρία οδήγησης. Στους τρόπους Sport και Corsa, η Lamborghini ενισχύει τις αρμονικές δεύτερης και τέταρτης τάξης του τετράχρονου κινητήρα V8 και τους ήχους εισαγωγής αέρα, δημιουργώντας μια συναρπαστική και ισχυρή ακουστική εμπειρία. Σε ταχύτητες έως 10.000 σ.α.λ., ο κινητήρας δεν προσφέρει μόνο τεράστια ισχύ έως 920 CV αλλά παράγει και έναν ξεχωριστό ήχο—έναν νέο ήχο Lamborghini για μια νέα γενιά.
3 ηλεκτροκινητήρες
Το νέο σύστημα κίνησης ενσωματώνει τρεις ηλεκτροκινητήρες, καθένας εκ των οποίων αποδίδει 110 kW ισχύος, αποτελώντας βασικό στοιχείο της στρατηγικής του συστήματος κίνησης. Δύο ηλεκτροκινητήρες axial flow, ψυχόμενοι με λάδι, με συνδυασμένη μέγιστη απόδοση 220 kW και έως 2.150 Nm ροπής (με συνεχή απόδοση 60 kW), κινούν τον μπροστινό άξονα όταν χρειάζεται για να παρέχουν τετρακίνηση. Ο ηλεκτρικός μπροστινός άξονας ζυγίζει μόλις 73 κιλά, με κάθε κινητήρα να ζυγίζει μόνο 15,5 κιλά. Μία από τις βασικές προκλήσεις ήταν ο σχεδιασμός του συστήματος κίνησης όσο το δυνατόν πιο συμπαγούς. Για να επιτευχθεί αυτό, οι μηχανικοί ενσωμάτωσαν άμεσα τον ηλεκτροκινητήρα στο περίβλημα του κινητήρα V8 biturbo, χωρίς ενδιάμεσο συμπλέκτη, εξαλείφοντας αποτελεσματικά το turbo lag σε οποιαδήποτε ταχύτητα, παρέχοντας 300 Nm ροπής. Ολόκληρη η ηλεκτρική μονάδα κίνησης βρίσκεται συμπαγώς τοποθετημένη μεταξύ του κινητήρα καύσης και του κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί επίσης ως εκκινητής και τριφασική γεννήτρια. Επιπλέον, οι δύο ηλεκτροκινητήρες στον μπροστινό άξονα ενισχύουν την απόδοση ισχύος και μπορούν να μετατρέψουν την νέα Temerario σε ένα πλήρως ηλεκτρικό υπερ-αυτοκίνητο. Αυτός ο σχεδιασμός επιτρέπει στη Lamborghini να μειώσει τις εκπομπές CO2 έως και 50 τοις εκατό σε σύγκριση με την Huracán.
Μπαταρία
Η Lamborghini Temerario είναι εξοπλισμένη με μια συστοιχία μπαταριών λιθίου-ιόντων, γνωστή για την υψηλή ειδική της ισχύ των 4500 W/kg. Αυτή η μπαταρία είναι τοποθετημένη μέσα στο κεντρικό τούνελ, διατηρώντας χαμηλό το κέντρο βάρους και εξασφαλίζοντας βέλτιστη κατανομή βάρους. Η μπαταρία είναι προστατευμένη από ένα χαμηλότερο δομικό στρώμα και συνδέεται με τους μπροστινούς ηλεκτροκινητήρες, τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, και μια ενσωματωμένη μονάδα φόρτισης. Η συστοιχία μπαταριών έχει μήκος 1550 mm, ύψος 301 mm και πλάτος 240 mm, και περιλαμβάνει pouch cells με συνολική χωρητικότητα 3,8 kWh. Όταν εξαντληθεί, η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί χρησιμοποιώντας τόσο οικιακό εναλλασσόμενο ρεύμα όσο και σταθμούς φόρτισης με ισχύ έως 7 kW, φορτίζοντας πλήρως σε μόλις 30 λεπτά. Μπορεί επίσης να επαναφορτιστεί μέσω αναγεννητικής πέδησης από τους μπροστινούς τροχούς ή απευθείας από τον κινητήρα V8. Χάρη στο e-axle, η Temerario διαθέτει το σύστημα Lamborghini Dinamica Veicolo (LDV) 2.0. Αυτός ο ηλεκτρικός κατανομέας ροπής ενισχύει την ευελιξία του αυτοκινήτου σε στενές στροφές και τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, κατανέμοντας ιδανικά τη ροπή σε κάθε τροχό. Σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα, το νέο σύστημα κατανομής ροπής εμπλέκει τα φρένα μόνο όταν είναι απαραίτητο, μεγιστοποιώντας την αποδοτικότητα και εξασφαλίζοντας έναν πιο φυσικό τρόπο οδήγησης, προσφέροντας παράλληλα ακόμη υψηλότερες επιδόσεις. Κατά την πέδηση, το e-axle και ο πίσω ηλεκτροκινητήρας συμβάλλουν στην επιβράδυνση, μειώνοντας την πίεση στα φρένα ενώ ταυτόχρονα επαναφορτίζουν την μπαταρία.
Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
Το δεύτερο υπερ-αυτοκίνητο της Lamborghini στην κατηγορία High-Performance Electrified Vehicle (HPEV) είναι εξοπλισμένο με ένα οκτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT), τοποθετημένο εγκάρσια πίσω από τον κινητήρα V8. Αυτό το νεοσχεδιασμένο, συμπαγές κιβώτιο ταχυτήτων πληροί όλες τις απαιτήσεις μιας τόσο ισχυρής μονάδας κίνησης. Για εξοικονόμηση χώρου και μείωση του βάρους, η διάταξη αποκλίνει από τον τυπικό σχεδιασμό DCT. Χρησιμοποιείται ένας επιπλέον κοίλος άξονας για την κοινή χρήση των ίδιων συγχρονιστών για διαφορετικά μονοπάτια ροπής ταχυτήτων. Χωρίς ηλεκτρικά εξαρτήματα, το νέο DCT ζυγίζει λιγότερο από το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που βρίσκεται στην Huracán και επιτυγχάνει ταχύτερους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων. Με μήκος 560 χιλιοστά, πλάτος 750 χιλιοστά και ύψος μόλις 580 χιλιοστά, το νέο DCT είναι επίσης εξαιρετικά συμπαγές. Η Lamborghini τοποθέτησε αυτό το οκτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη πίσω από τον κινητήρα V8 biturbo, δημιουργώντας αρκετό χώρο στο κεντρικό τούνελ για την μπαταρία λιθίου-ιόντων που τροφοδοτεί τους ηλεκτροκινητήρες. Αυτή η διάταξη βελτιστοποιεί επίσης την κατανομή βάρους της Temerario και εξασφαλίζει ένα συμπαγές μεταξόνιο, συμβάλλοντας στην ιδανική δυναμική οδήγηση και ισορροπημένο χειρισμό. Με το νέο οκτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, οι οδηγοί απολαμβάνουν εξαιρετικά γρήγορους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων, είτε οδηγούν σπορ είτε σε καθημερινές συνθήκες. Οι συνεχείς κατεβάσεις ταχυτήτων γίνονται χωρίς κόπο: με το φρενάρισμα και ταυτόχρονα κρατώντας το αριστερό paddle αλλαγής, το κιβώτιο ταχυτήτων κατεβάζει συνεχόμενα ταχύτητες, επιτρέποντας στον οδηγό να αισθάνεται και να ακούει τις αλλαγές των ταχυτήτων. Η μακριά αναλογία της όγδοης ταχύτητας μειώνει τις στροφές του κινητήρα, βοηθώντας στη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου και βελτιώνοντας την οδηγική συμπεριφορά σε ταχύτητες ταξιδιού. Το κιβώτιο ταχυτήτων της Temerario είναι επίσης εξοπλισμένο με μηχανικό σύστημα όπισθεν.
Gestaltung
Τολμηρή, αντισυμβατική και αναμφισβήτητα Lamborghini
Με την Temerario, το Lamborghini Centro Stile δημιούργησε ένα εντελώς νέο και διακριτικό υπερ-αυτοκίνητο που αντιπροσωπεύει ένα νέο κεφάλαιο στο DNA σχεδιασμού της Lamborghini, ενσωματώνοντας μια νέα προσέγγιση στιλ με μοναδική και εμβληματική ταυτότητα. “Η Lamborghini Temerario αποτελεί οριστικά ένα νέο ορόσημο στη γλώσσα σχεδιασμού μας. Την περιγράφουμε ως ‘απαραίτητη και εμβληματική,’ ενισχυμένη από αθλητικές επιφάνειες. Από την πρώτη ματιά, είναι ένα καθαρό, φουτουριστικό και συναρπαστικό υπερ-αυτοκίνητο, με συμπαγείς και ευέλικτες αναλογίες, μια νέα εξαγωνική φωτεινή υπογραφή, ένα εσωτερικό σχεδιασμένο για την εμπειρία ‘Feel like a pilot,’ και αιχμηρές γραμμές που αναδεικνύουν το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης και τη συναρπαστική δυναμική οδήγησης του αυτοκινήτου. Προσφέρουμε μια καθαρή θέα του νέου κινητήρα V8 biturbo, του συναισθηματικού πυρήνα του αυτοκινήτου και μιας καινοτόμου πηγής ισχύος,” λέει ο Mitja Borkert, Διευθυντής Σχεδιασμού της Automobili Lamborghini. Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου δείχνει προς το μέλλον των θρυλικών σπορ αυτοκινήτων με κεντρικό κινητήρα της Lamborghini, ενώ διατηρεί καθαρές, αθλητικές και καλά καθορισμένες μορφές. Με έναν εντελώς νέο σχεδιασμό και σύστημα κίνησης, η Temerario συνδέεται με τους θρυλικούς προκατόχους της, ενώ δημιουργεί μια νέα προσωπικότητα που χαρακτηρίζεται από απλότητα, σαφήνεια, οξύτητα και αναγνωρισιμότητα. “Με την Temerario, έχουμε δημιουργήσει μια ανυψωμένη αισθητική εμπειρία: ξεκινώντας από το μηδέν, συνδυάσαμε τον σχεδιασμό και τη δυναμική σε συμπαγείς αναλογίες, αποδεικνύοντας ότι πρόκειται για ένα αληθινό υπερ-αυτοκίνητο Lamborghini, σχεδιασμένο τόσο για καθημερινή οδηγική απόλαυση όσο και για συναρπαστική οδήγηση στην πίστα,” εξηγεί ο Borkert.
Extern
Με την πρώτη ματιά, η Temerario αποκαλύπτει το DNA της Lamborghini μέσα από την κλασική της σιλουέτα: καθαρές και καθαρές γραμμές, κοντοί και συμπαγείς προβόλοι, ενσωματωμένη αεροδυναμική και ένα τολμηρό μπροστινό μέρος με μύτη καρχαρία. Η γλώσσα σχεδιασμού της Lamborghini έχει εξελιχθεί, εισάγοντας μια νέα εξαγωνική φωτεινή υπογραφή Daytime Running Light (DRL) που εξασφαλίζει ισχυρή αναγνώριση από μακριά. Το εξαγωνικό μοτίβο αποτελεί κεντρικό θέμα σχεδιασμού σε όλο το αυτοκίνητο, εμφανιζόμενο στο αμάξωμα, στις πλευρικές εισαγωγές αέρα, στα πίσω φώτα και στην χαρακτηριστική εξαγωνική απόληξη εξάτμισης. “Αυτή η μοναδική εξαγωνική φωτεινή υπογραφή εγγυάται υψηλή αναγνωρισιμότητα εντός της γκάμας της Lamborghini και είναι επίσης ευδιάκριτη από απόσταση,” τονίζει ο Borkert. Το γεωμετρικό εξάγωνο είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σύμβολα της Lamborghini από τη δεκαετία του 1960. Τα εξαγωνικά φώτα ημέρας, τα οποία ενσωματώνουν ένα αεραγωγό, αποτελούν μέρος της φιλοσοφίας ενσωμάτωσης του φωτισμού στο αεροδυναμικό σχέδιο. Επιπλέον, οι αεραγωγοί κάτω από τους προβολείς βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση και ενισχύουν την ψύξη του υψηλής απόδοσης μπροστινού συστήματος φρένων.
Ο σχεδιασμός της Temerario συνδυάζει στοιχεία από την αεροπορία με μια μυϊκή, ενστικτώδη αισθητική που ξεκινά από το μπροστινό μέρος. Ο σχεδιασμός ορίζεται από καλά σμιλευμένες αθλητικές επιφάνειες και μια καμπίνα που στενεύει προς την εξαγωνική απόληξη εξάτμισης. Η άκρη του καπό κυριαρχεί στο μπροστινό μέρος με έναν τολμηρό σχεδιασμό μύτης καρχαρία, συμβολίζοντας το θάρρος και την ταχύτητα. Οι αιχμηροί, κομψοί προβολείς ελαφρώς επικαλύπτονται από το καπό, αντλώντας έμπνευση από τις αθλητικές μοτοσυκλέτες. Οι περσίδες αέρα συνδέουν το χαμηλό μπροστινό σπόιλερ με το καπό, ενώ οι πλαϊνές πτέρυγες κατευθύνουν τη ροή του αέρα κατά μήκος των πλευρών του αυτοκινήτου. Τα έντονα περιγράμματα των πλαϊνών ποδιών υποστηρίζουν την αεροδυναμική και αυξάνουν την κάθετη δύναμη. Η ευρεία γραμμή ώμου και η μακρά, ισχυρή μυϊκή μορφή του πλευρικού προφίλ υπογραμμίζουν την ακραία σπορ εμφάνιση της Temerario. Οι αποδοτικές εισαγωγές αέρα πίσω από τις πλαϊνές πόρτες εξασφαλίζουν τη βέλτιστη ροή αέρα για την απόδοση του V8 biturbo, ενώ ενισχύουν οπτικά την κάθετη δύναμη του πλαισίου. Μια σταθερή πίσω αεροτομή τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου. Το συμπαγές αλλά τεχνικό πίσω μέρος ενσωματώνει λεπτομέρειες εμπνευσμένες από το motorsport, όπως ο ευρύς διαχύτης που εκτείνεται κάτω από το όχημα και οι ενσωματωμένες απολήξεις εξάτμισης. Τα πίσω φώτα διαθέτουν τον νέο εξαγωνικό σχεδιασμό, που επιτρέπει επίσης τη διέλευση του αέρα για την ψύξη του κινητήρα. Η οροφή συμβάλλει στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου με ένα ελαφρώς μετατοπισμένο προς τα πίσω προφίλ που κατευθύνει τον αέρα απευθείας προς την ενσωματωμένη πίσω αεροτομή. Οι σχεδιαστές έχουν σχεδόν αόρατα ενσωματώσει τις εισαγωγές αέρα πίσω από την καμπίνα επιβατών πάνω από τον σμιλευμένο ώμο, ένα άκρως λειτουργικό στοιχείο που εξασφαλίζει επαρκή παροχή αέρα στον κινητήρα, το ψυγείο και τον υπερσυμπιεστή.
Στην καρδιά της Temerario βρίσκεται ο νέος κινητήρας V8 biturbo 4,0 λίτρων με ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα axial flux. Κατά την ανάπτυξη της νέας ιδέας του συστήματος κίνησης, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί δημιούργησαν ένα εντελώς νέο πλαίσιο και αμάξωμα, δίνοντας στο Centro Stile Lamborghini την ελευθερία να αναδείξει το σύστημα κίνησης με τρόπο που τονίζει την πραγματική εμπειρία κεντρικού κινητήρα. Η Lamborghini παρουσιάζει ανοιχτά τον V8 biturbo, παρόμοια με έναν κινητήρα μοτοσικλέτας που εμφανίζεται κάτω από ένα διαφανές καπό. “Με τον καθαρό αλλά συναρπαστικό σχεδιασμό της Temerario, επαναπροσδιορίζουμε την απαραίτητη και εμβληματική γλώσσα σχεδιασμού της Lamborghini και κάνουμε ένα σημαντικό βήμα προς το μέλλον,” λέει ο Borkert. “Η Temerario συνδυάζει τέλεια το στιλ και την απόδοση, παρουσιάζοντας μια άνευ προηγουμένου σύγκλιση σχεδιασμού, μηχανικής και οδηγικής εμπειρίας σε ένα νέο μοντέλο.”
Intern
“Η φιλοσοφία της Lamborghini ‘Feel like a pilot’ υλοποιείται με νέο τρόπο στην Temerario, μέσω της χαμηλής θέσης καθίσματος, ενός λεπτού και ελαφρού ταμπλό, και ενός τέλεια κεκλιμένου τιμονιού που επιτρέπει στον οδηγό να απολαμβάνει πλήρως την υπογραφή της Lamborghini για ευχαρίστηση στην οδήγηση,” εξηγεί ο Borkert. “Ο συνδυασμός ψηφιακών οθονών με μηχανικά και φυσικά χειριστήρια, όπως το εμβληματικό κουμπί εκκίνησης και το τιμόνι εμπνευσμένο από τους αγώνες, δημιουργεί μια μοναδική εμπειρία ‘pilot interaction’.” Νέα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και άνετα σπορ καθίσματα είναι στάνταρ, ενώ τα προαιρετικά σπορ καθίσματα διπλού κελύφους από ανθρακονήματα περιβάλλουν τους επιβάτες σαν ένα τέλεια εφαρμοστό γάντι, ενσωματώνοντάς τους εργονομικά με το κόκπιτ και την κεντρική κονσόλα. Τα καθίσματα διατίθενται σε μεγάλη γκάμα χρωμάτων και τέσσερα διαφορετικά μοτίβα ραφής. Κανένα άλλο κάθισμα Lamborghini δεν προσφέρει τόσες επιλογές προσαρμογής όπως το νεοαναπτυγμένο άνετο κάθισμα στην Temerario, το οποίο είναι ρυθμιζόμενο σε 18 κατευθύνσεις, θερμαινόμενο και αεριζόμενο.
Ο εσωτερικός σχεδιασμός αντικατοπτρίζει τον εξαιρετικό εξωτερικό, εξισορροπώντας τις ψηφιακές και φυσικές εμπειρίες. Η Lamborghini χρησιμοποιεί τα υψηλότερης ποιότητας υλικά, συμπεριλαμβανομένων ανθρακονημάτων, δέρματος και σουέντ Corsatex από Dinamica, για να δημιουργήσει ένα premium εσωτερικό με μια διακριτική αίσθηση. Πολλά εσωτερικά στοιχεία, όπως μέρη της κεντρικής κονσόλας, αεραγωγοί, πάνελ θυρών, ταμπλό, τιμόνι και κολώνα τιμονιού, μπορούν να παραγγελθούν προαιρετικά από ανθρακονήματα. Εκτός από τα κομψά ελαφρά υλικά, κλασικά στοιχεία Lamborghini όπως το κουμπί Start/Stop “Power button” εμπνευσμένο από την αεροπορία, ο μοχλός e-gear και ο κόκκινος δείκτης ‘line-up’ στο τιμόνι υπογραμμίζουν την ακραία σπορ εμφάνιση της Temerario. Ακολουθώντας τη φιλοσοφία “Feel like a pilot”, το ταμπλό νέας γενιάς επιτρέπει στον οδηγό και τον συνοδηγό να γίνουν γρήγορα ένα με το αυτοκίνητο. Το ταμπλό είναι καθαρό και εύκολο στη χρήση, με όλα τα χειριστήρια εύκολα προσβάσιμα από τη βέλτιστη θέση του οδηγού. Οι εμβληματικοί εξαγωνικοί αεραγωγοί είναι άψογα ενσωματωμένοι στο κόκπιτ, και η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει χώρο για smartphone και πορτοφόλι. Το νέο σχεδιασμένο τιμόνι, διαθέσιμο με προαιρετικά στοιχεία από ανθρακονήματα, αντλεί έμπνευση από τον κόσμο των αγώνων και επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει βασικές λειτουργίες οδήγησης. Στην αριστερή πλευρά του τιμονιού βρίσκεται ο κόκκινος στέμμας για την επιλογή τρόπων οδήγησης. Κάτω από αυτό υπάρχουν κουμπιά για τη λειτουργία ανύψωσης του οχήματος, το κουμπί ‘race start’ και διακόπτες για τους δείκτες. Ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το Launch Control με ένα μόνο πάτημα, εξασφαλίζοντας μέγιστο έλεγχο.
PILOT INTERACTION
Η νέα και σύγχρονη γραφική ιδέα είναι άψογα ενσωματωμένη στο εσωτερικό της Temerario. Εμβληματικά στοιχεία τοποθετούνται στρατηγικά σε όλη την καμπίνα, συμπεριλαμβανομένων του κεντρικού τούνελ, των touch screen tiles, και γύρω από τις εξαεριστικές οπές και τις ραφές. “Τα εξαγωνικά γραφικά, η επιλογή υλικών και η φρέσκια ψηφιακή διεπαφή κάνουν το εσωτερικό της Temerario τόσο εξελιγμένο όσο και συναισθηματικά εμπλεκόμενο,” λέει ο Mitja Borkert. Για πρώτη φορά, ο συνοδηγός έχει τη δική του λεπτή και ενημερωτική οθόνη, επιτρέποντάς του να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες οδήγησης και λειτουργίες του οχήματος. Ο οδηγός χειρίζεται τα κύρια όργανα οδήγησης σε αναλογική μορφή, ενώ τα συστήματα ψυχαγωγίας και πλοήγησης ελέγχονται μέσω της οθόνης αφής στην κεντρική κονσόλα. Η ιδέα “Pilot Interaction” ενθαρρύνει περαιτέρω τον οδηγό στη λειτουργία της Temerario, εξασφαλίζοντας τέλειο έλεγχο κατά την οδήγηση. Η νέα διεπαφή Ανθρώπου-Μηχανής (HMI) “Pilot Interaction” λειτουργεί ως το κέντρο πληροφοριών της Temerario. Η Lamborghini ανέπτυξε τα νέα γραφικά και τον σχεδιασμό αποκλειστικά για αυτό το μοντέλο, βασισμένα στο γραφικό DNA που εισήχθη με την Revuelto. Μια νέα οθόνη 8,4 ιντσών τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα επιτρέπει στους χρήστες να σκρολάρουν και να προσαρμόζουν τα θέματα. Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός μπορούν να μετακινούν εφαρμογές και πληροφορίες στην οθόνη, όπως σε ένα smartphone. Ο οδηγός λαμβάνει πληροφορίες σε ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, ενώ ο συνοδηγός βλέπει δεδομένα σε μια οθόνη 9,1 ιντσών μπροστά του. Όταν ο οδηγός αλλάζει τον τρόπο οδήγησης, τα γραφικά της οθόνης προσαρμόζονται αναλόγως.
Περισσότερος χώρος και καθημερινή χρηστικότητα
Σε σύγκριση με την Huracán, το εσωτερικό της Temerario έχει επανασχεδιαστεί πλήρως, ενώ προάγει περαιτέρω τη γλώσσα σχεδιασμού που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Revuelto. Χάρη στο νέο πλαίσιο spaceframe, η Temerario προσφέρει σημαντικά περισσότερο εσωτερικό χώρο από τον προκάτοχό της. Η χαμηλή και εργονομική θέση καθίσματος εξασφαλίζει τέλεια σύνδεση μεταξύ οδηγού, συνοδηγού και οχήματος, διατηρώντας παράλληλα υψηλό επίπεδο άνεσης, πιστό στη φιλοσοφία της Lamborghini “Feel like a pilot”. Η νέα ιδέα πλαισίου spaceframe αυξάνει το ύψος της κεφαλής κατά 34 mm, τον χώρο για τα πόδια κατά 46 mm και την ορατότητα κατά 4,8°, φιλοξενώντας επιβάτες μέχρι και 200 cm ύψος, ακόμη και με κράνος. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και οι ψηλότεροι οδηγοί μπορούν να ολοκληρώσουν άνετα γύρους στην πίστα. Υπάρχει άφθονος χώρος για αθλητικό εξοπλισμό στον μπροστινό χώρο αποσκευών, ο οποίος προσφέρει χωρητικότητα 112 λίτρων—ισοδύναμη με δύο χειραποσκευές. Πρόσθετα καθημερινά αντικείμενα μπορούν να αποθηκευτούν πίσω από τα καθίσματα. “Ένας από τους κύριους στόχους μας ήταν να προσφέρουμε στους πελάτες το υψηλότερο επίπεδο άνεσης,” δήλωσε ο Paolo Racchetti, Διευθυντής Γραμμής Μοντέλου Temerario. “Τα υπερ-αυτοκίνητά μας απολαμβάνονται από τους πελάτες τόσο σε αστικό περιβάλλον όσο και σε μεγάλα ταξίδια. Η βελτίωση της κατοικησιμότητας ενώ διατηρούμε τις διαστάσεις και τις αναλογίες του αυτοκινήτου όσο το δυνατόν πιο συμπαγείς ήταν μια βασική πρόκληση κατά την ανάπτυξη. Η Temerario είναι ένα εξαιρετικά ευέλικτο υπερ-αυτοκίνητο, έτοιμο να παραδώσει στην πίστα ή να λειτουργήσει ως ο τέλειος σύντροφος για μια μεγάλη απόδραση το Σαββατοκύριακο.”
Εξατομίκευση και το πακέτο ‘Alleggerita’
Η Temerario παρουσιάζεται με δύο νέα ειδικά χρώματα: Blu Marinus (μπλε) και Verde Mercurius (πράσινο). Το πρόγραμμα Ad Personam της Lamborghini προσφέρει στους πελάτες σχεδόν ατελείωτες δυνατότητες εξατομίκευσης, με πάνω από 400 χρώματα αμαξώματος και ειδικές παραλλαγές διαθέσιμες. Οι νέες ζάντες, 20” εμπρός και 21” πίσω, διατίθενται σε τρία διαφορετικά σχέδια και υλικά: ζάντες χυτού (σε τρία χρώματα), σφυρήλατες ζάντες (σε τέσσερα χρώματα) και ζάντες από ανθρακονήματα. Μια μεγάλη ποικιλία από στοιχεία από ανθρακονήματα είναι διαθέσιμη τόσο για το εξωτερικό όσο και για το εσωτερικό, συμπεριλαμβανομένων των εμπρόσθιων διαχωριστικών, των καπακιών των καθρεπτών, των άνω πλαϊνών αεραγωγών, των πίσω διαχυτών, της κεντρικής κονσόλας, των ψηφιακών οργάνων, των αεραγωγών, των πλαισίων των διακοπτών στις πόρτες, των τιμονιών και των καλυμμάτων της κολώνας τιμονιού. Για πρώτη φορά, ένα μοντέλο Lamborghini κάνει το ντεμπούτο του με το πακέτο ‘Alleggerita’ (ελαφρύ), σχεδιασμένο για πελάτες που δίνουν προτεραιότητα στις επιδόσεις στην πίστα. Αυτό το πακέτο μειώνει το βάρος του αυτοκινήτου κατά 12,65 κιλά μόνο με τα εξαρτήματα του αμαξώματος και πάνω από 25 κιλά όταν συμπεριλαμβάνονται τα ελαφριά εσωτερικά στοιχεία, οι ζάντες από ανθρακονήματα και το τιτάνιο σιγαστήρα. Το πακέτο βελτιώνει επίσης την αεροδυναμική απόδοση κατά 67%. Το πακέτο Alleggerita περιλαμβάνει ένα splitter κατασκευασμένο από CFRP (ενισχυμένα πολυμερή με ανθρακονήματα) που μειώνει το βάρος κατά 0,19 κιλά, και ανακυκλωμένες ανθρακονημάτινες πλάκες κάτω από το αμάξωμα που εξοικονομούν άλλα 0,55 κιλά—ένα περαιτέρω βήμα στη δέσμευση της Lamborghini για βιωσιμότητα. Νέα πλαϊνά skirt από CFRP εξοικονομούν επιπλέον 0,6 κιλά, ενώ το πίσω καπό και το πάνελ, όπου είναι ενσωματωμένη η αεροτομή υψηλού φορτίου, μειώνουν το βάρος κατά 9,2 κιλά και 1,6 κιλά, αντίστοιχα. Στο εσωτερικό, το πακέτο Lightweight περιλαμβάνει ανθρακονήματα στις πόρτες και ένα υποπόδιο για τον επιβάτη, προσφέροντας μια οδηγική εμπειρία εμπνευσμένη από τον κόσμο των αγώνων. Τα βάρη των παραθύρων επίσης μειώνονται: το πίσω παράθυρο είναι κατασκευασμένο από ελαφρύ γυαλί, εξοικονομώντας 0,85 κιλά, ενώ τα σταθερά πλαϊνά παράθυρα είναι από πολυανθρακικό υλικό, μειώνοντας το βάρος κατά 0,45 κιλά. Ένα εναλλακτικό πακέτο Carbon είναι επίσης διαθέσιμο, το οποίο περιλαμβάνει έναν πίσω διαχύτη, καπάκια καθρεπτών και καλύμματα πλαϊνών αεραγωγών από ανθρακονήματα, βοηθώντας στη μείωση του συνολικού βάρους κατά επιπλέον 1,82 κιλά.
Aerodynamik
Με την Temerario, η Lamborghini έχει φτάσει στο απόγειο της αεροδυναμικής απόδοσης, εστιάζοντας σε τρεις κύριους στόχους σχεδιασμού: διασφάλιση σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες, βελτίωση της απόδοσης ψύξης και μεγιστοποίηση της απόδοσης των φρένων. Οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Lamborghini εξέτασαν με προσοχή το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης και τις αυξημένες απαιτήσεις αεροδυναμικού φορτίου, ιδιαίτερα στο πίσω μέρος, κατά την ανάπτυξη του αμαξώματος και του κάτω μέρους της Temerario. Το αποτέλεσμα είναι μια αύξηση +103% στην πίσω κάθετη δύναμη σε σύγκριση με την Huracán EVO, η οποία αυξάνεται στο +158% με την προσθήκη του Alleggerita Pack. Κάθε στοιχείο του σχεδιασμού συμβάλλει στην ανώτερη αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου.
Ξεκινώντας από το μπροστινό μέρος, όπου τα Daytime Running Lights (DRLs) λειτουργούν πλέον ως αεροδυναμικά στοιχεία, τα εξαγωνικά φώτα είναι εξοπλισμένα με ειδικές εισαγωγές αέρα και εκτροπείς σχεδιασμένους να κατευθύνουν τη ροή του αέρα από τον προφυλακτήρα στο ανώτερο τμήμα των πλευρικών ψυγείων. Δύο πτέρυγες έχουν εγκατασταθεί στις εισαγωγές: η ανώτερη πτέρυγα, με προφίλ σχήματος φτερού, κατευθύνει τη ροή του αέρα προς τα κάτω, η οποία στη συνέχεια συλλαμβάνεται από τη δεύτερη οριζόντια πτέρυγα, κατευθύνοντάς τη κάθετα προς το ψυγείο για μέγιστη απόδοση ψύξης. Επιπλέον, οι πτέρυγες στις γρίλιες των θόλων των τροχών κατευθύνουν τη ροή του αέρα μακριά από τα πλευρικά ψυγεία, ελαχιστοποιώντας την αντίσταση και συμβάλλοντας στην ενίσχυση της πίσω κάθετης δύναμης, μεταφέροντας τη ροή του αέρα προς το πίσω μέρος του οχήματος.
Οι πλαϊνοί καθρέπτες, σε συντονισμό με τον μπροστινό σχεδιασμό του οχήματος, είναι σχεδιασμένοι να μειώνουν την αντίσταση ενώ παράλληλα κατευθύνουν τον αέρα προς τα πλευρικά ψυγεία, βελτιώνοντας έτσι την ικανότητα ψύξης των μηχανικών εξαρτημάτων. Η οροφή, με ένα κεντρικό κανάλι, κατευθύνει τον αέρα προς την πίσω αεροτομή, η οποία είναι ενσωματωμένη στο σώμα του οχήματος για να βελτιώσει την αεροδυναμική απόδοση και να αυξήσει την κάθετη δύναμη. Οι καμπυλωτές πλευρές του καπό του κινητήρα συμβάλλουν επίσης αυξάνοντας τη ροή του αέρα που κατευθύνεται μέσω της πλευράς της αεροτομής. Το προαιρετικό πακέτο Alleggerita περιλαμβάνει μια ελαφριά πίσω αεροτομή υψηλού φορτίου, που επιτυγχάνεται με την αύξηση του ύψους του άκρου της, ενισχύοντας έτσι την καμπυλότητα και την αεροδυναμική απόδοση.
Το κάτω μέρος του οχήματος παίζει κρίσιμο ρόλο στην αεροδυναμική του απόδοση. Το κάτω μέρος είναι εξοπλισμένο με γεννήτριες στροβίλων: τρία ζεύγη πτερυγίων διατεταγμένα σαν κλαδιά σε δέντρο αυξάνουν την πίσω κάθετη δύναμη, συμπληρώνοντας τη λειτουργία του διαχύτη. Ο ίδιος ο διαχύτης, με επιφάνεια 70% μεγαλύτερη σε σύγκριση με την Huracán EVO και γωνία αυξημένη κατά 4°, μεγιστοποιεί την κάθετη εκχύλιση της ροής του αέρα από το κάτω μέρος του οχήματος.
Οι αυξημένες απαιτήσεις ψύξης του νέου turbo-hybrid συστήματος κίνησης απαίτησαν την ανάπτυξη μιας νέας διάταξης ψυγείων, βελτιώνοντας την απόδοση ψύξης κατά 30%. Για να βελτιστοποιήσει περαιτέρω την εξαιρετική απόδοση της Temerario, η Lamborghini ανέπτυξε μια νέα ιδέα ψύξης των φρένων. Το μπροστινό μέρος διαθέτει έναν εκτροπέα προσαρμοσμένο στο κάτω βραχίονα της ανάρτησης, ο οποίος χρησιμοποιεί τη ροή του αέρα από τον μπροστινό διαχύτη για να ψύξει την μπροστινή δαγκάνα των φρένων. Επιπλέον, δύο συγκεκριμένες εισαγωγές ενσωματώνονται στον προφυλακτήρα για να κατευθύνουν υψηλή ροή αέρα από τον προφυλακτήρα προς τα κανάλια εξαερισμού των δίσκων. Ένας αγωγός σε σχήμα Υ με διπλές εισόδους και μία έξοδο εισάγει αέρα υψηλής πίεσης για να βελτιώσει περαιτέρω την ψύξη του συστήματος φρένων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια συνολική βελτίωση της απόδοσης ψύξης κατά 20% για τους δίσκους και 50% για τις δαγκάνες σε σύγκριση με την Huracán EVO.
Στο πίσω μέρος, η Lamborghini έχει εφαρμόσει μια λύση που δοκιμάστηκε επιτυχώς στην Revuelto. Τα κανάλια εξαερισμού των πίσω δίσκων τροφοδοτούνται από έναν αεραγωγό NACA που βρίσκεται μπροστά από τον πίσω θόλο του τροχού, ο οποίος συλλαμβάνει τη ροή αέρα υψηλής ενέργειας από το κάτω μέρος του οχήματος και την κατευθύνει προς τον αγωγό ψύξης των φρένων.
Spaceframe
Η δομική συναρμολόγηση της Temerario διαθέτει ένα νέο Body-in-White, κατασκευασμένο με έναν πολυτεχνολογικό σχεδιασμό αλουμινίου spaceframe για να αντέχει τις αυξημένες φορτίσεις από τη νέα υβριδική μονάδα ισχύος. Αυτός ο σχεδιασμός εξασφαλίζει εξαιρετικές μηχανικές ιδιότητες ενώ επιτυγχάνει σημαντική μείωση βάρους. Το πλαίσιο της Temerario, κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, εισάγει ένα νέο κράμα υψηλής αντοχής για χυτά υψηλής πίεσης, τη χρήση εξωθημένων σωλήνων υψηλής αντοχής που διαμορφώνονται μέσω υδρομορφικής διαμόρφωσης, και αυξημένο αριθμό κενών χυτών με λεπτές, κλειστές διατομές αδράνειας, που καθίστανται δυνατές μέσω της χρήσης εσωτερικών πυρήνων. Αυτές οι προόδους επέτρεψαν τη μείωση της κατασκευαστικής πολυπλοκότητας του spaceframe και τη βελτιστοποίηση του βάρους, ενώ η νέα υβριδική μονάδα ισχύος χρησιμοποιεί πάνω από 50% λιγότερα εξαρτήματα σε σύγκριση με την Huracán.
Επιπλέον, η Temerario ενσωματώνει σημαντική μείωση στον αριθμό των θερμών συγκολλήσεων, με μείωση άνω του 80% στο συνολικό μήκος των ραφών συγκόλλησης σε σύγκριση με την Huracán. Αυτή η νέα προσέγγιση κατασκευής έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας κατά περισσότερο από 20% σε σύγκριση με το προηγούμενο spaceframe. Εξασφαλίζει επίσης τον βέλτιστο περιορισμό του βάρους του οχήματος, παρέχοντας το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας για τους επιβάτες και συμβάλλοντας σημαντικά στις εξαιρετικές δυναμικές οδήγησης του οχήματος.
Οδηγική Εμπειρία
Η Temerario προσφέρει 13 διαφορετικές οδηγικές εμπειρίες, καθιστώντας την ένα ευέλικτο υπερ-αυτοκίνητο ικανό να προσφέρει ενθουσιασμό τόσο στην καθημερινή οδήγηση όσο και στην πίστα. Οι τρόποι οδήγησης μπορούν να επιλεγούν χρησιμοποιώντας τους περιστροφικούς διακόπτες στο τιμόνι: ο άνω αριστερός κόκκινος περιστροφικός διακόπτης επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε Città, Strada, Sport, Corsa και Corsa Plus (με απενεργοποιημένο το ESC – ηλεκτρονικά ελεγχόμενα συστήματα απενεργοποιημένα). Επιπλέον, πατώντας το κουμπί με την “καρό σημαία” για δύο δευτερόλεπτα ενεργοποιείται το Launch Control, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητές του κατά την εκκίνηση από στάση. “Η Temerario προσφέρει μια καινοτόμο και συναισθηματική εμπειρία οδήγησης,” αναφέρει ο Rouven Mohr. “Από τη μία πλευρά, είναι ακριβής και αποτελεσματική στην πίστα, ενώ από την άλλη, προσφέρει έναν χαρακτήρα πίσω κίνησης που μεγιστοποιεί την εμπλοκή του οδηγού.”
Παράλληλα με το υβριδικό σύστημα, κάνουν το ντεμπούτο τους και τρεις νέοι αποκλειστικοί τρόποι οδήγησης: Recharge, Hybrid και Performance, επιλέξιμοι μέσω του άνω δεξιού περιστροφικού διακόπτη. Ο επιλεγμένος τρόπος οδήγησης εμφανίζεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών του οδηγού, όπου τα γραφικά animation αντικατοπτρίζουν την περιστροφή των επιλογέων, καθιστώντας την επιλογή του τρόπου αμέσως διαισθητική.
Ο τρόπος Città είναι σχεδιασμένος για αστική οδήγηση και μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε Hybrid mode (πλήρως ηλεκτρικό με μέγιστη ισχύ 140 kW – 190 CV) όσο και σε Recharge mode, επιτρέποντας στον V8 να επαναφορτίζει γρήγορα την μπαταρία όταν χρειάζεται. Ο τρόπος Strada είναι ιδανικός για εξωαστικές διαδρομές και μακρινά ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, προσφέροντας αποδοτική και σπορ οδήγηση με τετρακίνηση κατ’ απαίτηση. Στον Hybrid mode, ο κινητήρας V8 συνεργάζεται με τους ηλεκτροκινητήρες, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 800 CV, ενώ στον Recharge mode, η ισχύς φτάνει τα 725 CV. Ο μπροστινός e-άξονας υποστηρίζει την κατανομή ροπής, και η ενεργή αεροδυναμική παρέχει μέγιστη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, όπως σε αυτοκινητόδρομους.
Η επιλογή του Sport μεταμορφώνει τον χαρακτήρα της Temerario, ρυθμίζοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου για μια απολαυστική, διασκεδαστική και άμεση οδηγική εμπειρία στους τρεις συνδυαστικούς τρόπους: Recharge, Hybrid και Performance. Ο κινητήρας καύσης, υποστηριζόμενος από το υβριδικό σύστημα, είναι ενεργός και στους τρεις τρόπους, αποδίδοντας έως 920 CV ισχύος. Ο ήχος του V8 γίνεται πιο έντονος, το κιβώτιο ταχυτήτων ανταποκρίνεται με μέγιστη ευκρίνεια, και η ανάρτηση και η αεροδυναμική ενισχύουν την ευελιξία του αυτοκινήτου και την οδηγική απόλαυση στις στροφές.
Ο τρόπος Corsa αντιπροσωπεύει την κορυφή της απόδοσης και της ισχύος, τόσο σε δυναμικές δυνατότητες όσο και σε ήχο, προσαρμοσμένος για οδήγηση στην πίστα. Στον Performance mode, το σύστημα κίνησης φτάνει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του, αποδίδοντας 920 CV, με το υβριδικό σύστημα να είναι ρυθμισμένο για βέλτιστη κατανομή ροπής και τετρακίνηση, επιτρέποντας υπέρ-σπορ αλλά και προσιτή οδήγηση. Ο ήχος φτάνει επίσης στο πιο συναισθηματικό επίπεδο, προσφέροντας μια συναρπαστική ακουστική εμπειρία.
Το Drift Mode κάνει επίσης το ντεμπούτο του στην Temerario, επιτρέποντας στους οδηγούς να επιτύχουν ελεγχόμενη υπερστροφή για μέγιστη οδηγική απόλαυση. Λειτουργεί μέσω του κάτω περιστροφικού διακόπτη στη δεξιά πλευρά του τιμονιού και είναι ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα: από το επίπεδο ένα, που διευκολύνει την υπερστροφή με περιορισμένη γωνία ολίσθησης, μέχρι το επίπεδο τρία, που είναι σχεδιασμένο για έμπειρους οδηγούς και επιτρέπει μεγαλύτερη γωνία ολίσθησης.
HMI, Ψυχαγωγία & Συνδεσιμότητα
Η πλέον προηγμένη εμπειρία πολυμέσων
Der Temerario stellt den Höhepunkt der Multimedia-Innovationen von Lamborghini dar. Im Vergleich zum Huracán ist seine Konnektivität deutlich fortschrittlicher und bietet den Nutzern sowohl Funktionen für den täglichen Gebrauch als auch Optionen, die speziell für den Fahrspaß auf der Straße oder auf der Rennstrecke entwickelt wurden. Das Navigationssystem bietet Over-the-Air-Kartenupdates und Echtzeit-Informationen über Verkehr und Sehenswürdigkeiten. Das Konnektivitätspaket umfasst auch Unterhaltungsoptionen wie Webradio, Sprachassistent und drahtlose Smartphone-Integration über Apple CarPlay und Android Auto.
Das Mensch-Maschine-Schnittstellensystem (HMI) des Temerario besteht aus drei Displays: einer 12,3″ großen digitalen Instrumententafel, einem 8,4″ großen zentralen Display und einem 9,1″ großen Beifahrerdisplay. Das System zeigt 3D-Grafiken mit Animationen, Widgets und einem ganz neuen, speziell für dieses Fahrzeug entwickelten Design. Diese drei Bildschirme werden von einem einzigen "elektronischen Gehirn" gesteuert, das ein einheitliches Design, eine einheitliche Interaktion und eine einheitliche Bedienung gewährleistet. Die Instrumententafel verfügt über eine völlig neu gestaltete grafische Oberfläche mit neuen Anpassungsoptionen, die es dem Benutzer ermöglichen, zwischen drei Anzeigearten zu wählen: "Dynamische Ansicht" für die Fahrzeugdynamik, "Navi-Ansicht" für die vollständige Kartendarstellung und "Essential View" für wichtige Fahrinformationen.
Das Entertainmentsystem bietet neue Funktionen mit umfangreichen Anpassungsmöglichkeiten, die ein wahrhaft immersives Erlebnis bieten. Eine der wichtigsten Funktionen ist die "Swipe"-Funktion, die es dem Nutzer ermöglicht, mit einer einfachen Geste, ähnlich wie bei einem Smartphone, Inhalte vom mittleren Bildschirm auf den Fahrer- und Beifahrerbildschirm zu verschieben. Der mittlere Bildschirm kann so angepasst werden, dass bis zu drei Anwendungen gleichzeitig verwaltet werden können, so dass der Fahrer einfachen Zugriff auf häufig genutzte Funktionen wie Klimatisierung, Navigation und Radio hat und gleichzeitig weniger abgelenkt wird. Die Benutzer können auch bevorzugte Verknüpfungen für bestimmte Anwendungen erstellen, z. B. für die Klimaanlage, Telefonkontakte, Radio und Navigationsziele.
Temerario präsentiert auch das System Lamborghini Vision Unit (LAVU), das mit Hilfe von drei Kameras und einer speziellen Steuereinheit drei neue Dienste im Fahrzeug bietet: Lamborghini Telemetry 2.0, Memories Recorder und Dashcam. Diese Anwendungen sind über das Entertainmentsystem und die Bedienelemente am Lenkrad sowie über die Lamborghini Unica App leicht zugänglich. Das LAVU-System verbessert das authentische "Feel like a pilot"-Erlebnis, indem es Telemetrie nutzt, um die Leistung auf der Rennstrecke aufzuzeichnen und zu verbessern. Es ermöglicht dem Fahrer außerdem, seine besten Fahrmomente mit dem Memories Recorder aufzuzeichnen und zu speichern und verbessert die Sicherheit mit der Dashcam. Die drei hochauflösenden Kameras sind strategisch platziert, um sowohl den Innenraum als auch die Straße aufzuzeichnen. Die vordere Kamera, die sich im Dachhimmel befindet, nimmt die Straße oder die Fahrbahn auf; die "Emotion-Kamera", die sich ebenfalls im Dachhimmel befindet, zeichnet den Innenraum auf, einschließlich der Emotionen von Fahrer und Beifahrer; und die hintere Kamera, die an der feuerfesten Platte hinter den Sitzen angebracht ist, nimmt das Lenkrad, die Instrumententafel und die Windschutzscheibe auf. Im Bereich Driving Experience können die Nutzer alle ihre aufgezeichneten Erfahrungen mit dem LAVU-System einsehen, während der Remote Trip Statistics Service nach jeder Fahrt Daten über die zurückgelegte Strecke und die Nutzung des Hybridantriebs sammelt.
Die Lamborghini Unica App erweitert das Erlebnis über das Fahren hinaus und ermöglicht es den Nutzern, ihr Fahrzeug über ein Smartphone oder eine Apple Watch kontinuierlich zu überwachen. Sie können Informationen wie Kraftstoffstand, Batterieladung, Reichweite und den genauen Standort des Fahrzeugs abrufen. Die App ermöglicht auch Fernbedienungen wie das Ver- und Entriegeln der Türen. Eine der wichtigsten Sicherheitsfunktionen im Temerario ist das Lamborghini Connect Vehicle Tracking System (LCVTS), das proaktiv eine unbefugte Nutzung des Fahrzeugs erkennt und den Besitzer über die App sowie das Security Operations Center benachrichtigt, um sofort die notwendigen Schritte einzuleiten. Lamborghini gewährleistet die Vertraulichkeit und den Schutz der persönlichen Daten der Kunden durch die Umsetzung eines "Privacy and Security by Design"-Ansatzes während der gesamten Lebensdauer des Fahrzeugs.
Audioanlage
Das Temerario Sound System wird von Sonus faber, der berühmten italienischen Audio-Manufaktur aus Vicenza, hergestellt. Dieses hochmoderne System bietet ein immersives Hörerlebnis, das sich durch die natürliche Klangqualität auszeichnet, für die Sonus faber berühmt ist. Jede Komponente wurde sorgfältig entwickelt und abgestimmt, um ein Hörerlebnis zu gewährleisten, das die Kunstfertigkeit und Präzision widerspiegelt, die für italienische Handwerkskunst steht. Der geräumige Innenraum und der leistungsstarke Motor des Temerario werden durch das Sonus faber-Soundsystem perfekt ergänzt und bieten ein emotionales und luxuriöses Hörerlebnis.
Lamborghini Telemetrie 2.0
Lamborghini Telemetry 2.0 ist eine fahrzeuginterne Anwendung, die für den Einsatz auf der Rennstrecke entwickelt wurde, um das Vertrauen des Fahrers zu stärken und seine Leistung zu steigern, damit er das Potenzial des Temerario voll ausschöpfen kann. Die grafische Oberfläche und das Benutzererlebnis wurden komplett überarbeitet und sind nun intuitiver und direkter, wobei die Bedienelemente am Lenkrad für den Einsatz auf der Rennstrecke angepasst wurden. Während des Fahrens auf der Rennstrecke können die Route, die Rundenzeiten und die Segmentinformationen auf dem Display der Instrumententafel angezeigt werden. Es ist auch möglich, eine Referenzzeit für ein unmittelbares Leistungsfeedback auszuwählen. Lamborghini Telemetry 2.0 enthält Daten von über 150 der weltweit wichtigsten Rennstrecken (einschließlich ihrer Varianten) und bietet mehr Informationen als die Vorgängerversion des Huracán STO, wie zum Beispiel Reifendruck und elektronische Eingriffspunkte.
Mit den im LAVU-System eingebauten Kameras können die Nutzer auch Videos von ihren Erfahrungen aufnehmen. Nach der Sitzung können die Telemetriedaten und Videos direkt auf dem Bildschirm des Armaturenbretts angesehen oder über die Unica-App für eine detailliertere Analyse geteilt werden, wobei sogar die Daten im Fahrzeug mit der Herzfrequenz des Benutzers über die Apple Watch-Integration kombiniert werden können. Die Lamborghini Unica App bietet dank der Zusammenarbeit mit den Lamborghini Squadra Corse Fahrern eine verbesserte Benutzerfreundlichkeit. Die Leistungsanalyse ist jetzt noch benutzerfreundlicher mit einer modularen visuellen Anzeige der Streckenkarte, die aufgezeichnete Videos und während der Sitzung gesammelte Daten identifiziert. Bilder und Daten können in einem personalisierten Video mit einem integrierten Video-Editor in der App geteilt werden, so dass Benutzer verschiedene Frames, Vorlagen und neue Overlay-Widgets auswählen können.
Erinnerungen Rekorder
Der Spaß hört nicht auf der Tanzfläche auf. Mit dem Memories Recorder von Temerario können Fahrer bis zu zwei Minuten Fahrmaterial mit den Kameras des LAVU-Systems aufzeichnen und das Video über die Unica-App teilen. Die Benutzerfreundlichkeit und die Personalisierungsoptionen werden weiter verbessert, indem der Fahrer den Kamerarahmen, die in der GUI angezeigten Informationen und das Videoformat auswählen kann.
Dashcam
Zum LAVU-System gehört auch die Dashcam-App, die für mehr Sicherheit beim Fahren sorgt. Die drei Kameras sorgen für eine kontinuierliche Überwachung, und bei einem Unfall oder einem Notfallmanöver wird automatisch ein einminütiges Video aufgezeichnet. Die Nutzer können bis zu 40 Sekunden des Materials vor dem Aufprall oder dem Manöver ansehen. Das Video kann sowohl über das Entertainmentsystem als auch über die Unica-App angesehen werden.
Reifen
Als langjähriger und exklusiver Reifenpartner von Lamborghini für den neuen Lamborghini Temerario hat Bridgestone, ein weltweit führender Anbieter von Premium-Reifen und nachhaltigen Mobilitätslösungen, ein umfassendes Reifensortiment entwickelt, um die Leistung des Supersportwagens sowohl auf der Rennstrecke als auch auf der Straße ganzjährig zu maximieren und die unterschiedlichen Bedürfnisse aller Fahrer zu erfüllen. Für die Sommer- und Rennstreckenreifen des Temerario baut Bridgestone auf seine ikonische Potenza-Reifenfamilie auf und bietet die speziell entwickelten Potenza Sport- und Potenza Race-Reifen an.
Der Bridgestone Potenza Sport verfügt über ein Profildesign, das die Leistung auf trockener und nasser Fahrbahn sowie bei hohen Geschwindigkeiten optimiert und das sportliche Fahrverhalten des Fahrzeugs verbessert. Zusätzlich zu dieser Ultra-High-Performance-Standardanwendung hat Bridgestone auch eine Potenza Sport-Anwendung entwickelt, die als Run-Flat-Reifen zugelassen ist und es dem Fahrer ermöglicht, nach einer Reifenpanne die Kontrolle zu behalten und bis zu 80 km bei einer Geschwindigkeit von bis zu 80 km/h sicher weiterzufahren. Diese Spezialanfertigung bietet ein höheres Maß an Traktion, exzellente Bodenhaftung und Fahrkomfort auf der Straße, sowie Sicherheit und Gelassenheit.
Darüber hinaus hat Bridgestone einen speziellen Rennreifen entwickelt, um die unglaubliche Leistung des Supersportwagens voll auszuschöpfen. Dieser einzigartige Bridgestone Potenza Race bietet herausragende Traktion, verbessertes Handling und lang anhaltende Leistung für Rennstrecken-Enthusiasten. Das hohe Grip-Niveau des Reifens wird durch eine spezielle Mischung ermöglicht, die für den Einsatz auf der Rennstrecke entwickelt und dann für den Einsatz auf der Straße angepasst wurde.
Um das Angebot zu vervollständigen und den Bedürfnissen jedes Fahrers gerecht zu werden, hat Bridgestone auch einen Blizzak LM005 Winterreifen angepasst, der es dem Supersportwagen ermöglicht, auch unter harten Winterbedingungen Spitzenleistungen zu erbringen. Diese maßgeschneiderten Reifen, die in Europa entwickelt und hergestellt wurden, werden in acht Größen von 20" bis 21" erhältlich sein. Nach dem Huracán STO, Tecnica, Sterrato, Huracán EVO und dem V12 HPEV Revuelto ist der Temerario der neueste Supersportwagen von Lamborghini, der serienmäßig mit Bridgestone-Reifen ausgestattet ist.