Die Bewegung auf der Straße leben

Sieh zu, wie Godzila die Tanzfläche von Megara stürmt

Αυτά, είναι μεγάλα νέα. Το Nissan GT-R MY17, ήρθε στην Ελλάδα. Ακόμα μεγαλύτερα, το γεγονός ότι μπορείς να τον δεις εν δράσει. Το ιαπωνικό supercar με τα εκατομμύρια των φανατικών φίλων στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο, έχει ΅βαρύ΅ όνομα και βαρύτερη ιστορία. Έτσι, έπρεπε να αποδείξει (και) στο ελληνικό έδαφος ότι οι 570 ίπποι του θηριώδους twin turbo του, η τρομακτική ροπή των 633 nm και το ΅πολεμικό΅ παρουσιαστικό του, δεν είναι τα μόνα που του έχουν προσδώσει το προσωνύμιο “Godzila”. 

Η αντιπροσωπεία της Nissan στην Ελλάδα, επιστράτευσε, εκτός από κάμερες και drones και έναν οδηγό με αγωνιστική εμπειρία (Χαλάτσης) για να… επιτεθεί στο Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, την περασμένη Πέμπτη, γιατί, ο Godzila μπορεί να έχει σχεδόν εξωγήινα περιθώρια πρόσφυσης, αλλά χρειάζεται και τα κατάλληλα χέρια. Το αποτέλεσμα, δεν ήταν κάτι λιγότερο από αυτό που περιμένει ο κάθε φαν του Godzila.

Εντάξει, ανέκαθεν, το GT-R, εθεωρείτο  ένα supercar που παρέχει στον οδηγό του τη δυνατότητα χειρισμού με κινήσεις “χειρουργικής” ακρίβειας.  Ένα υπεραυτοκίνητο που μπορεί να κάνει πολλά και να συγχωρέσει περισσότερα. Ένα supercar που μπορεί να τιμωρήσει σε βαθμό… εξευτελισμού πολύ ακριβότερα supercars. Και φυσικά, εξαιρετικά ανθεκτικό σε “κακή” χρήση, αλλά και σε βελτιώσεις. Κάπως έτσι δημιουργούνται οι θρύλοι, άλλωστε. Σε αυτή την κατεύθυνση, το ανανεωμένο μοντέλο έχει υποστεί  περαιτέρω βελτιώσεις,  με μια πιο άκαμπτη δομή αμαξώματος και νέες αναρτήσεις που έχουν ως αποτέλεσμα ακόμα καλύτερη σταθερότητα, αλλά και υψηλότερες ταχύτητες σε γρήγορες στροφές. Η απαραίτητη πρόσφυση επιτυγχάνεται και με τα νέα ελαστικά 20 ιντσών, σε νέες σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου τύπου “Y-spoke”.

Παρ ‘όλες αυτές  τις βελτιώσεις απόδοσης, το νέο GT-R είναι το πιο άνετο μοντέλο της σειράς που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, με έναν “πολιτισμένο” χαρακτήρα, που σπάνια συναντάται σε ένα supercar υψηλών επιδόσεων. Με ακόμα καλύτερη ποιότητα κύλισης και με μια καμπίνα που παραμένει αθόρυβη και στις υψηλές ταχύτητες, το νέο GT-R δημιουργεί μια νέα σχολή στην κατηγορία.

Η καρδιά του Godzila

Η “καρδιά” του GT-R, ο  βραβευμένος 3.8 λίτρων, V6, 24 βαλβίδων twin-turbo κινητήρας, που συναρμολογείται στο χέρι από έναν TAKUMI, τώρα αποδίδει 570PS στις  6.800 σ.α.λ και  633Nm ροπής. Ο κινητήρας του GT-Rείναι ο ορισμός της τεχνογνωσίας και της φιλοσοφίας των  TAKUMI.  Η βελτιωμένη απόδοση στο νέο μοντέλο, που είναι το αποτέλεσμα του ακριβέστερου ελέγχου ανάφλεξης-χρονισμού των κυλίνδρων και της  επιπλέον πίεσης από τους υπερσυμπιεστές, επιτρέπουν στο supercar  την επίτευξη  της ανώτερης επιτάχυνσης στην μεσαίο και ανώτερο εύρος στροφών του κινητήρα (3.200 σ.α.λ και πάνω). Το μηχανικό σύνολο συμπληρώνει ένα τέλεια ρυθμισμένο  εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη,  που χαρακτηρίζεται από ομαλότερες  αλλαγές και λιγότερο θόρυβο. Ο γνώριμος ήχος του κινητήρα του GT-Rέχει επίσης αναβαθμιστεί, παρέχοντας ένα τέλειο ακουστικό αποτέλεσμα.  Σε αυτό συνεπικουρούν τόσο τα νέα τελικά κομμάτια των εξατμίσεων από τιτάνιο, όσο και το σύστημα  Active Sound Enhancement (ASE) που προσδίδουν μια μοναδική οδηγική εμπειρία.

anzeigen

Η ανανεωμένη έκδοση του supercar  GT-R,  χαρακτηρίζεται από μια συναρπαστική εμφάνιση τόσο στο εσωτερικό του όσο και εξωτερικά,  καθώς και από  σημαντικές βελτιώσεις  στον τομέα της οδήγησης και των επιδόσεων, με νέα βασικά χαρακτηριστικά. Οι συγκεκριμένες αλλαγές και βελτιώσεις, θεωρούνται και οι πιο σημαντικές που έχουν γίνει στο θρυλικό μοντέλο από το λανσάρισμά του, το 2007.

Εξωτερικά, το νέο GT-R φέρει μια εξ’ ολοκλήρου νέα μάσκα από χρώμιο με το χαρακτηριστικό σχήμα V, που άλλωστε αποτελεί και  μία από τις τελευταίες “υπογραφές” στον σχεδιασμό της Nissan. Εκτός από την εμφάνιση, η νέα διευρυμένη μάσκα,  παρέχει και καλύτερη ψύξη στον κινητήρα, ενώ  διαθέτει και ένα νέο σχέδιο πλέγματος.  Οι αλλαγές συνεχίζονται με το νέο καπό, το οποίο εκτός του ότι “ρέει” άψογα από την μάσκα έχει ενισχυθεί σημαντικά, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στη σταθερότητα του οχήματος σε υψηλές ταχύτητες. Το σύνολο των αλλαγών στο εμπρόσθιο μέρος, συμπληρώνουν το ανασχεδιασμένο σπόιλερ, όπως και η ποδιά του προφυλακτήρα (κάτω από τους προβολείς), που αφενός προσδίδουν στο νέο GT-R το βλέμμα ενός καθαρόαιμου  αγωνιστικού, αφετέρου  συμβάλουν στη δημιουργία υψηλών επιπέδων κάθετης δύναμης μπροστά.

Εκτός των παραπάνω, το γνώριμο αεροδυναμικό σχήμα του GT-R έχει ενισχυθεί και με τα νέα μαρσπιέ που πλέον βγαίνουν προς τα έξω, προκειμένου  να βελτιωθεί η ροή του αέρα. Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου οι αλλαγές είναι εκτεταμένες και λεπτομερείς, με το σήμα κατατεθέν των τεσσάρων φωτεινών δακτυλίων να παραμένει,  σε συνδυασμό με ένα νέο σχήμα που συμβάλει στη βελτίωση της ροής του αέρα,  αλλά και με  την προσθήκη  αεραγωγών  στα πίσω πλευρά  και δίπλα από τις απολήξεις της εξάτμισης.  Επίσης, η νέα μεσαία γραμμή που χωρίζει το κάτω μαύρο τμήμα του προφυλακτήρα από το σώμα του αυτοκινήτου, έχει προσδώσει μια  πιο επιθετική εμφάνιση στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.  Αυτές οι εξωτερικές αλλαγές δεν οδηγούν μόνο σε μια πιο σπορ εμφάνιση, αλλά και σε καλύτερη αεροδυναμική  με μικρότερη αντίσταση, διατηρώντας παράλληλα την ίδια ποσότητα  κάθετης δύναμης με τον προηγούμενο GT-R και αποσκοπώντας στην απόλυτη σταθερότητα του οχήματος σε υψηλές ταχύτητες.

Πώς είναι μέσα; 

Στο εσωτερικό, το ταμπλό και ο πίνακας οργάνων είναι καινούρια και φέρουν επένδυση από δέρμα υψηλής ποιότητας, έντεχνα δουλεμένο από τα εγγυημένα χέρια των TAKUMI.  Το σχήμα του ταμπλό υιοθετεί μια  “οριζόντια ροή” που προσφέρει μια αίσθηση αυξημένης σταθερότητας για τους  επιβαίνοντες, ενώ η γραμμή που εκτείνεται από το ταμπλό οργάνων έως την κεντρική κονσόλα,  προσδίδει ένα ξεχωριστό, πλην όμως διακριτικό, οδηγοκεντρικό περιβάλλον  στην καμπίνα. 

το κέντρο της κονσόλας, η λειτουργικότητα και η εμφάνιση βρίσκουν την απόλυτη ισορροπία. Η ολοκληρωμένη μονάδα πλοήγησης και ηχοσυστήματος, φέρει πλέον μόνο έντεκα διακόπτες από 27 που είχε το προηγούμενο μοντέλο. Η διευρυμένη οθόνη αφής 8 ιντσών διαθέτει μεγάλα εικονίδια για ακόμα καλύτερη λειτουργικότητα,  ενώ η νέα εμφάνιση στον πίνακα ελέγχου,  επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό πολλαπλών λειτουργιών, στο μέσο της ανθρακονημάτινης κονσόλας.

Τα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων (shift paddles) έχουν τοποθετηθεί σε ένα νέο τιμόνι, επιτρέποντας στον οδηγό να αλλάζει ταχύτητες ακαριαία, χωρίς να χρειάζεται να πάρει τα χέρια του από αυτό. Τα shift paddles,  όπως και τα χειριστήρια του εξαερισμού, έχουν βελτιωμένη αίσθηση και καλύτερο ήχο στον χειρισμό και την ρύθμιση.

   

Το νέο μοντέλο είναι διαθέσιμο με νέα φρέσκα χρώματα και με πλούσιες εκδόσεις ως προς τον εξοπλισμό του, ενώ η τιμή του στην Ελλάδα ξεκινά από τις 164.500€. Αν θες να μάθεις περισσότερα για τον Godzila, μπορείς, στο ακόλουθο link  http://www.nissan.gr/vehicles/city-cars/gtr.html