Die Bewegung auf der Straße leben
Škoda

Škoda Sport beteiligt sich an der Le Mans Classic 2023

Το σχολαστικά ανακατασκευασμένο κλασικό αυτοκίνητο της Skoda είναι πανέτοιμο να επιστρέψει στη θρυλική πίστα για το Le Mans Classic 2023

Škoda

Το Škoda Sport, ένα μοντέλο κατασκευασμένο στην αξιόπιστη πλατφόρμα “Tudor”, θα συμμετάσχει στον αξιόλογο 24ωρο αγώνα Le Mans το 1950. Φέτος, το σχολαστικά ανακατασκευασμένο κλασικό αυτοκίνητο είναι πανέτοιμο να επιστρέψει στη θρυλική πίστα για το Le Mans Classic 2023, φέροντας και πάλι τον αρχικό αριθμό εκκίνησης 44.

Στις παλαιότερες ημέρες του, το Škoda Sport, γνωστό και ως “Pancake” λόγω του χαμηλού, αλουμινένιου αμαξώματός του, έκανε το εντυπωσιακό ντεμπούτο του στο Grand Prix της Τσεχοσλοβακίας στο Μπρνο τον Σεπτέμβριο του 1949. Εξοπλισμένο με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1089 cm3, απέδιδε 42 ίππους στις 5100 rpm, κερδίζοντας σημαντική επιτυχία στην κατηγορία μέχρι 1100 cm3.

Σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τη φήμη της Škoda στις αγορές της Γαλλίας και της Μπενελούξ, η μάρκα αποφάσισε να συμμετάσχει στον διάσημο 24ωρο αγώνα Le Mans το 1950. Αρκετές τροποποιήσεις έγιναν στο “Pancake” σύμφωνα με τους κανονισμούς του 24ωρου αγώνα, όπως η προσθήκη προβολέων για νυχτερινές διαδρομές και η ενσωμάτωση ανοιγμάτων στην μπροστινή μάσκα για την ενίσχυση της ψύξης των φρένων των τυμπάνων. Η απόδοση του υδρόψυκτου τετρακύλινδρου κινητήρα 1089 cm3 βελτιώθηκε, επιτρέποντάς του να φτάσει τους 50 ίππους στις 5200 στροφές ανά λεπτό. Το Škoda Sport πέτυχε ταχύτητες έως και 140 km/h με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου να αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα, μειώνοντας το χρόνο ανεφοδιασμού κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Ωστόσο, η συμμετοχή της Škoda Sport στο Le Mans διακόπηκε λόγω της πολιτικής έντασης του “Ψυχρού Πολέμου”, με αποτέλεσμα να είναι η τελευταία εκκίνηση τσέχικου αυτοκινήτου με τσέχικο πλήρωμα στον 24ωρο αγώνα του Le Mans για πολλά χρόνια.

Γρήγορα στο 2023, το Škoda Sport επιστρέφει στο Circuit de la Sarthe για τον vintage αγώνα, Le Mans Classic. Η διοργάνωση αυτή περιλαμβάνει μια σειρά αγώνων με μοντέλα από το 1923 έως το 1981. Ο τελευταίος αγώνας ξεκινά με το παραδοσιακό στυλ “Le Mans”, με τους οδηγούς να τρέχουν από ένα καθορισμένο σημείο προς τα αυτοκίνητά τους με το σήμα του εκκινητή.

Το 2022, ένα από τα δύο ‘Pancakes’ που είχαν αρχικά συμμετάσχει στον 24ωρο Le Mans 1950 έκανε το ντεμπούτο του στο Le Mans Classic, τερματίζοντας στην 47η θέση και καταλαμβάνοντας την 43η θέση μεταξύ 74 πληρωμάτων εκκίνησης στην κατηγορία του. Το Škoda Sport παραμένει πιστό στην αρχική του σχεδίαση, με τα αρχικά αμορτισέρ με μοχλό και το σκουληκοειδές σύστημα διεύθυνσης, ενώ ο τετρακύλινδρος κινητήρας του έφτασε τις 7000 στροφές ανά λεπτό κατά τη διάρκεια των δοκιμών πέδησης. Φέτος, το Škoda Sport, με την ομάδα Kafka/Velebný, θα φέρει και πάλι τον αρχικό αριθμό εκκίνησης 44.

Το Le Mans Classic 2023 αναμένεται να είναι ένα συναρπαστικό γεγονός, με τον εορτασμό της 100ης επετείου του θρυλικού 24ωρου αγώνα να συμπίπτει. Πάνω από 800 ιστορικά αυτοκίνητα, εκπρόσωποι και από τις 17 μάρκες που θα ξεκινήσουν, και σχεδόν 90 αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων 65 νικηφόρων μοντέλων από προηγούμενους αγώνες του Le Mans, θα είναι παρόντα για να σηματοδοτήσουν την εκατονταετηρίδα του Le Mans Classic, προσφέροντας μια μεγαλειώδη επίδειξη για τους θεατές.