Είναι η πρώτη φορά στα 87 χρόνια από την ίδρυση της VW (28 Μαΐου 1937 στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας) που πρέπει να πάρει τόσο δυσάρεστα μέτρα για εργαζόμενους τριών εργοστασίων που πρόκειται, μετά από αναδιάρθρωση της παραγωγής, να αναστείλουν την λειτουργία τους, και για τους συνολικά 120.000 (400 είναι Έλληνες) που απασχολεί και στα δέκα εργοστάσια της στην Γερμανία. Στα υπόλοιπα επτά, ο μισθός των εργαζομένων θα μειωθεί κατά 10%. Συνδυαστικά, οι απασχολούμενοι εργαζόμενοι με τους εξωτερικούς συνεργάτες, τους προμηθευτές και τις λοιπές εφοδιαστικές εταιρείες που εργάζονται για λογαριασμό της VW, φτάνει τις 2.000.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία.
Η ανάγκη για περικοπές έρχονται μετά από τις χαμηλές πωλήσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης σε συνδυασμό με τον σκληρό ανταγωνισμό από τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, με την αγορά αυτοκίνητων να έχει συρρικνωθεί στην Ευρώπη κατά 2 εκ. οχήματα, 500.000 εκ των οποίων της VW. Το ζήτημα έχει πάρει μεγάλες πολιτικές διαστάσεις καθώς η κυβέρνηση της Κάτω Σαξονίας είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της VW.
Τα σχέδια της αναδιάρθρωσης αποκαλύφθηκαν τις προηγούμενες μέρες σε σύσκεψη που έγινε στα γραφεία της VW μεταξύ διοίκησης, εργαζομένων και εκπροσώπων των αντίστοιχων εργατικών σωματείων. Όπως δήλωσε ο κ. Στ. Χρηστίδης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ΕΡΤ News στην εκπομπή Prime και στον κ.Ηλία Σιακαντάρη, που είναι εκπρόσωπος των εργαζομένων της VW στη συνομοσπονδία μετάλλου: «Μας εκπλήσσει ο τρόπος που μας προσεγγίζει η εταιρεία για τις περικοπές, καθώς δεν υπάρχει προηγούμενο και υπάρχει έντονος προβληματισμός. Εμάς μας αιφνιδίασε καταρχήν ο τρόπος και τα μέτρα. Εμείς τα τελευταία χρόνια πάντα είχαμε κρίσεις και πάντα βρίσκαμε τρόπους να βγούμε από την κρίση μαζί. Με τρόπο, με ένα όραμα, με μια προοπτική για το εργοστάσιο και το καλό του εργοδότη και για τους εργάτες. Αυτό που έγινε τώρα έγινε με έναν κάποιο βάρβαρο τρόπο και φοβόμαστε πολύ ότι θα χαθεί πάρα πολύς χρόνος στις διαπραγματεύσεις μας. Χρόνος που είναι χρήσιμος για να αυτοσυγκεντρωθεί η εταιρεία, η διοίκηση της εταιρείας, στα σημαντικά προβλήματα της εταιρείας που τα βλέπουμε και εμείς. Εμείς σαν συνδικάτο, σαν εκπρόσωποι εργαζομένων συγκεκριμένα έχουμε πλήρη εικόνα για το τι γίνεται. Έχουμε πρόσβαση σε όλα τα οικονομικά του εργοστασίου και βλέπουμε ότι υπάρχει θέμα, αλλά δεν βλέπουμε ότι αυτός ο πανικός που γίνεται σε αυτό το χρονικό διάστημα ότι οφείλεται σε τίποτα. Έχουμε φοβερά όπλα ακόμα. Πουλάμε 9 εκατομμύρια αμάξια σε όλο τον κόσμο και αυτό που ζητάμε εμείς από τη διοίκηση παγκοσμίως είναι να μας δείξει ένα πλάνο πως θέλουν να μπούμε στην καινούργια εποχή» .