Die Bewegung auf der Straße leben
mc20

Η παραγωγή της Stellantis στην Ιταλία μειώθηκε κατά 37% το 2024 – Τα επιβατικά αυτοκίνητα βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1956

Η συμφωνία του ομίλου με την ιταλική κυβέρνηση, αναπτερώνει τις προσδοκίες για κατακόρυφη αύξηση της παραγωγής από το 2026

mc20

Die Produktion von Stellantis στην Ιταλία μειώθηκε κατά 37% πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία του συνδικάτου, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να ανακάμψει από μια βαθιά πτώση των πωλήσεων και της κερδοφορίας της.

Το συνδικάτο FIM-CISL στις 3 Δεκεμβρίου δήλωσε ότι η Stellantis συναρμολόγησε 475.090 οχήματα στην Ιταλία, από 751.384 το 2023. Ειδικότερα, η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 46% στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1956, ενώ η παραγωγή ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκε κατά 17%.

Για την αντιμετώπιση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας στην Ιταλία, ο όμιλος έχει βασιστεί σε μεγάλο βαθμό σε προγράμματα προσωρινών απολύσεων που χρηματοδοτούνται από το κράτος. Η Stellantis παρουσίασε τον Δεκέμβριο ένα σχέδιο για την ενίσχυση της παραγωγής, αλλά αύξηση αναμένεται μόνο από το 2026 χάρη στο λανσάρισμα νέων μοντέλων.

Η παραγωγή στο ιστορικό εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο αναμένεται να διακοπεί μέχρι την τρίτη εβδομάδα του Ιανουαρίου.

Η Stellantis δεν ήταν άμεσα διαθέσιμη για σχόλια.

Όπως και οι Ευρωπαίοι ομόλογοί της, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο παλεύει με την αδύναμη ζήτηση, ιδίως για τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, τη ρυθμιστική αβεβαιότητα και τον σκληρό κινεζικό ανταγωνισμό.

Κινητοποιήσεις στις Βρυξέλλες ετοιμάζουν τα συνδικάτα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

Η FIM-CISL δήλωσε ότι θα συμμετάσχει σε μια διαμαρτυρία που έχει προγραμματιστεί στις Βρυξέλλες από μια εργατική οργάνωση, την IndustriALL Europe, στις 5 Φεβρουαρίου, δύο εβδομάδες πριν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσιάσει την «καθαρή βιομηχανική συμφωνία».

Ο επικεφαλής του συνδικάτου, Ferdinando Uliano, δήλωσε ότι είναι σημαντικό να επανεξεταστούν οι στόχοι της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των οχημάτων που πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή από το 2025.

«Πρόκειται για μια μάχη για την Ευρώπη», δήλωσε ο Uliano, μιλώντας για την κρίση που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. «Οι μεμονωμένες χώρες μπορούν μόνο να χάσουν».

Τα συνδικάτα «ανησυχούν πολύ» για τη Maserati μετά την πτώση της παραγωγής στη Μόντενα κατά 79%

Η Stellantis διαθέτει πέντε εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ιταλία καθώς και μια εγκατάσταση για εμπορικά οχήματα.

Η παραγωγή στο εργοστάσιο Mirafiori του ομίλου στο Τορίνο μειώθηκε κατά 70 τοις εκατό πέρυσι. Μόνο το εργοστάσιο της Maserati στη Μόντενα, την καρδιά της «κοιλάδας του αυτοκινήτου» της Ιταλίας, είχε χειρότερες επιδόσεις με πτώση 79%.

«Ανησυχούμε πολύ για τη Maserati», δήλωσε ο Uliano. «Περιμένουμε γρήγορα ένα σαφές και λεπτομερές σχέδιο για τη Maserati».

Η Stellantis δεσμεύτηκε τον Δεκέμβριο να επενδύσει 2 δισ. ευρώ (2,1 δισ. δολάρια) στην Ιταλία το 2025 για την παραγωγή νέων μοντέλων σε ορισμένα από τα εργοστάσιά της στη χώρα.

Σύμφωνα με το σχέδιο, η Stellantis θα διατηρήσει όλα τα ιταλικά εργοστάσιά της ανοιχτά και θα αυξήσει την παραγωγή από το 2026 χάρη στο λανσάρισμα νέων μοντέλων. Όλα τα εργοστάσια της Stellantis στην Ιταλία θα έχουν κονδύλια παραγωγής μέχρι το 2032 και δεν θα χρειαστούν δημόσια κεφάλαια για τις προγραμματισμένες επενδύσεις, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία.