NEWS

Die Krise am Roten Meer trifft die Automobilindustrie

Ημέρες της κρίσης των πρώτων υλών ξαναζεί η αυτοκινητοβιομηχανία, δημιουργώντας νέο πονοκέφαλο και οικονομική ανασφάλεια στον κλάδο. Η νέα απειλή εντοπίζεται στην γεωπολιτική ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία οδήγησε στην ναυτιλιακή κρίση.

Αυξήσεις τιμών και νέες ελλείψεις

Οι ανατιμήσεις στο κόστος εμπορευμάτων λόγω του αυξημένου κινδύνου διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούτι της Υεμένης, αυξάνουν το κόστος στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το κάθε κοντέινερ επιβαρύνεται με επιπλέον δολάρια αλλά και αυξημένα ασφάλιστρα, τα οποία θα επηρεάσουν το τελικό προϊόν. Επίσης, οι όποιες καθυστερήσεις σταδιακά θα φανούν στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας, δεδομένου των καθυστερήσεων, οι οποίες θα πλήξουν την παραγωγή. Παράλληλα, ο χρόνος παράδοσης νέων αυτοκινήτων θα αυξηθεί δυσανάλογα των παραγγελιών. Ήδη Volvo και Tesla αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον εφοδιασμό τους με πρώτες ύλες.

Νέο πλήγμα στην ηλεκτροκίνηση

Και ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να ισορροπήσει τις αντιδράσεις από την ενεργειακή μετάβαση και την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η νέα κρίση δυναμιτίζει και πάλι την εξέλιξη, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό και τους τομείς έρευνας και ανάπτυξης. Παρά τα βήματα που έγιναν σε νέες τεχνολογίες των μπαταριών, η γεωπολιτική ένταση παγώνει τις εξελίξεις, με το επιπλέον κόστος να βαραίνει την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία εναγωνίως προσπαθεί να μην το μεταφέρει στον πελάτη, δεδομένου πως τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν γίνει ήδη πολύ ακριβά. Αν σε όλα τα αυτά προσθέσουμε και το επιπλέον κόστος για την αυτοκινητοβιομηχανία από την αναγκαστική εφαρμογή του προτύπου Euro 7, τότε ιδιαίτερα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε πολύ δεινή οικονομική θέση. 

Λιγότερες επιπτώσεις για την Κίνα

Η νέα κρίση λειτουργεί προς όφελος της Κίνας. Οι Χούτι ανακοίνωσαν πως δεν θα πειράξουν πλοία κινέζικων συμφερόντων, με τη νέα κρίση να λειτουργεί ως ακόμα ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ευρωπαϊκών και αμερικάνικων αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες με αυτήν την κατάσταση μπορούν αφενός να κρατήσουν το κόστος στα σημερινά επίπεδα, αυξάνοντας εφόσον το επιθυμήσουν και τα περιθώρια κέρδους.

Nikolaos Michalopoulos

Neueste Beiträge

Volvo Saracakis Test Drive Event στην Καλαμάτα, 24-26 Μαΐου

Η Volvo Saracakis θα είναι Μεγάλος Χορηγός του Διεθνούς Meeting άλματος εις μήκος Tsatoumas Street…

7 Stunden ago

Ford Puma: Τεχνολογικά προηγμένο και οικονομικό, τώρα με μίσθωμα 199€

Το Ford Puma εξακολουθεί να αποτελεί στη χώρα μας την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία των…

8 Stunden ago

Türkei: Fortgeschrittene Gespräche mit den Chinesen BYD und Chery über den Bau von EV-Fabriken

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

vor 2 Tagen

VW bricht Gespräche mit Renault über kostengünstige Elektrofahrzeuge ab

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

vor 2 Tagen

DS 3 : Sofort verfügbar, mit dem Premium Upgrade Programm

DS Automobiles kündigt das neue "Premium Upgrade"-Programm an, das Enthusiasten die Möglichkeit gibt,...

vor 3 Tagen

Porsche bringt den ersten Hybrid-Elfer mit höherer Leistung auf den Markt

Porsche stattet den Sportwagen 911 erstmals mit einer Batterie aus, der Elektromotor wird...

vor 4 Tagen