Die Bewegung auf der Straße leben
Fiat Panda and Grande Panda

Fiat: Το μεγάλο Panda τρώει το μικρό

Η απότομη πτώση της ζήτησης του κλασικού Panda αναγκάζει την μονάδα παραγωγής στο Pomigliano d' Arco να βάλει στον «πάγο» την παραγωγή για κάποιες μέρες μέσα στο Νοέμβριο

Fiat Panda and Grande Panda

«Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό» λέει ο σοφός λαός. Το ίδιο ρητό μπορεί να παραφραστεί και την αυτοκινητοβιομηχανία, και ειδικότερά για την Fiat καθώς το  «μεγάλο» Grande Panda, τρώει το μικρό και κλασικό Panda, το οποίο σημειώνει πτώση της ζήτησης που αναγκάζει την μονάδα παραγωγής στο Pomigliano d’ Arco να βάλει στον «πάγο» την παραγωγή για κάποιες μέρες μέσα στο Νοέμβριο.

Αδιαμφισβήτητα το Fiat Panda είναι ένα από τα μακροβιότερα μοντέλα της αγοράς, αφού βρίσκεται στην παραγωγή από το 2011 και είναι ένα από τα πιο εμπορικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας αριθμούς ρεκόρ ταξινομήσεων όλα αυτά τα χρόνια, με τους ιθύνοντες της Stellantis να αποφασίζουν να μην το αντικαταστήσουν συνεχίζοντας την παραγωγή του μέχρι το 2027.

Ουσιαστικά, το Fiat Panda αποτελεί ένα διαχρονικό θρύλο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ένα αυτοκίνητο ορόσημο χρηστικότητας και λειτουργικότητας, δημιουργώντας ένα φανατικό κοινό από το 1980 και με πωλήσεις που υπερβαίνουν τα 4,5 εκατομμύρια για 44 χρόνια. Ένα κοινό, που ενώ συνέχιζε να αγοράζει το σημερινό μοντέλο, περίμενε εναγωνίως τον αντικαταστάτη… που καθυστερούσε να έρθει.

Μετατόπιση του καταναλωτικού κοινού

Το νέο μοντέλο παρουσιάστηκε τον Ιούλιο το 2024, ανεβαίνοντας κατηγορία και εκπροσωπώντας την Fiat πλέον στην κατηγορία του B Segment, πλαισιώνοντας παράλληλα το μικρότερο μοντέλο, με τα ίδια πλεονεκτήματα, με σύγχρονο προφίλ και αισθητική 80ties, δημιουργώντας νοσταλγία για το αρχέτυπο μοντέλο. Παράλληλα με άκρως ανταγωνιστική τιμή, απειλεί ευθέως το μικρό Panda. Το κοινό ανταποκρίνεται θετικά στο Grande Panda, αναμένοντας το επίσημο λανσάρισμά του, ένα λανσάρισμα που θα φέρει την μετατόπιση των παραδοσιακών πελατών του Panda στην μεγαλύτερη κατηγορία, με ταυτόχρονη και φυσιολογική κάμψη των πωλήσεων του μικρού μοντέλου, το οποίο παρά την πρόσφατη αναβάθμιση, παραμένει ένα αυτοκίνητο προηγούμενης γενιάς με παρωχημένη τεχνολογία.

Η αξία του είναι αδιαμφισβήτητή για την Fiat,  για την οποία αποτέλεσε το αυτοκίνητο που την κράτησε όρθια σε δύσκολες εποχές. Για την ιταλική εταιρεία το μοντέλο έχει κάνει την απόσβεση της επένδυσης και έχει αποφέρει κέρδη στα ταμεία. Το εμπορικό ενδιαφέρον, όπως είναι άλλωστε αναμενόμενο θα πέσει στο Grande Panda και το μικρό μοντέλο θα συνεχίσει να παράγεται στην Ιταλία, με ορίζοντα μέχρι το 2027 ή μέχρι πότε θα κρίνει η Stellantis… eενδεχομένως, αναπροσαρμόζοντας την παραγωγή.

Win – Win

Με το Grande Panda,  η Fiat μεγαλώνει το εμπορικό της εύρος, απευθυνόμενη σε νέο κοινό που αναζητά ένα προσιτό και λειτουργικό αυτοκίνητο, που στοχεύει να γίνει το επόμενο Best – Seller των Ιταλών. Από την άλλη, το ήδη πετυχημένο Panda έχει αποδώσει τα κέρδη με το παραπάνω και θα συνεχίσει να συμβάλλει, έστω και με μειωμένη παραγωγή. Ένα Win – Win για τη Fiat με κοινό παρονομαστή τον θρύλο του Panda.