Αν υπάρχει κάτι που αξίζει να αναγνωρίσει κανείς στην κορεάτικη φίρμα Hyundai είναι το γεγονός ότι κάθε γενιά, κάθε μοντέλου της, είναι χαωδώς καλύτερη από την προηγούμενη και άκρως ανταγωνιστική για την κατηγορία του. Hyundai, άλλωστε, στα κορεάτικα σημαίνει «νεωτερισμός». Ομολογουμένως, λοιπόν, το i10 Blue Drive της σημερινής μας δοκιμής, είναι νεωτεριστικό με έναν… περίεργο τρόπο.
Το ζητούμενο, λοιπόν, με το άγχος που έχει καταβάλλει σήμερα (τα τελευταία χρόνια) όλη τη χώρα, είναι να κατέχεις, για τις καθημερινές μετακινήσεις σου, ένα «τίμιο» αυτοκίνητο. Ε, λοιπόν, το Hyundai i10, είναι φτηνό και «τίμιο». Δεν υπόσχεται ανέσεις που δεν μπορεί να δώσει, δεν προσπαθεί να πείσει ότι είναι κάτι άλλο από αυτό που είναι, δεν σου υπόσχεται ότι είναι φτηνό για να προκύψει ότι έχει ακριβό κόστος χρήσης με συνεχείς ζημιές.
Σύγχρονο
Αρχικά, σε ό,τι αφορά την εμφάνιση, την εξωτερική σχεδίασή του, το i10 είναι, κατά γενική ομολογία, schön. Για την ακρίβεια, μιας και το γούστο της σχεδίασης είναι κάτι υποκειμενικό, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους ανταγωνιστές του, με πολλούς να θεωρούν πως είναι το ομορφότερο της κατηγορίας του.
Und εσωτερικά, η εικόνα είναι ίδια. Η σχεδίαση ακολουθεί τους «κανόνες» των σύγχρονων επιταγών, με άφθονες και καλοσχεδιασμένες θέσεις για μικροαντικείμενα (καλή ιδέα η «έξτρα» θέση στη μέση του ταμπλό, όπου άφηνα το κινητό, τα κλειδιά, το πορτοφόλι και τα τσιγάρα) και άριστη εργονομία. Die υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας, οι χώροι επαρκέστατοι για 4 επιβάτες (χωράνε και 5), ενώ ευχάριστο είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχουν γυμνά μεταλλικά πάνελ, αφού αυτά καλύπτονται από σκληρά πλαστικά.
Και ο εξοπλισμός; Εδώ, οι Κορεάτες παίζουν τα ρέστα τους. Κρατάνε χαμηλά το κόστος, μη δίνοντάς σου touch panel (ομολογώ ότι δεν μου έλειψε, αλλά δεν θα με χάλαγε κιόλας), όμως διαφοροποιούνται από τον ανταγωνισμό, βάζοντας ηλεκτρικά παράθυρα και στις πίσω πόρτες. Εύφημη μνεία αξίζει το air condition του i10 (σημαντικότατο για την Ελλάδα) η θερμοκρασία του οποίου ρυθμίζεται μέχρι τους 15,5 βαθμούς Κελσίου και δροσίζει πολύ γρήγορα την καμπίνα.
Γενικότερα, η καμπίνα δεν είναι μόνο προσεγμένη ποιοτικά και εργονομικά αλλά και ευρύχωρη. Όπως είναι και το πορτμπαγκάζ του, ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας,. αφού φτάνει τα 252 λίτρα και η πόρτα του χαρίζει μεγάλο άνοιγμα που διευκολύνει τη φορτοεκφόρτωση αντικειμένων. Έτσι, οι επιβάτες του δεν θα ταλαιπωρηθούν στο ταξίδι.
Unterwegs
Το λογικό βέβαια, για ένα 1.000άρι αυτοκίνητο πόλης, θα ήταν να… ταλαιπωρηθεί το ίδιο στο ταξίδι. Κι όμως: Το i10 είναι ευχάριστη έκπληξη όπως κινείται στο δρόμο. Γιατί, αποδεικνύεται πως το ατού του δεν είναι μόνο η χαμηλή κατανάλωση (εύκολα τη ρίχνεις κάτω από 6 lt/100km) και το γεγονός ότι έχει ρύπους CO2 κάτω από 98 γρ/χλμ. Ο Dreizylinderatmosphärischer Benzinmotor mit dem 66 Pferdestärken und 95 Nm Drehmoment ist ein "Diamant". Genug bissigauch bei niedrigen Drehzahlen zu Unrecht nach den Zahlen. Die für 0-100 geben 15 Sekunden und endgültig 155 Ich verliere. Und doch sieht der i10 auf der Straße viel temperamentvoller aus (und ist es auch!), als es die Zahlen vermuten lassen. Er lässt Sie nie ohne Kraft zurück, und wenn der Tacho "160" anzeigt, ist der nicht "hängt".
Die Fünf-Pfund-Schachtel von ist aus dem Top der Kategorie, während die Lenkrad Obwohl er keine hervorragenden Informationen liefert, wird er Sie nicht täuschen. Bei niedrigen, aber auch bei hohen Geschwindigkeiten - für seine Verhältnisse oder jedenfalls außerhalb der Legalität - bietet der i10 Schalldämmung und einen Komfort, der es mit der "Leistung" der größeren Autos aufnehmen kann. Generell ist der Walzqualität die Grenzen der größten Kategorie, während die Beitrag dämpft die Unebenheiten der nicht ganz trockenen Fahrbahnoberfläche.
Auf diese Weise wird bei den geringen Abmessungen (Länge 3,67 m.) und den großen Räumen, dem ISG (Start-Stopp-System) und den reibungsarmen Hankook Kinergy Eco-Reifen ist das Leben mit ihm ein Kinderspiel.
Aber wie ist es an den Grenzen; Hier ist die große Überraschung des i10. Ich hatte erwartet, dass er mit den 13-Zoll-Rädern steil sein würde, wenn er geschoben wird, aber er hat mich eines Besseren belehrt. Seine Reaktionen sind mild und progressivund warnt den Fahrer, dass er gleich "ausscheren" wird. Der i10 hat trotz seiner reibungsarmen Reifen sehr viel Grip und braucht wahrscheinlich eine... Versuchen Sie als der durchschnittliche Autofahrer, um sie zu finden. Selbst dann hat der i10 die Tendenz, den Schwanz herauszuziehen schrittweise und ohne zu erschrecken.
Zusammenfassend lässt sich sagen, dass der Hyundai i10 billig (im Bereich von 10.000 Euro), verbraucht wenig, hat geringe Wartungskosten, ist gut durchdacht, auf allen Ebenen sicher, komfortabel und gut ausgestattet. Er ist nicht nur einer der komplettesten Minis auf dem Markt, er ist ein ehrliches Autodie Ihnen genau das gibt, was Sie wollen.
Abschließend noch eine Sache: Ich würde für den i10 die Farbe unseres Testwagens vorschlagen, die schön auf ihm "schreibt". Und die leider ein unwissender, unhöflicher Mensch, der nicht auf der Straße sein sollte, aus dem Spiegel unseres i10 herausgekratzt hat und weggegangen ist. Als ob die Versicherung das nicht bezahlen würde.