Die Bewegung auf der Straße leben
Renault

Η Honda θέλει να αποκλείσει τη Renault από τη συγχώνευση με τη Nissan

Η Honda ελπίζει ότι η Nissan μπορεί να εξαγοράσει τις μετοχές της Renault - Αυτό θα κοστίσει δισεκατομμύρια

Renault

Η Honda θέλει να αποκλείσει τη Renault από τη συγχώνευση με τη Nissan και ελπίζει ότι η Nissan μπορεί να εξαγοράσει τις μετοχές της Renault, οι οποίες θα κοστίσουν δισεκατομμύρια δολλάρια.

Ειδικότερα, η πλοκή περιπλέκεται στην προτεινόμενη συγχώνευση μεταξύ της Honda και της Nissan. Όσοι είναι εξοικειωμένοι με τον εταιρικό χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας θα γνωρίζουν ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault κατέχει σήμερα το 35,7% της Nissan. Φαίνεται ότι αυτό δεν αρέσει στη Honda. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία φέρεται να προτιμά να συγχωνευτεί με μια πλήρως ελεγχόμενη Nissan και έχει ζητήσει αν η εταιρεία μπορεί να αγοράσει πίσω αυτές τις μετοχές. Αυτό θα απαιτούσε περίπου 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια ανά σε τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες.

Δεν φαίνεται να πρόκειται για προσωπική έχθρα μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών. Σύμφωνα με το Bloomberg, η Honda ανησυχεί ότι το μερίδιο της Renault θα μπορούσε να αγοραστεί από κάποιο άγνωστο τρίτο μέρος ενώ τα σχέδια συγχώνευσης βρίσκονται σε εξέλιξη, ανατρέποντας ενδεχομένως τη διαδικασία. Υπάρχει σίγουρα λόγος ανησυχίας – λίγο πριν επισημοποιηθούν οι συνομιλίες για τη συγχώνευση, ακούσαμε φήμες ότι η Foxconn ενδιαφερόταν να αγοράσει το μερίδιο της Renault. Με αυτή τη συγχώνευση να δημιουργεί δυνητικά έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων στον κόσμο, μπορούμε να καταλάβουμε γιατί η Honda θέλει να διατηρήσει τα πράγματα εξορθολογισμένα.

Τα προβλήματα

Εξ ορισμού, αυτό υποδηλώνει επίσης ότι η Renault μπορεί να μην είναι σύμφωνη με τη συμφωνία Honda-Nissan. Το επίσημο δελτίο τύπου που ανακοίνωσε τη συγχώνευση δεν έκανε καμία αναφορά στη γαλλική μάρκα, παρά το σημαντικό ιδιοκτησιακό της μερίδιο στη Nissan. Μια σύντομη ανακοίνωση που ακολούθησε από τη Renault ανέφερε απλώς ότι η εταιρεία «θα εξετάσει όλες τις επιλογές με βάση το συμφέρον του Ομίλου και των ενδιαφερόμενων μερών του».

Εκπρόσωποι της Nissan και της Honda αρνήθηκαν να σχολιάσουν όταν επικοινώνησε μαζί τους το Bloomberg.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αυτό το στάδιο, η Honda και η Nissan εξακολουθούν να καθορίζουν αν μια συγχώνευση είναι ακόμη βιώσιμη. Η απόφαση αυτή θα πρέπει να ληφθεί μέχρι το τέλος Ιανουαρίου. Εάν είναι θετική, θα γίνουν πιο ολοκληρωμένες ενέργειες για να ενωθούν οι εταιρείες στα τέλη του 2026. Κατά πάσα πιθανότητα, οποιαδήποτε πιθανή ενέργεια της Nissan για την εξαγορά του μεριδίου της Renault δεν θα συμβεί πριν από το τέλος Ιανουαρίου, το νωρίτερο. Και εξακολουθούν να υπάρχουν αμφιβολίες ότι η Nissan μπορεί ακόμη και να το αντέξει οικονομικά.

Αν όλα πάνε καλά, θα δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία χαρτοφυλακίου που δεν θα διαφέρει από τη Stellantis. Η Honda και η Nissan θα εξακολουθούν να υπάρχουν ξεχωριστά με ξεχωριστές γραμμές, αλλά οι πλατφόρμες και η τεχνολογία θα είναι κοινές. Η Mitsubishi, η άλλη αυτοκινητοβιομηχανία στην επί δεκαετίες συμμαχία Nissan-Renault-Mitsubishi, έχει εκφράσει ενδιαφέρον για την ένταξή της στον όμιλο, αλλά δεν έχει λάβει ακόμη επίσημη απόφαση.