Η χρονική πορεία που συνδέει τη Ferrari με το Λε Μαν, τον “ναό” που φιλοξενεί τον παλαιότερο αγώνα αντοχής στον κόσμο, περιλαμβάνει ημερομηνίες και αριθμούς που έχουν γραφτεί στην ιστορία. Δέκα, όσες και οι συνολικές νίκες του αλόγου που χορεύει, με την τελευταία πριν δώδεκα μήνες, χάρη στο 499P στο ντεμπούτο του στην κορυφαία κατηγορία. Είκοσι εννέα, όσες και οι νίκες κατηγορίας του κατασκευαστή του Maranello από το 1949 (η χρονιά ντεμπούτο της Ferrari στον γαλλικό μαραθώνιο, που κατέληξε στην πρώτη θέση συνολικά) μέχρι το 2023, όταν οι Pier Guidi-Calado-Giovanazzi ανέβηκαν στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στην εκατονταετηρίδα. Αυτή η ιστορία θα συνεχιστεί με την 92η έκδοση του αγώνα στις 15-16 Ιουνίου στη γαλλική πίστα μήκους 13,626 χιλιομέτρων στον τέταρτο γύρο του FIA WEC 2024.
Η πιο ζωντανή ανάμνηση των Tifosi της Ferrari χρονολογείται από πέρυσι, όταν η Le Mans Hypercar με αριθμό 51 πέρασε πρώτη τη γραμμή τερματισμού στο La Sarthe, οδηγούμενη από τον Alessandro Pier Guidi, που καταγράφηκε στην ιστορία μαζί με τους συμπαίκτες του James Calado και Antonio Giovinazzi για την νίκη στην εκατονταετή έκδοση των 24 Ωρών του Λε Μαν. Αυτό το αποτέλεσμα χάρισε στον κατασκευαστή του Maranello τη δέκατη συνολική νίκη του, που επιτεύχθηκε κατά την επιστροφή του στην κορυφαία κατηγορία αντοχής μετά από μισό αιώνα και 58 χρόνια μετά την τελευταία νίκη.
Η νίκη ήρθε μετά από 342 γύρους ενός αγώνα που παρακολουθήθηκε ζωντανά από ρεκόρ 325.000 θεατών. Η φωτογραφία του 499P που επανέρχεται στη λωρίδα των πιτ, περιβαλλόμενη από ολόκληρη την ομάδα Ferrari – AF Corse, έχει εισέλθει στη συλλογική φαντασία. Εξίσου αξέχαστη είναι η εικόνα που απαθανατίζει την έναρξη του αγώνα, με δύο 499P στο μπροστινό μέρος του γκριντ: τον αριθμό 50, που πήρε την Hyperpole με τον Antonio Fuoco, τον Miguel Molina και τον Nicklas Nielsen (πέμπτοι στο τέλος του αγώνα), μπροστά από τους συμπαίκτες τους στον αριθμό 51.
Εκτός από τη νίκη και την Hyperpole, εκείνο το τέλειο Σαββατοκύριακο το 2023 ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο χρόνο αγώνα, που σημειώθηκε από το 499P αριθμό 50 με τον Fuoco (3:27.218, στον 307ο γύρο, με μέση ταχύτητα 236,7 km/h).
Γεννημένος στους αγώνες αντοχής, ο μύθος του αλόγου που χορεύει αποτελεί βασικό μέρος των 24 Ωρών του Λε Μαν από τα τέλη της δεκαετίας του 1940. Στο ντεμπούτο του στην πίστα La Sarthe το 1949, το 166 MM Barchetta Touring κατέκτησε την ιστορική πρώτη θέση με το δίδυμο Luigi Chinetti και Lord Selsdon. Ο εμβληματικός κινητήρας 1995 CMC V12 τροφοδοτούσε το αυτοκίνητο με αριθμό 22, αποδίδοντας 103 kW (140 ίππους).
Μετά από δύο θριάμβους τη δεκαετία του 1950, ο θρύλος της Ferrari στο Λε Μαν μεγάλωσε με έξι συνεχόμενες νίκες μεταξύ 1960 και 1965, φέρνοντας τα αυτοκίνητα και τους οδηγούς στο διεθνές προσκήνιο. Το πέτυχε με εμβληματικά μοντέλα όπως την Ferrari 250 Testa Rossa, “βασίλισσα” της La Sarthe το 1958 και στη συνέχεια το 1960-61 και με πρωταθλητές του διαμετρήματος του Olivier Gendebien, που κατέχει το ρεκόρ των περισσότερων νικών με τη Ferrari στο Λε Μαν. Πράγματι, ο Βέλγος, γεννημένος το 1924, κατέγραψε τέσσερις νίκες (το 1958, το 1960-62) με τρία διαφορετικά μοντέλα Ferrari.
Η νικηφόρα πορεία τερματίστηκε το 1965 με το κατόρθωμα της Ferrari 250 LM, όταν οι Jochen Rindt και Masten Gregory θριάμβευσαν μετά από 348 γύρους ενός αγώνα που είδε τα πληρώματα της Ferrari να καταλαμβάνουν ολόκληρο το βάθρο. Μετά από αυτό, οι οπαδοί έπρεπε να περιμένουν 58 χρόνια μέχρι η Ferrari να επιστρέψει στην κορυφαία κατηγορία αντοχής το 2023 για να γιορτάσουν μια συνολική νίκη.
Ορισμένες από τις πιο σημαντικές από αυτές τις 29 νίκες κατηγορίας σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια. Ο κατασκευαστής του Maranello έχει εξασφαλίσει οκτώ νίκες από την έναρξη του FIA WEC το 2012. Δύο από αυτές ήταν με τη Ferrari 488 GTE που οδηγούσαν οι Pier Guidi και Calado στην κατηγορία LMGTE Pro. Θριάμβευσαν το 2019 με τον Côme Ledogar και, δύο χρόνια αργότερα, μοιράστηκαν το αυτοκίνητο με τον Daniel Serra. Το 2021, η Ferrari κατέκτησε επίσης την πρώτη θέση στην LMGTE Am με τη 488 GTE, με πλήρωμα τους Nicklas Nielsen, Alessio Rovera και François Perrodo.
Σε συνδυασμό με την επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Jeep…
Από 36.900€ λανσάρει η Peugeot στην ελληνική αγορά το νέο 3008, ανακοινώνοντας τιμές, εκδόσεις και…
Το νέο CUPRA Leon - τόσο σε 5θυρη hatchback όσο και σε Sportstourer έκδοση -…
Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…
Το ηλεκτρικό F-150 Lightning SuperTruck της Ford Performance έκανε τον ταχύτερο χρόνο στην 102η εκδοχή…
[rev_slider alias="retouch-11" slidertitle="opel grandland cover"][/rev_slider] Η Opel κάνει το όραμα πραγματικότητα με το νέο Grandland,…