Φουσκωμένα φτερά. Θηριώδεις ζάντες. Πληθώρα από αεροδυναμικά βοηθήματα, πίσω κίνηση, ουρλιαχτά και φλόγες από τις εξατμίσεις, τρομακτικές Leistung, νίκες unter passt zu. Αυτά, είναι κάποια από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μοντέλων της, που έκαναν την Alfa Romeo μια από τις λίγες εταιρείες του κόσμου με φανατικούς φίλους. Αυτά τα χαρακτηριστικά, η μάρκα τα επαναφέρει εμφατικά με την επιστροφή των θρυλικών GTA und GTAm, των πιο ακραίων, των πιο υπερβολικών, των πιο πολεμικών Veröffentlichungen des Giulia.
Αυτή την ένδοξη ιστορία που φέρνει στο μυαλό το GTAm, θυμίζοντας τις πρησμένες Alfa περασμένων δεκαετιών να σκορπούν τον τρόμο στους αντιπάλους τους στα σιρκούι και όχι μόνο, αυτή την ιστορία που για πολλούς οι Ιταλοί είχαν απεμπολήσει, τώρα τη ζωντανεύουν.
Εντυπωσιακή από κάθε πλευρά η Giulia GTAm
Και δεν μπορεί να μιλήσει κανείς για “Sakrileg“, να αμφιβάλλει. Ναι, μπορεί η ιπποδύναμη των ακραίων Giulia GTA και GTAm να μην έχει εκτοξευθεί στους 620 ίππους, όπως πολλοί περίμεναν, αλλά οι επιδόσεις είναι εκρηκτικές.
Ο “φυσικός χώρος” της GTAm είναι στην πίστα. Παρατήρησε τις εξατμίσεις, που εξαπολύουν την κόλαση επί γης
O αλουμινένιος V6 Bi-Turbo von 2,9 λίτρων που γνωρίσαμε στην QV, μετά τις επεμβάσεις τον μηχανικών της Alfa Romeo αύξησε την απόδοση του από τους 510 στους 540 ίππους, χάρη και στο νέο σύστημα εξαγωγής της Akrapovič Von τιτάνιο. Αλλά επειδή η δύναμη δεν είναι αρκετή για να εγγυηθεί υψηλές επιδόσεις, η Alfa έχει κάνει εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών, όπως είναι τα Kohlefaserdie αλουμίνιο und die Lexan και το βάρος του μοντέλου έχει μειωθεί κατά 100 κιλά.
“Ακτινογραφία” του εσωτερικού της GTAm
Unter συνολικό βάρος 1.520 κιλά και την αύξηση της ιπποδύναμης στους 540 ίππους, η Giulia GTAm έχει αναλογία 2,82 κιλά/ίππο προσφέροντας καταιγιστικές επιδόσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το σπριντ στα 100χλμ./ώρα τα οποία επιτυγχάνονται από στάση σε 3,6 δευτερόλεπτα!
Οι Ιταλοί φρόντισαν το πίσω μέρος της GTAm να είναι εντυπωσιακό, καθώς οι αντίπαλοί της είναι καταδικασμένοι να βλέπουν αυτό
Όπως ακριβώς η Giulia GTAm του 1965, έτσι και του 2020, είναι μια Kriegsmaschine: Ta ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα εξελίχθηκαν με βάση και την εμπειρία που προέκυψε από την εμπλοκή της εταιρείας στην Formel 1, ενώ νέος είναι ο διαχύτης, αλλά και οι τροχοί των 20 Zoll mit dem κεντρικό μπουλόνι.
To εσωτερικό της GTAm
Die μετατρόχια εμπρός και πίσω αυξήθηκαν κατά 50χλστ., ενώ εξελίχθηκε ένα νέο σετ αμορτισέρ-ελατηρίων. Ειδικότερα στην έκδοση GTAm, η αεροδυναμική βελτίωση έφτασε σε ακόμα πιο προχωρημένο επίπεδο με μεγαλύτερα αεροδυναμικά στοιχεία στο εμπρός και πίσω μέρος. Στο εσωτερικό, εκτεταμένη είναι η χρήση Alcantara®, ενώ στην έκδοση GTAm hat αφαιρεθεί το πίσω κάθισμα, οι επενδύσεις στις πόρτες και έχει τοποθετηθεί roll bar.
Μπάκετ, ζώνες τεσσάρων σημείων και roll bar…
Η Alfa Romeo GTA και η Hardcore GTAm -η διαφορά μεταξύ των οποίων είναι ότι η τελευταία διαθέτει roll bar und μόνο δύο αγωνιστικά καθίσματα, είναι δηλαδή ένα νόμιμο αγωνιστικό δρόμου– θα παραχθούν σε μόλις 500 αντίτυπα, καθιστώντας τις δύο εκδόσεις άμεσα συλλεκτικές. Η μοναδική εμπειρία για τον αγοραστή δεν θα περιορίζεται μόνο κατά την Fahren της GTA ή της GTAm.
Με τις 20άρες ζάντες και την αεροτομή, καθώς και το ανθρακόνημα, η Giulia GTAm φαντάζει πολεμική
Για τη διαδικασία αγοράς, ένας εξειδικευμένος Brand Ambassador θα συνοδεύει τον τυχερό αγοραστή, ο οποίος θα παραλαμβάνει ένα ειδικό kit που θα περιλαμβάνει ένα συλλεκτικό κράνος της Bell στα χρώματα της GTA, ένα πλήρες αγωνιστικό σετ ρουχισμού της Alpinestars και μια επίσης προσωποποιημένη κουκούλα για την προστασία του αυτοκινήτου του. Και επίσης, ένα ειδικό σεμινάριο οδήγησης από το Alfa Romeo Driving Academy.
Τι είναι GTA και GTAm;
Το αρκτικόλεξο GTA εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Giulia Sprint GTA του 1965, μια ειδική έκδοση με βάση την Sprint GT και «μεταφράζεται» σε “Gran Turismo Alleggerita”, με την τελευταία λέξη να αποτελεί τον ιταλικό όρο για το «ελαφρωμένη». Στην GTA το αμάξωμα της Giulia Sprint GT αντικαταστάθηκε με ένα όμοιο, αλλά κατασκευασμένο από αλουμίνιο με το συνολικό βάρος να μειώνεται από τα 950 στα 745 κιλά.
Παράλληλα ο κινητήρας των 1.570κ.εκ. με τους διπλούς εκκεντροφόρους από την ήδη υψηλή για την εποχή απόδοση των 115 PS, χάρη στην «εκγύμναση» που δέχθηκε από τους μηχανικούς της Von Autode, την επίσημη αγωνιστική ομάδα της Alfa Romeo, έφτασε τους 170 ίππους. Η επιτυχία του μοντέλου στους αγώνες δεν άργησε να έρθει και η GTA σύντομα κατέκτησε εκατοντάδες νίκες σε όλο τον κόσμο. Παράλληλα ενίσχυσε την εικόνα συνολικά της γκάμας και ήταν τόσο πετυχημένο που το κοινό συνδύασε το όνομα GTA με κάθε σπορ Alfa Romeo.
Στη φωτογραφία από ελληνικό σιρκουί (ο Γιώργος Μοσχούς)