Die Bewegung auf der Straße leben

Ford hat einen Roboter für die Schreinerarbeiten in der Fabrik gebaut!

Σε ένα σύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων στη Βαλένθια της Ισπανίας, υπάρχουν εργασίες που είναι πραγματικά ανιαρές και χρονοβόρες για την πλειοψηφία των εργαζομένων.  Όπως είναι, για παράδειγμα, η παράδοση ανταλλακτικών στους διάφορους σταθμούς εργασίας.

Θέλοντας να εξοικονομήσει πολύτιμο και δημιουργικό χρόνο για το πάντοτε αναντικατάστατο εργατικό δυναμικό της, η Ford σχεδίασε, εξέλιξε και κατασκεύασε ένα ρομπότ με το ψευδώνυμο “Survival» που κινείται αυτόνομα στους χώρους του εργοστασίου παραδίδοντας εξαρτήματα και υλικά απευθείας στους κατάλληλους χειριστές. Σενάριο επιστημονικής φαντασίας; Κάθε άλλο!

Παρά το γεγονός ότι το προηγμένο αυτό ρομπότ βρίσκεται ακόμα σε στάδιο δοκιμών στο εργοστάσιο της Ford στη Βαλένθια, η εταιρεία φιλοδοξεί να το εντάξει σύντομα στο δυναμικό του δικτύου παραγωγής της

- Η Ford χρησιμοποιεί ένα αυτόνομο ρομπότ για την παράδοση εξαρτημάτων απευθείας στον κατάλληλο σταθμό εργασίας του εργοστασίου της εταιρείας που βρίσκεται στη Βαλένθια της Ισπανίας

- Προγραμματισμένο ώστε να γνωρίζει τη χωροταξική διάταξη της μονάδας, το ρομπότ με το ψευδώνυμο “Survival” αλλάζει διαδρομή στην περίπτωση που συναντήσει εμπόδια στο δρόμο του. Πρόκειται για το πρώτο ρομπότ του είδος του που χρησιμοποιείται σε εγκατάσταση της Ford στην Ευρώπη

- Οι δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν αποκάλυψαν ότι ο “Survival” εξοικονομεί καθημερινά έως και 40 εργατοώρες επιτρέποντας στους εργαζόμενους να ασχολούνται με πιο σύνθετα καθήκοντα 

Τα αυτόνομα οχήματα της Ford απέχουν ακόμα μερικά χρόνια από το να γίνουν πραγματικότητα, αλλά ένα μικρό ρομπότ δείχνει κάτι που ήδη είναι εφικτό.

Έχοντας το ψευδώνυμο “Survival” – λόγω της ικανότητας προσαρμογής του στο περιβάλλον – το αυτοκινούμενο ρομπότ παραδίδει ανταλλακτικά σε ένα από τα εργοστάσια παραγωγής της Ford έχοντας την ικανότητα όχι μόνο να αποφεύγει εμπόδια και να αλλάζει διαδρομή αν κάτι διακόπτει την πορεία του, αλλά και να σταματά κάθε φορά που είναι απαραίτητο. 

Έχοντας εξελιχθεί εξολοκλήρου από τους μηχανικούς της Ford, το συγκεκριμένο ρομπότ είναι το πρώτο του είδους του που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιοδήποτε Ευρωπαϊκό εργοστάσιο της εταιρείας.

«Το προγραμματίσαμε για να καταγράψει όλη την επιφάνεια του πατώματος του εργοστασίου, ώστε, με τη συμβολή των αισθητήρων, να λειτουργεί αυτόνομα, χωρίς την ανάγκη χειριστών», δήλωσε ο Eduardo García Magraner, engineering manager στο προηγμένο εργοστάσιο (φανοποιείο & τμήμα πρεσών) της Ford στη Βαλένθια της Ισπανίας, όπου και δοκιμάζεται το ρομπότ. 

«Την πρώτη μέρα, η αντίδραση των εργαζομένων ήταν σαν να έβλεπαν ταινία επιστημονικής φαντασίας, καθώς σταματούσαν και το παρατηρούσαν καθώς περνούσε από δίπλα τους. Τώρα είναι αφοσιωμένοι στα καθήκοντά τους, γνωρίζοντας ότι το ρομπότ είναι αρκετά έξυπνο για να κάνει τη δουλειά του χωρίς να πέσει επάνω τους.»

Η παράδοση ανταλλακτικών και υλικών συγκόλλησης σε διαφορετικούς σταθμούς εργασίας του εργοστασίου αποτελεί μία εργασία πρωταρχικής σημασίας για την αδιάλειπτη παραγωγή των Kuga, Mondeo και S-MAX. Ωστόσο, για τους εργαζόμενους της Ford, η εργασία αυτή είναι χρονοβόρα και σχετικά ανιαρή. Το ρομπότ δεν υποκαθιστά το έμψυχο δυναμικό του εργοστασίου, όμως μπορεί να απελευθερώσει μέχρι και 40 ώρες δημιουργικής απασχόλησης καθημερινά αναλαμβάνοντας τα παραπάνω καθήκοντα και επιτρέποντας στους εργαζομένους να αξιοποιούν το χρόνο τους σε πιο περίπλοκες εργασίες.

Το ρομπότ είναι εξοπλισμένο με ένα ράφι που διαθέτει 17 θυρίδες για τη συγκράτηση υλικών διαφορετικών διαστάσεων και βάρους. Για την αποφυγή σφαλμάτων, το σύστημα ανοίγματος/κλεισίματος των θυρίδων λειτουργεί αυτόματα – κάτι που σημαίνει ότι οι χειριστές σε κάθε σταθμό εργασίας έχουν πρόσβαση μόνο στα υλικά που προορίζονται γι’ αυτούς.

«Το ρομπότ υποβάλλεται σε δοκιμές για σχεδόν ένα χρόνο τώρα και λειτουργεί άψογα μέχρι σήμερα. Έχει γίνει ένα πραγματικά πολύτιμο μέλος της ομάδας», δήλωσε ο Garcia Magraner. «Ευελπιστούμε ότι θα μπορέσουμε σύντομα να το εντάξουμε σε πλήρες ωράριο λειτουργίας και να επεκτείνουμε τη χρήση του και σε άλλες εγκαταστάσεις της Ford.»

Ο “Survival” είναι ένα από τα πολλά έξυπνα ρομπότ που χρησιμοποιούνται σε εργοστάσια της Ford, συμπεριλαμβανομένων του “Robutt” και των co-bots στην Κολωνία. Το αυτόνομο ρομπότ υιοθετεί την τεχνολογία LiDAR (Light Detection and Ranging) για απεικόνιση του περιβάλλοντος χώρου, τεχνολογία που χρησιμοποιείται και σε πρωτότυπα, αυτόνομα οχήματα της Ford.